Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Американски колеж - осемнадесета тема

  • 10 940
  • 170
# 15
Това е така, ако се целиш в топ 5 университети по света за съответната специалност. Тоест имаш тази амбиция. Не мисля, че това е задължително и се отнася за 140 човека випуск.
Виж целия пост
# 16
Това е така, ако се целиш в топ 5 университети по света за съответната специалност. Тоест имаш тази амбиция. Не мисля, че това е задължително и се отнася за 140 човека випуск.
Отнася се за една много голяма част от познатите ми колежани. И не говорим за топ 5 в света по специалност, а за единствените три, в които се работи по дадена тематика. Не става въпрос за амбиция, а за изявен интерес.
Виж целия пост
# 17
Това е така, ако се целиш в топ 5 университети по света за съответната специалност. Тоест имаш тази амбиция. Не мисля, че това е задължително и се отнася за 140 човека випуск.
Отнася се за една много голяма част от познатите ми колежани. И не говорим за топ 5 в света по специалност, а за единствените три, в които се работи по дадена тематика.
А?
Какво е това-“единствените три, в които се работи по дадена тематика”?
Виж целия пост
# 18
Точно затова е хубаво да има статистика.

Амбицията да учиш дадена специалност на най-доброто място не е задължителна. Тя върви и с амбиция за топ реализация. А мен лично като родител това ме плаши.
Виж целия пост
# 19
Точно затова е хубаво да има статистика.

Амбицията да учиш дадена специалност на най-доброто място не е задължителна. Тя върви и с амбиция за топ реализация. А мен лично като родител това ме плаши.

Не успях да те разбера? Кое точно те плаши в това, че даден младеж иска да се развива там, където му е интересно? Става дума за точното място, а не за имагинерното "най-добро" такова? А реализацията е просто резултат от интерес съчетан с работа, а не амбиция?
Виж целия пост
# 20
Просто свързвам топ университетите със здрав гърч - първо учене, после работа. И малко време за личен живот и семейство. И далеч от мен:) Като завършиш MIT,  не може да се върнеш в София просто, някаква провинция е това.
Виж целия пост
# 21
А?
Какво е това-“единствените три, в които се работи по дадена тематика”?

няма страшно, има и курсове, по които само по един университет (а не такава гигантска цифра като три) може да предложи съответната задълбочена работа по дадената тематика  Laughing https://www.independent.co.uk/student/10-most-unusual-university … ter-a7379916.html

за каквото и да става дума от недомлъвките жекови, направо си представям на ниво undergrad каква изследователска дейност кипи
Виж целия пост
# 22
Антеа, аз лично не разбирам подигравката с undergraduates. В най-престижните американски унивеситети активно се въвличат студентите в научни разработки (това е лично наблюдение, професорите сами цитираха участието на студентите). И пример извън лично чутото: https://admissions.cornell.edu/learn/research-opportunities

П.С. Един и същ АК абитуриент може да е приет в 2 Айвита, т.е. да има покана да се запише в тях, обаче ще отиде да учи в 1, как това ще се отрази на статистиката? Истината я има в алумни списъците, но до тях имат достъп само те. И с право.
Виж целия пост
# 23
Sharky, отразява се на статистиката така - прави я по-реална, защото представлява действителен избор, а не хипотетични възможности, често използвани за похвалване тип "брат, аз имам вече оферта от Тексас, ама искат 50 зелени на година", ""ее брат, мен пък Hult са ме записали и без да кандидатствам даже, лол""

по пет оферти (или заявени желания*) отвсякъде има почти всеки зрелостник от всякакви училища, елитни-неелитни, софийски-провинциални, стига да е обмислял последващо обучение в чужбина, и това е напролет - до есента обаче всеки избира само едно, и не мисля, че е особено информативно да се нарича изобщо това статистика, след като на финала нещата обикновено са различни

* е защото в някои образователни системи не съществуват офертите, а ти предлагат директно място на някакъв етап от кандидатстването, с или без допълнителен изпит, било то съвсем формален или по-труден.
Виж целия пост
# 24
Понеже в момента се губя  в дебрите на early decision/early application (единствено  regular admission ми е ясно), идеята за оферти е да имаш избор -  къде ще ти е по-изгодно, къде програмата или мястото ще ти пасне повече. Понеже моят син има едно точно определено място наум, което има най-добрата научна програма по  това, което него го интересува, си мислех, ние сме лесни, пишем го early decision. Влизам на сайта му, проверявам, изненада - няма early decision, има само early application, и ако те одобрят, ти правят оферта, и имаш време до 1 май да я приемеш или не. Нищо че е изключително добър университет - дават ти опцията да получиш и други оферти.

Университетите там се борят за изключителните студенти (изключително умните), защото това им вдига рейтинга. И "борбата" е под формата на оферта - какво и колко от таксата ще ти покрие университета.
Виж целия пост
# 25
Малко встрани от обсъжданата тема ми е въпросът...
Чужденците - деца в АК отделно ли учат от българчетата? Бях чувала някъде, че след 8ми клас са заедно всички, но не мога да си обясня как едните получават диплома на МОН, а другите не (учейки заедно).
Виж целия пост
# 26
Преди 3 години моето американче - по IB програма в 11 клас, беше в отделен клас, 7 деца бяха.
Виж целия пост
# 27
Преди 3 години моето американче - по IB програма в 11 клас, беше в отделен клас, 7 деца бяха.


Изинявай, не разбрах само в 11 клас ли са били отделно или просто си карат отделно от началото?
А качеството на образованието как е в този клас от чужденчета, които предполагам не са така "подбрани" както българчетата.
И последно, как ви се видя този малък клас от 7 деца.
Виж целия пост
# 28
Извинете ме,
Скрит текст:
ама не мога да се въздържа, нов бисер Ежков - челно класиране  на база най-голям брой заверени дипломи за чужбина в НАЦИД, тоест с апостил. Макар да не съм напълно  убедена, че и навсякъде из Европа се иска такава.. Имам спомени, че приятелско дете в Холандия, в Енсхеде, нямаше апостил, а само превод на дипломата. И ей го на, учи навън, а пък го няма в статистиката Ежкова... Какво показва тя, Ежко, дори и да се иска апостилът  абсолютно навсякъде по света при кандидатстване/прием? Едно голяяяяямо нищо. И към най-скапаното хохшуле в Германия да си се запътил със среден успех 4, и към някой треторазряден британски университет с ниски изисквания, и към последната дупка на кавала в Холандия, пак ще ти трябва преведена/ легализирана диплома, АКО става дума наистина за повсеместно изискване. Ако пък не е общовалидно за САЩ, Германия, Австрия, Великобритания, Швейцария, Франция, Дания, Люксембург Холандия , Испания и сие, съвсем ти олеква "статистиката". Да не говорим,че има хора, учещи извън БГ,които не са си заверявали бг дипломата гарантирано. Директен пример веднага - трима съученици на дъщеря ми са приети тази година  и учат понастоящем медицина с немската си диплма. При това само за трима знам аз, сигурно са доста повече.
Виж целия пост
# 29
Преди 3 години моето американче - по IB програма в 11 клас, беше в отделен клас, 7 деца бяха.


Изинявай, не разбрах само в 11 клас ли са били отделно или просто си карат отделно от началото?
А качеството на образованието как е в този клас от чужденчета, които предполагам не са така "подбрани" както българчетата.
И последно, как ви се видя този малък клас от 7 деца.
Американчето "ми" беше по обменна програма за една година, бяхме му приемно семейство, та няма как да знам какво е в годините преди 11 клас, защото нямам наблюдения. Трудно ми е да коментирам класа му, аз не ги познавах другите деца. На моето американче му беше много трудно с материала, не с другите деца.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия