Частни училища - информативна тема 26

  • 62 490
  • 749
# 465
Аз се чудя какво правят хората, които избират между Шилер и ЧУ...знам за доста такива, не съм сигурна дали има пишещи в тази тема.
Но кампаниите не съвпадат по дати- на повечето ЧУ приключват март месец, а на Шилер тъкмо излязоха резултатите...та, ако примерно си приет в СС или БШ и си подписал договор, то какъв е смисълът да чакаш Шилер..? И обратно, ако си решил да чакаш и не си приет, а си изпуснал място в добро ЧУ, дали ще успееш да запишеш детето..?
Май като цяло трябва да се избере един от вариантите предварително и това си е.
Виж целия пост
# 466
Има хора, които прежалват капаро дадено в едно училище за да отидат в друго, с по-късно излезли резултати. И това е вариант ако толкова не можеш да си избереш преди това. Защото Шилер и частните училища нямат много общо като организация на учебния процес
Виж целия пост
# 467
Общото е, че са алтернатива на скапаното квартално ДУ...

Иначе да, за мен проблемът на Шилер е, че сутрин си е голям клас изцяло по МОН, само следобед е по-различно, и че доколкото знам учат по много часове все "академично", няма опция редуване с повече излизане и спортни занимания. За мен си е много тегаво 6 годишни да са на чинове от 8 до 16ч с кратки междучасия...
Но не може да им се отре4е, че водят пове4ето ЧУ по НВО класации (визирам 145то, дължи се на Шилер). И цената е несравнимо по-ниска.
Виж целия пост
# 468
Там е работата , че в 145-то приемат традиционно само "братя и сестри"( кавичките не са случайни за някои от децата, които ги приемат ). Та какво има да се чака класиране за там?
Или бъркам нещо? Поне по време на нашето кандидатстване така беше, сега следя с едно око темата за Шилер, и май май пак е така.
Виж целия пост
# 469
Те не завършиха ли вече тези випуски, чиито братя и сестри потенциално могат да влязат в 145-то Laughing
Виж целия пост
# 470
Сега са в 131-во. И заради славата на училището, а и заради поредните драми по приема вече не е чак такава проблем влизането. Тази година не ги следя, но миналата в 131-во броих до 4-то класиране. В 145-то са само братя и сестри.
Виж целия пост
# 471
Не знам как може Шилер да се счете за алтернатива на ДУ? Кое му е алтернативното? Че следобедната занималня не се води от сутрешната госпожа ли? То така всяка частна занималня покрай училището върши същата работа.
Пиша това като живеещ до 145то родител, който проучваше Шилер доста обстойно. Никаква алтернатива не е, както и по никакъв начин не е на една плоскост с частните училища.
Шилер е обикновено 145то ДУ с малко по-особена занималня.
Виж целия пост
# 472
Е, предполага се, че родителите са заинтересовани, че дисциплината е прилична, че се работи по-лесно и бързо с подготвени деца и т.н.
Виж целия пост
# 473
Сега са в 131-во. И заради славата на училището, а и заради поредните драми по приема вече не е чак такава проблем влизането. Тази година не ги следя, но миналата в 131-во броих до 4-то класиране. В 145-то са само братя и сестри.


Това просто не е вярно. Не знам как се изказвате с такава категоричност...
Виж целия пост
# 474
Общото е, че са алтернатива на скапаното квартално ДУ...

Иначе да, за мен проблемът на Шилер е, че сутрин си е голям клас изцяло по МОН, само следобед е по-различно, и че доколкото знам учат по много часове все "академично", няма опция редуване с повече излизане и спортни занимания. За мен си е много тегаво 6 годишни да са на чинове от 8 до 16ч с кратки междучасия...
Но не може да им се отре4е, че водят пове4ето ЧУ по НВО класации (визирам 145то, дължи се на Шилер). И цената е несравнимо по-ниска.


Първо немския не се учи следобяд, а преди обяд. Вярно е че се учи академично, то затова са и такива резултатите на НВО в известна степен.
Виж целия пост
# 475

Пипи2013, чета постовете ти от доста време и понякога се изумявам.
Следиш класации , тоест избираш училище на база НВО , но в същото време искаш детето да не е на чин от 8-16 часа.
Мисля да сложа малко инфо за тези който ще се сблъскват със системата.
Няма как да има резултати на НВО ако децата не учат и то не учат здраво. Няма как това да не се случва в училище или с домашни като имат и допълнителни часове в училище по език или по математика. Та ако искате децата да покриват знания и умения трябва да си седят на Д-то и да учат. Другото е забавачница.
И по -добрият вариант е не търсенето на алтернативно образование а ученето на децата на концентрация. Деца на 7 години трябва да успяват да си седят на Д-то за 30 минутен час.

P.S. Шилер и ЧУ са изключително далеч от конкуренция по между си.
Виж целия пост
# 476
Уж на теория не е алтернатива на ЧУ. За 145-то говоря.
Ама "бърка" в окото с високи резултати от математически състезания... и не само математически... та затова сигурно
Виж целия пост
# 477
Хоуп, това сме го дъвкали, но накратко- за мен обучението 1-4ти клас и 5ти-7ми следва да се разграничава коренно. Да, не търся натоварване при 6 годишните, все си мисля, че това може да се постигне плавно, разнообразно, съобразено с възрастта, така че при “лежерни” занимания първите 1-2 г като преходен период с повече практически неща, излизане, спорт, да се стигне до по-голямо натоварване до 4-5ти клас. Не съм съгласна, че не се ли почне “сериозно” от ПУК, край, детето е загубено в 5 клас. Помня своето училищно време и как съм се променяла през годините... започвам даже да обмислям различни училища за 1-4 клас и след пети, ако наистина няма ЧУ, което да процедира както описах по-горе...
145то ако си в района, имаш шанс все пак, но това е към друга тема.
Виж целия пост
# 478
Aми навремето в Шилер кандидатстваха по много деца за едно място.
Та когато от 10 деца избереш едно което е най- можещо, най- концентрирано и с амбициозни родители. То е ясно ,че това едно ще върви напред по-бързо и добре от останалите 9.
Така е и с повечето паралелки с подбрани деца. Това не значи че другите 9 са зле разбира се.

Редактирам се:
Пипи2013 няма как в 1-2 клас да е лежерно и в 4-5 клас ученето да стане сериозно. Поради факта ,че децата няма да са се научили на реди и дисциплина, която се изисква за сериозното учене.
Програмата е съобразена с възрастта и никъде не им изсипват знания и умения които не са за нея.
Със сигурност едно дете може да се развие след 5 клас. Но най- голямата глупост която аз съм правила в избора на училището е че избрахме такова в което минават няколко изпита и подлагам детето на допълнителен стрес.
Виж целия пост
# 479
Пипи, часовете в ПУК и първи клас са малко по-къси по принцип. Два часа математика на ден е нещо като един астрономически час. На практика във форумските ЧУ в малките класове се учи средно по 60 мин. мат., 60 мин. български и 60 минути английски на ден. Другото е рязане, оцветяване, апликиране, танци, спорт, игра и др. допълнителни занимания. За програмата на Шилер също не мога да си представя, че е упорито учене от 8:00 до 16:00. Трябва да намериш точната програма на 145 ОУ в детайли Simple Smile. Тръгни от частното към общото и ще видиш, че изводите не са толкова страшни. Даже мисля, че такова обучение много по-малко уморява децата от това повечето часове (тези по основните предмети и извън тях) да се провеждат на открито, извън училището или по някакъв нестандартен начин (например jump math, вместо обикновенa math).
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия