Лека и безаварийна на тези, които карат ШОФЬОРСКИТЕ - 13

  • 44 755
  • 932
# 390
Подкрепям Bitmad. Аз продължавам да се качвам всеки път с настроение и кеф. Любимото ми е паленето и звучецът, да си играя с педала на газта, докато позагрее, след което излизам на булеварда и газ до дупка. Като малко дете съм, хаха. SunglassesBowtie Също много обичам да си я мия, релаксирам и се разсейвам от всичко.
Освен практичност, прагматизъм и финанси, като първа кола, и не само сякаш, е хубаво да се избира и нещо, което да му харесва на човек. Колата не трябва да е бреме и разходи само, да я мислиш, а освен работа, да ти носи и удоволствие. Или поне при мен е така.
Виж целия пост
# 391
Здравейте! На 18 съм и започнах шофьорски курсове. Листовките ги взех от първия път,остана кормуването,но ми се струва,че напредвам бавно и се притеснявам. Инструктора ми не е от тези,които обясняват особено. Само мълчи и когато направя грешка тогава казва по нещо. Задавам му въпроси и му вадя думите с ченгел от устата. Искам да питам когато спирате примерно на пешеходна,светофар,чакате някой да се  качи/слезе и т.н. само спирачката ли използвате или си спирате направо със съединител и спирачка,давате на първа и си потегляте пак. Може да ви звучи глупав въпроса,но съм пълна новачка  Grinning
Виж целия пост
# 392
Здравейте! На 18 съм и започнах шофьорски курсове. Листовките ги взех от първия път,остана кормуването,но ми се струва,че напредвам бавно и се притеснявам. Инструктора ми не е от тези,които обясняват особено. Само мълчи и когато направя грешка тогава казва по нещо. Задавам му въпроси и му вадя думите с ченгел от устата. Искам да питам когато спирате примерно на пешеходна,светофар,чакате някой да се  качи/слезе и т.н. само спирачката ли използвате или си спирате направо със съединител и спирачка,давате на първа и си потегляте пак. Може да ви звучи глупав въпроса,но съм пълна новачка  Grinning

Taка е, темерути, тъпунгери и тъпанари са т.нар. "шофери", "драйвъри" от школите, "обучители", вкл. и от администрацията, "даяджии" и т.н. Съсловието им е такова на "милите", просташко, какво да ги правиш, горките.

Няма да се научиш на курсовете. Хващай тати, чичо, укьо, ако имаш да те учи с неговата.

Това за спирачката много зависи от ситуацията. Сещам се за поне 3-5 сценария, и при всеки ще е различно.
Принципно, като за начало изключваш ли от скорост и спираш ли, не държиш съединител, разбирай на светофар, или пешеходна пътека, привеждайки автомобила в покой. След като спреш, десният крак да се учи да държи средния педал. Wink
Техниките с много каране ще ги научиш. Съединителят си иска трениране и опознаване на колата. Не е само натискане до долу и смяна на скорост, изключване и спиране. Комбинации има много, с припомпвания, задържания, форсиране и т.н. Но всичко с времето. Сега се научи да си безопасна, и да тръгваш, спираш и синхрон с всички сетива и комплекта ръце и крака. Wink
Виж целия пост
# 393
Винаги със съединител
Виж целия пост
# 394
Здравейте! На 18 съм и започнах шофьорски курсове. Листовките ги взех от първия път,остана кормуването,но ми се струва,че напредвам бавно и се притеснявам. Инструктора ми не е от тези,които обясняват особено. Само мълчи и когато направя грешка тогава казва по нещо. Задавам му въпроси и му вадя думите с ченгел от устата. Искам да питам когато спирате примерно на пешеходна,светофар,чакате някой да се  качи/слезе и т.н. само спирачката ли използвате или си спирате направо със съединител и спирачка,давате на първа и си потегляте пак. Може да ви звучи глупав въпроса,но съм пълна новачка  Grinning
Ще съм заядлив и киселяк, не ми се впрягай на настроението. Изглежда някой си е чел правилника отгоре отгоре, но все пак е минал изпит, спокойно, и аз така съм минал. Каква е ролята на тоя съединител, какво се случва, за да се накара една кола да се задвижи, почти обратното е и да я накараш да спре. Какво да ти обясни инструктора, като вижда, че от ответната страна е празна на знания и мисли за шофиране. ( не знам какво знаеш, скарай ми се, редно е) Представи си картинката незнаеща, неможеща, да се качиш в кола и да трябва да отговаряш за толкова много животи, но в същото време да не го осъзнаваш. Все пак са ти доверили възможността да управляваш, ще караш с високо вдигната глава.
От друга страна инструктора наистина може да се прави на инкогнито, и хич да не влага нищо от себе си.
Оценявам желанието ти за знания, и ще опитам да ти отговоря на въпроса. Съединителя, защитава името си, като свързва двигателя с колелата, с цел да накара колата да се движи. Съединителя се ползва по определен начин- бързо натискане и плавно отпускане. Колко плавно се учи с времето и до някаква степен зависи от автомобила и условията. Когато го държиш натиснат (на светофар), това съкращава живота на някои компоненти по задвижването на автомобила, като в резултат може да си останеш на пътя и да се чудиш колко зле била колата, която караш. Ако го отпускаш прекалено бавно има голям шанс да прегрееш съединителя (+ бонус компоненти), като това рязко ще доведе до оставане на пътя, защото " голям боклук е тая кола" Като бонус, ще усетиш чисто нов аромат, който никога няма да забравиш, а следващия път като го усетиш, ще се хилиш на някой, който е запалил съединителя. (личен опит)
Като спираш е добре да е натиснат, след това да изключиш от скорост, да пуснеш съединителя, да спреш напълно, и всичко да е точно. Ако не е натиснат и си на скорост, колата ще спре, а ако стане на изпита, ще си скъсана. В реална ситуация, палиш (след като изключиш от скорост) и тръгваш, като всички са щастливи.
Виж целия пост
# 395
Имам въпрос, на шофьорските курсове учат ли ви как се паркира успоредно?
Аз карам опреснителен, не съм шофирала никога, курсът ми почти приключва, но досега не съм паркирала, а на задна съм карал 2-3 пъти, за да изляза от мястото, на което е паркирана колата.
Виж целия пост
# 396
Учат силно казано.
Обясняват ти за ъгли и малко физика, ама от обща култура са ясни нещата.
След което 100-200 пъти, като паркираш, и си свикнеш с колата и габаритите, ще се научиш.
Виж целия пост
# 397
Мен ме учиха. Даже, като видя, че не вдявам, изкарах два часа в обикаляте и паркиране където може. Много ми беше трудно, сега пак. Имам проблем с движенията назад.
Виж целия пост
# 398
Мен ме учиха. Даже, като видя, че не вдявам, изкарах два часа в обикаляте и паркиране където може. Много ми беше трудно, сега пак. Имам проблем с движенията назад.
И аз съм така,но имам прогрес -това ме обнадеждава! Rolling Eyes
Виж целия пост
# 399
И аз. Ама нещо все по-рядко сядам зад волана, а ММ все по-често ме стресира и май вече ще гледам да карам сама или с щерката.
Виж целия пост
# 400
Имам въпрос, на шофьорските курсове учат ли ви как се паркира успоредно?
Аз карам опреснителен, не съм шофирала никога, курсът ми почти приключва, но досега не съм паркирала, а на задна съм карал 2-3 пъти, за да изляза от мястото, на което е паркирана колата.
Да, учиха ме - и успоредно, и перпендикулярно. Перпендикулярното ми е по-лесно и слава богу накрая на изпита това ми се падна. На първия изпит на успоредно ме скъсаха, но там имаше и други обстоятелства. Общо взето и аз малко се прецаках, защото смятах, че задължително трябва да изпълня командата от изпитващия.
В последно време, ходейки на работа,  нарочно търся място за паркиране на улицата, успоредно, за да се упражнявам. Днес например успях да се навра в едно сравнително малко място за колата от раз. Е, с няколко допълнителни малки движения, за да вляза хубаво, тъй като беше тесничко. Изкефих се накрая! Grinning
Виж целия пост
# 401
Учиха ме и мен на двата вида паркиране в АШ "Василеви", но по-лесно и от раз правя успоредното. Инструктора ми все казваше, че съм някакво огромно изключение от останалите. Все ми бяха супер лесни нещата, на които на  останалите им бяха ужасно трудни.
Перпендикулярното така и не успях да го усвоя добре. Вчера на паркинга на Лидл паркирах ужасно криво, но това е защото имам "раздавач на акъл" до мен с над 47 годишен шофьорски стаж.
Виж целия пост
# 402
И аз. Ама нещо все по-рядко сядам зад волана, а ММ все по-често ме стресира и май вече ще гледам да карам сама или с щерката.
Подкара ли сама вече ?
Виж целия пост
# 403
И аз. Ама нещо все по-рядко сядам зад волана, а ММ все по-често ме стресира и май вече ще гледам да карам сама или с щерката.
Подкара ли сама вече ?
Не. Усещам как ставам по-добра и уверена, но едновременно с това ММ ми смачка и малкото шофьорско самочувствие. И трябва да се откъсна от него. А ти?
Виж целия пост
# 404
Още не,дала съм си време да направя 21 карания с колата ,за мен е нова (Нисан Мурано)по висока и голяма като габарит,от предната на която съм свикнала и тогава ще се пробвам сама,не се чувствам готова в никакъв случай и то не защото се подценявам или панирам,наистина не съм готова ,но задибрявам и съм доволна Stuck Out Tongue Winking Eye
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия