Дискусионна тема. Говорилник. Частно vs държавно образУвание. Училищен спамо-чат. Тема №5

  • 28 279
  • 745
# 465
Благодаря за отзивите.
Наясно съм с изпитите и районирането, по-скоро питах в идеалния случай.
В идеалния случай, когато се сравняват частно и държавно, трябва да се имат предвид един куп критерии - част от които за вас може да са важни, за друг да не са.

Най-малкото - сравняваме едни училища с много различен брой паралелки и брой на децата в клас.

Ако ви е важно - в 125-то няма контрол на излизането на 9-10 годишни от сградата на училището. Миналия декември ходих до училището да гледам резултатите от един изпит и се наложи да отскоча до магазинчето до училището. В междучасието беше пълно с хлапаци - ученици, които си купуваха Кока-Кола и чипс в пакетче.

Специално за приема в НУКК трябва да се отчете и цената на този "продукт", за да се прави сравнение. А тя е, че за прием в 1 клас ще трябва доста да озорите детето и себе си. Ако сте ОК с това да наизустите и преповтаряте едни и същи задачи месец след месец и после да се окаже, че детето на Х ви е изместило с подкуп и не ви стига 1 стотна, за да влезете, сигурно си заслужава. Пък и да влезете, пак не зная дали си заслужават усилията. Хората са различни. Както се вижда - за някои посещението на курсове за ОМТ от 2 клас развива логическото мислене и е полезно. Аз не бих си причинила стреса прием в НУКК. Вижте темата за НУКК. Напрежението около датата на изпита е на метър кожа и кило кръв. С други думи, между 107мо и НУКК без връзки има голяма разлика.
Виж целия пост
# 466
Сега ако имах малко дете, последната ми работа при избор на училище ще е да гледам купуват ли чипс. Това, какво купува се оказва, че се възпитава само вкъщи. Дъщеря ми много обичаше да си купува и имаше възможност, защото имаха магазинче наблизо. Когато към 3. клас почнаха да излизат сами бях й разрешила веднъж- два пъти в седмицата. После прескачаше седмици, сега не можеш и да я накараш да си купи.

Относно задачите за НУКК смятам, че са много полезни да се решават дори и без цел кандидатстване. Препоръчвам го на всеки родител с дете около предучилищна възраст.
Виж целия пост
# 467
Тук става въпрос дали е полезно кандидатстването в НУКК, а не кой какво избира да развива в свободното си време.
Виж целия пост
# 468
Може. Използвах повода да кажа нещо полезно за млади родители, пък който както иска да оползотворява свободното време.

Аз сега съм на тема гимназии и търся мнения за някои частни гимназии- Златарски, Апостолов, Софтуни.
Виж целия пост
# 469
За 107-мо и 125-то не знам. Но за НУКК твърдо не си заслужава кандидатстването в 1 клас. Единствено средата е по-нормална. Едно средно като ниво училище, чиито резултати се дължат на външни занимания.
Виж целия пост
# 470
Благодаря за отзивите.
Наясно съм с изпитите и районирането, по-скоро питах в идеалния случай.


Според мен, идеален случай няма. 107-мо имат хубав зелен двор и реновирана сграда на добро място в София, освен че има много високи резултати на НВО, ако живеете до него, за мен би бил предпочитан вариант за 1-4 клас, а може би и после, зависи от детето. Ако обаче не живеете до него, не виждам смисъл да се обсъжда изобщо. НУКК има тежък изпит, освен това за мен лично е далеч и не бих си причинила такова развозване, при положение, че има други, много по-удобни за мен варианти за ДУ - 120-то или 35-то. За вас може да е друго. За 125-то нямам идея, както казах.  
ЧУ си има предимства и за мен те не са тези, които Лейка е споменала, защото аз никога не съм контролирала процеса на учене, възпитана съм, че всеки трябва да си гледа своята работа, а работата на детето е да учи и е длъжно да си я върши без да бъде надзиравано или притискано. Ако има затруднения или проблем, споделя и заедно търсим начини за решаване, но да контролирам докъде са с материала или дали си е написал домашното, не.  Въпрос на разбиране.
За мен пътуването е голям минус, който сме изпитали на гърба си - моят беше в ЧУ с техен транспорт и вероятно дори не си е давал сметка, че му тежи, но после, когато вече беше на 5 мин пеш от дома, ми е споделял, че като се върне назад, не би си го причинил, ако можеше да избира. Дори и родител да вози, пак пътуването трябва да се взема предвид, според мен. В този смисъл ако имате наблизо удобно ЧУ с прилични резултати, но нямате такова ДУ, ЧУ би бил по-добър вариант. И обратното. Иначе ЧУ дават добър език в малка възраст, а също и спортове и изкуства, без развозване от родителя, да добавя, поне нашето беше така. Нямам идея как би било в ДУ с тези неща.  
Виж целия пост
# 471
Скрит текст:
Интересно ми е колко седмокласници от ЧУ  имат тази цел?
И аз се интересувам от отговори и мнения по този въпрос.

Доста. Но това вече сме го коментирали в темата за ЧУ.

Относно въпроса, в кои училища могат да се случат нещата с кандидатстването в 7 клас без допълнителни курсове и уроци за НВО -
в СС е възможно, последно пробвано - миналата година.
И тази също Wink

Правилно ли се ориентирам, че в 7 клас децата имат свободни по учебна програма следобеди, които могат да ползват за курсове и подготовка, но сте избрали да са напълно свободни? Никакви курсове извън училищната подготовка?
Виж целия пост
# 472
Читавите ЧУ дават и нещо неизмеримо с НВО, но много важно - култура (откъдето и мотивация) на труда и отношенията.
Виж целия пост
# 473
Дъщеря ми се колебаеше между Испанската и АК. И тъй като е дете, което никога не е ходило по математически състезания, не е решавало даваните там логически задачи и съответно няма изграден подход към тях, не е ходила на забавна, съзтезателна и т.н. математика, не посмях да я оставя без никаква подготовка за АК. Натоварването в школите за АК ми се стори прекомерно и твърде фиксиращо върху изпита, особено за колебаещо се дете, поради което веднъж седмично за по час и половина ходеше при една учителка, за да решават задачи от ЕК, математически читанки и подобни логически задачи. В събота пък ходеше да пише есета при една учителка по БЕЛ, защото хич не й бяха сила есетата, а в СС не пишеха такива в 7-ми клас. След като мина изпитът за АК, тези занимания отпаднаха и въпросните следобеди, както и събота и неделя, останаха напълно свободни. Ако не искаше да кандидатства в АК, щяха да са изначално свободни. Голямата не искаше АК и при нея такива занимания нямаше. Общо взето, 7-ми клас при нас мина като всеки друг клас, като изключим адреналина около изпитите. Не съм давала и нищо допълнително за упражнение вкъщи, извън даденото от училището.
Виж целия пост
# 474
Читавите ЧУ дават и нещо неизмеримо с НВО, но много важно - култура (откъдето и мотивация) на труда и отношенията.
Какво е култура на труда? Вероятно съм по-млада и не съм учила тези дисциплини, в които се обяснява 😁
Виж целия пост
# 475
Читавите ЧУ дават и нещо неизмеримо с НВО, но много важно - култура (откъдето и мотивация) на труда и отношенията.
Какво е култура на труда? Вероятно съм по-млада и не съм учила тези дисциплини, в които се обяснява 😁
По-добре късно, отколкото никога:
Виж целия пост
# 476
Читавите ЧУ дават и нещо неизмеримо с НВО, но много важно - култура (откъдето и мотивация) на труда и отношенията.
Какво е култура на труда? Вероятно съм по-млада и не съм учила тези дисциплини, в които се обяснява 😁
По-добре късно, отколкото никога:

Сигурно е изчерпано преди 97-ма, а "Народна просвета" надали ще го преиздадат😁Техника е различно от култура.

Виж целия пост
# 477
а) който търси, той намира. Гугъл посочва бая възможности за втора ръка.
б) не съди за съдържанието по корицата.
в) който иска - намира начини; другите - оправдания.
Виж целия пост
# 478
г) ако искаш да кажеш Техника на ученето, не казвай Култура на ученето, че не звучи сходно дори
д) ако не можеш да обясниш нещо сам, постването на корици на книги не помага, а подсказва безсилие
Виж целия пост
# 479
Читавите ЧУ дават и нещо неизмеримо с НВО, но много важно - култура (откъдето и мотивация) на труда и отношенията.

А известни ли са ви ЧУ, които не са 🧐😉
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия