Седми клас 2019/2020 - тема 1

  • 31 043
  • 802
# 405
Моят син няма проблем с помненето наизуст на стихотворения. Достатъчно му е 3-4 пъти да ги прочете и ги знае, но и аз съм така. За изпита дори и да не ги помни дума по дума, все ще са му останали в главата до степен да разпознае цитати.

Моят е на вълна програмиране вече доста време. Все рови по разни сайтове, гледа кодове и он-лайн уроци, сам прави някои неща. Затова най-естествено ми е да го насоча към математическа паралелка с информатика. Езиците също му вървят, защото има много силна памет.
Виж целия пост
# 406
Може би да се насочите към добрите средни училища тип - 35-то, 32-ро, 133-то, някои, които са ви по-близки.
Защо мислиш, че мястото и не е за там, където е, щом тя самата се чувства добре?
Виж целия пост
# 407
                 Изборът след 7 клас обикновено е между две опции - математика  и език! Решавате какво искате да учите.Младежът тази година категорично отказа математиката и ние се насочихме към езиковите гимназии.Сестра му ,която сега ще бъде 7 клас също определено иска езикова гимназия.Така,че съобразно точките от НВО избирате у-щето,а и локацията изберате,че да не е на другия край на града.
Виж целия пост
# 408
Професионалните гимназии също са вариант. Има такива, свързани с дизайн, обзавеждане, озеленяване, реклама. Все "женски" професии. Друг вариант са икономическите професионални (ако са ѝ интересни): банково дело, електронна търговия...
Виж целия пост
# 409
Благодаря за насоките и съветите.
В момента е в СМГ , като е приета покрай сестра си. Ако се класира сестра й отново след седми клас може да продължи пак там, реално и тя това иска, но основно защото е свикнала с училището и с децата. Определено и е трудно в СМГ, а постоянното сравняване със сестра и и с останалите деца не помага за самочувствието и изобщо.
Математиката категорично не и се отдава, може да я понаучи с толкова много задачи на прилично ниво, но с програмирането като профил наистина не мисля, че ще се справим и двете. В пети клас ми беше просто невъзможно да и обясня най-обикновен цикъл for или деклариране на пременлива дори. Просто не е за нея, добре, че благодарение на maria77bg от шести клас можеха вече да избират между програмиране и ИТ.
За езиковите я попитах, не и се отдавали езиците, не искала езикова. Преди СМГ бяха в Шилер и има опит и с по-сериозно изучаване на език. За професионалните, търговските и икономическите гимназии смятам, че самата тя няма никаква представа за съществяването им и какво би могла да учи там.  Аз лично още съжалявам за петте си пропиляни години под натиска на родителите ми в Икономическият техникум в Пз и затова също съм малко скептична, но все пак ще я запозная и с тази възможност.
Към момента смятам, че варианта на прилична гимназия от вторият ешалон, може би с РИЧЕ английски ще е най-подходящ за нея.
Виж целия пост
# 410
Моят син бъка от разнородни желания: от ТУЕС, НПМГ (биология), японската на 18то, а последно и испанската спомена...
Виж целия пост
# 411
...
Математиката категорично не и се отдава, може да я понаучи с толкова много задачи на прилично ниво, но с програмирането като профил наистина не мисля, че ще се справим и двете. В пети клас ми беше просто невъзможно да и обясня най-обикновен цикъл for или деклариране на пременлива дори. Просто не е за нея, добре, че благодарение на maria77bg от шести клас можеха вече да избират между програмиране и ИТ.
За езиковите я попитах, не и се отдавали езиците, не искала езикова. Преди СМГ бяха в Шилер и има опит и с по-сериозно изучаване на език. За професионалните, търговските и икономическите гимназии смятам, че самата тя няма никаква представа за съществяването им и какво би могла да учи там.  Аз лично още съжалявам за петте си пропиляни години под натиска на родителите ми в Икономическият техникум в Пз и затова също съм малко скептична, но все пак ще я запозная и с тази възможност.
Към момента смятам, че варианта на прилична гимназия от вторият ешалон, може би с РИЧЕ английски ще е най-подходящ за нея.


НПМГ - нематематически профил, НГДЕК, НТБГ, НФСГ?
Това, че няма представа какво се учи в някое училище, не значи, че ако се запознае, то няма да й допадне. Защо не я запознаеш с професионални гимназии?
Виж целия пост
# 412
Аз и друг път съм писала - не е ориентиран. С математиката е на "Вие". Добър е по география и си мислих НПМГ с география, баща му иска НТБГ (банково дело), но той не иска да взима на хората парите; отдават му се езиците и мисля и в тази посока. Според него най-добре английската, за да не се мъчи много (добър е по английски), но на мен не ми се иска. Немският не му харесва и остава испанската или френската (при добър бал) или "езиковите" у-ща от втори, трети ешалон (пак според бала).
Виж целия пост
# 413
Професионалните гимназии също са вариант. Има такива, свързани с дизайн, обзавеждане, озеленяване, реклама. Все "женски" професии. Друг вариант са икономическите професионални (ако са ѝ интересни): банково дело, електронна търговия...
            Съпругът ми е категорично против всички професионални гимназии в случая бившите техникуми.Не разреши на децата ми да поменат даже,а и на внуците също каза,че средното образование не ти дава хляба в живота.Той е завършил механотехникум / по настояване на родителите си ,защото е момче и трябва да има професия/,а е искал художествена гимназия.До ден днешен все повтаря,че трябвало да не е слушал и не е пипнал да оправя нещо по колата. Smiling Imp Завърши първо - педагогика с профил изобразително и след, като влезе в у-ще каза,че няма да е учител и завърши право.Та неговата теория опира до гимназия с изучаване на език и по избор профилиращите 3-ти  и 4-ти  предмет.За сега никой не се съпротивлява на мнението му.Голямата искаше НГДЕК и той и каза,че до там има три часа път с камили от нас и тя в момента е във 2АЕГ.На младежът не му стигна за АЕ/ИЕ във 2-ра и е в 32-ро.Нашият не искаше и да чуе за математика,немси и френски и кандиса на руски и испански.Най-голямото желание беше японски,но...не рискувахме и когато видяхме 3-то класиране изпаднахме в шок,защото балът падна над 35а не му стигаше малко.Той измърмори,но мама е доволна защото иска да учи английски основно.
Виж целия пост
# 414
И аз ги гледах икономическите гимназии, но ми казаха, че е добре детето да има афинитет към математиката. И мойта не е ориентирана какво иска, което смятам за напълно нормално за тази възраст. Ако я питаш, и тя е за английска, да не се мъчи много.
Виж целия пост
# 415
А моята си живее с някаква цел и мечта, и така ме е страх ако се разочарова. Било то ако не стане с приема или с представата за гимназията ако вземат че я приемат.
Аз си мисля, че повечето тази година ще се вълнуват именно от темата къде да учат и по приятелски ще се ориентират за гимназия. Та настръхвам ако вземе, че каже СМГ...
Виж целия пост
# 416
И аз ги гледах икономическите гимназии, но ми казаха, че е добре детето да има афинитет към математиката. И мойта не е ориентирана какво иска, което смятам за напълно нормално за тази възраст. Ако я питаш, и тя е за английска, да не се мъчи много.

Всъщност не. Тия, с този афинитет, ще запрашат към МГ. Математиката в икономическите гимназии не е на кой знае колко високо ниво. Можете да разгледате програмите на двете търговски в София, в тях на друго се акцентира. Откъм език са с ИИЧЕ.
Пример само:
https://www.ntbg.bg/js/tiny_mce/plugins/ajaxfilemanager/upload/2 … ankovo_delo_3.pdf
Виж целия пост
# 417
И аз съм против техникумите. На тази възраст все още масово не знаят какво искат, а техникумът е много специфичен и се притеснявам, че после по най-малкото съпротвление ще продължат и с професията.
Покрай сина ми загледах и паралелките с рисуване, но ме достраша. Държа да нямат пропуски по математика и на допълнителен език, така че - математически паралелки или езикови.
Виж целия пост
# 418
При нас фактор” приятелство” няма да окаже влияние. Едната й приятелка се премести лятото в училището по изкуства, другата планува да се мести в София, а третата ще продължи ( евентуално) в паралелка към която моята няма интерес.
Вариантите са ни два: профилирана паралелка в същото училище или ГПЧЕ. За ГПЧЕ чакам да изнесат информация как ще ги профилират след десети клас и тогава ще му мислим.
Виж целия пост
# 419
Моето момче засега само знае, че не иска така модерното програмиране.
Останалото е възприел от това, което аз говоря - че трябва да знае език и чудесно би било да е повече от един. После ще си избере посоката и езиците ще му отворят възможности.
Говорихме си и за техникумите.
Всички казват, че децата много се променят в 7 клас и ще видим дали няма да изскочи заек (желание) по тази линия.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия