МОН - промените продължават (3)

  • 46 291
  • 746
# 615
Предполагам, а и така заявиха че ще оргавират - класовете имат по едно и също време часове по профилиращи предмети и в тези часове се разпределят по профили. То и сега гледам в 12 клас имат 6 часа по някакви профиларащи

http://elsruse.eu/?page_id=69
Виж целия пост
# 616
Отговорът ми беше по повод на това как едно време са разделяли класа наполовина според профила.  За сегашното положение е ясно, че няма да ги делят, но списъкът на профилите ще е късичък, а ще гледат да запълнят всички профили и ще има натискане за примерно два, а останалите три ще са с недостиг на деца. И това ще е проблем за отличниците, защото те ще гонят хорариум за университети, а на масата ще й е все едно.
Не те разбрах. Какво значи "списъкът с профилите ще е късичък"? Профил може да е всеки предмет. И как така "ще запълнят два"?
Виж целия пост
# 617
Предполагам, а и така заявиха че ще оргавират - класовете имат по едно и също време часове по профилиращи предмети и в тези часове се разпределят по профили. То и сега гледам в 12 клас имат 6 часа по някакви профиларащи
Това е най-доброто решение. Проблемът е, че по наредба не могат да се делят на групи за ПП, не и по всички предмети. И че няма как за една и съща паралелка да има няколко учебни плана. Въпрос е на дребни промени или заобикаляне на наредбите.
Сегашният 12. клас е по старата нормативна уредба.
Виж целия пост
# 618
Едно училище ще предложи ограничен брой профили, защото ще трябва да осигури организация и учители. Някои от тези профили ще са по-желани от други, защото примерно ще има повече ученици, които ще кандидатстват с математика и ще им трябва математика, но на повечето няма да им трябва история или география. За кандидатстващите медицина ще е важна биологията и химията, но може училището да не предложи точно тези два профила. И в момента, в който се окажат желаещи за математика за повече от една паралелка какво ще правят от училището? Ще направят две математика и ще се откажат от географията? Когато има дефицит на възможности или желаност на определени ограничени възможности, това създава конкуренция, която трябва да се разреши по някакъв начин.
Виж целия пост
# 619
Дидева, туй ограничение съм го пропуснала. Явно и в нашето РУО също, щот те са вдъхновителите и изворът на познание на директорите у нас Предполагам ще сменят наредби в движение. Ама би следвало вече да са се усетили и направили. Ще стане много интересно ако пляснат профили по класове. Направо катастрофа. Класовете при нас са свързани с втория език и са 4, а профилиращите комплекти с 3 и 4 предмет ,заявиха че ще са 5.
      Училищата си спретнаха обществени съвети от родители за да си измият ръцете с избора. Поне при нас импровизираха някакво такова. Аз се дистанцирах, защото ми идва в повече суматохата .
Виж целия пост
# 620
Едно училище ще предложи ограничен брой профили, защото ще трябва да осигури организация и учители. Някои от тези профили ще са по-желани от други, защото примерно ще има повече ученици, които ще кандидатстват с математика и ще им трябва математика, но на повечето няма да им трябва история или география. За кандидатстващите медицина ще е важна биологията и химията, но може училището да не предложи точно тези два профила. И в момента, в който се окажат желаещи за математика за повече от една паралелка какво ще правят от училището? Ще направят две математика и ще се откажат от географията? Когато има дефицит на възможности или желаност на определени ограничени възможности, това създава конкуренция, която трябва да се разреши по някакъв начин.
Мерси, разбрах те. Но точно това е проблемът. Защо някой да учи география, като не иска да учи география? И тук идва въпросът: ако училище предлага "пакет" математика и география, то може ли ученикът да избере само единия предмет? Все пак профилите са 3 или 4.
Виж целия пост
# 621
Защото създава проблеми с организацията. Да синхронизираш програмата на поне два класа (а в една гимназия с по 4-5 и повече класове от набор) да се разделят поне на две части, е доста неприятно занимание. А ако са повече от два профила и повече от два класа става още по-голям проблем, особено при пренаселеността на желаните гимназии, ученето на две смени и т.н. Затова училището ще избере два или максимум три варианта и толкова.

Е, кое му е толкова трудното.
Ако има желание, се намира начин... (продължението всеки го знае) .

В основното училище на детето ми това е направено дори това да е само за едно дете.
Едно дете от класа учи РЕ, в този час то ходи със съседен клас, докато останалите се разделят на две групи по АЕ.
В същото време от останалите 3 класа два пъти седмично (2 * 1 час) се преконфигурират в 3 "нови" класа като 1вия има часове по Мат, а останалите се разделят на две и си имат други часове.
Часовете им по модул спорт са заедно два класа.
Виж целия пост
# 622
Едно училище ще предложи ограничен брой профили, защото ще трябва да осигури организация и учители. Някои от тези профили ще са по-желани от други, защото примерно ще има повече ученици, които ще кандидатстват с математика и ще им трябва математика, но на повечето няма да им трябва история или география. За кандидатстващите медицина ще е важна биологията и химията, но може училището да не предложи точно тези два профила. И в момента, в който се окажат желаещи за математика за повече от една паралелка какво ще правят от училището? Ще направят две математика и ще се откажат от географията? Когато има дефицит на възможности или желаност на определени ограничени възможности, това създава конкуренция, която трябва да се разреши по някакъв начин.

Тук вече се цитира едно такова училище, което ще прави вътрешен изпит по предмети от профилите, и ще организира класиране по профили. Където те приемат. Ако не попаднеш в желания профил, може да смениш училището с такова, където има такъв профил.
Виж целия пост
# 623
Ако не попаднеш в желания профил, може да смениш училището с такова, където има такъв профил.
  Обаче освен профила, трябва да съвпадат и двата  чужди езика. Освен това, след като три години се готвят да влязат в дадено училище след 7 клас и се окаже ,че тез усилия са напразни, дали догодина ще има такъв напън за това училище и ще се радват на отбрани ученици, с които да отчитат резултати
Виж целия пост
# 624
На този етап, тъй като е много неясно още какво ще се случва точно, този първи набор с промени е прецакан лошо. Докато се усетят останалите следващи набори има два варианта:
- отново да има някакви промени,
- или две-три години да се кара по инерция, хората да си тънат в заблуда и да се бутат на общо основание в тези училища на принципа как се гони среда.
Чак след период от време  би имало отлив от тези училища.
Виж целия пост
# 625
       Не мога да преценя дали е хубаво или не това,че за нашия набор-2005 профилите - 3 и 4- бяха предварително определени с приема. Поне за нашия град беше така, едва ли е различно за останалите.

От една страна предварително определените профили"изяде главата" на много деца,които не пожелаха иначе харесвани училища ,защото "само биология и химия и нищо друго" или" в никакъв случай биология и химия"-примерите са произволни,но реални.Така тази година определящи за кандидатстването се оказаха точно предварително определените3 и 4 профил,дори с езиците се правеше компромиси заради тях.

От една страна имаме някакво спокойствие,че в 10 клас няма да се решава нещо фатално,от друга-на13-14 макар и да има насоченост към предмети, то истинско ориентиране едва ли има.Пък и с неедно и две деца,които познавам лично малко работата беше каквото изберат родителите,а не децата.

 

Виж целия пост
# 626
       Не мога да преценя дали е хубаво или не това,че за нашия набор-2005 профилите - 3 и 4- бяха предварително определени с приема. Поне за нашия град беше така, едва ли е различно за останалите.


В София не беше така. Имаше училища с определени 3 и 4 профил и училища без определени тези профили.
Все повече се опасявам, че Дидева отново ще е права и ще върнат предварително определените профили още с приема след седми клас. Дано се размине на набор 2006. Аз предпочитам късен и по-осъзнат избор.
Виж целия пост
# 627
Законът позволява да се правят промени всяка година. Та, ако има достатъчно много желаещи за промяна на профил и ресурс откъм кадри, може да се промени заложеното.
При нас също са определени профилите, но само ориентировъчно.
Виж целия пост
# 628
В повечето езикови в страната нямаше предварително избираеми профили при приема след 7 клас, освен езиците. Мога да кажа, че в толяма част от училищата и хабер си нямаха , доколкото съм говорила с близки учители. Те и сега май си нямат хабер, след като преди месец в МГ са казали, че ако не влязъл от 8 клас в съответния профил, няма да можеш да кандидатстваш сътоветната специалност в университет. Един час успокоявах една майка на деветокласничка в МГ след родителска среща.Нищо че тези неща им ги обяснявах още преди 8 клас.Щом в училището нищо не са казали, то значи няма нищо.
    Наредбите най-вероятно ще се променят, обаче последните, които ще са инициатори и двигатели, ще са училищата. Просто явно трябва да престанем да гледаме на училището, като инкубатор и създател, а на място, където се събират децата ни до пълнолетие.При късмет срещат подходяща среда и някой буден учител, който оставя следа. Затова и трябва да отпадне ролята на училищата като институция, която определя възможности за бъдещо развитие.
Виж целия пост
# 629
Просто явно трябва да престанем да гледаме на училището, като инкубатор и създател, а на място, където се събират децата ни до пълнолетие.
За държавните училища е така от много време.

Затова и трябва да отпадне ролята на училищата като институция, която определя възможности за бъдещо развитие.
Не би трябвало средното образование изобщо да ОПРЕДЕЛЯ бъдещото развитие, а да ОБЕЗПЕЧАВА основа за свободен избор.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия