СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 4

  • 24 750
  • 742
# 285
Термините са си термини - едночлен, нормален вид, частно, параметър. Коя от думите според теб е сложна за 13 годишни?

моля, обясни "параметър" на 13-годишно.
Параметър е величина (ако това е трудно, то пробвайте да го наречете "число"), която отбелязваме с буква. Параметърът се възприема като нещо известно. За детето трябва да е все едно дали пише х+а или х+8. Трябва да се научи да се абстрахира, че като види буква, то не е нещо страшно. Например ако има уравнение х+а=10, то х=10-а. Това значи, че за различни стойности на параметъра а, неизвестното х ще приема различни стойности.
Това ми е най-детското обяснение, което ми хрумва. Но тук има учители, когато се включат ще го обяснят по-добре, сигурна съм.

дори и така обяснено, мисля, че ще затрудни доста деца да го осмислят и да разберат защо, аджеба, като ни е известно нещото, го заместваме с буква Simple Smile
За да свикнат, че нещото може да не е цифра. За да могат да разберат, че едно неизвестно от уравнение зависи от известните. И при различни стойности на известните, неизвестното също си променя стойността.
Според мен проблемът в осмислянето е, че е прекалено просто и ясно, а явно им звучи сложно.
Виж целия пост
# 286
За това са на това дередже по математика, защото пропускат доказателствата и извеждането на формулите. По-лесно е да се пльосне една формула за лице или обем наготово, пък какво стои зад всички тези буквички там и защо формулита е точно такава, не му пука на никой. И почват да мънкат "Ами, май a по h беше", примерно за лице на успоредник. Обаче какво е това a и какво беше това  h, не им е особено ясно. Помнят, че се умножават и като видят в задачата страна и височина бързат да си приложат формулата, но не отчитат, че може да е дадена другата височина. Ей такива едни нещица са.
Доста време ми отне да науча моя син да не помни формулите като букви и числа, а като понятия. Лицето на успоредник не е просто a по  h, лицето е равно на произведението на страната на успоредника по височината към нея. За всички фигури, двуизмерни и триизмерни, чертахме и извеждахме формули. Накрая се научи как да мисли и вижда задачите. Нищо от това обаче не правят в училище. Там ти дават формулите и ти казват да ги запомниш.
Формула за обем на пространствено тяло със знания за 6 клас е абсурд да бъде изведена.
Виж целия пост
# 287

Формула за обем на пространствено тяло със знания за 6 клас е абсурд да бъде изведена.

Е, за каквото не може, не може. За лице обаче почти всичко може да се изведе.
Всъщност, всичко което описвам реално го има в учебника на Архимед, но в клас не го правят при преподаването на новия урок. В учебника има много подробни чертежи, схеми, решени задачи, обяснения, само да има кой да ги прегледа. За съжаление това и моят син не го прави винаги. Случвало се е да ме пита за някоя задача, а то подобна има решена в учебника му, ама кой да погледне.
Виж целия пост
# 288
Термините са си термини - едночлен, нормален вид, частно, параметър. Коя от думите според теб е сложна за 13 годишни?

моля, обясни "параметър" на 13-годишно.
Моята лична представа за параметър

Когато въвеждам това понятие на деца, които са 6 или 7 клас, никога не започвам с дефиниция за параметър, а им разказвам една "приказка", за " Мързеливия учител по математика и учениците преписвачи". Имало един мързелив учител по математика, който го мързяло да измисля задача за контролно на всеки ученик. Да, но класът е от преписвачи. Какво да направи учителят, така че всеки ученик да получи различна задача и в същото време учителят да не се затормозява в съставянето. Той решил следното:
Номер 1 в класа ще реши у-то 1.х=5; номер 2 у-то 2.х=5, и т.н, номер 26 у-то 26.х=5. Тези у- ния имат обща конструкция, във всяко от тях неизвестеното е х, различават се единствено по числото, умножено по х. Бихме казали, че са от едно семейство. Сега да предположим, че имаме безброй много такива уравнения. Може ли да изпишем всички? Не. Тогава ще ги запишем само с едно, като вместо числото, по което се различават запишем  буква, например а. Тогава ще получим уравнението а.х=5. Тази буква а е параметър. С нейна помощ само с едно уравнение ( това може да е израз, неравенство и пр.) са записани безбройни много такива, които се различават само по определени коефициенти. Можем да си ги мислим, че са в една кошница и когато на параметъра дадем определена стойност, от кошницата вадим конкретно уравнение ( израз).
В този смисъл, ако трябва да решим у-то а.х=5, как ще подходим? Понеже най- естественото действие е деление на 5 с а, би възникнал проблем, ако а=0, защото всички знаем, че на 0 не се дели. Тогава вече имаме два случая. 1) Ако а=0, то 0.х=5 и си задаваме въпроса, има ли число, умножено по 0 да даде 5? Няма, това значи, че в този случай у-то н.р. 2) Когато а не е 0, у-то винаги ще има решение, което е 5/а.
Виж целия пост
# 289
Ами ето Simple Smile
Пример, как наглед сложни неща, могат да се обяснят просто и по интересен начин. Така обяснено децата ще го запомнят, ще правят асоциация с нещо. Ако директно е дадено само определнието, ще стане, кой разбрал, разбрал, за останалите параметър ще продължава да бъде нещо сложно и неясно.
Виж целия пост
# 290
браво, г-жо ganis (извинете, че се обръщам към Вас с псевдоним, но не знам името Ви) - ето така децата ЩЕ  разберат...

за съжаление, на малко места учителите имат желанието и времето да обясняват по този начин.
Виж целия пост
# 291
браво, г-жо ganis (извинете, че се обръщам към Вас с псевдоним, но не знам името Ви) - ето така децата ЩЕ  разберат...

за съжаление, на малко места учителите имат желанието и времето да обясняват по този начин.
Приятно ми е, да се запознаем. Simple Smile
Казвам се Ганка Симеонова и съм учител по математика в  73.СУ, в гимназиален етап (8-12 клас).
Виж целия пост
# 292
Айде и аз да се запиша
Успех на всички деца и мами
Виж целия пост
# 293
за съжаление, на малко места учителите имат желанието и времето да обясняват по този начин.
Най-вече желание липсва и отдаденост на това да бъдеш учител. Когато има желание се намира и време, и начин...
Но както във всяка друга професия дори отдаден учител, с желание за работа, може да бъде демотивиран, когато ден след ден застава пред група деца, на които не им пука дали са с домашно или не. А понякога това поведение у децата може да е причинено от безхаберното такова на друг "учител", чиято цел не е да преподава, а да мачка. И се завърта един омагьосан кръг...
И това е резултатът от сриване на авторитета на учителската професия, където сега за да се запълват дупки едва ли  не всеки кандидатствал може да стане учител. А родителският капацитет се изчерва масово до вярата, че норвежки джендъри ще ни вземат децата, а отговорността за обучението я делегират с лека ръка на училището. Пишещите в темата по презумпция се изключват.
Виж целия пост
# 294
Най-вече желание липсва и отдаденост на това да бъдеш учител. Когато има желание се намира и време, и начин...

точно по този въпрос разсъждавам в момента.. като се питам каква е причината детето ми да има 2 на входното ниво по немски (втори западен език) и системно да твърди, че не разбира нищо от уроците, след като по английски е най-добър по успех в класа с твърдо 6 и даван за пример. да, знам, че английският е по-лесен, но също така отлично виждам, че детето има наклонност и интерес към езици. а по немски - системно супер зле.... имайки впечатления от учителя, не мога да не предположа, че проблемът може би е в начина на преподаване.
Виж целия пост
# 295
Всяка една наука, независимо дали е природна или обществена, трябва да се преподава така, че детето да добие интерес към нея. И според мен това е ролята на учителя. Аз се придържам към учебното съдържание, но не ползвам учебника, за да преписвам или давам буквално определения или понятия, написани в него. За мен най-важното е, децата да разберат същността на понятието, логиката, по която се дават повечето теореми, да мислят в час ( дори и грешно). Любимите ми мигове в час са, да им задавам въпроси, да ги провокирам, за да видя мисленето им. Няма проблем, ако ми дадат грешен отговор. Идеята е по време на упражнения да видя бъде куцат нещата, така че на контролно или изпитване  да дадат верен отговор.
Виж целия пост
# 296
Как хубаво звучи, г-жо Симеонова!
Иначе се сетих за думи на Айнщайн: (перефразирам) Ако не можеш да обясниш нещо на шестгодишно дете, значи ти сам не го разбираш.
Виж целия пост
# 297
Момичета, много ни хареса Хъшове. Препоръчвам! Малко й се доспа на госпожицата към края, то и на мен, но наистина беше страхотно!
Госпожо, Симеонова, благодаря, че пишете и при нас и поддържате вярата ни в учителите!
Ние извадихме късмет с учителките по бел и математика, като втората е и наша класна. Много разбрани хора са и са добри в работата си. Вчера се чух с класната, тъй като изпуснах родителската среща. Каза ми, че ще имаме Ел. Дневник, но е видяла, че вече съм се регистрирала. Другата седмица екскурзия до Пловдив.
Виж целия пост
# 298
Много хубаво и ясно обяснение, г-жо Симеонова.
И ние случихме на много добри учителки по БЕЛ и по Математика. Доста са взискателни и за най-малките грешки намаляват оценките, но пък са много добри в обясненията.
Виж целия пост
# 299
Ние сме на хъшовете в края на месеца Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия