Пети клас 2019/2020

  • 23 190
  • 776
# 375
Много арогантно ми звучи поведението на тази г-жа.Ама как ще вика родител и няма да помни след това.Извинете ме,но за мен това е абсурдно,след като има проблем,той се назовава и описва,как ти да вземеш мерки,като тя е забравила.
За оценките-работи с детето да не изостава от сега,че не е лесен материал и да не му изпуснете края,макар,че с тази г-жа сигурно и мотивацията ще му нулева.Като резервен вариант ,потърси учител,така най-ефективно ще напредне.Успех и не му се карай,но му покажи,че трябва дисциплина.
Виж целия пост
# 376
Абсолютно подкрепям идеята за частен учител. В общия случай с много по-малко време и усилия ще навакса. За пръв път тази година се престраших да вземем учител по математика. За 1.5ч/седмично постига това, което и аз, но за пъти повече време и нерви.
Виж целия пост
# 377
Момичета, благодаря ви за разбирането!
Истината е, че аз хванах госпожата в лъжа при разговора. Как ли не го въртях и суках синът ми в къщи - реве и казва, мамо, не е вярно, не съм казал такова нещо. Днес нямат час при нея, но утре му казах да отиде и да и каже това - че не е казал това, в което го обвинява. Може да и се е счуло нещо, може някой друг да е казал нещо, но не и тази дума, не и той. Думата е "гъз", да не си помислите, че е кой знае коя псувна или друго, обаче аз му вярвам, че не е излязла от устата му. Тая сутрин пак го въртях на бавен огън - не и не. Досега да си беше признал сто пъти, ако беше вярно. Тази вечер ще се чуя и с госпожата от занималнята, защото по думите на тази по БЕ, и там се държи зле. А аз знам, че детето ми харесва въпросната госпожа, помага му много за домашните по математика, въобще занимава се с него, даже му беше казала, че е страшно забавен и я развеселява. Нещо не ми се връзват нещата.
Относно частен учител. Живеем в малък град, Учители по чужди езици колкото щеш, но по БЕ няма. Ще се справим сами. Проблемът му е в неразбирането на задачите - той може да определи род, число и т.н. на една дума, части на изречението, пише доста грамотно, но като прочете речниково или граматично значение и  подобни - не се сеща точно какво се иска от него. При писмените работи нямат право да задават никакви въпроси.
Виж целия пост
# 378
 И аз имам проблеми с дъщеря ми. Всяка вечер след работа проверявам домашните как са написани и уроците дали са разбрани. В повечето случаи до 17часа почти нищо не е писано и учено. Последната капка която препълни чашата е че установих, че ме лъже от две седмици- крие домашни от мен / или пише половината домашна/ от мързел да не пише и учи.
 Ужасно съм обидена и огорчена от тези лъжи. Опитвам се да ѝ помогна всякак, но явно няма смисъл. Cry
Виж целия пост
# 379
Полина, вземи един сборник по БЕ, например на Донка Кънева се водят добри и отделете време (дано да се намери, че и то е кът) да решите задачите и там. Речниковото и граматичното значение на думите, както и раздела който минаха за текст и общуване са доста отвеяно написани, но пък не са толкова сложни. Ще се справи детенце с малко упражнения и липса на стрес.  Може да правите на отделен лист предварително задачи от учебната тетрадка, така ще се чувства уверен като ги пишат в клас. По литература също може да попрочете урока в учебника и ти да разясниш за какво става дума, ако някъде е написано по-засукано. Успех!
Явно синът ти е майтапчия и сигурно пуска лафчета в час. Някои учители носят, но други - не. Кажи му да си заключи устата при тази по БЕЛ и да отговаря само на въпроси по материала.

Vita,  когато аз бях на възрастта на децата ни, даже до 6 клас практикувах същото. Лъжех майка ми, че нямаме нов урок или домашни, за да не ме проверява. Защото тя беше по-строга в изискванията си от госпожите в училище, но и защото аз бях голям мързел. Майка ме хвана случайно, но след това гадничко ме проверяваше, питайки майка на мой съученик, та ме стана ужасно срам да ме излага така и престанах да лъготя. Ако искаш определи време, в което ще учи пред теб. От 17 до 19 например. Ако няма домашни, ще решава и учи допълнително от сборник, от интернет разпечатки, ще чете книга на глас. Така ще знае, че няма как да скатае и поне да не ходи без домашни. Има риск по цял ден да се мотае, знаейки, че вечер ще учи, но тя и без друго ще се разсейва. Може да кажеш, че това е за известен период, като наказание за дето те е лъгала и ако се поправи и виждаш, че вечер е научила, наказанието ще се отмени.
Виж целия пост
# 380
Благодаря, че ми "изслушахте" драмите! Благодаря за съветите и насоките! Ще се справим.
Тази госпожа определено не носи на майтап, да. Казах му, да не дрънка излишно. Обеща.
Vita, успех и здрави нерви!
Виж целия пост
# 381
И аз ти препоръчвам помагалото на Донка Кънева, както и на издателство Рива
Учебно помагало по български език и литература за избираемите учебни часове за 5. клас
, https://www.rivapublishers.com/books.php?book_id=755 а Просвета имат чудна граматика отзад с тестве и добри обяснения - http://www.e-uchebnik.bg/book/viewBook/3743.
Виж целия пост
# 382
Сериозно се замислям да я оставя без контрол и помощ от моя страна. Да получи нялоколко двойки и да видя дали ще се стресне ?! Лошото е че вече има една тройка по математика, но това по никакъв начин не я стреснало и продължава по старо му. Яд ме е че плащам часни уроци по математика и АЕ /едната учителка ми се оплаква, че е разсеяна на уроците и не внимава и си хвърлям парите/, помагам всяка вечер, а усилия и труд  от нейна страна няма. Повечето ѝ оценки са 4 и 5, и това благодарение на безкрайното ми търпение и постоянство. Ако "вдигна ръце " от нея, ще повтаря годината.
Виж целия пост
# 383
vita, има някакъв проблем, явно. Поговори с нея. Дали в училище, или дори вкъщи, но....нещо я спира. Или живее в някакъв паралелен, свой свят и не отразява действителността. Съвсем да няма мотивация за нищо? Какво прави в свободното си време, има ли някакви хобита, любими занимания, спорт?
Виж целия пост
# 384
M_I_A, благодаря за съвета !

mama_na_nana, според мен няма никакъв проблем или по скоро проблема ѝ е мързел и незаинтересованост. Така я караме вече пета учебна година. Ходи ведъж седмично на баскетбол тази година, предходните години е ходила на какво ли не и винаги е била непостоянна. Свободното си време ако я оставя ще прекара на телефона, компютъра или телевизора, така може да изкара месеци. Просто ѝ харесва да си живее живота без никакви ангажименти и усилия.
Виж целия пост
# 385
Да, повечето на тази възраст могат така да живеят. Но все пак не ги оставяме и се борим с тях. А дали не си прекалено взискателна и изискваща? Сигурно си ѝ говорила, че без полагане на усилия и труд, не се постига нищо, трябва постоянство. Давай примери, ако не учи какво следва.
Виж целия пост
# 386
vita, не знам дали моят съвет е приложим при вас, но все пак да си кажа. Имаме две близки деца, които сега са 8 клас. Моята дъщеря общува с тях често и им има доверие. Тези "какички" много често ѝ дават информация от "кухнята"  - непрекъснато ѝ набиват канчето, че 5 клас е много важен, че по матматика нещата са от изключително значение и т.н. Твърдят, че в 5 клас се учат неща, които много ще ѝ трябват за кандидатсвтане след 7 клас и че дори да ѝ се струва тъпо и трудно, трябва да се стегне, защото после ще ѝ е много по-трудно. И всякакви такива неща, които дъщеря ми чува по-добре от тях, отколкото ако аз ѝ меля на главата. Мисълта ми е, че децата рядко осъзнават на тази възраст колко е важно да са в час постоянно и да полагат усилия методично. Ако имате някой по-близък, който да споделя такива неща, може пък да има по-голям успех, отколкото родителите.
Виж целия пост
# 387
Да, съгласна съм със Свелица. Понякога близък да нея човек също би помогнал /леля, чичо, баба, твоя приятелка, по-голям ученик, дори педагогическия съветник в училището/, ако му имаш доверие. При нас помага. А и това, че я карам да мисли за мечтите си и от нея зависи дали ще ги сбъдне.
Виж целия пост
# 388
Poli na, моят съвет е да зарежете историята с госпожата и да не се разправяте повече с нея. Особено пък детето само̀ да влиза с нея в диалог. Не мисля, че ще излезете на глава с нея.
Виж целия пост
# 389
vita, не може да се откажеш  Broken Heart Дори и да изглежда безнадеждно и напразно, всичко, което казваме има отглас някъде дълбоко в съзнанието им. И аз мисля, че твоите съвети и подкрепа вече се приемат като досадни и може би е добре да излизат от някой друг. Поне ще я накарат да се замисли.

polin_a, оставам с впечатление, че твоето дете е остроумно и находчиво и умело забавлява класа, че и учителите в час, което, обаче, не среща разбиране у всеки учител. Явно госпожата по БЕЛ е консерватитен тип, при която такива неща не минават. Вероятно е добре да говорите с детето в тази посока - че учителите са различни личности и възприемат света различно. Ако един ще оцени интелигентен хумор (с мярка, разбира се, да не се руши дисциплината все пак), то друг изисква отношенията учител-ученик да са строго дистанцирани и децата винаги да са с наведена глава, очакващи порицание. Нека не се набива на очи на такива учители, а да приеме предизвикателството да открива кой учител в коя категория спада. Това не руши авторитета им - учителите трябва да се уважават, колкото и безумни да са изискванията им понякога. В крайна сметка учениците зависят от тях и не е добре да влизат в конфронтации. Трябва да знаят също, че общата представа за детето много влияе на оценката. А учителят мисли, че детето се старае, е някак, по-снизходителен към грешките му.
Аз и на моя мъж му казах - до 7-8 годишна възраст, като кажеш нещо - съгласна, несъгласна, те подкрепях, възпитаваме деца, не може да получават разнопосочни сигнали от родителите. Но това вече свърши. Вече са достатъчно големи и разумни, за да знаят, че възрастните невинаги са прави или са на едно мнение, така че бъди нащрек да опонирам, ако не си прав (по моите критерии) Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия