МОН - промените продължават (3)

  • 46 952
  • 746
# 210
Оценките от първи гимназиален етап просто ще бъдат посочени в дипломата, но няма да участват в изчисляване на средния успех. Ще е видно кои оценки са от първи и кои - от втори етап, съответно ООП или ПП.
Виж целия пост
# 211
Говоря за специалности,за които се кандидатства с Биология в България.Оценката от 9 клас в такъв случай влиза ли в дипломата? За 10 е ясно.
Това, че оценките от 8, 9 и 10 клас не влизат в средния успех на дипломата, не пречи университетите да ги включат в балообразуването за конкретните специалности.
Виж целия пост
# 212
 Ако се включват в балообразуването на университетите , оценките от първи гимназиален етап най-вероятно ще са по-нисък коефицент заради много по-малкото часове. Поне така си мисля Примерно биология се учи в ПГЕ - 162 часа ЗП, а профилираща във ВГЕ - над 400 часа

ПГЕ - първи гимназиален етап
ВГЕ - втори гимназиален етап
Виж целия пост
# 213
Благодаря!
Виж целия пост
# 214
Ако се включват в балообразуването на университетите , оценките от първи гимназиален етап най-вероятно ще са по-нисък коефицент заради много по-малкото часове.

Не ми се вярва. Това означава университетите силно да ограничат кръга на потенциалните си кандидати. А и досега в балообразуването на всички университети у нас влизаха оценките от общообразователната подготовка, но не и от профилираната такава, дори и да има такива.
Виж целия пост
# 215
Още нещо, на което трябва да се обърне внимание. Промяната в чл. 72. Досега само седмокласниците се запознаваха с резултата от НВО в електронна система ( изключвам ДЗИ, както и факта, че системата до момента изобщо не беше спомената в наредбата). И нещо, на което не бях обръщала внимание досега, тъй като НВО за десети клас още не е провеждано, а четвърти клас бяха по старата програма. Правилата за засекретяване, разсекретяване и оценяване на работите важат за всички НВО.
Виж целия пост
# 216
Добре ако за кандидатстване в България може да се взима оценка от дипломата до десети клас тя еднаква тежест ли ще има с оценката на друг ученик, който е учил същия предмет като профилиращ?
Виж целия пост
# 217
Това едва ли някой го знае. Сега например са с еднаква тежест оценка от диплома и от втора матура.
Виж целия пост
# 218
И предложенията за датите за НВО на седми и десети клас са едни и същи, както предположихме, но с различен начален час.
VІІ клас
Български език и литература – 09 юни 2020 г., начало 09,00 часа
Математика – 11 юни 2020 г., начало 09,00 часа
Чужд език (по желание на ученика) – 17 юни 2020 г., начало 09,00 часа
Х клас
Български език и литература – 09 юни 2020 г., начало 08,00 часа
Математика – 11 юни 2020 г., начало 08,00 часа
Чужд език (по желание на ученика) – 17 юни 2020 г., начало 08,00 часа
Оценяване на дигиталните компетентности – в периода 15 – 19 юни 2020 г. (по
график)
Виж целия пост
# 219
Добре ако за кандидатстване в България може да се взима оценка от дипломата до десети клас тя еднаква тежест ли ще има с оценката на друг ученик, който е учил същия предмет като профилиращ?
Засега няма никакви индикации, че няма да е. И досега за балообразуващи в университетите се взимаха оценките от общообразователната подготовка.  Профилираната /ЗИП/ не участваше. Общообразователната подготовка вече ще се осъществява до 10 клас - това е разликата, а като съдържание и хорариум почти няма разлика. Общо взето, от всичко казано официално и по медиите досега, и от настоящата нормативна база, оставам с впечатлението, че по новата програма профилите ще имат толкова значение за бъдещия избор на специалност за висше, колкото имаха и по старата, т.е. никакво. Поне засега. Дано университетите не ни изненадат в 11-ти клас например. Smirk
Виж целия пост
# 220
В такъв случай предимството на профилиращ предмет е само в повечето часове по него т. е. например по- добра подготовка по биология...
Виж целия пост
# 221
В такъв случай предимството на профилиращ предмет е само в повечето часове по него т. е. например по- добра подготовка по биология...
Коментирали сме и това, даже мисля, че и днес. Възможно е ООП примерно да влиза с коефициент 1, а ПП - с коефициент 2. Освен това е създадена възможност ПП да се признава като изпит в университетите.
Виж целия пост
# 222
На мен пък ми направи впечатление нещо, от текста за промяна на наредба 10.
2. Създава се ал. 5:
„(5) Държавен план-прием в обединените училища по специалности от професии
с втора степен на професионална квалификация се утвърждава въз основа на
споразумение с професионална гимназия. В първи гимназиален етап обединеното
училище осъществява обучение по част от професия или за придобиване на първа степен
на професионална квалификация, а професионалната гимназия - възможност за обучение
за придобиване на професионална квалификация по професията.“
3. Създава се ал. 6:
„(6) Въз основа на споразумението по ал. 5 професионалната гимназия създава
възможност за прием на учениците от обединеното училище въз основа на резултатите
от националното външно оценяване и при заявено желание от родителите и/или ученика
съгласно чл. 12, ал. 2 ЗПУО.

Това как да се разбира?
Ще има още един план-прием, след завършване на 10 клас?
Виж целия пост
# 223
Това е известно още от приемането на наредбата. Т. нар. допълнителен план-прием. Коментирали сме го във връзка с това, че много хора мислят, че е за всички, а той  е само за учениците от обединените училища и то при определени условия.
Виж целия пост
# 224
Да, за условията разбрах, а май като каза и за другото се сещам. Nerd
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия