Образователен Говорилник v.1.0.1.

  • 13 236
  • 738
# 570
Аш, нищо не съм чела, като комерс. Разчитам на мои съученици, които са точно в тези среди и имат поглед над нещата. Една от основните в Американски университети точно в тези проучвания е българка. Всъщност нито един от моите приятели не участва в проучвания в България и ако това визираш разбирам, но българите сме много напред и точно с обучението тук. (лошото е, че говоря за хора на 30+ и няколко по-малки, за другите за момента нямам много лични наблюдения)
Виж целия пост
# 571
Относно проучванията, признавам им на американците-царе са. Но такава е образователната им система. От първият ден в училище ги учат на това.
Виж целия пост
# 572
Говорите за различни неща. Рейни говори за това че българи, решили да се занимават с математика, са по-адекватни от масата (приемам че възрастта няма значение) Аш говори че в БАН и СУ математически ресърч няма. И двете твърдения са верни.
Виж целия пост
# 573
Говорите за различни неща. Рейни говори за това че българи, решили да се занимават с математика, са по-адекватни от масата (приемам че възрастта няма значение) Аш говори че в БАН и СУ математически ресърч няма. И двете твърдения са верни.
Да, верни са и двете. Само с уточнение, че тезата ми не се отнася само за БАН и СУ, ами и за ТУ, УАСГ, УНСС и др. такива. Да сте чули да се преподава финансов инженеринг с приложна математика в УНСС? Не, нали … Абе в общи линии велики сме до ниво Олимпиада, или когато някой невръстен мъник се завърне със златен медал от състезание в Азия.
Виж целия пост
# 574
Да сте чули да се преподава финансов инженеринг с приложна математика в УНСС? Не, нали …
Ако приемем, че "Математически методи във физиката" е приложна математика...изучава се. Но защо в магистърска степен, навремето го учехме още 2 курс  newsm78
И т.к. съм завършила и икономически университет, математиката там е много слаба. За приложните съвсем.
Виж целия пост
# 575
Да сте чули да се преподава финансов инженеринг с приложна математика в УНСС? Не, нали …
Ако приемем, че "Математически методи във физиката" е приложна математика...изучава се. Но защо в магистърска степен, навремето го учехме още 2 курс  newsm78
И т.к. съм завършила и икономически университет, математиката там е много слаба. За приложните съвсем.
Ми не - за финансовия инженеринг например нещо съвсем конкретно като "Pricing Financial Derivatives Using Stochastic Calculus" - би било подходящо за магистърските програми. Ако някой смята, че се преподава, нека сподели.
Виж целия пост
# 576
Абе усетих аз, че с Аш говорим за две вярни твърдения и си спорим и за това уточних какво имам предвид. Няма и как да е добре развито, защото плащат меко казано жълти стотинки. Имам приятели в БАН (не са с математика) и ако не са им европроектите ще карат на хляб,  ако има Sad
Виж целия пост
# 577
О да, аз даже не съм го усетила като спор. Между другото всичко тръгна от въпроса “защо е толкова популярна математиката” в наши дни, а моята теза е, че даже не е достатъчно популярна  - т.е. може и още Grinning - но става въпрос за университета. В интерес на истината и в гимназиалния етап изоставаме малко - от държави като Германия например. Там в техническите специалности в университета започват с повече знания от тук (така съм чела от родители на студенти в Германия, чиито деца, завършили средно  в България, имат малко да понаваксват).
Виж целия пост
# 578
Сама по себе си математиката никак не е популярна. Стана популярна единствено заради това, че МГ-тата са едни от малкото гимназии, които приемат петокласници и са читави училища. Навремето също езиковите и МГ-тата бяха читави  и там отиваше една част от отличниците. Така че интересът е чисто практически с цел влизане в тези читави училища, а не защото сума деца и родители много, ама много, ама много си падат по математиката и искат да развиват мозъците на децата си. Нека не придаваме ореол на по-висши цели, отколкото са в действителност. Ако утре направят други училища с други профили много читави, тогава населението и натам ще се юрне и изведнъж този профил ще стане много популярен, пък ако ще да е калиграфия.
Виж целия пост
# 579
“защо е толкова популярна математиката” в наши дни...
Моите два цента:
- Защото е лесна. Има ясни и еднозначни правила, които веднъж научени не оставят място за колебания и съмнения дали даден отговор е правилен. Може да се учи самостоятелно и не изисква дискусии, разбиране на чуждата позиция, работа с непълни условия и без изчерпателно дефинирана цел. Не изисква самостоятелно мислене. Което подобрява самочувствието на базата "аз ДОКАЗАНО се справям".
- Защото е евтина. Не се нуждае от богата библиотека или сложно и скъпо оборудване.
- Защото гарантира минимална възвращаемост за вложените усилия, при ниски нива на риск, за разлика от хуманитарните дисциплини. Ако положиш определени усилия, ще имаш нелошо платена професия, неизискваща особен талант или усилия. Илюстрирам: художник без талант мре от глад; инженер без талант върши рутинна работа, но има стабилна прехрана.
В горното имам предвид училищната математика. И леко преувеличавам на моменти - за краткост и яснота. (на руски език - "утрирую")
Виж целия пост
# 580
Сама по себе си математиката никак не е популярна. Стана популярна единствено заради това, че МГ-тата са едни от малкото гимназии, които приемат петокласници и са читави училища. Навремето също езиковите и МГ-тата бяха читави  и там отиваше една част от отличниците. Така че интересът е чисто практически с цел влизане в тези читави училища, а не защото сума деца и родители много, ама много, ама много си падат по математиката и искат да развиват мозъците на децата си. Нека не придаваме ореол на по-висши цели, отколкото са в действителност. Ако утре направят други училища с други профили много читави, тогава населението и натам ще се юрне и изведнъж този профил ще стане много популярен, пък ако ще да е калиграфия.
мисля, че анализът ти се отнася за периода до 7 клас, а ние с Рейни май говорим за след това (или поне аз). Макар че и относно периода до 7 клас интересът не е само чисто комерсиален. Много хора просто специализират децата си от рано в математиката, защото очакват, че те ще изберат техническа професия.

Ежко, нима няма юристи без талант, или счетоводители без талант? Хотелиери, преводачи, архитекти, одитори? Всички се изхранват прекрасно от рутинна работа, стига да я имат. Не е привилегия само на инженерите.
Виж целия пост
# 581
И след седми клас е същото, там нещата не са се променили от времето на соца - който иска най-доброто гимназиално образование отива в езикова или в МГ (защото една ПМГ приема примерно три паралелки математика и по една химия, физика и биология). Да, има и хора, които поощряват децата си в математиката и това е част от поколението на сегашните айтита.
Донякъде съм съгласна с написаното и от Ежко за точността и възвръщаемостта (сигурен ли си, че става въпрос за минимална възвръщаемост, а не максимална?).
Виж целия пост
# 582
Според мен има предвид минимална - т.е. гарантирана.
Виж целия пост
# 583
Можеш ли да измериш максимума?

Аз пък не съм съгласна нито с Ежко, нито с Андариел. Моето лично мнение е, че във всички училища математиката трябва да се преподава като в МГ-тата след 5 клас.  Родителите "си падат по математиката", защото са наясно колко е нужна тя за влизане в добър унивеситет (реферирам към дъщерята на Нотарис). 
Виж целия пост
# 584
По въпроса с хубавите гимназии - и в езковата и в МГ при нас ходят на частни уроци или имат баба учителка по математика или майка, дет преподава в къщи. Просто в тези гимназии са малко по-амбициозни или концентрирани деца или имат по-мотивирани родители. За частното училище пък даже не си  идават зор. Дипломата е гарантирана.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия