Американски колеж - седемнадесета тема

  • 45 116
  • 741
# 240
За мен е интересно - щом след 8 клас са приети поне 5-6 деца, какво е станало с напусналите след 8 клас? В английските гимназии ли се местят или в частни такива, тъй като според мен е трудно да отидат в ЕГ с друг език?  С 1 дума - кой е вариант Б, като си започнал в АК?
Виж целия пост
# 241
Призма, аз лично приемам че вашия випуск е някакъв каръшки.

Нашият с Призма випуск беше наистина каръшки. Той беше първият, който усети на гърба си целенасочените усилия на МОН и сие по разлагане на СМГ.
Не че МОН не се пробват да вредят навсякъде (вкл. АК). Просто в ЧУ не разполагат с всички лостове и поради това са по-малко ефективни.

За мен е интересно - щом след 8 клас са приети поне 5-6 деца, какво е станало с напусналите след 8 клас?
Приемът след 8-ми клас не попълва всички освободени места. Приетите трябва да имат еквивалентна подготовка на тази на препчетата. Което никак не е лесно да стане. Особено по английски и писане на есета.

Напусналите отиват на най-различни места, вкл. СМГ, АЕГ, НПМГ.
Виж целия пост
# 242
Какво значи каръшки. Нали има директор това училище? Нали тези учители (ще) преподават и в други випуски?
Коментирай тогава за по-посредствените деца от колежа. Тези внушения бяха основната бариера пред преместването ни. И, за огромна моя изненада, изобщо не отговарят на истината. По-амбициознии и мотивирани деца досега синът ми почти не е срещал. Не че няма и от мързеливите, но такива има навсякъде. Другото е ясно: "с по-малко усилия постигаме същото."
Виж целия пост
# 243
Ежко, Пускай ми ти мухи... Че след 3 години да не се наложи да правим обратната гимнастика с другото дете, голям смях ще е.
Призма, нищо не коментирам. А мога. Просто не ми се влиза в обяснителен режим. А и е въпрос на дефиниция на “амбициозен” и “посредствен”. В момента дъщеря ми е в класа с един от най слабите средни успехи на випуска. Е, тези деца са умни, амбициозни, с доста широки интереси една част, има страхотен дух в класа и т.н. Какво да коментирам....
Иначе, да, бих била доста по-смела в освобождаването на учители и на двете места.
Виж целия пост
# 244
Амбициозните деца и в АК и в СМГ отиват да учат където искат.  Дори има топ места в USA и  UK  дето са искат по= сериозни заслуги.  Вярно е, че в СМГ може да се почива по доста часове, но това е ... прекрасно.Може да се вложи това време в спорт и развлечение.
Виж целия пост
# 245
Спорт в часовете?
Затова коментираме, че училище се избира според детето.
Часове наред шум, скука и опити за убиване на времето не са за сина ми. Други нямат проблем с това. Има и такива, на които това изобщо не им харесва, но по една или друга причина, приемат нещата.
Виж целия пост
# 246
Ежко, Пускай ми ти мухи... Че след 3 години да не се наложи да правим обратната гимнастика с другото дете, голям смях ще е.
Иначе, да, бих била доста по-смела в освобождаването на учители и на двете места.
И кого ще поставиш на тяхно място? А с #$#%^%^-та програма на МОН какво ще направиш?
А относно смеха - тръпки ме побиват само при мисълта, че дребният можеше да е две-три години по-малък...
Най-вероятно щяхме да емигрираме по образователни причини.

По-амбициознии и мотивирани деца досега синът ми почти не е срещал.

Децата в колежа са като навсякъде другаде, Призма. Просто биват мотивирани по правилния начин и с правилните мотиви. И вместо да вкарват в рамки природно заложеното им любопитство им помагат да го задоволяват.
Виж целия пост
# 247
Не, разбира се! По=малкото усилия необходими за паразитните предмети освобождават свободно време. Отделно може да имаш десетки отсъствия без проблем. А забравих и още нещо ÷ свободата, в документите от АК какви неща има.... Детето ще трябва да ходи с адвокат на училище.
Виж целия пост
# 248
Призма, аз лично приемам че вашия випуск е някакъв каръшки.
Екстра си ни е випускът! От 5 клас насам всяка година напускат единици по различни/лични причини. Децата са силни, амбициозни и щастливи, че са там и са заедно. Учители по основния предмет са Томова и Донева - отлични! Брожения има срещу учителя по БЕЛ, но във всяко училище във всеки випуск има по 1-2 "недоразумения". Нормално. Всеки да си избере училището, което отговаря на изискванията му, а те са различни.
Виж целия пост
# 249
Не, разбира се! По=малкото усилия необходими за паразитните предмети освобождават свободно време. Отделно може да имаш десетки отсъствия без проблем. А забравих и още нещо ÷ свободата, в документите от АК какви неща има.... Детето ще трябва да ходи с адвокат на училище.

Паразитни предмети. Десетки безпроблемни отсъствия /понеже нищо не се прави, лесно се извиняват, не се компенсират/. Високомерие към правилата.
Това е идеалното описание на СМГ нагласата.
Различна е от тази в колежа. Приемете, че двете различни гледни точки /Предметите са интересни. Когато отсъстваш, пропускаш важни неща. Правилата означават зачитане правата на другите и защита на моите права./ са равнопоставени, ако можете. Ако не, живейте си с представата, че така се прави.

Не е само учителят по БЕЛ. Учителката по химия, която чете урока от учебника /тези при Толев са си добре/, тази по история /не Цонева/, тази по география. Други са харесвани заради ниските изисквания /лесно пишат шестици, не държат на дисциплина/. Часовете по немски и английски са пълна загуба на време. Недей с пропагандата, общуваме все още и с деца, и с родители от випуска.

Не смятах да ги пиша тези неща, но постоянно някой родител от СМГ влиза тук да напише как там са върхът, а колежът им е резервен вариант, но всъщност и за такъв не става. Може някой да се върже, но тук има и родители, които сме наясно с нещата.
Виж целия пост
# 250
Отделно може да имаш десетки отсъствия без проблем.
Няма такова нещо, старо ти е инфото. Тези своеволия си заминаха с предишния директор.
Децата и родителите от СМГ след 7 клас могат да изберат което си искат училище, защото баловете им дават тази свобода. И 80%, познавайки училището, избират да останат. Не е като 25% от приетите да не се запишат. Друг е изводът. Wink
Виж целия пост
# 251
Аман от измислени правила! В АК допира с пръст е проблем,доносничеството срещу другарчета се поощрява с бонуси. Никога не може да се постигне задружната и жертвоготовно среда в СМГ. А това са най÷силните връзки, за цял живот.
Виж целия пост
# 252
Отделно може да имаш десетки отсъствия без проблем.
Няма такова нещо, старо ти е инфото. Тези своеволия си заминаха с предишния директор.
Децата и родителите от СМГ след 7 клас могат да изберат което си искат училище, защото баловете им дават тази свобода. И 80%, познавайки училището, избират да останат. Не е като 25% от приетите да не се запишат. Друг е изводът. Wink
хич не ми е старо инфото. вчера се записахме отново.
Виж целия пост
# 253


kibaya, нали Вие вече сте направили своя избор, като сте избрали СМГ. В една друга тема даже сте си публикували резултата - записан в СМГ математика с английски!!! Поздравления!
Това е Вашия личен избор! !!
Оставете останалите да направят своя!
Има много математици, с високи постижения през годините от различни математически състезания и не само, които избират след 7-ми клас ЕГ, ТУЕС или частни училища. Всеки избира там, където го влече. Децата са различни. Много от състезателните математици тази година избраха АК! Има 2 момичета от страната, които имат постижения в математически състезания и не само, а и в изкуството, които даже спечелиха 2 от пълните стипендии тази година в АК! Уважавайте всеки избор! Simple Smile
Виж целия пост
# 254
Миленита, тук има такива, които сме видели какво дава СМГ в периода 5-8 клас Simple Smile Не знам до малшанс на випуска ли е, но с малки изключения /математика и още 1-2 предмета/, положението в момента е трагично. Същевременно там цари едно надменно отношение към колежа, което и във форума се демонстрира, базирано на усещането за небивал подбор и на предимството на математиката пред всичко останало. Отношението е, че тия от колежа са богати и тъпи, не знаят математика, а то друго, освен математика и езици, които можеш да научиш и в школи, не ти трябва.
Тук виждам сходството: с по-малко усилия постигаме същото. Вярно е, ако се търси висока диплома, АЕ и НЕ от школи, отлично ДЗИ по математика и диплома от СМГ зад гърба ти. Прагматизмът в СМГ е издигнат на пиедестал. Всичко да се постигне с минимум усилия и да може да се осребри. Тук говоря за обща нагласа, не за отделни ученици, защото сред тях има много любознателни деца. Нас загубата на време в имитация на учебен процес не ни устройваше, затова и сменихме училището.

1:1 с моето впечатление, разбиране и решение отпреди седем години.
На МОЕТО дете му трябваше Колежа, за да се научи да полага усилия. С този мотив го насърчих за СМГ, щот си мислих, че там ше му се наложи и ще види какво е да учи. Уви, не стана така. Обратното, затвърди му се убеждението, че даже там без зор завършва с шестици.
Приятелското дете си беше съвестно и отговорно. Тях ги отблъскваше brainwash-а в АК, или поне опитите за такъв. Аз пък, кат си знаех моето къв е дзвер, бях спокойна, че няма да му повлияе. И така всеки си е със своята win ситуация от решението. Съжалявам, че се повтарям, но Prizma така точно го е формулирала, че не си сдържах клавиатурата Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия