СЕДМИ клас 2019/2020 - тема 5

  • 26 324
  • 792
# 360
Учиха си го при степените миналата година, в нормалните часове. Моят единствено се затрудняваше в началото, ако едното число в скобите се получаваше единица. Ако трябваше да реши примерно 2^2*3^3 + 2^3*3^2 нямаше проблем, но при 3^2+ 2^3*3^2 удряше на камък. Трябва и аз да му дам няколко такива задачи и да видя какво помни.
Виж целия пост
# 361
Често се пропуска 1-цата като множител. А я има винаги Blush
Виж целия пост
# 362
Просто 3 на 7-ма степен се представя като 3^7*1, т.е. 3 на 7-ма степен, умножено по 1. И съответно като се изкара пред скоби 3^7, в скобите остава множителят 1.
Същото е като 5*2+5=5*2+5*1=5*(2+1)
Виж целия пост
# 363
Еее, рааазгеле, схванах го! Не че не отворих онлайн учебника за 6 клас също. Утре ще обяснявам. Гледам като хвана пропуск, да го чистим на момента, че иначе минава заминава.
Виж целия пост
# 364
Да не се чувства gadamer сама. Да питам аз "Балкан стене" защо е метафора, а не олицетворение (човешки качества да се предават на предмети)?
По математика съм авторитет. Ако питате детето, знам повече от учителката (която и да е тя) (слагам емотикон за гордост Joy).
Ама по литература си седим като съученици и двамата си викаме: "Ми, аз откъде да знам?" Sweat Smile
Виж целия пост
# 365
Ами то олицетворението си е вид метафора. Знам, че е по-характерно за приказки и басни - всичките там говорещи лисици, вълци...котаракът в чизми, това са все олицетворения.
Виж целия пост
# 366
В помагалото на Донка Кънева е дадено като пример за метафора.
Детето ме застреля с въпроса и като сканирах дефинициите, доволно реших че съм открила отговора в олицетворението... Head Band
Днес ме възмути тест по литература. Вместо "въвеждащи" думи, говорят за "иницииращи" думи. Направили си термин хората, та да им звучи тежко анализа, че и въпрос оформили, да питат на какво е синоним думата.
Трябва ли литераторите и българистите да цапат българския език? Angry (туй знам, че е реторичен въпрос Grinning).... и това ми дойде едновременно с информацията, че отказваме да назовем Закона на Ом с името му...
Виж целия пост
# 367
и това ми дойде едновременно с информацията, че отказваме да назовем Закона на Ом с името му...
Ти не се оплаквай,защото във вашия учебник макар и само за любознателните най-вече сигурно майки все пак е споменат...
Виж целия пост
# 368
Това с високопарните думи ме беше втрещило м.г., когато бях на рс, за да си взема пробния на Ния при една учителка. Тя прави супер подробен анализ на всеки въпрос и като стигнахме до тезата (Ния имаше 4т. от 6 възможни) ни прочете теза на 12 годишно за пример. Бях в шок. Това, че не беше 3-4 изречения, както е форматът, а бая дълга го преживях, но това, че в тази теза имах над 10 непознати думи ми дойде нанагорно.
Преди 2 седмици в училище чели домашно, нещо като теза, отговор на зададен въпрос. Приятелката на Ния ходи при онази учителка от горния абзац и преписала от някакво нейно помагало едно към едно и вдигнала ръка да си прочете домашното. Нашата учителка я помолила да си затвори тетрадката и да каже със свои думи или ако иска с други Simple Smile, какво точно иска да каже и детето не могло. Това зазубряне на тези ме втрещява и то за 2т разлика.
АК и тук печелят точка, вчера пак казаха: пишете СЪЧИНЕНИЕ (не есе), какво вие мислите, а не каквото очаквате, че иска един възрастен да прочете; няма верен или грешен отговор какво ВИЕ мислите, важното е да е обосновано, цялостно и грамотно написано.
Виж целия пост
# 369
Да не се чувства gadamer сама. Да питам аз "Балкан стене" защо е метафора, а не олицетворение (човешки качества да се предават на предмети)?

Според мен при метафората са по-сложни асоциативните връзки, отколкото при олицетворението. Звуците на Балкана в случая метафорично са представени като стон. "Корабът изпъшка под напора на вятъра" е метафора, си мисля, а олицетворение са приказките, в които животните са главните герои- Кума Лиса, Баба Меца говорят.
Виж целия пост
# 370
Леле, почти всички деца от темата май са при В.Михайлова. Междудругото тя ми е преподавала на мен до 7 клас, затова исках да запиша Ема при нея.
Това е любимата ми учителка и класна. За съжаление се разделихме с нея след шести клас, тъй като беше бременна с второто си детенце. Много, много страдахме за нея. Наистина е страхотен, невероятен човек. Беше естествено да я избера да преподава и на децата ми, първо на баткото, сега и на малката.
Виж целия пост
# 371
На моя син съм му забранила да ми задава въпроси по БЕЛ. Да си пита учителките, в училище и на уроците, аз най-много да му кажа нещо грешно. То не че и той се е засилил точно по БЕЛ да пита много.
Аз така и не мога да си обясня защо им е толкова подробно да могат да различават един от друг различните литературни похвати, а още по-малко всичките нескончаеми правила по български. В този ред на мисли, за мен е по-важно, ако вземем горния пример "Корабът изпъшка под напора на вятъра", да може да напише грамотен, богат на като речник, текст, в който да използва такъв тип изречения, отколкото да знае как точно се нарича съответния литературен похват.
Никой автор не започва да пише с идеята "ей, тука ще вкарам малко метафори, тука някое олицетворение, после ще хиперболизирсм леко".

maria77bg, моята учителка по литература в гимназията хич не толерираше заучена критика и използването на сложни, в крайна сметка нищо незначещи думи. Трябваше аргументирано да изложим с разбираеми думи какво сме разбрали и какво е нашето отношение към произведението.
Виж целия пост
# 372
Това зазубряне на тези ме втрещява и то за 2т разлика.
Права си, ама и аз водя преговори с моя син да научи наизуст тези, защото 2 точки са адски много за СМГ, знаеш. Може да си позволи мин.96 точки, ако иска да учи там. А аз се съмнявам, че ще ги изкара. Засега не ми се връзва на акъла да учи наизуст, но сме се разбрали след първия пробен по БЕЛ да преразгледаме ситуацията.
Мен поначало ме дразни тази матура по БЕЛ-като слушам какви глупости се налага да учи и 😠-не мога да прежаля времето, което му отнема тази простотия!
Виж целия пост
# 373
Аз съм се примирила и очаквам поне да си вдигне нивото за обща култура
От там насетне- каквото сабя покаже. Никое училище не ни е толкова желано, че да правим такива жертви
Достатъчно си променихме ежедневието с курсовете и датите за прием.
Виж целия пост
# 374
Е, Бюти, дори и да е лесно като тази година, е могло с: 476,5-400=76,5, а не 96 (доколкото помня вие искахте АЕ, а не НЕ). Изобщо не виждам как точно той няма да е със сто на математика, каквото и нво да се падне (ако изобщо му се наложи да ходи на нво).
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия