Мнения за неелитни училища след седми клас в София- Тема 2

  • 64 830
  • 799
# 690

Това е крайно неточна статистика. Вземате резултати от ДЗИ, като не следите промените, настъпили в дадените училища откъм персонал и ръководство. Вие сравнявате резултати, като се надявате те да се повторят след пет години за сегашните седмокласници-осмокласници. Когато избирате, трябва да имате съвсем друго нещо предвид - дали минималният и максималният бал се  повишава постоянно в последните години и доколко равнището на постижения при децата се повишава като потенциал.
Ще Ви дам пример с китайската ни паралелка в 138. СУЗИЕ:
 (2017)   138 СУ"Проф.В.Златарски"       1384 Чужди езици - КитЕ;АЕ
211.000    381.250       без квоти

(2018)   138 СУ"Проф.В.Златарски"       1384 Чужди езици - КитЕ;АЕ
244.750    297.500       

 (2019)   138 СУЗИЕ "Проф.В.Златарски"   1384   Чужди езици -   КитЕ_АЕ
324.500               389.500   
Вижда се, че минималният бал само за две години е нараснал със 113,5 единици - това е огромен скок в средното равнище на ученолюбие на децата. Високият бал през 2017 е бил само на едно дете, средно са ни влезли с около 240-250 точки. За миналата година средният бал е бил 350-360, това са 120 точки разлика! И наистина, в последните две години имам НЕВЕРОЯТНИ класове, които учат и при които успяваме да създадем атмосфера и колектив. Миналата година ОСЕМ деца ми постигнаха още в осми клас ниво В1 на този труден език, а смятахме да го заложим като изходно за 12ти клас в новите учебни програми! Как мислите, дали ще има разлика в резултатите от ДЗИтата им като завършват, сравнено с цитираните от Вас резултати?
Тази година очакваме минималния бал да е с още 30 единици нагоре, а максималният да прехвърли 420. И това важи за всичките ни паралелки. Затова сравнявайте статистиките за минали години и следете прогреса.
Аз съм родител,доволен от преподавателите в 127 СУ,а не преподавател в училище,лобиращ за него с желание да привлече деца с по -висок бал,за да отчете успехи.Като майка знам,че родителите са безкрайно притеснени,смятат балове,точки и т.н
Ако погледнем резултатите обобщено,
училищата от 2ешелон,са с близки резултати.Тоест,където и да учат децата,
родителите не са направили ФАТАЛНА грешка като са ги насочили натам.
Всичко друго е въпрос на късмет-преподаватели,съученици,сплотеност на класа и т.н.
Виж целия пост
# 691
Макар минали прогимназиален етап в 138, но пък с две деца, наблюдение повече от 10 години- осезаемо подобрение има в много неща! ДО протече на ниво! Заслужава си покачването в бала, след години ще има и покачване в ДЗИ.
Виж целия пост
# 692
И за мен статистиката е доста неточна. Най-ниският бал в 127-мо е по-нисък от този в 7СОУ за миналата година. За предишни не знам. За училището нищо лошо не мога да кажа. Имам познати доволни и недоволни. Но наистина е по-лесно, отколкото в 7 СОУ и 32 СУИЧЕ, дори и за дисциплината, която се изисква.
Виж целия пост
# 693
Продължавам да се лутам в опити да събера актуална информация за 30 су,както и за профилите в 18 след 10 клас... Като се замисля във всяко училище без квоти очаквано ще преобладават момичета.Неизбежно е.Така че ще се абстрахирам от сексуалните квалификации за училището на този етап.
Виж целия пост
# 694
За "лобирането" изобщо няма да коментирам. Дала съм Ви статистика. Тъй като самата съм майка на кандидатстващ седмокласник, тук съм в това си качество и се стремя да Ви покажа на какво като родители да обръщате внимание. Китайската паралелка е специфична, не може всеки да учи в нея, както примерно в балетно училище. Тези, които са се ориентирали, са го направили още много отдавна. Научете се да приемате съвети. Погледнете приемните балове за минали години в паралелките, в които желаете децата ви да влязат и само ще спечелите.
Виж целия пост
# 695
Сравняването на балове като абсолютна стойност може да бъде много лош съветник. Важна е позицията на последния приет в статистиката на успеваемостта.

2017 - 7702
2018 - 7088
2019 - 4941
Виж целия пост
# 696
Какво означават тези цифри?
Виж целия пост
# 697
Какво означават тези цифри?
Позицията  в статистиката на  РУО за последното прието в паралелката дете,  тоест на това с минималния за етапа на класиране  (примерно първо класиране) бал за същата тази паралелка. Така е  много по-прецизна статистиката, понеже показва нарастващ или намаляващ интерес към дадена паралелка в годините - нещо, което балът не показва, понеже е постиган  с различни като сложност изпити.
Виж целия пост
# 698
Да споделя и моето мнение, като майка на 7мо класничка от 22ро и девойка завършила преди 2г. същото училище.
1. Преди 2 или 3 години смениха директорката, която беше мн. активна и правеше чудеса. Сложиха училищната психоложка, докато спрягаха В. Кастрева за поста (слухове). Назначението е някак си временно.
2. ДЗО - избират се предмети, които да не ти провалят кандидатстването. Т.е дъщеря ми кандидатства в МУ - 3 години ходи на курсове и не отиде на ДЗО по Биология, за да не си прецака успеха.
3. 8ми клас се води езикова подготовка, а в 9ти взимат всички останали предмети за 2та класа.
4. Класа им беше отвратителен до степен, че класната отказа поканата им за бал.
5. В 11клас масово не ходеха на у-ще и се извиняваха с мед. бележки. В 12ти дори не им ги искаха. Същото чух от деца в 2ро и 2АЕГ.
6. Испански не научи.
7. Биология като 2 профилиращ означава допълнителен час от 11 клас.
8. Момиче, непосещаващо училището, завърши с 4ка, защото щеше да повлияе на имиджа.
9. Има учители, които ти иде да им оскубеш косите, но това е навсякъде.

Другата страна на монетата:
1Класните на 7мокласничката бяха великолепни. За едната образованието на децата беше съвместна работа на родители и учители. Благодарение на нея детето от последно в класа стигна до първите 5. Тя успя и да ги запази като клас, въпреки че едните учеха НЕ, а другите - ИЕ. Класната след 4ти клас ги прие като равни, говореше им с уважение и разбиране. Това помогна в израстването им до момента без големи драми и запазването на класа като едно цяло.

А написах всичко това, защото 22 е от "елитните", но след като го видях от вътре вече поставям под въпрос всякаква такава категоризация.
Виж целия пост
# 699
И моята дъщеря ми намекна да я преместя в 22, защото там се учи по-малко. 🤪 Учениците излизат заедно по центъра и се знаят тия неща.
Ние май ще търсим друго училище в 11 клас, защото с профилите в езиковите става много несериозно.
Виж целия пост
# 700
За 22 забравих да добавя нещо мн. показателно за мен - дистанционното обучение. Организирахе се с около 2 седмици закъснение спрямо останалите училища на принципа всеки се спасява както може. По всеки предмет се ползваше различна платформа - teams, skype, viber, shkolo, Google classroom, zoom, mail. Часовете бяха на който както му е удобно, по всяко време на деня и се променяха динамично. Единственно учителките по БЕЛ и МАТ се погрижиха децата да имат всекидневни занимания.
Виж целия пост
# 701
Дъщеря ми е 9клас в 22ро.Изключително доволна е. Тя е от амбициозните деца. Това, че няма много за учене, просто поне при тях не е така. Скапва се от учене буквално. И не преувеличава въобще. Както и приятелките и. Тези, които не учат, съответно получават ниски оценки. Като казвам скапване от учене, точно това имам предвид. Особено по Испански в 8кл.Яви се и миналата, и тази година на олимпиади по Испански. И двата пъти се класира за втори кръг, където малко не и стигна да се класира и за трети. Представи се абсолютно наравно с децата от Испанската.
Яви се и на олимпиади по химия и... Не помня какво още, също се класира на втори кръг.
Пиша това, не за да хваля дъщеря си. Има и още няколко деца като нея в класа, не е само тя. Има и деца, които не пипват и дори още не могат да четат на испански.
Тя сега завърши девети клас и владеенето на езика е на много добро ниво, когато гледа филм, превежда си повече от нещата.
Проблеми има в училището, не мога да си кривя душата. МатематиЧката е тотална трагедия.
Дистанционното обучение е това, което сте описали и вие, съгласна съм. Но на много места беше така.
Постът ми не цели заяждане, а просто друга гледна точка.
Не зная как ще е занапред, но с ръка на сърце препоръчвам на познатите си това училище.
Пак повтарям--проблеми има. Цялата ни образователна система е проблемна.
Най - доброто място за учене на испански си е Испанската гимназия. На дъщеря ми не и стигнаха няколко точки. Но все още често се вижда с приятелката си, която приеха в Испанската, сравняват си по Испански учебници, тетрадки, знанията дори. Бих казала, че двете деца са на сходно ниво.
Виж целия пост
# 702
Защо да не похвалиш детето като заслужава!
Виж целия пост
# 703
Тя че заслужава си е факт, но  не пиша тези неща за да я хваля.
Просто моето и на детето виждането за училището е различно от описаното горе.
Виж целия пост
# 704
Валенцето, добре, че писа, защото тъкмо бях почнала да се укорявам, че написах 22- ро с испански на едно от първите реалистични като бал места...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия