Частни училища - информативна тема 27

  • 52 092
  • 844
# 780
И като не е НВО нали пак ще е някакъв изпит, с не по-малко стрес. Все пак нали помните изпита за езиковите преди 20-30 години, истерията с уроците и прочие. Какво се е променило? Само това, че за НПМГ нямаше български, а за класическата нямаше математика.
Виж целия пост
# 781
със сигурност ще има нещо, това е пазар на продавача - мераклии много, а читави училища малко.
Виж целия пост
# 782
със сигурност ще има нещо, това е пазар на продавача - мераклии много, а читави училища малко.
Да, ще има. По-високи такси. Плюс изпити за минимално ниво (не НВО, не класации, а допуски). Минус профилирана специализация. И да, училищата от този сорт няма да са много. И не, няма да са държавни.
Виж целия пост
# 783
Блажени са верующите.... В близките години  освен АК и ПЧМГ едва ли други частни гимназии ще се намърдат в графата "наистина желани". Ще поживеем и ще видим. Съвсем едно е да избереш добро частно като най-искан, целенасочено търсен вариант, съвсем друго е да избереш частно, притиснат в стената, като по-малкото зло в сравнение с държавното XYZ, в което си приет с нисък бал. Такъв сценарий не означава предпочитание към частното образование. Каквато е картинаката и сега, такава ще е и след няколко години, що се отнася до гимназиален етап. Който е следил седмокласната тема тази година, ще отчете факта как  никой от толкова потребители не сподели, че избира частно (не АК и ПЧМГ) като по-добра алтернатива на съответното държавно ДУ, което не е от тези в "елита". Докато обратното движение определено го имаше, на първо четене се сещам за две деца от ПЧМГ, избрали ДГ, за едно от СС, за едно от Ерих Кестнер.
Виж целия пост
# 784
Само че, Русалке, все повече се избират "елитни" ДГ, като по-малкото зло (поради липса на финанси или класиране)...
И все по-често има мислещи хора, които не искат и да чуят за ДГ, камо ли за НВО...
Виж целия пост
# 785
Само че, Русалке, все повече се избират "елитни" ДГ, като по-малкото зло (поради липса на финанси или класиране)...
И все по-често има мислещи хора, които не искат и да чуят за ДГ, камо ли за НВО...

Твърденията ти в изречение едно са несъвместими... Избират "елитна" ДГ, тоест СМГ, НЕГ, 164 ГПИЕ, 73-то СУ, 1 АЕГ, НПМГ като по-малкото зло заради липса на финанси/ класиране.. Я да видим как ще го обясниш това на Онна или на Санака примерно, нарочно не казвам  другите майки с деца в частни до 7 клас, а после в ДГ "конфекцията", понеже не съм убедена, че те са казвали на всеослушание като горните две дами къде са учили децата им до гимназията.  И все пак и без имена мога да кажа, че сред тазгодишните седмокласни майки имаше такива с  деца от ЧУ, приети и в АК, и в избраното съответно ДУ. Класиране им липсвало, казваш. Ами на  Санака девойката я приеха в АК, нали.. Какво й е  липсвало - две широко отворени врати стояха пред нея и изборът къде да пристъпи училищния праг.И вторият ти довод в тази връзка  яко  издиша, не познавам наистина лично нито Онна, нито Санака, но някак не мисля на база споделенотов годините тук, че финансовият фактор след 7-8 години престой в СС, при това не на едно дете от семейството, е водещ в техния случай  и съответно изборът на Испанската е  някакъв компромис, по-малко зло. Как пък не можеш да си представиш явно "еретичната" мисъл, че някой може и да не иска АК, макар принципно да е фен на ЧУ или поне на конкретно ЧУ? Боже, не може да бъде, явно има и такива заблудени хора...
Виж целия пост
# 786
Все пак, без знания не може да се изкара висок бал на НВО.
Може, може...с предварително предоставена изпитна тема. И сега продължава тази практика. Твое право е да вярваш в коректността на МОН.

Право думаш. Ама не много, де.
Виж целия пост
# 787
Едните свършват в два без десет, другите - в три и четиридесет.
Говорим за учебните часове, не за клубове и сие.

Вероятно визираш конкретно АК /защото в другите ЧГ, които споменах, продължителността на учебния ден е същата като в ДГ/. Обаче не отчиташ, че АК започват по-късно и имат значително по-голяма обедна почивка. Колко учебни часа имат на ден? Сравни броя часове, учебните планове, хорариумите и тогава, ако откриеш разлики, вече аргументирано можеш да плашиш хората, че нямат шанс за читав университет след ДГ. Повече часове има в ЧУ в основния етап на образование, не и в гимназиалния. Така че няма опасност някой от ДГ да не бъде приет в читав университет поради липса на хорариум. А ако има такава опасност, същата грози и децата от ЧГ - хорариумите са еднакви.
Само че, Русалке, все повече се избират "елитни" ДГ, като по-малкото зло (поради липса на финанси или класиране)...
И все по-често има мислещи хора, които не искат и да чуят за ДГ, камо ли за НВО...

Не знам на какво базираш това твърдение.   Поне в последните 7-8 години не се наблюдава тенденция за увеличаване на наплива към ЧУ в гимназиален етап. Има такава по отношение на основните ЧУ. А аз по принцип съм фен на ЧО и ми се иска да видя такава тенденция и за ЧГ, ама засега - тц. Към момента, много по-честа е хипотезата на записване в ЧГ поради некласиране за добра ДГ /или по-късно преместване от ДГ в ЧГ за по-висока диплома/ Обратната хипотеза - записване в ДГ поради липса на финанси или класиране - е доста по-рядка и се отнася изключително за АК. Моите деца не попадат в нито една от двете хипотези.
Виж целия пост
# 788
Санака,
Огледай се. Примерите вече образуват тенденция.
Колкото до напливите, приема в АК е двоен на това, което беше преди броени години. Увеличава се приемът и в други ДГ.
Виж целия пост
# 789
Да, при нас беше така като логика - ако нещата с добрите държавни и НПМГ се бяха прецакали, бях проучила ЧГ и бяхме решили, че дори да видим зора финансово, децата ще отидат в ПЧМГ. Просто не исках да са в някакво посредствено училище, търсехме основно среда с амбициозни деца и учители, не толкова език или математика. АК беше отпаднал по дефиниция, не ми харесва принцип на организация и контрол, а не заради трудността на изпита.
Виж целия пост
# 790
Санака,
Огледай се. Примерите вече образуват тенденция.
Колкото до напливите, приема в АК е двоен на това, което беше преди броени години. Увеличава се приемът и в други ДГ.
Изборът на дъщерята на Санака ще го оставим да си го коментира дъщерята след 10 години. На 14 е направила избор, повлияна от емоционални мотиви. Дано след 10-12 години научи как се прави рационален избор.
Виж целия пост
# 791
Не зная, Шарки, как най-малкото не се чувстваш неудобно в прав текст да заявяваш как нечий избор е бил явно неправилен и дано този някой след 10 години се научи да прави рационален такъв, а не основан на моментни емоции. Като последното също не е вярно, следя темата за 164 ГПИЕ от личен интерес и всички постове на Санака показват,че и дете, и родители са доволни. А след СС едва ли имат нисък праг на очаквания. Правилното за теб не е непременно правилно за друг. Говорим за  момиче, завършило СС и имащо безспорно добра база по предметите, имащо  и директен поглед над по-голямата си сестра, избрала също ДУ след 7 клас, и най-вече имащо родители, в частност майка, за която от км чрез написаното във форума се вижда, че е образована, здравомислеща и заинтересована от образованието на децата си, която очевидно  й е дала свободата да избира и е подкрепила после избора й.. Как така вменяваш, че той е бил нерационален и чисто емоционален, от позицията на каква изразяваш и надеждата девойчето да се научи да мисли след 10-ина години? Ужасно впечатление отстрани правят такива изказвания, при това по адрес на деца, чиито родители като Санака и Онна са отявлени привърженици на ЧУ.
Виж целия пост
# 792
Във всяка тема се чудя как хора не припарвали до ЧО го коментират с аплом пък и дават примери с хора ползватели на същото.
Кое точно е по темата? Нали си имаше говорилник? И ще попетнайста - АК има абсолюно различни цели и идеология от нашето образование. И на човек без пряк достъп до него ще му е изключително трудно да разбере за какво става въпрос.
Само като пример: В АК се влиза,  когато детето е убедено че това е неговото училище. Същото важи и за родителите му. В ДГ не е така. На проиятелка детето цяла година се готвеше за 1 AГ. Изкара високи оценки на НВО и влезе в СМГ. Тоест тук се избира не конкретно упилище. Изводите всеки сам би могъл да ги направи.
Виж целия пост
# 793
А ти, Хоуп, какъв опит имаш с  ДУ, та обясняваш как се влиза в тях? Никакъв, ама гледам пак се изказваш..
 Ако искаш НЕГ и изборът ти е осъзнат, готвиш се, изкарваш си бала и влизаш. Кое ще те спре? Като не си го изкарал, вината си е твоя. А ако си завил спрямо първоначалния план за НЕГ и си отишъл в СМГ с немски, какво лошо? Решил си в процеса на подготовка или точно на прага на избора дори, че там освен немския ще учиш и повечко мат и тази комбинация ще  по-добра за твоите бъдещи планове в частност. С две думи - човек да си изкара бала, пък после няма драма къде да учи. Има опциите да избира точно конкретно училище.

И не се безпокой толкова за дискусията, Фран ще я премести, ако счете за необходимо.
Виж целия пост
# 794
Е, то след 20 години какво ще е не се знае, зависи на какъв акъл ще хванеш човека да си анализира миналото. Със сигурност се очертава едно ядро от няколко държавни и няколко частни, които ще останат или ще се превърнат в най-желани и съответно ще привличат деца и родители с определени качества и цели. Дори да мигрират двупосочно, те пак ще мигрират в рамките на това ядро. Не виждате ли, че дори като се дрънкаме по темите, пак става въпрос за едно ограничено количество държавни и частни училища, а другите дори не ги споменаваме!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия