Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Писане на домашни. До кой момент помагате?

  • 7 610
  • 126
# 120
Моят отговор не бе изобщо свързан с приложимостта и качеството на тестовете, ясно е дадено в цитата по отношение на какво точно се взима отношение, а с това, че в момент, като този, те са начин детето да разбере какво не знае. Защото седейки си само вкъщи и четейки урок, то няма как да разбере дали го схваща и докъде.
Когато детето решава задачи по мат. ще схване по-лесно този проблем, но по разказвателните предмети /за тях бе цитатът/ няма как да се самопровери. Разказването въобще не го обсъждам в този контекст. Повдигането на въпроса е в конкретна връзка с казуса самообучение на децата в ДО и липсата на усещане за неразбиране на материята. Няма да седнат да си саморазказват, нито пък някой учител дистанционно ще ги слуша и ще ги коригира. Да не говорим, че човек може да преразкаже текст, който също не разбира - чисто механично. Дете може да изпапагалства един урок по химия, примерно, но да не може да отговори на ни един от логическите въпроси към него или да реши задача. Ако не му се дадат задачи и то не може после да провери отговорите, едва ли ще е наясно, че всъщност не разбира.
Но пак напомням, не бе в това въпросът.
/Решение на математическа задача без разписване не признавам./
Затова, лично за мен, при настоящата форма ДО, е крайно недостатъчно да се даде урок - независимо дали ще се разказва от учителя на живо, ще се пусне презентация или детето ще бъде препратено да го изслуша някъде. Ако след това няма форма за изпитване върху материала, неясноти и обърквания само ще се трупат. Точно, защото детето няма коректив. Затова е важно да се спуснат задачи и някой да ги провери - навреме и адекватно, с разяснения по грешките. Понеже това е трудно да се прави всеки път с амнайсет ученика по няколко класа, тестуването с готови отговори е добро. То дава насока на детето. Моят човек след такива тестове му идват точно въпроси, даже си пише на учителите в тези платформи. Но това няма как да се случи само с прочитането или изслушването на урок. В каквато насока беше постът, по повод на който се включих.
Сега ако не му се учи, нищо няма да мупомогне - ще си отмине. Но тук друг беше въпросът.
Виж целия пост
# 121
Не оспорвам това, което си написала. Развих въпроса с тестовете, защото все повече ми се налага да оправям пораженията, които прилагането на тестове причинява.
Виж целия пост
# 122
Май съм чела без разбиране! В контекста на ДО тестът е добър начин на проверка. Но в този случай майката/бабата, бащата/ е по-добър. Ако може.
Виж целия пост
# 123
По-скоро е достъпен и по-лесен начин на проверка. Действа се по целесъобразност.
Виж целия пост
# 124
Май съм чела без разбиране! В контекста на ДО тестът е добър начин на проверка. Но в този случай майката/бабата, бащата/ е по-добър. Ако може.

Затова поясних, защото май стана объркване.
Настоящата ситуация е доста трудна, всъщност е просто различна и за нея важат други правила и други методи са по-работещи. Но това се "напипва" в крачка - и от децата, и от учителите.
Примерно по химия съм доволна - жената дава урока, иска им да си направят план, да решат задачите след него и да заснемат и изпратят отговорите, като им дава и нейни тестове и задачи по същата материя, които децата изпращат. Много е полезно - лично го видях няколко пъти. Докато решава, детето само си вижда какво не знае и започва да търси из урока и предходните и да мисли. А ако има нещо грешно или невярно, учителката връща отговор с персонално обяснение.
По БЕЛ е подобно - пускат се задачи по граматика и литература, децата пращат и жената връща отговор с персонална резолюция. Ако, обаче, учителят не контактува по този начин, то е по-добре поне едни тестове с възможности за сверка да има. Изключвам по литература и разписването по математика, там си се иска активен учител. Но понеже обсъждахме разказвателните в настоящия момент - тестовете са си работещи в тази връзка.
Не говоря и за това колко е вярно и как се пишат оценки . То оценките у нас по училищата са мижи да те лажем и са несравними между отделните училища и класове. Обсъждаме от гл. т. на целта разбиране и научаване, както бе поставен въпросът. Аз няма да седна никога да решавам тест на детето. Винаги то си го прави само. Точно с тази идея - да си види проблемите само. Защото утре ще го изпитат устно или на контролно, където няма ни учебник, ни тетрадка, нито някой ще му помогне и ако не е разбрало - дупка. Ако са много дупките - после наваксване няма.
Далеч не всеки тест се оценява, няма и смисъл. Цели се проверка и самопроверка.
Дано го обясних разбрано. Който работи с ученици сега, по време на ДО, най-вероятно ще ме разбере по-лесно.
Виж целия пост
# 125
Между рецензия и резолюция има съществена разлика.
Виж целия пост
# 126
Има.
Скрит текст:
Макар че, смятам, стана ясно: в случая обсъждаме писмена работа на дете и взето отношение към нея от страна на учител.
Когато на писмената работа е поставен кратък текст от учител, даващ насоки за изпълнението на даден тип задача и оценка /не е задължително тя да е цифрова/ е по-различно от разбора на вече изпълнената задача. Понякога е едното, понякога - другото, понякога - и двете. Последното съчетание е най-добро. 
Идеята, без да издребняваме, е на детето да му стане ясно какво е свършило и как занапред трябва да изпълнява определени задачи.
По интересно и полезно е все пак да продължим по съществото.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия