Третокласници 2020/2021

  • 29 255
  • 749
# 540
Скрит текст:
Доколкото разбрах така им е заложено в учебниците. Аз бях изумена, че за да сметнат 27-9, не взимат едно наум, а разделят 9 на 7+2, елиминират двете седмици и от останалото 20 вадят 2, за да получат резултата 18. Така се налага да правят повече сметки, но се приема, че през десетицата се смята по-лесно. И да, определено липсва обяснението как една текстова задача, да я разпишат като уравнение.

Къде преподават този начин на решаване? Досега не съм чувала да се вади по такъв начин....
Признавам си честно, не съм гледала учебника как точно е дадено. Но докато аз обяснявах изваждане с едно наум /с точицата/, детето през цялото време отказваше да ме слуша, защото госпожата го обяснява по друг начин. Опита се да ми го покаже, но аз нищо не разбрах от конфигурацията, съответно тя не успя да реши задачата. Имах възможност да говоря с учителя от занималнята и той набързо ми преподаде горния урок. Каза, че в учебника така е показано и госпожата така го обяснява, той им показвал с точицата, но децата сами избирали как да смятат. Аз категорично отказвам да преминавам през десетицата и си карам с едно наум. Така или иначе, като почнат да изваждат трицифрени, няма да има друг вариант - или поне се надявам.
Виж целия пост
# 541
Скрит текст:
Доколкото разбрах така им е заложено в учебниците. Аз бях изумена, че за да сметнат 27-9, не взимат едно наум, а разделят 9 на 7+2, елиминират двете седмици и от останалото 20 вадят 2, за да получат резултата 18. Така се налага да правят повече сметки, но се приема, че през десетицата се смята по-лесно. И да, определено липсва обяснението как една текстова задача, да я разпишат като уравнение.

Къде преподават този начин на решаване? Досега не съм чувала да се вади по такъв начин....
Признавам си честно, не съм гледала учебника как точно е дадено. Но докато аз обяснявах изваждане с едно наум /с точицата/, детето през цялото време отказваше да ме слуша, защото госпожата го обяснява по друг начин. Опита се да ми го покаже, но аз нищо не разбрах от конфигурацията, съответно тя не успя да реши задачата. Имах възможност да говоря с учителя от занималнята и той набързо ми преподаде горния урок. Каза, че в учебника така е показано и госпожата така го обяснява, той им показвал с точицата, но децата сами избирали как да смятат. Аз категорично отказвам да преминавам през десетицата и си карам с едно наум. Така или иначе, като почнат да изваждат трицифрени, няма да има друг вариант - или поне се надявам.

Аз смятам и събиране, и изваждане по подобен начин. По удобно ми е от вадене с едно наум, което така и не успях добре да усвоя за 12 години в училище. Ако сте забелязали продавачките също често го ползват- примерно сметката е 38 лв, даваш 50 лв и е ти връщат 2 лв до 40 + още 10 лв. Дребното ходи на ментална математика - там пък се размятат сметки с едни топчета със скоростта на светлината. Красотата на математиката е, че винаги има повече от 1 начина да се намери решение. Както казваше моята учителка по математика - преди векове изпита за прием в най-престижната гръцка школа е бил да намериш ново решение на Питагоровата теорема.
Виж целия пост
# 542
Толкова много да съм уморена от простотиите в училище, че въобще с нищо не ми се занимава. Само се старая да не ми личи толкоз пред децата.
Виж целия пост
# 543
Идвам с един въпрос по Околен свят.
Членовете на семейството са родителите и техните деца, нали така? А бабите и дядовците са роднини, а не членове на семейството.
Да не го заблудя детето, че не знам как точно ги изучават....
Виж целия пост
# 544
По техните обяснения в Околен свят е така.
Виж целия пост
# 545
Аз за ханука обяснявах.
Виж целия пост
# 546
Мерси, Цеце, че по-рано си обяснявахме, как баба и дядо са част от семейството /не по учебник, а принципно/, сега изведнъж не са и нещо ни се объркаха понятията.....
Виж целия пост
# 547
Това по Околен свят за семейството е дезинформиращо. Не мога да схвана какво точно са искали да им обяснят. За това и аз обяснявам на детето, че баба, дядо и т.н. са си част от семейството ни.
Виж целия пост
# 548
Да, де, ама на контролните трябва да се пише, че не са част от семейството, а са роднини. Всъщност търсих и аз информация в нета, малко объркващо ми дойде. Затова питах как е обяснено в училище.... че моят нещо се оплете в понятията.
Виж целия пост
# 549
Аз обяснявам, че са роднини и после, че най-близките са мама, татко, сестри/братя, ако има. След това обяснявам защо така е писано в учебника, а на контролното каквото стане. Един учебник и едно контролно няма да ми объркват детето.
Виж целия пост
# 550
А за мен е пределно ясно, че баба и дядо не са част от нашето семейство. Не знам какво учат точно по Околен свят, но ако казват точно това, то съвпада с моето разбиране.
Виж целия пост
# 551
Ако детето живее с баба си и дядо си, то те са част от неговото семейство. Семейство е група хора, която живеят заедно и имат връзка помежду си. Може и да не е кръвна.
Познавам дете, което живее с баба си, дядо си и брат си и няма родители.
А има и термин разширено семейство. В Околен свят нещата не са обяснени добре, за това ние у нс смена обяснили какво са роднини, род, фамилията как се е образувла, за различните видове семейства.
Виж целия пост
# 552
Явно в учебника е дадена легална дефиниция на семейство според нашето законодателство... като в данъчните закони да речем- там е такъв съкратен съставът на семейството. И в други закони също.
Което е тъпо..защото това не е учебник по право. А е със съвсем друг замисъл...
Виж целия пост
# 553
Да, все едно е много важно едно осемгодишно да знае правната дефиниция, и ако по нещастно стечение на обстоятелствата детето живее с баба си и с дядо си, е важно да му бъде напомнено, че това не е неговото семейство Rage
Виж целия пост
# 554
Именно. Не му е мястото там на това "куцо" и осакатено определение...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия