МОН - промените продължават (3)

  • 46 156
  • 746
# 480
Е, здрасти! Похарчили са сума пари за да разберат нещо, което ние тук си го знаем от сто години!
Виж целия пост
# 481
Има специална тема за такива въпроси.
Линк може ли.
Виж целия пост
# 482
Има специална тема за такива въпроси.
Линк може ли.
https://m.bg-mamma.com/?topic=1120617
Виж целия пост
# 483
Може ли някой, който е наясно с промените за профилираните паралелки след 10 клас да коментира анкетата, която са пуснали на 10-класниците.
Имат възможност да избират между 3 и 4 профилиращи предмета? Това ще рече ли че, ако са избрали 3 предмета ще имат по-малко часове или те ще са за сметка на по-голям брой часове по други предмети? Изобщо как може да се ориентира един десетокласник какъв ще е учебния план като цяло на избрани от него профилиращи предмети. Никъде не намирам примерно разпределение.

Виж целия пост
# 484
Това е най-вероятно информативна анкета, за да добие представа училището, каква е нагласата. Те е и училищата сега са в небрано лозе и се чудят как да се подреждат
Виж целия пост
# 485
Аз се замислих за друго днес. Най-много часове в 11-и и 12-и клас има за профилиращите предмети, но как са разпределени между тях?
Какво имам предвид. Ще илюстрирам с два варианта.
1. Паралелка с профил математика и информатика. По тези два предмета часове има още и първи гимназиален етап. Избира се за втория етап физика като трети профилиращ предмет.
2. Паралелка с профил математика и физика. После като трети профилиращ избират информатика.
И тук вече ми е чуденката. В тези две хипотетични паралелки във втори гимназиален етап по една и съща програма и в еднакъв обем ли ще изучават физиката и информатиката?
И ако приемем, че деца и от двете паралелки изберат да държат матура по физика, като втора задължителна матура, избрана от профилиращите програми, то тя една и съща ли ще е? Все ми се струва, че първи/втори профилиращ предмет се учи повече от трети/четвърти.
В разпределенията, които гледах е дадена общата рамка - часове за профилирана подготовка. Не видях обаче да има отделно разписано колко трябва да са те за първи, втори, трети и четвърти профилиращ предмет. Отделно, че в някои училища могат да са три, а в други четири, което допълнително обуславя разлики в обема часове по едни и същи профилиращи предмети в различни училища.
Виж целия пост
# 486
Avis, вижте дали на сайта на училището Ви /предполагам, че е МГ/ има публикуван учебен план. Ако има, от него би трябвало да става ясно какъв ще е годишният хорариум часове за всеки един от профилиращите предмети. Не знам как ще се разпределят часовете, в случай, че част от децата изберат три, а друга част - четири профилиращи предмета. Може би според резултатите от анкетата училището ще предложи или 3, или 4 профилиращи предмета за всички. В хипотеза, при която училището допусне част от децата да изучават 3, а друга част - 4 профилиращи предмета, вероятно изучаващите 3 профилиращи ще имат по-малко часове. Няма как да има разлика в броя часове по общите за всички предмети в рамките на едно училище.
Виж целия пост
# 487
Да сондират желанията за профили е добре, ама да анкетират учениците 3 или 4 предмета да се учат, та да гледат ДЕЦАТА учебните планове вече бие на безсилие в системата.
Виж целия пост
# 488
Да, ДЗИ ще е един и същ, защото е върху учебното съдържание от задължителните модули на профилиращия предмет, които са едни и същи и се изучават в точно определен брой часове.
Разлика може да има в часовете за допълнителните модули.
Минимумът за профилиращ предмет е 4+1 часа седмично ( 4 - за задължителните модули и един - за допълнителните), а максимумът - 4+4.
По наредба са заложени минимум 18 часа и максимум  20 часа седмично за профилирана подготовка.
Какво конкретно разпределение ще избере всяко училище, предстои да видим.
Виж целия пост
# 489
Лошото е, че няма нищо информативно в сайта на МГ. Анкетата е пусната на мейла на учениците, а нищо пояснително няма приложено към нея?!?

Avis, вижте дали на сайта на училището Ви /предполагам, че е МГ/ има публикуван учебен план. Ако има, от него би трябвало да става ясно какъв ще е годишният хорариум часове за всеки един от профилиращите предмети. Не знам как ще се разпределят часовете, в случай, че част от децата изберат три, а друга част - четири профилиращи предмета. Може би според резултатите от анкетата училището ще предложи или 3, или 4 профилиращи предмета за всички. В хипотеза, при която училището допусне част от децата да изучават 3, а друга част - 4 профилиращи предмета, вероятно изучаващите 3 профилиращи ще имат по-малко часове. Няма как да има разлика в броя часове по общите за всички предмети в рамките на едно училище.
Виж целия пост
# 490
Благодаря, Дидева.
Ясно е, че за седмокласника ще стрелям малко на сляпо. Поне, когато петокласникът ще кандидатства, тъкмо ще завърши първия випуск по новите "недоразумения" и може би вече ще съм по-наясно какви, къде, как.
Виж целия пост
# 491
Avis, вижте дали на сайта на училището Ви /предполагам, че е МГ/ има публикуван учебен план. Ако има, от него би трябвало да става ясно какъв ще е годишният хорариум часове за всеки един от профилиращите предмети. Не знам как ще се разпределят часовете, в случай, че част от децата изберат три, а друга част - четири профилиращи предмета. Може би според резултатите от анкетата училището ще предложи или 3, или 4 профилиращи предмета за всички. В хипотеза, при която училището допусне част от децата да изучават 3, а друга част - 4 профилиращи предмета, вероятно изучаващите 3 профилиращи ще имат по-малко часове. Няма как да има разлика в броя часове по общите за всички предмети в рамките на едно училище.
Кое училище вече има публикувани учебни планове за 11-12 клас? (за настоящите 10токласници, които са първи по новата програма)
Във 2АЕГ публикуват година за година седмицата след началото на учебната година... за 11 клас очаквам най-рано след 9 месеца. Hands V
Виж целия пост
# 492
Испанската има и за трите випуска, които са по новата програма.
Виж целия пост
# 493
Испанската има и за трите випуска, които са по новата програма.
Може ли линк, моля! Много ще ми помогне за сравняване кой какво и как го мисли по училищата Simple Smile

Аз открих в раздел "Профилирана подготовка XI и XII клас" само това:
"Учебните програми за профилирана подготовка по предмети (сайт на МОН) - ТУК
Извадки от нормативни документи, свързани с профилирането, завършването на втори гимназиален етап и получаване на диплома за средно образование:..." Което аз така или иначе съм си прегледала, Учебна програма в някакъв вид имат ли "персонализирана" за училището?

2АЕГ благоволяват да предоставят това "УЧЕБЕН ПЛАН
Училищните учебни планове се разработват за паралелки с интензивно изучаване на английски език - Чуждоезиков профил - и отговарят на всички нормативни разпоредби в системата на българското образование. Съобразени са с конкретните възможности на гимназията: кадрови и професионални, с материалната база, с традициите на обучение в гимназиалния етап, с интересите на учениците и използват за основа учебните планове, утвърдени от Министерството на образованието и науката.

Продължителността на обучението е 5 години. Английски език се изучава интензивно от 8 до 12 клас.
Учебен план 8 клас
Учебен план 9 клас
Учебен план 10 клас " (последните 3 реда са пдф съдържащ съответния план)
Виж целия пост
# 494
А някоя математическа гимназия в страната дали изобщо има публикуван примерен план за XI и XII клас???
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия