Частни училища - информативна тема 27

  • 51 863
  • 844
# 405
Да, fluent Еnglish speaker съм. Тя има постоянен контакт с Англоговорящи, тоест аз виждам как говори. 200 старници с малки букви (примерно "Алиса в Oгледалния Свят" на MACMILLAN). Карам я да ми чете на глас приодично и виждам къде се запецва. Плюс това постояно ме пита за думи, които не познава. След това ми разказва какво е прочела. Така процедираме и с БГ книгите. Ако някоя книга има филм гледаме филма след това и тя винаги ми разказва какво ще се случи и кой герой кой е. Това е в общи линии.

Но вие току-що потвърдихте моята теза, че децата с високо ниво по който и да е предмет вкл английски език, дължат високите си постижения на допълнителна подготовка и упражнения вкъщи !!! Няма какво повече да се коментира струва ми се....
Виж целия пост
# 406
Четенето на книги не го намирам за допълнителна подготовка. То си е част от ученето на език също както четенето на БГ книги. Допълнителна подготовка за мен е решаване на задачи, граматически упражнения и тн. Как очаквате да се научи език без четенето на книги?
Виж целия пост
# 407
Аз не мисля, че сертификата в началните класове е правилен мерилник за знанието на един език. Не всички деца се справят добре с тестове. Моето дете също е в Азбуки. Говори отлично Английски, който поддържа благодарение на учителите там. Те също я научиха да пише и чете и въпреки, че е само 2ри клас чете по 200 страници книги на Английски. На тестовете не се справя отлично, но за мен други са показателите за това какво е нивото на език в училището. На по-късен етап когато кандидатства навън и трябва сертификат, ще е достатъчно зряла (надявам се), за да покаже и на изпит какво ниво на Английски има. Но това е моето мнение.
За останалите неща казани от user1234, само ще кажа че аз не споделям изказаното мнение. Винаги има недоволни и доволни в дадена ситуация.

Само да поставя акцент в поста ви... Думи нямам...
Виж целия пост
# 408
Четенето на книги не го намирам за допълнителна подготовка. То си е част от ученето на език също както четенето на БГ книги. Допълнителна подготовка за мен е решаване на задачи, граматически упражнения и тн. Как очаквате да се научи език без четенето на книги?

Едно и също е. Решаването на задачи е допълнителна подготовка по математика. А четенето на книги на чужд език е допълнителна подготовка по езика. Сама казвате, че е част от ученето на езика. Решаването на задачи също е част от научаването на математиката. И т.н. Simple Smile Отделно, че доколкото разбирам детето ви не е стартирало езика от нулата в Азбуки, а вече го е знаело говоримо.
Виж целия пост
# 409
Да, fluent Еnglish speaker съм. Тя има постоянен контакт с Англоговорящи, тоест аз виждам как говори. 200 старници с малки букви (примерно "Алиса в Oгледалния Свят" на MACMILLAN). Карам я да ми чете на глас приодично и виждам къде се запецва. Плюс това постояно ме пита за думи, които не познава. След това ми разказва какво е прочела. Така процедираме и с БГ книгите. Ако някоя книга има филм гледаме филма след това и тя винаги ми разказва какво ще се случи и кой герой кой е. Това е в общи линии.

И още един акцент... Също, допускам, че често, дори редовно си говорите на английски помежду си...
Виж целия пост
# 410
Юзър, хубаво, оплюхте училището, но мисля, че вече прекалявате и прехвърляте гнева си към хора с различно от вашето мнение (с което вече всички сме наясно). И следва моята интерпретация на вашата истерия в последните болдвания и цитати. Вие явно не се занимавате с детето си и разчитате училището да свърши всичко и после сте недоволна. Е няма как да стане. Под подготовка извън училище е уместно да се разбира платена такава, под форма на курс например, а не това че майката е отделила време да слуша детето си как чете книга!! И интерпретациите ви са странни, жената казва, че може да наблюдава детето си как говори на английски - ами естествено, ако има приятели чужденци, или пътуват често по почивки, защо си вадите някакви крайни заключения... че говорят вкъщи и тн? Кажете нещо градивно вече, например къде си преместихте детето след Азбуки и как направихте избора?
Виж целия пост
# 411
Част от родителите имат нереалистични очаквания от училищата и процеса като цяло.
Ученето на език само по себе си е дълъг процес. Първият ми чужд език е учен в подготвителен клас. С 6 учебни часа и още толкова в занималня. С писане на хиляди думи до среднощ и това във възраст когато човек е все пак психически израснал. Та сметнато грубо това са 9 месеца Х 30 дни = 270 Х 12 часа = 3240 часа отделени за една основа на езика. Та хич не очаквам че моето дете с 10 часа в училище в 4 клас ще бъде уникален.  /4 години Х 9 месеца =36 месеца Х30 дни = 1080 дни Х 2 часа = 2160 часа. Тоест ако разчитам на часовете в училище моето дете би трябвало да е на ниво първи срок на подготве.
И ако покрива това ниво то учителите са се справили много добре...ако обаче е по-нагоре значи са се справили перфектно.

Ако очаквам в края на 4 клас детето ми да е с ниво поне подготве от ЕГ - явно нещо съм се объркала в очакванията.

Виж целия пост
# 412
Юзър, хубаво, оплюхте училището, но мисля, че вече прекалявате и прехвърляте гнева си към хора с различно от вашето мнение (с което вече всички сме наясно). И следва моята интерпретация на вашата истерия в последните болдвания и цитати. Вие явно не се занимавате с детето си и разчитате училището да свърши всичко и после сте недоволна. Е няма как да стане. Под подготовка извън училище е уместно да се разбира платена такава, под форма на курс например, а не това че майката е отделила време да слуша детето си как чете книга!! И интерпретациите ви са странни, жената казва, че може да наблюдава детето си как говори на английски - ами естествено, ако има приятели чужденци, или пътуват често по почивки, защо си вадите някакви крайни заключения... че говорят вкъщи и тн? Кажете нещо градивно вече, например къде си преместихте детето след Азбуки и как направихте избора?

Ваше право и привилегия е да интерпретирате, разсъждавате и нервничите колкото си искате! Мисля, че заинтерисованите родители, следящи темата направиха своите изводи. Аз също, за което искрено благодаря на тези, които по същество споделиха "размисли и страсти" по темата с мен!
И не, не желая да споделям с вас къде точно преместих децата си. Само ще кажа, че изборът беше техен.
Здраве и успех!
Виж целия пост
# 413
Юзър, хубаво, оплюхте училището, но мисля, че вече прекалявате и прехвърляте гнева си към хора с различно от вашето мнение (с което вече всички сме наясно).
Не сме съвсем всички и такова едно обобщение е доста неприятно.

Спорът дотук е аргументиран - и двете страни казват своята позиция относно обучението по английски, като я подкрепят със своето разбиране по въпроса. Може да има потребители, на които им предстои избор на ЧУ и такъв разговор би бил полезен - най-малкото за сверяване на часовника в очакванията.

Анализът на Хоуп, която има все пак по-голямо дете (в смисъл не първолак), е много полезен Hands Thumbsup.
Виж целия пост
# 414
Ако очаквам в края на 4 клас детето ми да е с ниво поне подготве от ЕГ - явно нещо съм се объркала в очакванията.



Ако подгответо е B1 - то това са съвсем реалистични очаквания за края на 4 клас с 10 часа седмично. Wink
Виж целия пост
# 415
Нека всеки сам си прави изводите. Аз споделих нашия опит. От нашия клас няколко деца са напредналите по английски и разбира се, че това се дължи и на четене в къщи (защото по Английски не им дават домашни). Няма как да научиш език (пък какъвто и друг предмет) само от 10 часа седмично. Ако искаш да си добър в нещо трябва упражнения и тренировки.
Виж целия пост
# 416
Нека всеки сам си прави изводите. Аз споделих нашия опит. От нашия клас няколко деца са напредналите по английски и разбира се, че това се дължи и на четене в къщи (защото по Английски не им дават домашни). Няма как да научиш език (пък какъвто и друг предмет) само от 10 часа седмично. Ако искаш да си добър в нещо трябва упражнения и тренировки.
в събота и неделя и за ваканциите нямате ли домашно по английски?
Виж целия пост
# 417
Hope,

Накрая на 4-ти клас, и двамата ми сина (както и болшинството им съученици) бяха на ниво подготве от ЕГ. Без говорене или четене в къщи. С допълнителен месец езикова подготовка накрая на учебната година, в същото частно училище. Постоянната подготовка за по-дълъг период е по-ефективна от ударното учене. Подготовката в ранните години - също.
Същото мога да кажа и за подготовката по математика.
Внимавайте, какво искате от децата си и от училищата им. Едно е да се учи за знания, а друго за оценки (било НВО, било състезания). Едно дете има нужда и от неструктурирано време, както и от време да се включва в домакинството. Т.е. да продължава да учи в къщи след целодневно училище (или през ваканцията) може само за сметка на други, даже по-важни "науки".
И не на последно място - погледнете и какво възпитание получават в даденото училище. Не разчитайте, че вашето възпитание ще надделее. В училище прекарва повече време отколкото с вас.
Виж целия пост
# 418
Ezhko,

Знам Simple Smile
Затова съм възхитена от знанията на детето ми по езика, без да се напъва у дома  Simple Smile
Във възрастта 1- 4 възприемат много по-лесно и автоматично. И по-дългата подготовка е много по ефективна. Но това ,че не очаквам чудеса....поради представата ми как се учи един, че и втори, че и трети език...е само в плюс за мен, детето и училището. Simple Smile
Виж целия пост
# 419
Юзър, хубаво, оплюхте училището, но мисля, че вече прекалявате и прехвърляте гнева си към хора с различно от вашето мнение (с което вече всички сме наясно).
Не сме съвсем всички и такова едно обобщение е доста неприятно.

Спорът дотук е аргументиран - и двете страни казват своята позиция относно обучението по английски, като я подкрепят със своето разбиране по въпроса. Може да има потребители, на които им предстои избор на ЧУ и такъв разговор би бил полезен - най-малкото за сверяване на часовника в очакванията.

Анализът на Хоуп, която има все пак по-голямо дете (в смисъл не първолак), е много полезен Hands Thumbsup.


Под "всички сме наясно" имам предвид, че всички разбраха мнението й. Това не е ли правилно обобщение? Ако не е, то се извинявам на неразбралите и толкова чувствителни, да търсят контекст във всяка дума.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия