Етажната собственост - такава, каквато си я направим

  • 30 534
  • 836
# 435
Благодаря за съветите Blush
А някой знае ли кой дава лиценз на фирмата домоуправител да извършва тази дейност?
Виж целия пост
# 436
Мисля, че в момента се прави проектозакон да се лицензират такива фирми/ физически лица и да има обучение, както и официален регистър на домоуправителите. Сега всеки може да стане домоуправител. При нас единият съдружник в управляващата ни фирма е с правно образование, другият - с икономическо.
Виж целия пост
# 437
Здравейте!
Излязоха изравнителните сметки на Техем Сървисис - гр. София и в нашето малко село от 136 апартамента настана война!
Миналата год. имаше предложение да се внесе молба в Техем за извършване на проверка и пломбиране на радиаторите в блока с цел предотвратяване на сваляне и подмяна на същите и кражби.
Молбата се оформи що-годе официално от една юристка от блока. Искането ни беше за три дати през определен период и съответно питане дали и колко ще се таксува. Аз като касиер и представител я занесох, но не я приеха. Искали регистриран домоуправител, а нашият не е и нещата увиснаха... Поне ми дадоха устен отговор, че тяхно задължение е една такава проверка, съответно с представители от Техем, Топлофикация София и ЕС. Уговориха уклонничаво на молбата за допълнителни две дати, защото по принцип не били длъжни да го правят и нямало залегнала такава платена услуга.
1. Въпросът ми е дали някоя ЕС е правила такова нещо?
2. Дали ако се направи само на една дата, на която със сигурност няма да осигурят достъп всички апартаменти, може ЕС да претендира за начисляване на пълна мощност на неотворилите?
3. Колко приблизително е тази начислена максимална мощност, за около 70 кв. м. жилище?

Благодаря ви Simple Smile
Виж целия пост
# 438
пломби би трябвало да са поставени още с топломерите, проверка за целостта им се прави при проверката на топломерите в края на сезона.
за отчитането: нещата могат лесно да се решат с дистанционни топломери.
топломерите имат срок на годност (май) 5 години след поставянето им и след този срок трябва да се смени поне батерията, а специално в случая на Техем - целият топломер.
това може да послужи като повод за подмяна на старите топломери с дистанционни.
Виж целия пост
# 439
"Клиентите, които все още не са осигурили достъп на топлинните счетоводители до дома си, имат възможност да го направят до 1 октомври. За целта трябва да се свържат с тях и да заявят допълнителна дата за отчет и проверка на уредите. След това няма да имат възможност да поискат преизчисление на сметките си. Дори да не сте ползвали топлинна енергия или консумацията да е била занулена, уредите трябва да бъдат отчетени от представител на фирмата за дялово разпределение. В противен случай, на основание Наредбата за топлоснабдяването и Методиката за дялово разпределение, ще бъдат начислени сметки на максимална мощност на отоплителните тела. При неотчетен или неизправен водомер за топла вода се начислява количество от 280 литра вода на човек на ден. Напомняме, че при преизчисление на една изравнителна сметка, всички сметки на останалите потребители в сградата, ще претърпят корекции. "

"Има два варианта за отчитане на вашите топломери и водомери за топла вода – реален отчет с уреди с дистанционно отчитане или годишен отчет. В първия случай показанията на уредите се отчитат дистанционно всеки месец и се отразяват в месечната ви сметка. Във втория случай уредите се засичат веднъж годишно, след края на отоплителния сезон. Тогава фирмата за дялово разпределение пресмята със специален софтуер и по утвърдената от МИЕ методика вашата изравнителна сметка. Тя показва разликата между прогнозните количества и реално консумираната от вас енергия в рамките на изминалата година."

Това е от сайта на Топлофикация.
Виж целия пост
# 440
Благодаря ви!
Идеята е да се направи такава проверка в отоплителният сезон. Има доста апартаменти с изключено парно и демонтирани радиатори, но точно на тях, т. е на тапите пломби няма. Лесно би могло през лятото, когато за 15-20 дни е източена инсталацията, да се качат радиатори и след това преди отчета, двама сръчни майстори да успеят да ги разкачат. Разбира се водата е под налягане и ще има малко теч по време на операцията, но пък биха спестили едни 600-800 лв Sad
Също се носят слухове, че пломбата е скъсана, но се подхвърлят едни 50 лв на инкасатора и той си затваря очите... Точно поради тези причини искаме проверка през сезона.
Виж целия пост
# 441
А не може ли да регистрирате домоуправителя в кратък срок и отново да пуснете молба? При нас инсталацията се източва за много кратко, за 2-3 дни и чак ако има авария - за ден-два. Не че не може и за ден да си прехвърлят радиаторите.

Аз съм в чудене - сега си сменям радиаторите, старите топломери изтичат след няколко месеца и мисля направо да сложа нови, да не се занимавам по два пъти. Дали има смисъл да са с дистанционно или да не се занимавам?
Виж целия пост
# 442
Топлинният счетоводител на мен ми обясни, че или всички си сменят топломерите с такива за дистанционо отчитане и се преминава към този начин на отчет или си остава по старому. Съответно решение се взима от ОС На Етажната собственост.
Виж целия пост
# 443

Аз съм в чудене - сега си сменям радиаторите, старите топломери изтичат след няколко месеца и мисля направо да сложа нови, да не се занимавам по два пъти. Дали има смисъл да са с дистанционно или да не се занимавам?
Дистанционно не може само на отделни хора. Трябва съгласието на всички. И в този момент онези ,които крадат не се съгласяват! И при нас беше така. Плащахме баснословни суми. Накрая ни казаха да се оправяме помежду си.
 И изключихме парното изцяло от абонатната станция.Сега сме на климатици. Поне знам,че не ми крадат тока.
 Но пък почнаха да крадат топла вода-уф! Някои вече преминаха и на бойлери! Няма спасение.
Крадците са си крадци. Ако не знаете как се краде топла вода мога да ви светна. Правят се едни байпаси и прескачат водомера. Байпаса може да се сваля при проверка.
Виж целия пост
# 444
При нас някой крадеше и ток - сметките за стълбищно осветление скочиха над 100 лв. Спряха ги, но не знам дали се разбра кой е. Който е решил да краде - всичко ще измисли.
Виж целия пост
# 445

Аз съм в чудене - сега си сменям радиаторите, старите топломери изтичат след няколко месеца и мисля направо да сложа нови, да не се занимавам по два пъти. Дали има смисъл да са с дистанционно или да не се занимавам?
Дистанционно не може само на отделни хора. Трябва съгласието на всички. И в този момент онези ,които крадат не се съгласяват! И при нас беше така. Плащахме баснословни суми. Накрая ни казаха да се оправяме помежду си.
 И изключихме парното изцяло от абонатната станция.Сега сме на климатици. Поне знам,че не ми крадат тока.
 Но пък почнаха да крадат топла вода-уф! Някои вече преминаха и на бойлери! Няма спасение.
Крадците са си крадци. Ако не знаете как се краде топла вода мога да ви светна. Правят се едни байпаси и прескачат водомера. Байпаса може да се сваля при проверка.

При нас някои са с дистанционно отчитане, а други не са. Имаме доста съседи, които живеят в чужбина и поради тази причина не могат да присъстват на отчитането, а от "Техем" приеха да имаме хибриден модел на предоставяне на данните от топломерите.
А относно крадците .... навсякъде ги има и е ужасно неприятно. Да не говорим, че сметките за парно, тази година, са направо умопомрачителни! :-/
Виж целия пост
# 446
При нас някой крадеше и ток - сметките за стълбищно осветление скочиха над 100 лв. Спряха ги, но не знам дали се разбра кой е. Който е решил да краде - всичко ще измисли.

При нас токът в мазите се отчита от електромера за осветлението на стълбището. Лично съм виждала закачени кабели в мазата и ги разкачихме, естествено.
Виж целия пост
# 447
При нас някой крадеше и ток - сметките за стълбищно осветление скочиха над 100 лв. Спряха ги, но не знам дали се разбра кой е. Който е решил да краде - всичко ще измисли.
При нас токът в мазите се отчита от електромера за осветлението на стълбището. Лично съм виждала закачени кабели в мазата и ги разкачихме, естествено.

И ние сме с общ електромер на стълбището и мазетата и уж няма достъп до ел. таблото, но имахме няколко месеца високи сметки за общия ток. И ние не разбрахме как стана това!?
Виж целия пост
# 448
Ние в мазите имаме контакти. Явно някой там беше ползвал повече...защото зимните месеци общия ток и при нас беше повече от обичайните 2-3 лв за осветление /нямаме асансьор/.
Виж целия пост
# 449
Toчно електромера за стълбището и свързани някакви кабели.

При нас сега започва отново драмата със събирането на колосални 15 лв. на апартамент, за да се почистят основно и обезпаразитят всички общи части. Разбира се, веднага се появиха мрънкалници - ама защо това, а тротоара защо не е оправен? Върви обяснявай, че тротоарът е общински.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия