Седми клас 2019/2020 - тема 1

  • 31 473
  • 802
# 135
Не разбирам психясването от НВО-то. Не разбирам натиска върху децата до степен крайно изтощение, както бе споделяно.

Повечето важни неща в този живот нямат втори шанс и да, не е честно. Но училища има, дори и в София.



И аз не го разбирам. Е, не съм от София, предполагам от там.
От 4 години насам следя темите само информативно, е, няма такава драма.
Не може 6 години да си дремал в час и после за една година да наваксваш. Естествено, че ще психясаш.
Виж целия пост
# 136
Малко смесихме нещата. Говорехме за бал от 100т. поради неявяване на нво и какви са последствията от него. А не, че предстои да си психясваме децата от уроци и че те 6г. са спали. Бал 400 е постижим без зор и има хубави училища с такъв бал, но с бал 100 няма читави училища в София.
Както и да е. Отпадна тази опция. Няма какво да я ръчкаме повече.
Виж целия пост
# 137
Какво общо има между шестгодишно дремане и липсата на възможност да се явиш на НВО и последствията от това( не си дремал, подготвял си се, инвестирал си време, енергия и средства, имаш цел)?
Виж целия пост
# 138
Не разбирам психясването от НВО-то. Не разбирам натиска върху децата до степен крайно изтощение, както бе споделяно.

Повечето важни неща в този живот нямат втори шанс и да, не е честно. Но училища има, дори и в София.



И аз не го разбирам. Е, не съм от София, предполагам от там.
От 4 години насам следя темите само информативно, е, няма такава драма.
Не може 6 години да си дремал в час и после за една година да наваксваш. Естествено, че ще психясаш.
Обикновено, колкото повече едно дете е учило постоянно през годините, избрало е да продължи в дадено училище, дали само или пък заради приятели и съвет от родители, толкова по- често настъпва момент на психясване. Заради това, че има много и различни фактори, които само за миг могат да омаловажат целия този труд. Покрай мои познати, смело мога да твърдя, че психясване настъпва и при родители, които са казвали каквото стане. Ама на малко по- късен етап. Тогава, кодато видят, че всички училища, които са били заложени в " каквото стане" са заети от психясали ученици на психядали родители Stuck Out Tongue Winking Eye . Дерзайте! И вие и децата ви. Седми клас е началото, в което те трябва да се научат да са целеустремени и да направят саможертва в името на нещо.
Виж целия пост
# 139
Хубавото на синдрома НВО психясването е, че е обратим процес. И може би е добре да се преболедува , за да  направи децата по- устойчиви и целеустремени.
По възможност  да не се стига до паталогии:) То зависи и кой какво разбира под психясване:)
Виж целия пост
# 140
Аз малко почвам да се напрягам. Какво значи психясване, ще ми дефинира ли някой?
Мойта дъщеря ходи на курсове по БЕЛ и математика от миналата година. Всяка неделя от 9.15 до 11.15 е на математика и от 11.15 до 13.30 е на БЕЛ. Междувременно през седмицата 2 пъти седмично е на английски и поне 3 пъти седмично на народни танци. Не допускам и никога не съм допускала да отиде неподготвена на училище и винаги лайтмотивъта ми е бил, че няма значение каква оценка ще ми донесе, стига да видя, че е дала всичко от себе си. В топ 3 на класа е по успех. Целим се в езиково училище с РИЧЕ, испански език. Необходимият бал за целта е около 380, което ако има две 6ци в дипломата означава да събере общо 140т на НВОтата.
Та седя и се чудя, аз психясала ли съм и дали настояването ми и подкрепата за втора дата за НВО ме прави истеричка?
А, не съм споменавала досега, но все пак да отбележа, че е е с дислексия.
Виж целия пост
# 141
Абе, при децата не съм срещала такива. Виж, при някои родители, е възможно. Joy
Респект, bubcheto15! Щом на нея и е добре, значи сте далеч от психясването. За следващата година, може би, ще трябва да намалите темпото с някои активности. Ама, знае ли се! Хора различни, потенциал и издръжливост също. Hug
Виж целия пост
# 142
Като четох седмокласните теми тази година, ми се струва, че съм на светлинни години от психясване.
Дъщеря ми, обаче, не смята така. 😁
Да ви кажа, щом сме тук и четем и пишем редовно, значи не сме 100 процента добре.
Виж целия пост
# 143
Бубчето, вероятно повече го от нас разбират" психясването" по различен начин. Аз до този момент в темата истерии и пкиходрами не съм видяла.. Наблюдавам загриженост за децата, подкрепа и споделяне на полезна информация. Тоест, психясване( по моите критерии) липсва.
Засега:)
Виж целия пост
# 144
Психясването често идва тогава, когато човек се навие за конкретно училище. Вярно, че НВО ми е зад гърба, но много харесвам и НПМГ /физика и математика/, и НЕГ, и ФЕГ, и Испанската гимназия, и френската паралелка към 133-то училище, и за АК много се колебахме в 7 клас ... С всеки един прием щях да съм ок.  Избрахме първото желание, а след година го сменихме. Здраве и спокойствие!
Виж целия пост
# 145
Абе, при децата не съм срещала такива. Виж, при някои родители, е възможно. Joy
Респект, bubcheto15! Щом на нея и е добре, значи сте далеч от психясването. За следващата година, може би, ще трябва да намалите темпото с някои активности. Ама, знае ли се! Хора различни, потенциал и издръжливост също. Hug
Честно да ти кажа, предложих й за следващата година да спрем английския, тя ми отказа с довода, че се притеснява, че ще си развали нивото и че не я натоварва кой знае колко. За  танците и дума не дава да се издума да ги спре, тя там се разтоварва и обожава да ходи. Школата пък не стои на дневен ред да я спираме Simple Smile Миналата година си я изкара без съществени драми, не виждам какво да е по-различното в тази, графикът е същия, обемът е същия.
Не се нъпавам да я набутам в езикова гимнази, макар и да си мисля, че ако я съсипя тази година от учене, ще влезе, но не виждам смисъл, защото това значи после 5г да я карам да търчи с темпо, което не е нейното. Важно ми е да е в относително сносно училище заради средата. Иначе съм убедена, че език ще научи и с РИЧЕ, да не говорим, че като човек, който е бил подложен (не случайно използвам думата) на ИИЧЕ, наистина осъзнавам всикчите минуси на тази програма.
Виж целия пост
# 146
Само да уточня, че ИИЧЕ и РИЧЕ са начини на изучаване на езика и не бива да се смесват с профилирането. Основната разлика е през първата година, когато при ИИЧЕ броят на часовете по чужд език е по-голям и значителна част от общообразователните предмети не се изучават, но за сметка на това се наваксват в девети клас. Възможно е паралелка, която не е профил Чужди езици също да е ИИЧЕ, възможно е дори паралелката да е професионална.
Разликата между РИЧЕ и ИИЧЕ за целия петгодишен срок на обучение е 144 часа общообразователна подготовка. За мен РИЧЕ е по-добрият вариант, ако гимназията не е езикова. Броят на часовете по чужд език във втори гимназиален етап зависи, както от вида на паралелката, така и от това, дали езикът е профилиращ или не, а не от начина на изучаване.
Виж целия пост
# 147
Факт безспорен, не съм и твърдяла обратното, а и друга ми беше темата Simple Smile
Виж целия пост
# 148
Какво означават тези абревиатури?
Виж целия пост
# 149
По повод състезанието на НПМГ, ето линк за самото състезание с тестовете от миналата година. http://www.prirodninauki.bg/archives/category/%d0%bd%d0%b0%d1%86 … d0%bb%d0%be%d0%b2
А ето и задачите от олимпиадата по химия за тази година. Може да сравните http://www.prirodninauki.bg/archives/12343
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия