МОН - промените продължават (3)

  • 46 096
  • 746
# 450
Някога проблема с математиката беше в средното образование, а сега вече идва още от основното. По мое мнение в пети клас дете без никакви мат. Способности не може да вдяне за какво иде реч, кое от кое идва. А занапред какво ще става не знам
Виж целия пост
# 451
Може да вдене, ако няма пропуски преди това, но за да няма пропуски в началното, трябва хем да има добри учители, хем вкъщи да му висят на главата да го проверяват дали има дупки. Задачите до пети клас едно дете насън да го бутнат, трябва веднага да знае как да ги реши. Така в пети клас няма да има кой знае какви трудности, освен обичайните от нагъчкания материал.
Виж целия пост
# 452
Ако има достатъчно хорариум часове, съобразно материала, няма нужда да му се виси на главата вкъщи и да се проверява. Обаче няма. И няма как да има при двусменен режим.
Виж целия пост
# 453
За математиката имам особено и пристрастно мнение. Не съм математик, всичко което знам е научено от любопитство, харесвам математиката и никога не съм имала проблеми с нея.  
Мисля, че както се възпитава любовта и любопитството към книгите, точно така се възпитава и към логиката, мисленето и влечението към математиката. В моето детство имаше книжки, със забавни и занимателни неща. Никой не ги наричаше математика, а в днешно време са наречени забавна математика. Бяха в най-прост вид. Имаше ребуси, загадки с неизвестни числа, гатанки с откриване на числа, зад които се криеха букви, които.....
До преди 7-8 години все още имаше такива книжки. Е, по-тънички и по-скъпи, но имаше.
Настолни игри, игри на бикове и крави, хиляди неща, които развиват мисленето, а днешните деца не правят, защото няма с кого.
Виж целия пост
# 454
Така е, но това беше "по наше" време, а сега времената са други и всичко трябва да е синтезирано и сбито, защото кое дете ще седне извън задължително да решава забавни задачи, вместо да играе или на телефон за по-големите. Ама това е мое мнение, сигурно има такива дечица, шапка им свалям, ако е така
Виж целия пост
# 455
То само няма да седне, ако не му е показано, че са забавни, а това показване го прави точно родител или друг близък, в неформална обстановка. Ние сме решавали такива, когато седнем на пица и си чакаме поръчката, тогава е в графа игра и цялото семейство се включва.
Виж целия пост
# 456
Не си спомням какво съм решавала до 4 клас. Със сигурност никой не ми е помагал в къщи по каквото и да било през целия училищен курс. Със сигурност не съм решавала допълнително задачи освен домашните, които никога не са били количество. Даже и за кандидатстудентския изпит по математика не съм се скъсала да решавам, да не кажа почти не съм решавала, а се водеха сериозни изпити и го взех с 5.50. Учителката ми до 7 клас беше с нищо незапомняща се . Сега учат много повече правила, които често подтискат самостоятелно осмисляне, а при някои деца блокират изобщо мисленето, гони се автоматизъм ,но пък и прилагане с разбиране. При сина ми контролните в езикова гимназия винаги имат много задачи , без да има някаква градация за трудност и във всички има разписване и съобразяване. Много малко са оценките над 4 във випуска, а повечето са влезли с висок бал и ако не се занимават в къщи допълнително, както е у дома, ходят на уроци по математика.Средният успех на класа по математика е под 4.


По-малко правила от нас учат.
И несравнимо по-малко доказателства и обосновки...  Rolling Eyes
От друга страна, формулите им се дават за ползване.
Иначе съм съгласна, че изпитният формат предполага много малко, клонящо към 0, място за мислене. Достатъчно е да се заместят потенциалните отговори в условията, дори не е нужно да имат понятие как се решава.  Rolling Eyes
Виж целия пост
# 457
Много правила учат, ама не ги изпитват да доказват, а да ги ползват наготово.  Все пак" вече съм в" 10 клас и обучението по предмета е изцяло на мой гръб.
Виж целия пост
# 458
Според мен в момента математиката е ОК, защото се набляга значително на логическото мислене. Имам поглед за математика 1-3 клас. Не знам защо се получава, но наблюдавам, че децата на 13-15г. и нагоре да са неграмотни като цяло. Уж имат толкова много помагала, уроци, иновации и какво ли още не.
Виж целия пост
# 459
Защото основно попълват тестове, вместо да пишат диктовки и съчинения или преразкази. Те и устно трудно се изразяват пак заради тестовете, вместо да разкажат урока или мнение и анализ.
Виж целия пост
# 460
Не съм забелязала някакво логическо мислене. Даже и по школите със състезателната математика учат модели за решаване.
Виж целия пост
# 461
Защото е състезание за точки, а не за новаторство. Моделите са логика. Младите първо учат моделите, алгоритмите и след тях идва новаторството.
Виж целия пост
# 462
Защото е състезание за точки, а не за новаторство. Моделите са логика. Младите първо учат моделите, алгоритмите и след тях идва новаторството.
    Моделите са наизустено трасе, което не е единствения път. Не мисля, че е добър начин за обучение. Алгоритъмът е същото - последователност ,която може да е оригинална и да спести време и пространство за дадено обкръжение .
Виж целия пост
# 463
В началото не се изисква, нито се очаква оригиналност, а разбиране на идеята и повтаряне на "ритуала", ходене по утъпканата пътека.  На нас може много да ни се иска децата ни да са гении или поне страшно умни и да им светват разни креативни начини, но действителността е по-прозаична. Дори гений като Моцарт е тръгнал от простото познаване на нотите и свирене на досадни упражнения, чиято цел е добиване на техника и опознаване на модели и алгоритми, при това е свирил на цигулка и клавесин, а не е скокнал директно на с гениалните произведения.
Виж целия пост
# 464
Здравейте, някой може ли да помогне със съвет, дали мога да отпиша детето си от ФУЧ БЕЛ? Преди началото на годината заявихме желание, но казаха, че ще бъде 7 час, в ден когато имат 6 часа. Оказа се, че ще бъде 8-ми час в ден, в който имат 6 часа.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия