Професия учител - 6

  • 31 584
  • 744
# 330
Имам един много тъп въпрос. Домашни давате ли? Не мога да се ориентирам, ако имаме час за упражнения в час и си работим по учебната тетрадка и времето ни стигне за всички упражнения, трябва ли да давам все пак нещо за домашно? И другия тъп въпрос - ако някой ученик се изяви в час, мога ли да му пиша 6-ца? По какви критерии се пишат оценки в бележниците им?
Виж целия пост
# 331
Да се представя. Казвам се Ганка Симеонова и преподавам математика в 73. СУ, в горен курс. Тази година имам два осми класа, на които освен учебник изисках и работна тетрадка. Тази тетрадка ще им бъде за домашна работа.
Радко изпитвам на дъската. Обичам в клас по време на нови знания или упражнение да има дискусия, уважавам мисленето на децата и когато дете реши дадена задача елегантно или даде интересно предложение, веднага му поставям отлична оценка.
Виж целия пост
# 332
Вела  днес оправяхме папките и аз съм с 20 часа и имам две удостоверения , които са издадени след завършване на всеки 10 часа .
Декларациите ги написах с дата на започване на проекта - май, защото така или иначе исках съгласие (устно) от родителите.
Виж целия пост
# 333
Имам един много тъп въпрос. Домашни давате ли? Не мога да се ориентирам, ако имаме час за упражнения в час и си работим по учебната тетрадка и времето ни стигне за всички упражнения, трябва ли да давам все пак нещо за домашно? И другия тъп въпрос - ако някой ученик се изяви в час, мога ли да му пиша 6-ца? По какви критерии се пишат оценки в бележниците им?

Аз преподавам английски и обикновено така си планирам нещата, че някои упражнения да останат за домашно или давам допълнително за вкъщи.
Аз пиша шестици на тези, които са много активни, като пиша плюсчета и когато си съберат три - 6. Simple Smile
Виж целия пост
# 334
Преподавам по първи ЧЕ на 8 клас. Домашни давам, но обикновено са свързани с някакъв мисловен напън - нещо за търсене, за съставяне. В началото са по-кратки, защото имат повече думи и граматика през деня, постепенно стават по-дълги и по-творчески. Пускам понякога през уикендите и кратки тестчета онлайн - правят го, когато могат, но еднократно и за време.
Оценки за участие пиша от натрупани плюсчета, без минуси м/у тях или от наистина добро представяне в дискусия или работа по конкретна задача.
Виж целия пост
# 335
Дъщеря ми от вчера е в 8 клас във Френската. Днес майките от различните ЕГ и езици си мерехме домашните  Laughing
Виж целия пост
# 336
И аз имам система за плюсчета и минуси. При три плюса пиша 6, но понякога за особено активно участие и показани знания в края на часа решавам да оценя за съответния час.
Виж целия пост
# 337
Дъщеря ми от вчера е в 8 клас във Френската. Днес майките от различните ЕГ и езици си мерехме домашните  Laughing

В какъв смисъл, си "мерехте"?

Добре, а има ли някакви ограничения за раздаване на 6-ци? Хайде, при тестовете имаме система за оценяване и рецензии пишем, но за поощренията - индивидуално ли е? Всеки учител сам си избира кога и колко 6-ци да пише ли? За минусите ми е ясно, че само на тестове се пишат, за да няма проблеми с родители. Нали? Или и двойки пишете, ако някой "не знае". Обяснете ми малко повече по време на час как е допустимо да се оценява, а и как би било недопустимо.
Виж целия пост
# 338
Така е думата. Всяка казваше каква домашна има детето ѝ. Варираха от 40 до 100 думи, преписани по 5 реда (25-30 пъти).
Виж целия пост
# 339
Така е думата. Всяка казваше каква домашна има детето ѝ. Варираха от 40 до 100 думи, преписани по 5 реда (25-30 пъти).

Аа, сега разбрах - става въпрос за писане на думи. Впрочем и това ми е интересно. Защо ги карат да пишат думи? Днес моите четвъртокласници ме питаха точно това - дали ще пишат думи. Аз ги изгледах учудено, защото тази практика ми е непозната. До кой клас се дава такова "домашно"?
Виж целия пост
# 340
Упражнява се и се усвоява изписването. Аз давам различни задачи, за да могат да ги научат как се пишат, произнасят и какво означават. В 8ми клас ги пишат по 25 пъти на дума (освен трибуквените), към 10ти-11ти клас им позволявам да ги изписват по колкото пъти искат, стига да са научени.
Виж целия пост
# 341
Така е думата. Всяка казваше каква домашна има детето ѝ. Варираха от 40 до 100 думи, преписани по 5 реда (25-30 пъти).

Аа, сега разбрах - става въпрос за писане на думи. Впрочем и това ми е интересно. Защо ги карат да пишат думи? Днес моите четвъртокласници ме питаха точно това - дали ще пишат думи. Аз ги изгледах учудено, защото тази практика ми е непозната. До кой клас се дава такова "домашно"?
А как се учи език, според вас? Наум ли? 😅 Особено езици като английския и френския, когато се чете едно, а се пише друго.
Вие да не би да преподавате по език?
Виж целия пост
# 342
Така е думата. Всяка казваше каква домашна има детето ѝ. Варираха от 40 до 100 думи, преписани по 5 реда (25-30 пъти).

Аа, сега разбрах - става въпрос за писане на думи. Впрочем и това ми е интересно. Защо ги карат да пишат думи? Днес моите четвъртокласници ме питаха точно това - дали ще пишат думи. Аз ги изгледах учудено, защото тази практика ми е непозната. До кой клас се дава такова "домашно"?
А как се учи език, според вас? Наум ли? 😅 Особено езици като английския и френския, когато се чете едно, а се пише друго.
Вие да не би да преподавате по език?

Да, по език преподавам. Ами, казвам, че практиката ми е непозната, защото аз английски не съм учила в България. Там където съм учила английски (не говоря за англо-говоряща страна), не са ни карали да преписваме по такъв начин думи. Единствено, с цел наказание се е давало този тип упражнение. За това ми е странно. Новите думи ги запомняме с примери, срещайки и употребявайки думата в различни примери. Освен това, тук децата не учат фонетика, дефакто и не знаят какво е транскрипция.
Виж целия пост
# 343
Така е думата. Всяка казваше каква домашна има детето ѝ. Варираха от 40 до 100 думи, преписани по 5 реда (25-30 пъти).

Аа, сега разбрах - става въпрос за писане на думи. Впрочем и това ми е интересно. Защо ги карат да пишат думи? Днес моите четвъртокласници ме питаха точно това - дали ще пишат думи. Аз ги изгледах учудено, защото тази практика ми е непозната. До кой клас се дава такова "домашно"?
А как се учи език, според вас? Наум ли? 😅 Особено езици като английския и френския, когато се чете едно, а се пише друго.
Вие да не би да преподавате по език?

Да, по език преподавам. Ами, казвам, че практиката ми е непозната, защото аз английски не съм учила в България. Там където съм учила английски (не говоря за англо-говоряща страна), не са ни карали да преписваме по такъв начин думи. Единствено, с цел наказание се е давало този тип упражнение. За това ми е странно. Новите думи ги запомняме с примери, срещайки и употребявайки думата в различни примери. Освен това, тук децата не учат фонетика, дефакто и не знаят какво е транскрипция.

Да, транскрипцията не се учи в начален курс, което и за мен е странно, но пък е улеснение за вас. Идете на съвещанието по английски език, когато се провежда във вашия град, срещнете се с експерта по английски или чужди езици в РУО, допитайте се до колеги. Откакто съм почнала да уча английски (от предучилищната до филологията) все съм писала думи, за да ги науча - какво значат и как се пишат. Включително и другите езици, които съм учила, в това число и руски. Ръката помни. Ако не се сещам как се пише нещо, като седна да го напиша, го изписвам правилно. Честно, не знаех, че език може да се учи без писане (освен ако не се цели само говорно заучаване)... 🤔🤔🤔
Виж целия пост
# 344
Аз не казах, че се учи без писане. Simple Smile Казах, че този вид упражнение - повторение на една и съща дума до омръзване, не съм го имала като методология, за това ми е странно, че това е методологията за запомняне на чужди думи, която се прилага в България.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия