Частни училища - информативна тема 26

  • 62 469
  • 749
# 480
Сега са в 131-во. И заради славата на училището, а и заради поредните драми по приема вече не е чак такава проблем влизането. Тази година не ги следя, но миналата в 131-во броих до 4-то класиране. В 145-то са само братя и сестри.


Това просто не е вярно. Не знам как се изказвате с такава категоричност...

И кое не е вярно? Че точно ти пищеше миналата година за приема на братя и сестри в 145-то и имаше вероятност да не спазват наредбата или, че в 131-во миналата година имаше много класирания, защото родителите се дърпаха точно от това училище...


Хоуп, това ми беше един от основните мотиви да не се бутам в Питагор.

Докато един човек не се сблъска сам с действителността, акъл не можеш да му налееш. Такъв е случаят и с терзанията на Пипи. Пипи успех с избора. Когато избереш училище, ще съм благодарна след година ползване да дадеш фийдбек. Wink
Виж целия пост
# 481
Аз съм един от тези родители, които се лутаха между ЧУ и Шилер. Дълго време не можах да избера едно от двете. Беше ме страх, че ако не я запиша в ЧУ, може да не успее на изпита в Шилер, или че може да не я приемат в ЧУ, което съм харесала и да съм изпуснала срока за подаване на документи в Шилер. За това подадох и на двете места- в ЧУ, които харесах и в Шилер. Приеха я в КО и я записах. Платих капарото от 2 000 лв с пълната яснота, че още не съм решила категорично кое ще е училището и ще загубим сумата ако се откажем. След това я пуснах и на изпита в Шилер, който беше най-тежкия от всички, на които се беше явявала. В Шилер е 6-Та резерва, което за мен означава 99%, че е вътре. Ние нямаме адрес за 145-то, Т.е само за 131-во. Та след дълги обувани я и големи чуденки, най-вече заради таксата на двете училища, решихме, че училището ще е КО. Факт е, че дилемата беше голяма, но не пожелах да рискувам със 131-ви, въпреки добрите отзиви, които имам за там. Ако обаче имахме адрес за 145-то и реален шанс да я приемат там, вероятно щяхме да изберем Шилер.
Виж целия пост
# 482
Не си сбъркала. ВЕрвай ми 😉
Виж целия пост
# 483
Имам познати, които отписаха детето тази година след първия срок от Шилер (145) и го записаха в частно училище, твърдят, че нивото е паднало заради приема на братя и сестри и са много недоволни от обучението.
Виж целия пост
# 484
Не си сбъркала. ВЕрвай ми 😉

Взе ми думите от устата 😀
Виж целия пост
# 485
Да си кажа мнението за "лежерното" учене в 1-2 клас. Задължителната програма по МОН е ясна, както и 30 минутните часове.
Но точно при най-малките (и то особено ако са подбрани сред други десет) може чудесно да се използва допълнителното време: хем образователно, хем да не са каталясали и с главобол в края на деня. Част от допълнителните занимания може да са с класическо учене, но точно за тази възраст има такова изобилие от образователни ресурси, игри, филмчета и книжки, че е чиста липса на въображение да ги карат само да изрязват лалета и да рецитират стихчета писани преди 150г. (не че фината моторика и упражняването на паметта не са важни).
Та предполагам това е имала предвид Пипи. И не знам в "Шилер" колко са си размърдали мозъците, но моят син в 1клас в ДУ го караха да учи стихотворение на Пенчо Славейков от което нищо не разбираше и го повтаряше папагласки, но се уморяваше зверски от това. А у дома с огромен интерес слушаше за забележителностите в европейските столици например. Ама времето в училище хем пропиляно, хем детето уморено. Бях установила, че ако е болен, въпреки неразположението у дома научаваме "задължителното" за 2 часа и то много по-качествено, а после минаваме на "допълнителното" по интересен начин. Вместо да клечи 20 мин. и да брои тревичките, защото са го уцелили първи по народна топка и изкарали извън играта.
Виж целия пост
# 486
M_I_A, много полезно мнение, изчетох го с интерес. В тази връзка проследих активностите назад за последните две години и не се сещам децата да са научили повече от две стихотворения за цялото време (като едното беше "Аз съм българче" за трети март). За фината моторика обаче си трябва много работа, а те постоянно рисуваха и правеха нещо. А то рисуването не е и само моторика Simple Smile.

Ние също избирахме между ЧУ и Шилер, като почти цяла година умувахме, сравнявахме и анализирахме, но избрахме ЧУ. Дори мислехме да направим подобно сдружение за кварталното училище до нас. Оказа че, че организацията е доста по-лесна, отколкото си представяхме, но евентуалните високи резултати на изхода далеч, далеч не опират само до едната организация. Ходихме и на изпита в Шилер, бяхме приети на първо класиране, но отидохме само заради теста. Ние сме от тези, които - има ли състезание - там сме Smile. От тогава обаче мразя масовките по състезанията. Егати - 300 деца накуп в двора на училището и учител ги събира, като говори с мегафон Anguished. Същото беше и на Коледното мат. състезание, което не се проведе в нашето училище и затова трябваше да ходим в друго. Стори ми се, че има твърде много хора, събрани на едно място.
Виж целия пост
# 487
Аш, в нашето "квартално" училище родители направиха такова сдружение за изучаване на английски. Първоначално идеята беше да е с Британика (явно има практика), но от там искаха целогодишна заплата (а не 9 месечна) за учителите и затова договорът на сдружението беше сключен с Фарос. Речено-сторено и ние в групата. Целия първи клас, моят ученик имаше по 10 часа английски с преподавател от фарос. Това, което учителите ми казваха на РС е: "Много е добър, попива като гъба". Да, ама на мен ми правеха впечатление някои пропуски, а другото е, че когато по-голямата ми дъщеря си годеше на извън училищни курсове по език си ходи и толкова. А при малкия все имаше нещо, което разтройваше обучението: спортен полуден, празник на училището, избори, зрелостни изпити  и какво ли още не. В края на 1-клас решихме да го преместим по други причини. Яви се на изпит в ПЧМГ и от там казаха, че с МАТ и БЕЛ е добре, но с английския трябва да наваксва цяло лято  Grinning  Записахме го в друго училище, но толкова за нашето сдружение.
Е факт е, че после бързо навакса в новото училище, но дали заради "Фарос"-а или защото гледаше Ю-тюбъри на английски в захлас... Негов съученик дойде тази година нов в училището, преди това учил немски и заявил на госпожата по английски: "Много ми е нужно, да ме научите бързо на английски, защото има клипчета в нет-а, които не разбирам, а ми е важно". Та това отново за мотивировката и релаксиращото обучение, което понякога е в пъти по-ефективно.
Виж целия пост
# 488
Някой знае ли какво се е случило с долната улица, където паркираха бусовете на СС и родителите при родителски срещи? Цялото дере е оградено с големи камъни.
Виж целия пост
# 489
Убий ме, не забелязах нищо особено - аз идвам по Петко Войвода, Морени и Студен Кладенец на връщане. Иначе отдавна на Морени след училището вляво не може да се спира. Аз реших, че собствениците нещо са си издействали, нали редновно имаше проблеми с това, че стават задръствания около училище.
Виж целия пост
# 490
Убий ме, не забелязах нищо особено - аз идвам по Петко Войвода, Морени и Студен Кладенец на връщане. Иначе отдавна на Морени след училището вляво не може да се спира. Аз реших, че собствениците нещо са си издействали, нали редновно имаше проблеми с това, че стават задръствания около училище.
A Студен кладенец направиха ли я проходима от край до край? По едно време около един строеж, в посока на изток, беше черен път с огромни коловози.
Виж целия пост
# 491
Насипали са коловозите (отчасти) и е малко по-добре от преди, но ако трябва да се разминат две коли, е забавно.
Виж целия пост
# 492
Здравейте,
Включвам се да следя темата и започвам с един въпрос. Много от вас пишат, че е добре да не се избира Шилер, защо? Това се твърди от хора, които нямат опит със сдружението, които ме навежда на мисълта, че имате някакъв друг достъп до информация. Четох също, че често се споменава, че Шилер е просто ДУ с немска занималня, но доколкото знам сдружението подбира всички учители до 4ти клас, не само тези за занималнята.
Ще съм благодарна ако ми отговорите, защото и аз като Йоана много ще се чудя като му дойде времето още повече, че живеем на 5 минути от КО.
Виж целия пост
# 493
Камъните са покрай дерето на Студен кладенец, точно където ул. Морени започва. Не знам на кого пречеха там коли или бусове.
Скрит текст:
Виж целия пост
# 494
Много интересна дискусия се заформи, не знаех, че и в тази тема е имало доста колебаещи се Шилер/ЧУ...
Миа, да, точно това имах предвид. Има толкова начини да се запалят децата, а не да се изтощават от работа с ръката часове наред например и еднотипни задания...Ясно е, че и това е важно, но умерено и редувано с други активности.
йоана, ние имаме шанс за 145то, затова съм леко изкушена... но ако наистина нивото пада заради районирането и оставащите само братя и сестри, не знам дали си заслужават всички главоболия по изпита.
Аз много се надявам в началото на учебната година да има отзиви за прогресвината паралелка към БШ, интересна опция е. Има ли в темата приети там?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия