RYANAIR -16

  • 43 909
  • 743
Добре дошли в новата тема за Ryanair!


Ryanair - уебсайт
Често задавани въпроси
ТАРИФИ (цени за избор на място, багаж, промени по резервацията и т.н.)

Страница във Фейсбук
Контакти

Клиенти, които са резервирали своя полет директно на Ryanair.com, имат 48-часов гратисен период от момента на първоначална регистрация, за да поправят минимални грешки (например правописни грешки при изписване на име, неправилен маршрут или дата).
Още инфо тук

В момента има бъг на българската версия на уебсайта и има вероятност, ако резервирате на нея, да не получите мейл с потвърждение за резервацията! Това не означава, че резервацията е неуспешна, ако я виждате в профила си, значи всичко е наред.

ВАЖНО: Oт 16.01.2017 г. всички полети на Ryanair се изпълняват от Терминал 2.

NB! Полетът на Laudamotion/Ryanair София-Виена се изпълнява от Терминал 1.

Дестинациите от  София са:
Атина (Елефтерис Венизелос)
Айндховен
Баден Баден
Барселона (Ел Прат)
Берлин(Шьонефелд)
Бирмингам
Брюксел(Шарлероа)
Венеция (Тревизо)
Глазгоу
Дъблин
Каламата (от 2 юни 2019)
Кастелон (Валенсия)
Кьолн
Ливълпул
Лондон(Станстед)
Мадрид
Марсилия (от 2 октомври 2019)
Милано(Бергамо)
Мюнхен (Меминген)
Пафос
Париж Бове (от 28 октомври 2019)
Рим(Чампино)
Стокхолм (Скавста)
Хамбург
Ханя (от 1 юни 2019)

От Пловдив:
Лондон(Станстед)


От Бургас

Варшава Модлин,
Краков
Братислава


От Варна
Брюксел Шарлероа

Транспорт до Летище София

Транспорт от някои летища

Скрит текст:
Атина (Елефтерис Венизелос)
-Денонощни автобуси - 6 евро на посока, билетът се купува от будка пред автобуса, шофьорът продава билети само, когато будката не работи. Линиите на автобусите са тук http://www.athensairportbus.com/en/
-Метро - 10 евро еднопосочен билет, 18 евро двупосочен, може да се купи и карта за няколко дни, която включва летището - 22 евро

Барселона (Ел Прат)
-
Директен автобус до центъра http://www.aerobusbcn.com/en/buy-tickets?prt=13958, еднопосочен 5,90 €, двупосочен билет 10,20 €
автобус 46, който стига до Plaza de España на цената на едно пътуване в града, може да се ползва и интегралния билет за 10 пътувания T10 (цена 9,95 €, купува се от автомат с карта или пари в брой)
влак на същата цена и със същия билет

Милано(Малпенса) автобуси Terravision - 8 eвро
Мюнхен (Меминген) летището е далече от Мюнхен, пътува се с тези автобуси http://www.allgaeu-airport-express.de/index.php?plink=index&lg=uk
билетът е 15 евро, ако се купи онлайн, 17 евро ако се купи от шофьора
Пиза - автобус на градския транспорт - 1,20 евро, билет се купува в самото летище на будка, до гарата може да се стигне и пеша за 15 минути има хубав широк тротоар

Лондон
https://www.stanstedexpress.com/ и http://www.easybus.com/en/london-stansted

около 14 евро е еднопосочният билет до Стокхолм https://www.flygbussarna.se/en

Хамбург. Линия S1 пътува до централната гара (Hbf.) Билетът струва 3,20 на човек. Има и карти за групи до 5ма. Цената е около 10 евро.

Баден Баден. Има автобус от Карлсруе и от ББ. Сравнително начесто се движат



Багаж

Политика за ръчен багаж   
Имате право да вземете на борда 1 малка ръчна/лична чанта, която трябва да се побира под седалката пред Вас (40 см х 20 см х 25 см). Някои примери са ръчна чанта, чанта за лаптоп и малка раница.



Пътниците, които са закупили „Приоритет и 2 чанти ръчен багаж“ или Plus/Flexi/Family билет, или билет за свързващ полет, могат да вземат на борда 1 допълнителна чанта от 10 кг, която трябва да се побира в оразмерителя за багаж (не повече от 10 кг и размери 55 см х 40 см х 20 см).




От 1 Ноември 2018, клиенти без приоритет, които искат да донесат втора, по-голяма чанта на колела (тегло 10 кг) трябва да закупят услугата 10 кг регистрирана чанта Чантата от 10 кг на колела трябва да се остави на гишето за оставяне на чанти в летището, преди да се влезе в зоната за проверка на сигурността.
Клиенти без приоритет, които не са добавили чанта към тяхната резервация, все още могат да платят таксата за 10 кг чанта на колела на гишето за оставяне на чанти в летището за 20 евро/британски паунда или 25 евро/британски паунда на изхода за качване на борда. Ще получите тази чанта в багажното отделение на Вашето летище по местоназначение.
Предимствата на тази нова политика ще бъдат намаляването на закъсненията на полетите, понижаване до минимум на стреса при преминаването през проверката по сигурността (особено за семействата), опаковането на повече течности във Вашата чанта и ходенето до изхода за качване на борда със свободни ръце. *Моля, имайте предвид, че тази нова опция за допълнителна чанта е налична за закупуване от 1 септември 2018 г. за пътуване на/след 1 ноември 2018 г.
https://www.youtube.com/watch?v=0Jt7geRoNUs

Формата за проверка на ръчния багаж, изглежда така:


Чекиран багаж -
Можете да регистрирате до три чанти, след като сте си закупили услугата допустим регистриран багаж от 20 кг по време на първоначалната резервация.
Всеки допълнителен кг. се таксува  11 евро.
Багажът не може да надвишава 32кг. за бр., а допустимите размери са: 81х119х119см.
Заплащането на багаж на летището към вече направена резервация е с по-висока цена.
Важно! От 15 януари 2018 ще може да се закупува само 20 кг багаж! (Цената ще бъде намалена от €/£35 на €/£25 за чанта 20 кг)

Превоз на течности и козметика в ръчния багаж

Козметика (лосиони, гелове, шампоани, паста за зъби и др.), безалкохолни напитки и течни храни трябва да бъдат в пластмасови/стъклени контейнери – максимален обем до 100 мл. Всички контейнери трябва да се поберат в една прозрачна найлонова торбичка с вместимост не повече от  1 л. Могат да бъдат направени до две изключения – превоз на храни за бебета и превоз на лекарства, необходими по време на полета.

Изисквания за сигурност на летищата

 В ръчния багаж се допуска пренасянето на преса за коса


Позволен багаж за бебета/деца:

Имат право на две неща безплатно - детска количка + столче за кола или седалка, или кошче или сгъваема кошарка (за спане).
Тегло на всяко от нещата - до 20кг.
Извън двете безплатни, може да се таксува и трето на цена от 10 евро.


Чекиране

Безплатно чекиране без право на избор на място може да направите от 48 часа до 2 часа преди полет. Ако желаете да си изберете места, трябва да заплатите и може да се чекирате 60 дни преди полета.
Ако се разпечата бордна карта на български, на нея не се вижда, че има закупен багаж, ако се разпечата от английската версия на сайта, се вижда.

Не е задължително да разпечатвате бордните карти, може да свалите приложението за андроид и айфон на Ryanair и да покажете на летището картата на телефон или таблет. Това важи и за полетите от София, но имайте предвид, че някои летища не приемат такива бордни карти.
Скрит текст:
Тези летища са Agadir ,Essaouira,

Fez, 
Nador, 
Oujda
, Marrakesh
,Rabat, Tangier 
, Kefalonia
, Volos.  До тях към момента няма полети от София, но за всеки случай ги слагам.

Ако пътувате с малки деца и не получите места заедно, се свържете с кол-центъра за да ви намерят подходящи места.


Местата в самолета





Ето как изглежда бордната карта на български:
'Място за сядане' показва на кой ред в самолета стe и кое ви е мястото. 'Ред' е поредният номер на чекиране на пътника.



Начините на плащане са следните:
Билетите, резервирани през сайта на Ryanair, могат да бъдат платени с PayPal, кредитни карти -American Express, Visa, Mastercard, Diners/Discover, Apple Visa и Apple Mastercard и дебитни карти Visa Connect, Visa Electron, Mastercard Prepaid, Visa Delta. (На българската версия на сайта пише, че приемат и дебитна Maestro, но не е вярно)

Моля, конкретни въпроси за дестинациите да публикувате в съответните теми в подфорум На път в чужбина.

Предишните теми:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
Специални благодарности на Мимии  и на всички, които споделят информация за полетите си с авиокомпанията.
Виж целия пост
# 1
Благодаря за новата тема! 👍
Виж целия пост
# 2
[video][/vid:blush: благодаря и аз.
Виж целия пост
# 3
Здравейте,

Вчера кацнах с Райънеър от Рим. По-мизерен самолет не бях виждала. Купето, стюардите и седалките бяха мизерни. Въобще не преувеличавам!
Под седалката ми имаше изсипани и разпилени всевъзможни боклуци - самолета не бе почистен от предния полет.
Стюардите бяха със сиви мърляви униформи, нявгаш бели.
А седалките пред мен чистих с мокрри кърпички, защото бяха гнусни.

Просто ме втресе като помислих, че тази немърливост вероятно се проявява и към техниката!

Преди 10 дни летях с Българияеър и с гордост виждам каква огромна разлика има. Хигиената, отношението към работата, безплатата храна и спретнатите до последния кичур момичета - стюардеси.
Виж целия пост
# 4
Аз последно летях до Гърция с новите самолети с по-тънки облегалки (които не са много удобни), но пък има повече пространство за краката. Стюардите  бяха изпрани...  Smile
Но ми се е случвало и с Раян и с Уиз да летя с много стар и дрипав самолет...какъвто се падне..
Виж целия пост
# 5
Айде, самолетът непочистен - разбирам, не го чисти Раян, къс престой и няма кога, но мърляви униформи - недопустимо. Да не би пък да са стачкували непрани?!
Виж целия пост
# 6
Айде, самолетът непочистен - разбирам, не го чисти Раян, къс престой и няма кога, но мърляви униформи - недопустимо. Да не би пък да са стачкували непрани?!

Почистването на салона е задача на стюардите. Имат около 35 -40 мин. между изпращането на кацналите и посрещането на излитащите пътници. Наземния персонал на летището отговаря за техн. поддръжка, зареждането с горива и изхвърлянето на торбите боклуци. Стюардите трябва да ги изкарат на стълбичката.
Преди 2 г. с дъщеря ми летяхме Бургас - Варна - София с Бълг. ер. И за двете ни самолета беше най-мръсен и непочистен. Шоколадчето и минералната вода не ни трогнаха. А имаме много полети.
Виж целия пост
# 7

Преди 10 дни летях с Българияеър и с гордост виждам каква огромна разлика има. Хигиената, отношението към работата, безплатата храна и спретнатите до последния кичур момичета - стюардеси.

Както дойде. Ако ви се беше паднал 27 годишния самолет LZ- BOT на България Еър друго щяхте да говорите. Отвътре изглежда скрепен с тиксо и подръчни материали.
Виж целия пост
# 8
Значи в такъв случай с чиста съвест може да възнегодува човек пред стюардите. Ако и да не са избърсали гърбовете на седалките в бързината, разсипаните солети по пътеката означават, че изобщо не е чистено.
Виж целия пост
# 9
И аз приемам, че никой няма да чисти седалките, но пода бе просто засипан с боклук. И не съм чак толкова претенциозен човек... Иначе самолета като корпус изглеждаше нов.

За БГЕър самолета си бе стар, но персонала наистина се държа професионално. Погледнаха колана на всеки от нас, накараха ни да приберем чантите. Имаше пътник, който пътуваше с огромен клавирен инструмент. Не знаех, че инструментите не се качват в багажно, а им се плаща седалка. Това чудо не се събра на седалката и го замъкнаха и вързаха някъде до тях, като категорично отказаха да остане надвиснал над пътника на седалката до него. Ако някой от тази компания погледне коментарите тук нека види моите адмирации - изпитвам голям стрес при летене, но техния професионализъм ме накара да пътувам по-спокойно. Благодаря!


Виж целия пост
# 10
Аз съм виждала в Атина например само свалиха пристигналите пътници и буквално  веднага ни качиха нас. Явно понякога има закъснение и просто товарят. Не знам.
Не че имам чак много полети, но повечето са с Раян, ясно защо Joy, ами не е имало проблеми, пу пу. Напротив. Често съм се чудила защо хората се оплакват. Но все пак само от София имат ежедневно десетки полети. Вероятно има много проблеми.
Аз също съм гнуслива и би ми било неприятно. Sad
Виж целия пост
# 11
Дорис,извън темата за РЕ, но и техните  стюарди  винаги правят описаното от тебе. При кацане и излитане преминават и преглеждан коланите, напомнят да се прибере багажа, да се вдигнат масичките и да се отворят сенниците на прозорчетата. Музикален инструмент не съм виждала, но постоянно помагат на родители с бебета и малки деца. Всеки месец пътувам по определен маршрут и ги наблюдавам чисто професионално. Преди 100 г. бях стюардеса в БГА Балкан, имам проф. изкривяване на тема екипаж.
Виж целия пост
# 12
Често се случва това, да
докато едните слизат, другите ги пускат да се качват
време за чистене няма много за персонала...
Виж целия пост
# 13
Ако самолета се забави по вина на екипажа - глобата е за тяхна сметка.
А когато в салона има 2 - 3 пукала, които са седнали на последните редове, а багажа им е отпред и тръгнат да  си го вземат .....Щото те избор на място не са плащали, ама после са се помолили да се сменят. Обърква се цялата организация.
Виж целия пост
# 14
Купила съм /мисля/ освен Фемили+ , приоритет и две чанти по 20 кг.
ето как изглежда на екран

Paris Beauvais to Sofia
Fri 15 Nov 19:25 - 23:10 FR 6794
Passengers
 Zornitsa Boyanova
Flight out
1 x Family Plus Upgrade •
1 x Reserved seat •
1 x Fast Track •
1 x Priority & 2 Cabin Bags •
2 x 20kg bag •

Seat 33E
 Borimir Boyanov
Flight out
1 x Fast Track •
1 x Family Plus Upgrade •
1 x Priority & 2 Cabin Bags •
Seat 33F

Направих чек-ин, но не виждам тези чанти на бордната ми карта - нито на български език, нито на английски...
Може ли помощ? Къде бъркам?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия