Когато детето решава задачи по мат. ще схване по-лесно този проблем, но по разказвателните предмети /за тях бе цитатът/ няма как да се самопровери. Разказването въобще не го обсъждам в този контекст. Повдигането на въпроса е в конкретна връзка с казуса самообучение на децата в ДО и липсата на усещане за неразбиране на материята. Няма да седнат да си саморазказват, нито пък някой учител дистанционно ще ги слуша и ще ги коригира. Да не говорим, че човек може да преразкаже текст, който също не разбира - чисто механично. Дете може да изпапагалства един урок по химия, примерно, но да не може да отговори на ни един от логическите въпроси към него или да реши задача. Ако не му се дадат задачи и то не може после да провери отговорите, едва ли ще е наясно, че всъщност не разбира.
Но пак напомням, не бе в това въпросът.
/Решение на математическа задача без разписване не признавам./
Затова, лично за мен, при настоящата форма ДО, е крайно недостатъчно да се даде урок - независимо дали ще се разказва от учителя на живо, ще се пусне презентация или детето ще бъде препратено да го изслуша някъде. Ако след това няма форма за изпитване върху материала, неясноти и обърквания само ще се трупат. Точно, защото детето няма коректив. Затова е важно да се спуснат задачи и някой да ги провери - навреме и адекватно, с разяснения по грешките. Понеже това е трудно да се прави всеки път с амнайсет ученика по няколко класа, тестуването с готови отговори е добро. То дава насока на детето. Моят човек след такива тестове му идват точно въпроси, даже си пише на учителите в тези платформи. Но това няма как да се случи само с прочитането или изслушването на урок. В каквато насока беше постът, по повод на който се включих.
Сега ако не му се учи, нищо няма да мупомогне - ще си отмине. Но тук друг беше въпросът.