Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Професия учител - 6

  • 24 229
  • 745
# 555
Обаче психолжката твърди, че след 2, защото смисъла бил в превенцията.
Колегии, не е добре работата - два дни сънувам училищни кошмари. Първо сънувах, че трябва да изнеса открит урок пред 140 човека. А снощи сънувах ученици и класна стая. Stuck Out Tongue Winking Eye
Виж целия пост
# 556
Някой по-назад беше питал за длъжността помощник на учителя. От две седмици работя като такъв в детска градина. Децата със СОП в групата ни са шест, но никое от тях не е с тежко физическо увреждане или с множество такива. Имат предимно говорни дефекти. За момента колегите не са ми давали някакви тежки задачи и просто стоя до тези деца, когато другите работят групово по познавателните книжки и им помагам (например на едното да държи правилно молива, тъй като няма координация око-ръка). За да се запозная с проблемите им посетих и ресурсния учител и логопеда, заедно с тях. Вече знам за какво да помагам на всяко. Важно е да разберете какви ще са в групата/класа, за да прецените дали ще се справите. Ако се наложи да сменям памперси и да бъда само до едно дете, както някой спомена по-нагоре, аз лично не бих се справила и не бих започнала тази работа.
Виж целия пост
# 557
Здравейте, от много години не съм работила по първата си специалност - начален учител. Чудя се с повишението на заплатите в сектора дали да не се върна в училище. Разбрах, че основната заплата в момента е някъде около хиляда лева, но с данъците и осигуровките колко ще вземам реално. Работила съм само три години като учител в миналото, но имам общо с тях 19 години трудов стаж. На учителите удържаха ли се здравни и пенсионни вноски от техните заплати или ги плаща държавата.
Виж целия пост
# 558
Silvi, на новоназначени учители стартовата заплата е 920 лв, ще вземеш и 3% за трите ти години педагогически стаж и още 20-30 лв ако в класа има дете със СОП. Чисто ще ти останат не повече от 750 лв.
Виж целия пост
# 559

То е ясно, че в университета не се учи всичко. Обаче , как започваш работа без дори да си се запознал със задължителната документация и нормативната база?!
А от къде да се запознаят, без да са работили, щом в университета не са го учили Smirk?
Виж целия пост
# 560
Принципно в бакалавърските програми има стаж по училищата - аз точно тогава научих някои неща отвътре
Виж целия пост
# 561
Аз също. И разпределения правихме, и в материална книга писахме и всичко каквото прави един учител. Само на педагогически съвети не бяхме, но то не е нещо, което да не го разбереш, след присъствие на 2-3.
Виж целия пост
# 562
Да, така е. И магистърските програми имат стаж. Отделен е въпросът какво се прави на тези стажове, но както и да е. Моето мнение е, че не трябва да се подхожда с лошо към новите колеги, които не могат да знаят всичко, хора сме все пак, трябва да си помагаме! Нали на това учим и децата. Как ще ги научим, като сами не го правим?
Виж целия пост
# 563
Аз съм с впечатление, че стажовете в тези магистратури са отбий номер.
Виж целия пост
# 564

То е ясно, че в университета не се учи всичко. Обаче , как започваш работа без дори да си се запознал със задължителната документация и нормативната база?!
А от къде да се запознаят, без да са работили, щом в университета не са го учили Smirk?
Нормативната база я има и в сайтовете на РУО-тата, и в сайта на МОН.
Виж целия пост
# 565
Даже не знам къде се намира учителската стая на училищата, в които съм била на стаж, нито материална книга съм попълвала.Но пък всичко, което съм научила определено ми е в помощ.
Виж целия пост
# 566
Вече няма материална книга, така че не ви трябва да знаете какво е.

При нас идват магистратури и на наблюдения, и на стаж. Дори от стажа си харесваме бъдещи учители и като се обявят повече места ги търсим.
Виж целия пост
# 567
Аз съм с впечатление, че стажовете в тези магистратури са отбий номер.
Абсолютно. Добре че докато учех и работех и черпех опит от колегите.
Виж целия пост
# 568
Николаева, аз съм с две филологии - втората е разширена магистратура. Та базата я имах от първата специалност, а и вече работех по времето, когато записах втората. На теория трябваше да имаме стаж в училище, на практика - на 90% бяхме действащи учители.
Виж целия пост
# 569
Аз съм с впечатление, че стажовете в тези магистратури са отбий номер.
Аз пък не мисля така.
И хоспетирането и откритите уроци с базови учители и педагогическата ми практика минаха много стриктно и под голямо наблюдение.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия