Прочетох ви, благодаря за всичко!
Времето ми е ограничено, затова пиша може би не съвсем подредено. Подсещанията ми идват от вашите постове.
Още когато гледах първия път сватбата, ми направи впечатление жеста „посочване с пръст“, с който Ерджюмент посочи Гюлтен на Хюнкяр.
Това ми напомни Керим, който по същия начин посочи Фатмагюл във фаталната нощ.
Според мен, нарочно използваха същия жест, но още нямам идея защо.
Интересно е, че историята на Фатмагюл, написана от Ведат Тюркалъ, е била филмирана два пъти през 70-те и 80-те години преди познатия ни сериал. През годините е променен начинът, по който се гледа на мъжете, участващи в тази история, на вината на жената и на решението на историята. Затова е интересно какво ще ни покажат сега за Гюлтен, тъй като разказът сега е за 70-те.
Orhan Gencebay, актьор и певец, е изпълнител на главната роля в първата екранизация.
В „Чукурова“ сме слушали негови изпълнения.
Тук може да се прочете още по въпроса:
https://www.bg-mamma.com/?topic=651357.630
пост 635
В самото начало Зюлейха беше спасена от Йълмаз от изнасилване;
почти на финала на сезона е изнасилена Гюлтен.
İnsanın içinde tuttuğu acılar, yaşanılması en zor acılardır…
Страдания, которые человек вынужден держать в себе, становятся самыми тяжёлыми...
Ако Йълмаз не се ожени какво ще задържи Зюлейха при Демир, ами...самият Демир.
Аз вярвам в обещанието, което той даде на Зюлейха на сватбата за живот като в приказка.
„Имало едно време...“.
Вярвам, че с любовта ще има и деца, на които ще разказват приказки.
Няма значение какво говорят в момента.
Острият начален сблъсък между Йълмаз и Демир, между ново и старо остана в началните епизоди.
Новото в Чукурова навлезе във всичко; старо и ново са на половина, някъде единица повече има местното.
Тук някъде ще завърши първи сезон.
Но сега започва най-интересното:
Кое от двете ще доминира? Ще остане само едното или ще се получи спойка между тях?
Сега предстои да видим съвместяването между традици и иновации и какво в крайна сметка ще се получи в Чукурова:
Една напълно нова революционно променена Чукурова (Йълмаз) или една обновена модернизирана местна култура (Демир).
Йълмаз и Зюлейха са не само герои от любовна история. Но също участници в стопанската и обществена история на Чукурова.
Не ги виждам обратно в Истанбул, те са вече герои от Чукурова, тук ще търсят своето място.
Крайно време е Зюлейха да излезе от конака. В това време на промяна тя не трябва да остава само обект на битки между мъжете за една жена, а трябва да я включат в този процес като субект. Жените не могат да бъдат оставени само да сплетничат, да „се издигат“ чрез бременности и интриги и да бъдат изнасилвани. Трябва да ги покажат като творческа сила. Зюлейха, Гюлтен, малката дъщеря на Назира, вече мечтаеща да стане лекарка – тези жени трябва да излязат някъде навън и да дават пример на другите и на идващите след тях. Аз си представям, че в новия сезон Зюлейха като активна извън дома жена трябва да направи своя избор за мъжа не само като партньор в любовта и баща на детето, но да може да направи своята оценка за Йълмаз и Демир от равностойни позиции с поглед, формиран извън дома. Нова роля за жената е важна линия на обществените промени от 60-те и Гюлтен и целият женски антураж в имението сигурно ще бъдат погледнати и под този ъгъл.