СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 3

  • 26 540
  • 782
# 285

Към учебниците по Български и Литература има някакви допълнителни безплатни притурки с тестове. Ако искате мога да се опитам да ги снимам и кача някъде. Нямах време да ги разгледам.


Ако можеш, ги снимай , аз бих ги прегледала . Надявам се да имат отговори, обаче Simple Smile

И каква е целта на това времево ограничение по части ?
Виж целия пост
# 286
......
И каква е целта на това времево ограничение по части ?

Който има отговор на този въпрос, да го сподели и с МОН, че имам силно подозрение, че и те не знаят..... това е тестология за напреднали, предполагам Grinning Grinning

Дадоха 23 задачи и това е едно нищо като информация. Една задача може да е равна на 5, поради многото си подусловия. Разделение във времето има ли? Ако да, разпределението на точките между модулите/частите/късчетата/порциите какво е?
За мен има планина разлика дали 30-35 точки ще идват от 5 задачи или от 3 с навързани подусловия.
Виж целия пост
# 287
Нашата класна умерено каза " без промени, засега". И се въздържа от повече информация, защото не е сигурно.
Виж целия пост
# 288
Оценяването се приема по-късно как ще става. Трябва да нагласят задачите и вариантите и да видят тогава какви ще са
"... стандартизирани критерии, като всяка задача се оценява с брой точки, който съответства на спецификата, трудността и логиката на решението на задачата."
Преди да са готови задачите изобщо не може да се обсъжда оценяването.

А и като видят колко ниско е таз годишното ниво, трябва да го натаманят да не са много по-ниски оценките от миналогодишните.  Joy

Каквото и да кажат по въпрос, по който МОН няма официално становище, учителите - това са все предположения. Докато не бъде публикувана официално информацията, тя на практика липсва.

Нашата класна умерено каза " без промени, засега". И се въздържа от повече информация, защото не е сигурно.
Съвсем разумен подход.
Виж целия пост
# 289
Колко много казва това "засега" !
Според мен ще стане ясно след първите пробни и то на софийските школи.

Judy, по съм склонна да вярвам, че е така, както го беше написала преди да се редактираш.

Първа цел е да няма драстично по-ниски оценки от тази година и предходните. Нагаждането на  "спецификата, трудността и логиката на решението на задачата." е след това.

Обърнахте ли внимание, че тази година текстовата задача във втори модул носеше 6 т., а се е случвало да носи 10.
Ей с тези неща може да се играе доста.
Що пък да не направят 18 задачи първа част, които да носят 80 т. (съвсем хипотетично). Всемогъщи са. Въобще да не ми говорят за "спецификата, трудността и логиката на решението на задачата."
Виж целия пост
# 290
Миналата година пробните изпити в различните школи и градове бяха изключително разнообразни. 150 минути за всички задачи общо, два модула, две части... Разпределението на точките варираше от 58/42 до 65/35. В наредбата за оценяването има текст, съгласно който за всеки изпит от НВО се разработва спецификация, която определя:
1. конкретните цели на националното външно оценяване;
2. описанието на използвания инструментариум;
3. броя и видовете задачи - с избираем отговор, с кратък свободен отговор, за създаване на текстове,
за цялостно решаване и аргументиране на твърдение и др., както и примерни задачи по видове;
4. разпределението на задачите по познавателни равнища;
5. разпределението на общия брой точки между отделните задачи, както и максималния брой
точки за конкретния изпит;

Последната точка беше отменена наскоро.
До края на годината трябва да стане ясно дали ще има деление на части, но миналата година беше уточнено само тяхното времетраене без ясно да е разписано коя част какъв вид и брой задачи обхваща.
Виж целия пост
# 291
18+5 (2+3)  са,  извинете няма да пиша повече преди кафето  ..
за мен беше важна информацията за деленето на времето, че реално нямат време да мислят върху 1 и 15 задача в рамките на цялото време
Виж целия пост
# 292
......
И каква е целта на това времево ограничение по части ?

Който има отговор на този въпрос, да го сподели и с МОН, че имам силно подозрение, че и те не знаят..... това е тестология за напреднали, предполагам Grinning Grinning



Боже, пък аз съм се запритеснила , че дъщеря ми не е достатъчно мотивирана как ще се справи на матурите тази година.
Виж целия пост
# 293
18+5 (2+3)  са,  извинете няма да пиша повече преди кафето  ..
за мен беше важна информацията за деленето на времето, че реално нямат време да мислят върху 1 и 15 задача в рамките на цялото време


Още тази информация официално я няма.
Нека се появи.

...
Judy, по съм склонна да вярвам, че е така, както го беше написала преди да се редактираш.

...
Как?
Аз само допълвам.
Цитат
"Първа цел е да няма драстично по-ниски оценки от тази година и предходните. Нагаждането на  "спецификата, трудността и логиката на решението на задачата." е след това."
Това си седи в поста ми. И не е майтап. Наистина го мисля.
Виж целия пост
# 294
Mama TAZ, няма кой да ти каже със сигурност, уви. Докато не излезе написано от МОН, положението е "засега". Освен пък да вземем да им пишем на МОН с един конкретен въпрос? Ако стане над един ще стане мазало и вероятността да ни отговорят ясно клони към нула.
Аз от предното училище не съм чула нито една вярна информация, която касаеше нещо нормативно. Беше трагедия. Тук класната ни, когато нещо не знае, казва, че ще пита, а не ни хвърля с някакви предположения. За тази жена и за учителката ни по БЕЛ много ще ми е мъчно където и да отидем.
Виж целия пост
# 295
Моите притеснения по- скоро са свързани с избора на паралелка/ училище...Такива залитания забелязвам в девойката, че чак ми се завива свят.
Първото й желание е да остане в същото училище, но ако не се класира за там, ще видим зор с избора. Не ще да чуе съвети от никой, тя щяла да си реши. Имало време... ooooh!
Виж целия пост
# 296
Моят е решил от пети клас още какво иска.
Но той е като истинските говеда /или магарета/, ама от най-отявлените - като заоре - не чува и не вижда нищо настрани.
Дано да стане пък, че  е инатлия и като каже, че това ще е - друго не ще.
Виж целия пост
# 297
По отношение на разпределение на времето срокът за утвърждаване на правилата за информационна сигурност, задълженията на всички участници и съответните образци на документи е краят на месец декември. Вероятно това ще ви отговорят. Имам спомен, че миналата година заповедта се появи доста по-късно, въпреки че беше с декемврийска дата, когато я публикуваха.
Виж целия пост
# 298
Завиждам на родители, чиито деца, знаят какво искат. Това ,най ме уморява ,да обяснявам, колко е важна годината , без ясна представа, какви всъщност са и целите.


Моите притеснения по- скоро са свързани с избора на паралелка/ училище...Такива залитания забелязвам в девойката, че чак ми се завива свят.
Първото й желание е да остане в същото училище, но ако не се класира за там, ще видим зор с избора. Не ще да чуе съвети от никой, тя щяла да си реши. Имало време... ooooh!

Точно, имало още време . Както има време и така ще дойде май месец .
Виж целия пост
# 299
И моят уж е решил къде, какво.
Аз като родител съм длъжна да му представя няколко възможни алтернативи, които мисля, че биха му паснали. Това по отношение обучение в друг град, ако си остане тук и на двама ни е пределно ясно кои паралелки си струват.
Та, ще му дам списък на училищата и градовете, където бих го пуснала. Той да си разглежда сайтовете им. Ще отбележим плюсове, минуси и в крайна сметка окончателното решение ще е негово. Нито ще го задържа насила тук, нито ще го пратя насила на друго място.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия