Агресивно дете с изоставане в групата

  • 1 227
  • 28
# 15
Ох, зависи, това дете е със СОП, а даже не му е осигурен ресурсен учител. Не е Само агресивно. Агресия + не говори. Което затруднява както учебния му процес /по нивото, на което са в 4-та група/, така и общуването му с другите деца.
Вашият случай изглежда да е друг, само Поведенчески проблеми.
Виж целия пост
# 16
Родителите са за жалба и сигнал. как ще неглижираш това състояние главата ми не го побира...
Виж целия пост
# 17
Сега чета из стари теми, че директорката е длъжна да сезира Закрила на детето, да има ресурсен учител и т.н. Жалбата трябвало да бъде срещу директорката.
В крайна сметка ако родителите неглижират детето си, защо нищо не се прави от другите отговорни лица?
Дъщеря ми каза сутринта, че детето казало името на друго дете - Драганка Петканкова /от групата/ - вика Мамо, ето, тя може да говори, може да каже името на детето... Говорим за 6-7 годишни деца, не на 1 и половина.
Виж целия пост
# 18
А дали директорът не е сезирал, когото трябва? Истината е, че без съгласие и помощ от родителите директорът е безсилен. На детето не може да се постави диагноза, нямат право психолози да работят с него, никой нищо не може да направи. Защо не е назначен ресурсен учител нямам идея, не разбирам тази материя, но едва ли е, защото директорката я мързи. Проблемът е голям и засяга и директора, и учителите, не само родителите и останалите деца.
Виж целия пост
# 19
Довечера или утре ще разберем още информация, може би детето е прието със СОП и ако има 5 деца в градината със СОП, а то има, директорът е длъжен да осигури ресурсен учител. Има проблем в градината и още как. Буквално учителката от настоящата четвърта група каза 'Вдигнали сме ръце, ако можете да направите нещо вие /под вие визира родителите от новата група на детето, а именно нашата/, направете!'
Ето, Закон за закрила на детето:
Задължение за съдействие
Чл. 7. (1) (Изм. - ДВ, бр. 120 от 2002 г., в сила от 01.01.2003 г., доп. - ДВ, бр. 36 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Лице, на което стане известно, че дете се нуждае от закрила, е длъжно незабавно да уведоми дирекция "Социално подпомагане", Държавната агенция за закрила на детето или Министерството на вътрешните работи.
Такива лица са директори, учители /не само от текущата група, цялата детска знае за проблема/, персонал в градината, всички знаят от години.
Виж целия пост
# 20
При нас имаше случай на агресивно дете със СОП в 1 клас. Работеше с училищния педагог, но нямаше ресурсен учител. Бях почнала да разпитвам за процедурата за включване на такъв. Учителката беше изпаднала в невъзможност да преподава на децата, а родителите - в непрекъснат страх кое дете ще бъде ударено, ритнато, съборено и настъпвано по гърба.
Бащата започна да стои в часовете, после детето премина на домашно обучение като идваше в определени часове - музика и физическо примерно, за да се социализира; и пак имаше набити деца. Накрая родителите се решиха и го преместиха в друго училище.
Пожелавам успех в тази много трудна за всички ситуация.
Виж целия пост
# 21
Буквално учителката от настоящата четвърта група каза 'Вдигнали сме ръце, ако можете да направите нещо вие /под вие визира родителите от новата група на детето, а именно нашата/, направете!'
Ами именно! Те като длъжностни лица не могат да направят нищо, защото ръцете им са вързани! Прехвърлят топката на вас, защото са безсилни. Защо смяташ, че ако нещо зависеше от тях нямаше да е направено?
Виж целия пост
# 22
Аз се извинявам за некоректно поставената до този момент от мен тема. Останалите родители също не бяха запознати. Днес разбрахме, че детето е с генетично заболяване, унаследено, имат в рода други такива, с много сериозно ментално изоставане и ТЕЛК 90%. Опитах се да поговоря с нея, освен, че не говори, изобщо не разбира какво й се говори. Дотук добре, но е агресивна, хвърли играчка и посипа детето ми с пясък, а тя се опитваше да си играят. Понеже аз така й казах, да се опита да направи контакт с момиченцето. Предприети са мерки, ще имаме среща с РУО, Закрила на детето и не знам точно какви органи, детето се обследва ежегодно и сега идва момента на поредното обследване, явно до този момент са се надявали то да прояви някакъв напредък в развитието си. Според преподавателите такъв няма.
Виж целия пост
# 23
Доколкото съм запозната (възможно е да има промени), се прави комплексна оценка на детето в ресурсния център. И те трябва да излезнат със становище дали детето може да посещава масова градина или се препоръчва индивидуално обучение.
Виж целия пост
# 24
Да, точно така е. Явно може да посещава масова ДГ.
Проблемът според мен е в недостатъчната квалификация на персонала. Да ви кажа ли какво се получава, потресена съм. Учителките хващат детето за ръка /една от учителките, най-често лелката всъщност/, слагат го да седне до тях на някаква пейка/масичка - вътре в помещението, вън, и казват на другите деца "Не си играйте с Р., не се занимавайте с нея". Еми извинете просто. Възмущението ми е безкрайно. И така децата едва ли не 'бягат' от нея, с което проблемът значително се влошава. Както написах, детето сипа пясък върху дъщеря ми /такава му е играта явно, тип 2 годишно/, госпожата ни като фукна, като се развика, идете си дръпнете детето, страшна драма направи. Представете си ако при всяка най-малка 'беля' на въпросното детенце те реагират така? Сега, 2 дни по-късно, определено смятам че има проблем в недостатъчното обучение на персонала.
Относно пригодността за посещение на масова ДГ, основният въпрос е агресията - защото удря децата. И всъщност доколко не е 'причинена' и от 'добронамеренето' отчуждаване на детето от останалите деца!!! Казвам ви, родителите ги е страх от това дете, учителките също, а вече не съм убедена, че имат основания, наистина.
Виж целия пост
# 25
Защото са претоварени от работа, ако нарани друго дете те ще са виновни. Не е правилен начин, но другия изисква много усилия, ресурсен учител. А родителите защо го оставят от 8 до 19, и двамата работят по 11 или искат да си починат малко. Говорете с родителите, за детето е по-добре да стои по 4 часа, в които да играе и да се занимават с него, отколкото 11 часа на ръчичка и "не се занимавайте с него". Тя и другата година няма да е готова за училище или ще бъде в помощно учлище. Родителите ми звучат като хора, които искат още една една година да е по цял ден някъде без значение какво прави.
Виж целия пост
# 26
А какъв е установения проблем? Непригоденост за училище и агресия са доста различни неща.
Агресия от останалите деца винаги ще има и тя ще расте докато бъдат отбягвани и отритвани от останалите
Да, извинявам се, писах  малко прибързано и емоционално.
Проблемът е доста сериозен явно. Когато разбера повече подробности, ще пиша пак в темата.
Това, което лъсна на първо време, е, че на детето задължително трябва да бъде предоставен ресурсен учител, какъвто няма в детската градина.
Става дума за неглижиране на детето и нуждите му както от родителите му, така и от персонала в нашата детска градина. Иде ми да се обадя на Господарите, честно ви казвам.
Детето е на 7 навършени години и почти не говори. Направена му е оценка - идвали са здравни инспектори вероятно по подаден сигнал в Агенция Защита на детето, оценката гласи, че има изоставане в развитието. За диагноза от лекар до този момент не знам.
За трите дни, в които децата са сборни групи, а именно понеделник -с ряда, моята дъщеря е ударена от това дете два пъти. Учителките казвали на децата - не играйте с нея, стойте далече.
Детето го водят сутрин в 8 го взимат вечер в 7. Родителите отричат проблем. Много тъжна история, от която няма печеливши, всички губим. И детето, и нашите деца, и родителите, и ние - родителите на другите деца, и детското заведение. Защото държава няма. Много съм афектирана, ще пиша довечера пак, като разбера още подробности.
На нападателите в темата ще кажа - никой не е казал да се гони детето, но то има нужда от специални грижи, определено е със СОП, а това в момента не му е предоставено. Освен родителите, персоналът в детската градина носи отговорност за сезиране на органите и в случая огромна вина. Учителката от групата е вдигнала ръце. Държи си го за ръчичка , стои си до него - един човек нон-стоп се грижи за това дете, което трябва да е с ресурсен учител в това време. 21 век, София.
Детето НЕ може да говори, затова удря - такава информация получихме родителите от психолог снощи. Няма как да изрази себе си. Децата не го разбират. Плаче ми се.
Ще пусна жалба срещу директорката. Това си е тормоз на детето!







Без диагноза и подадени документи до директорката за изискване на ресурсен и логопед няма как да стане.Директорката е безсилна когато родителите заравят главите.Казвам това защото ние също имаме такова дете в групата 😏😏...
Виж целия пост
# 27
Благодаря за съветите.
Виж целия пост
# 28
Много труден въпрос за решаване..... От Социалните служби какво казват?

Иначе при нас в ДГ най-агресивните и невъзпитани побойници си бяха деца без СОП. Неглижирани от родителите, учителите не могат да се справят. Едното от децата така си остана до последно, сега е в съседен клас и е същата простотия и лиготия. Иначе майката е с големи претенции и самочувствие.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия