Дискусионна тема. Говорилник. Частно vs държавно образУвание. Училищен спамо-чат. Тема №3

  • 24 767
  • 736
# 15
Не са ли подписани всички договори до края на учебната година?
Виж целия пост
# 16
Ок.
Виж целия пост
# 17
Инцидентно ще се включа само да кажа, че все още има хора, които наивно смятат, че може да се получи нещо интересно с прогресивната паралелка в БШ.
Не че по какъвто и да е начин оправдавам описаното за процеса по подбор в Прогресивно, не, отвратително е. Но именно тези безредици, липса на обратна връзка и на по-точни критерии би следвало да се коригират, ако организацията на БШ участва. Доколкото знам приемът там е общ за прогресивни и стандартни паралелки и организацията за всички е била на ниво. Миналата година е имало подробни форми с какво се е справило детето и с какво- не, и сега ли е така?
В този смисъл аз още не съм разочарована по никакъв начин, че БШ ще приеме една прогресивна паралелка и дори съм склонна да експериментирам с нея, след като проследя как се развива първата година и ако обещаят, че прехвърляне в класическа паралелка в по-горен клас няма да е проблем.
Доколкото знам не са пълни класовете в БШ и би следвало да е ок.
Виж целия пост
# 18
Страничен въпрос - има ли състезателна мат в Кл Охридски? Ако знаете и кой я води? Много благодаря.
Виж целия пост
# 19
Страничен въпрос - има ли състезателна мат в Кл Охридски? Ако знаете и кой я води? Много благодаря.
Имат - води я редовният учител по математика. Решават задачи от състезания. Не зная името на човека.
Виж целия пост
# 20
Е да, ама не вземаше пари от тия, които се жалеха
Джонев е хитър, но необразован и нискоинтелигентен човек, цар на празните приказки. Той е арогантен, заинтригуван от парата. Началното образование е бързият му влак. За другите етапи празнословието е голяма пречка. Директорката му даже не е хитра. ...
той премести собственото си дете от там.



Джонев не е нито необразован, нито нискоинтелигентен човек. Срамно е да твърдите това.

Преди да апострофираш провери. Има публично достъпни източници като Linkedin. Където сам е попълнил липсата на университетска степен. Било то магисър или бакалавър. Учил физика, но не завършил. Ами и аз съм учила автоматика в ТУ. Цели два семестъра, но не съм инжинер.
А квалификацията за нискоингелигентен е лично мнение на човек, който го познава вероятно  Wink
На мен лично като запозната с развитието на Сирма и други връзки с А за България ми е по близко да се доверя на мнението на Лейка, както за Джонев, така и за напъните му да прави бизнес в образованието.
Виж целия пост
# 21
Благодаря, Фран!
Не знам има ли друга тема с такова поетично-вдъхновявящо начало, но е просто забележително Simple Smile
Дано я напълним със забележителни хрумки, полезно инфо и съждения и ведри лигни, както досега.
Виж целия пост
# 22
Още на първите редове заподозрях чие е перото.
Поздравления, Русалчице.
Виж целия пост
# 23
Казах единствено в контекста на образователната услуга на училището. Вярвам, че всички, които се занимават с образование на децата следва да бъдат образовани и да постъпват почтено и умно. Последното в коментар към приложението на методиката джъмп мат. Която няма място твърдо в БГ образование за нормално развиващи се деца, които разбират български език. Останалите му поприща са извън дискусията тук. Ако съм била неясна и съм засегнала неволни някого тук, моля за извинение.
Пак ще кажа, нужно е МОН или друга организация да контролира както ЧУ, така и ДУ. Тъй като прогресивно има програма IB част от процесите там имат външен контрол. Те са и доста интересни и полезни. Но ние не сме само родители. Ние сме потребители на услуга и следва да можем да изискваме качеството и. Само че в договорите никой не се ангажира с такова. Съвсем нямам предвид това училище, а всяко училище.
Ето затова се гледат състезания, НВО и куп други неща. В търсене на някакви критерии за качество.
Иначе дроп-аути има доста: от брансън и зукенберг до кварталния зарзаватчия. Не непременно успешни.
Аз трябва да отбележа, че бях фен на джъмп. Лейка Simple Smile


Виж целия пост
# 24
Пак ще кажа, нужно е МОН или друга организация да контролира както ЧУ, така и ДУ.
Пази боже! Нали затова плащаме? Да има по-малко глупости на МОН? Ако МОН беше само безполезен, а не злостно вреден, щяхме да си седим в ДУ...
Виж целия пост
# 25
Всъщност Лейка е напълно права за контрола. Освен това, контрол от страна на МОН не означава ограничаване на надграждането или на използването на помощни методи, прилагани с цел подобряване на преподаването. Но означава да не се допускат дефекти (нека не се припознава Прогресивното, тъй като аз нямам конкретни лични наблюдения над това училище). Поне този контрол МОН го дължат на данъкоплатците с деца в ЧУ, които иначе не ползват обществен бюджет за тяхното образование (от типа Х пари годишно на ученик). Дължат го и на обществото като цяло, защото не е истина какво може да предизвика една несъответстваща система в сферата на образованието като ефект върху останалите процеси и системи.
Виж целия пост
# 26
Много се плюе МОН, но накрая винаги се опира до него. Задайте си въпроса, какво ще стане с дете обучавано в училище Х, по система различна от МОН. Как някой ще гарантира дали няма в осми клас да учат таблицата за умножение. От друга страна винаги може да го избегнете, има училища по немски, английски и може да се появят по китайски системи. Но не си мисля, че предлагат по-качествено образование. Просто имат по-финансово ангажирани преподаватели.
Виж целия пост
# 27
Под контрол аз за себе си има предвид:
1. Спазване на някакви основни параметри на образователни стандарти и крайни резултати.
2. Строг контрол на лицензионния режим.
3. Издаване на лиценз само след покриване на нормативни изисквания за брой учители, сграда отговаряща на строги изисквания, гаранция за нормални битови условия.
4. Строг последващ контрол на битовите условия и храненето.
5. Контрол на текстовете на договорите( а не формален както е сега). Клаузи за прекратяване на договори. Лишаване на училищата от възможност да се възползват от обстоятелствата, че договорите са едногодишни. Клаузи касаещи силово налагане на цензура и т.н.

И още подобни неща. Все истински казуси от практиката.
Виж целия пост
# 28
Всеки има право да иска за себе си и за децата си, но от какъв зор е нужно да се натрапват​ "услугите" на МОН на другите хора?
Виж целия пост
# 29
Извинявай,  но услугите на МОН принципно в един идеален свят трябва да са в защита на тези, които са ползватели на услугата. Било то предоставяна от общински или държавен изпълнител, било то предоставяна от частен изпълнител на лицензионен режим.
Всяка дейност, под такъв режим, в един идеален свят трябва да отговаря на строги изисквания за да получи лиценз, и трябва да бъде контролирана как изпълнява функциите и задачите си заради, които и е даден лиценза. В противен случай става анархия, каквото сега се наблюдава. Правят се училища в схлупени еднофамилни къщури; деца стоят гладни, защото не се доставя необходимото количество храна, въпреки, че собственика на училището по договор има задължение да осигури определено хранене и т.н. да не изреждам истински случаи.

И не ми минавай с мотива, че пазара регулира всичко. В конкретния сектор докато пазара се накани да регулира е минала една учебна година поне. Което е ценно загубено време за едно дете. А и алтернативите са малко, както знаем.

Между другото и банките и всички финансови институции са на лицензионен режим, защото предоставят услуги от висок обществен интерес. Та поради този факт подлежат на строг контрол. Същото е и при ЧУ, само дето контрола липсва.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия