Дискусионна тема. Говорилник. Частно vs държавно образУвание. Училищен спамо-чат. Тема №4

  • 28 010
  • 771
# 15
Според мен и езикът и математиката са инструменти. Струва ми се, че във фокуса не може да са те, а уменията, знанията, и пр., свързани с овладяването на професия (който желае) или друг тип работа, с която да живееш. В този ред на мисли не знам колко толкова е важно да научиш 4 езика до 7 клас.

Езиците, освен инструменти, са и култура. А "Culture eats strategy for breakfast". А щом стратегията, то и всички останали (по-дребни) сметки. Не хлебом единым живем... Verstehen sie?
Виж целия пост
# 16
А къде остана генетиката?
Виж целия пост
# 17
Nein, ich verstehe das nicht.
Виж целия пост
# 18
Според мен и езикът и математиката са инструменти. Струва ми се, че във фокуса не може да са те, а уменията, знанията, и пр., свързани с овладяването на професия (който желае) или друг тип работа, с която да живееш. В този ред на мисли не знам колко толкова е важно да научиш 4 езика до 7 клас.

Езиците, освен инструменти, са и култура. А "Culture eats strategy for breakfast". А щом стратегията, то и всички останали (по-дребни) сметки. Не хлебом единым живем... Verstehen sie?
Ежко,  кажи на прехвалената си учителка от курса по немски, която е уж профи на тема подготовка за ДСД и всички деца от НЕГ при нея ходят,  че не те е научила на основно нещо в немския, каквото са местоименията.. Това  sie с малка буква,   дето си написал,  означава те, тоест питаш дали ТЕ разбират.. Кои са те? Трябва ти или  Sie   с главна буква,  ако ни говориш учтиво, или ihr със съответното спрежение за 2 лице,  мн.число, ако ни питаш по форумски,  т.е далеч не толкова официално..
А иначе съм съгласна с Лейка до голяма степен,  че в днешно време езиците са предимно инструмент.. Вземете деца,  завършили  немски,  френски и сие гимназии. Като идат да учат във Франция/Германия/Холандия/Великобритания, на входа им искат сертификат за ниво по езика и толкова.. А после това,  което евентуално ще ги отличи с нещо от масата,  не са езиците, а уменията в дадена област..
Виж целия пост
# 19
Ежко,  кажи на прехвалената си учителка от курса по немски, която е уж профи на тема подготовка за ДСД и всички деца от НЕГ при нея ходят,  че не те е научила на основно нещо в немския, каквото са местоименията.. Това  sie с малка буква,   дето си написал,  означава те, тоест питаш дали ТЕ разбират.. Кои са те? Трябва ти или  Sie   с главна буква,  ако ни говориш учтиво, или ihr със съответното спрежение за 2 лице,  мн.число, ако ни питаш по форумски,  т.е далеч не толкова официално..
Дотам разбирам немски. Мисля, че съм написал каквото съм искал.
Виж целия пост
# 20

А иначе съм съгласна с Лейка до голяма степен,  че в днешно време езиците са предимно инструмент.. Вземете деца,  завършили  немски,  френски и сие гимназии. Като идат да учат във Франция/Германия/Холандия/Великобритания, на входа им искат сертификат за ниво по езика и толкова.. А после това,  което евентуално ще ги отличи с нещо от масата,  не са езиците, а уменията в дадена област..
Да, но за да вземат този сертификат, се иска здраво учене, особено ако езикът не е английски. А после се иска воля и усилие да учи и завърши на този език. И разбира се, че когато учи във Франция, там всички знаят френски и езикът няма как да го отличи, трябват други умения. Тоест, езикът е необходимо, но съвсем не е достатъчно условие. Говорим за професии извън trades, за водопроводчици и дърводелци не се отнася - това са чудесни професии, просто не са от вида, изискващ език. А кои родители как ще се отнесат към езика, дали ще учи един или повече, това е стратегия на семейството. И резултатите от тази стратегия пак са за семейството. Лични избори.
Всъщност, от опита ми в реала, а и тук в темите за висше образование, преобладаващо в чужбина са с английски, след това с немски, а с френски и испански са малко. А холандците са стари търговци и добре използват един страничен ефект на Брекзита, и масата от англоговорящи кандидат-студенти се пренасочи натам. И друго има, Холандия е икономически силна, но малка държава и ако иска да печели от студенти, не може да разчита, че някой ще й научи езика, за разлика от ОК или Германия, или Франция.
Виж целия пост
# 21
Именно,  без него не става,  да,  но и само с него,  без сериозна подплата от знания и умения в конкретна област - още по-малко.
Виж целия пост
# 22
Мен ми е чудно кои други умения визирате? Как се учат поне два езика на добро ниво, като същевременно се трупат умения и по други предмети, и софтскилс, и всичко това до 18-19 г.възраст?
Виж целия пост
# 23
Мен ми е чудно кои други умения визирате? Как се учат поне два езика на добро ниво, като същевременно се трупат умения и по други предмети, и софтскилс, и всичко това до 18-19 г.възраст?

С ранно започване на езиковото обучение. Останалото по стандартната схема.
Виж целия пост
# 24
Става ,  Дъждец,  масово децата от дупката НЕГ на финала  са с два сертификата на ниво С1 и С2( някои имат и по руски)  и учат на немски или английски тежки специалности,  изискващи доста добра база по сериозни науки като физика,  химия,  математика.Че и мейли могат да пишат, видиш ли..
Виж целия пост
# 25
Става ,  Дъждец,  масово децата от дупката НЕГ на финала  са с два сертификата на ниво С1 и С2( някои имат и по руски)  и учат на немски или английски тежки специалности,  изискващи доста добра база по сериозни науки като физика,  химия,  математика.Че и мейли могат да пишат, видиш ли..
Потвърждавам, става, и от 35-то става, и от 73-то става. От НЕГ е ясно. Въпрос на стратегия и организация. По мои наблюдения, няма дете от немска ЕГ, което да няма и високо ниво на английски, С1 минимум. И имат възможност да учат и на английски, ако решат. Не всички учат СТЕМ, има и такива с медия, икономика, социология в Германия, който накъдето го влече. А без софтскилс обучение и живот в чужбина не се постигат.
Пък кой каквото си иска да си мисли за държавните ЕГ,  в този спор няма да вляза повече, безсмислен е.
Виж целия пост
# 26
Сякаш, Дъждец, подценяваш младите хора на 18-19... Натрупали са в гимназиалните години някои от тях доста разнообразни знания и умения освен чисто училищните, в които влизат езиците и овладяването на материал по различните предмети. Ходят по проекти  и младежки програми  извън БГ, дискутират със свои връстници по света по актуални теми, презентират,  при това с голчма доза креативност, участват в разни доброволчески инициативи,  членуват тук и там и организират събития с цел набиране на средства за каузи, спортуват...Какво да иска повече човек? Simple Smile
И такива деца има навсякъде из училищата в страната, колкото и Ежко и сие да вменяват, че едва ли не само АК осигурява предпоставки за подобно развитие.
Виж целия пост
# 27
А понякога просто живота се завърта и научаваш езиците без да искаш. Племеницата ми говори и работи с английски, турски и китайски. Превключва на който и да е от трита от раз, като включено-изключено. Немския си го ползва за ежедневно общуване без да работи с него, испанския и е бегла обща представа колкото да си изяде боя, защото като малка харесваше някаква певица и се захвана да го учи сама.... На мен се е метнала Simple Smile
Виж целия пост
# 28
Eto примерния тест на Ерасмус бизнес скул за топиците, които се очаква да бъдат покрити от кандидат-студентите за БА и Икономика и бизнес икономика.
Знаещите тази царица на науките и тези, които са наясно с преподаваното по МОН в горния курс  (Русалка например) ще могат да се ориентират. Общото мнение е, че у нас, стандартно, по МОН,  частично материала не е покрит, нито в АК, нито в гимназията в Каспичан.
Може би само в математическите гимназии, децата, които са с изявени интереси, както и в допълнителни занимания.

https://www.rsm.nl/fileadmin/Images_NEW/BScIBA/Math_documents/To … _version_2014.pdf

Виж за Делфт и Айндховен нямам идея какво искат.... Може да отговаря на МОН, а отговаря ли нещо на МОН, няма как да не е не само покрито а и научено (като общо минимално ниво поне 4.50) в Колежа.
Със сигурност средно по-добре от, най-малкото, споменатия Каспичан...

 
Виж целия пост
# 29
Стефане, никой не спори с това, че стандартния курс по МОН не стига за някои специалности.
Това, което твърдях е друго:
- Интересуващите се от тази специалност в АК имат начини да покрият разликата, без да излизат извън АК.
- В държавна езикова гимназия начинът се нарича частни уроци.

И да помоля, ако можеш да отговориш, дали при вас са били нужни уроци по математика извън АК, за целите на кандидатстването или като подготовка за следването?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия