Плюсове и минуси на кварталите в София - 5

  • 41 978
  • 768
# 585
Ползвам метрото в час пик и автобус по бус лента и не се оплаквам от тях. Това когато имам шанса да ми вършат работа. Градът е голям, метрото обслужва малка част от него, и най-вече- можеше да се направи оптимизация така, че останалият ГТ да се свързва подходящо с него и да се оптимизира, но уви.
Виж целия пост
# 586
Метрото е бързо и колите не му пречат. Дори да е като токийското, 10 мин. бутаница се изтърпяват. За разлика от един тролей без климатик, хванат в задръстването по някоя тясна софийска улица без бус-лента  Laughing
Виж целия пост
# 587
Работя в Полигона, ходя пеша до Окръжна в час пик (18 ч.) и хващам тролей до Орлов мост. После пеша до нас, за да се пораздвижа. Тролеите по тази линия са чудесни, приятно е да се пътува.

Преди хващах автобус от Окръжна, но се отказах да се боря с тълпите.

Сутрин, признавам си, винаги отивам на работа с такси, по простата причина, че обичам да спя до 8 и няма как да стигна до девет и нещо в офиса. Живот и здраве се надявам следващата ми работа да е в центъра, и ще ходя пеша.
Виж целия пост
# 588
Кел файда, че са нови автобусите като няма откъде да ги хвана. То и метрото е модерно, ама линиите са само 2 и една на път. Няма да казвам колко са в нормалните европейски столици.
И за последен модел телефон!
И колко са? В Копенхаген, град колкото София (с предградията си), има две линии.  В Брюксел, град колкото София, са 3 - две по диагоналите на града и една кръгова около центъра. В Атина, град 3 пъти колкото София, са също 3 и една градска железница до Пирея. Ако гледаш Париж или Лондон, това са градове 4-5 пъти колкото София, няма как да сравняваш с тях. А и в тях има много райони, непокрити с метро, и те с апо-евтини от покритите. Няма град, който да има метро до всеки квартал. Много си е добре метрото в София, добре, че са европейските пари, че иначе ще го видим други япът.
Иначе съм съгласна - колата, цигарите и телефонът са фетиши.  
Тоя довод "Мислиш къде да купиш жилище, заради  удобството на транспорта" е голяма ... тъпня. Поради някаква причина много хора сме родени в София и живеем в нея от преди драмата с паркоместата. Не, че вече не ми се налага да съм "собственик" /щото съм пожизнен ползвател/ на паркомясто, но в детството ми тротоарите бяха за хората, а на улицата играехме на "ръбчета". И все още живея в района, въпреки, че не ми прекараха метрото пред вратата....

Ами и ние сме родени в София, ама това не ни е попречило да си купим имот на място, където сме решили, че ни устройва и по този показател. Да не би да е задължително да живеем в наследените си имоти.
Тротоарите пак са си за хората в зоните, защото има колчета и колите не могат да се качват по тротоарите - освен в малкото на брой случаи, когато има паркоместа и на тротоара, има и такива на Каравелов в центъра, например. Но пак има оставен тротоар за пешеходците.
Виж целия пост
# 589
не става само с метро..очевидно
какво стана с отложения няколко пъти ремонт на трамвай 5?
Виж целия пост
# 590
Попея, всичките европейски градове (Бруксел, Копенхаген), които даде за пример са с минимум 2 пъти по-малко население, нищо че са на същата площ (доказателство впрочем, че бая сме се презастроили)... Париж пък може да има повече население от София, но пък като площ е доста по-малък, не е вярно че е по-голям. Лондон също не е 6 пъти по голям по площ, по-скоро около 3 пъти. 
Аз пък тогава ще дам за контра пример метрото в Барселона, знаеш ли колко е голям града, колко население има и колко линии има метрото? Аз не мога да разбера защо все се сравняваме с лошото на Европа. Това, че даден европейски град има само 3 линии на метрото абсолютно не означава, че трябва да се взима пример от него... Метрото обслужва все още малка част от града, в която впрочем има уреден и градски транспорт. Проблемни са южните райони, които хем са презастроени, хем нямат градски транспорт, хем нямат и метро. Обаче южните квартали като население са една доста голяма част от София!
Моля те, спри да гледаш всичко от своята паничка, хубаво има метро до вас, ползвай си го, ама недей да съдиш тези, на които им се налага да ползват автомобили!
Виж целия пост
# 591
В Копенхаген говорим за съвсем други причини да няма коли Simple Smile и освен метро, имат много добре развити мрежи влак в градска среда и автобуси. Като са пригодени и за колелата, освен друго
Ох, всъщност какъв смисъл има...светът вече стана малък, хората виждат на много места какво и как е. И затова са още по-недоволни
Виж целия пост
# 592
На храня надежди, че в този живот ще видя в София толкова колоездачи, колкото в Копенхаген.
Може би в някой следващ...
Виж целия пост
# 593
Много ясно, че няма да видиш. Не съм толкова глупав да си карам колелото по нашите пътища и да се чудя дали ще се прибера жив.
Виж целия пост
# 594
Напълно вярно за колоездачите в Копенхаген, ама те не са на колеллета от желание, а защото и метрото, и градската железница са много скъпи, а и не покриват изобщо целия град, а само част от него.
ФЪК, това не е вярно, София е милион и нещо метро ерията,  с всичките си предградия - СГО, заедно с Банкя и Нови Искър, Брюксел - също, Копенхаген - също. Освен другото, позволи ми да съм е возила в час пик в метрото в Брюксел и в Копенхаген и да знам на какво прилича, същото като в час пик в София. Ситуацията е съпоставима, по мои лични наблюдения.
Виж целия пост
# 595
не става само с метро..очевидно
какво стана с отложения няколко пъти ремонт на трамвай 5?

Te добре че не го почват преди пускането на метрото че ще настане страшен кошмар ако се разчита на автобуси. Като пуснат метрото поне ще се насочат доста хора към него и няма да е такъв зор.
Виж целия пост
# 596
Не може ли да се направи отделна тема за ГТ и личните автомобили?
Виж целия пост
# 597
Е и аз съм се возила, че и на колело, и какво. Дай да сравним Копенхаген и София по всички показатели, ами и аз ще плащам техните данъци, ако получавам тяхната грижа и инфраструктура Simple Smile
Па и на работа с колелото ще ходя, ама смея ли да се пусна с колело, дори и по нашите "вело" алеи
То само тях като видиш, и ти става ясно всичко...
Виж целия пост
# 598
И сега спора за какво е точно?
Защото според мен просто община София е АБСОЛЮТНО НЕСПОСОБНА, да се справи с проблема с паркирането. В цяла София правилата за паркиране се нарушават, но една миниатюрна част от хората биват санкционирани.
Само най-тъпите хора смятат, че зелена и синя зона им оправят проблемите,  а те само ги замаскират и даже доразвиват. Много пъти съм писал, че зелана и синя зона начертават парко места на АБСОЛЮТНО ЗАБРАНЕНИ СПОРЕД ЗДВП места... само и само да лапат. Но това за простите хора явно не е важно... прост народ... проста община.
Виж целия пост
# 599
Аз съм сигурен, че ако почнат да удържат по 50% от заплатата ти като в Дания ще се случат нещата и тук, ама тогава ще ревнем как може да ни удържат толкова.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия