Професия учител - 7

  • 34 851
  • 754
# 225
От началото на годината не мога да приема, че сме изпързаляни с едни пари и все не намирам време да разнищя въпроса. В ИТ ме посъветваха да подам сигнал в РУО. С каква давност мога да си търся неплатено ми допълнително възнаграждение(за лекторски става дума).

Давността за вземанията е тригодишна, съгласно чл. 111, б. “а” ЗЗД, доколкото се касае за плащания представляващи част от трудовото възнаграждение. Същата започва да тече към момента на изискуемостта на вземането, съгласно чл. 114 ЗЗД. Следователно, за всяко месечно задължение за плащане на допълнително възнаграждение (лекторски) изискуемостта настъпва в края на месеца, за който се дължи, на основание чл. 270 КТ.
Виж целия пост
# 226
Естествено, че няма да го напишеш. Търпете си дерибея и занапред и не се оплаквайте тогава.
Виж целия пост
# 227
Джемма, понякога не е толкова лесно да се пребориш с "дерибея". Той не е на това място случайно. Обикновено е от "нашата" партия, любимец на РУО и е оставен да си прави каквото си иска, стига да няма убити Simple Smile Та, ако колегата е в такава среда, нищо чудно там законите да се четат доста "творчески".

Да не дава господ да сме на такова място. Но ги има, гаранция.
Виж целия пост
# 228
Самт, благодаря. Имам причини да изчаквам, почти се бях отказала(заради съвест), но все ме човърка и докато не се убедя, няма да ми е спокойно.
Виж целия пост
# 229
При всички случаи е добре да си знаеш правата. Три години е достатъчно време да изясниш какво става и да си предявиш основателните претенции. Успех!
Виж целия пост
# 230
Има значение и защо не са взети лекторските и какво е написано във вътрешните правила. Оказа се, че при нас правилата са нагодени така, че винаги учителят е виновен, ако е пропуснал някое плащане.
Виж целия пост
# 231
Вътрешните правила не могат да противоречат на законите. Лекторският час е всеки час, който е над нормата преподавателска работа. А нашата написа във вътрешните правила, че се плащат лекторски само за редовна форма на обучение, т.е. за всяка друга форма допълнителните часове не ги плаща. А миналата година ги плащаше.
Виж целия пост
# 232
Мисля че бях писала по-напред, че не работя в сферата на образованието.
Лиляна, съмненията ти са безпочвени.
В текста, който си удебелила, споменавам за колежки с висше педагогическо образование, които към момента работят със средното си професионално образование, но в друга сфера (не в сферата на образованието). Simple Smile

Скрит текст:
Ако някой работи с диплома за средно, независимо дали има висше, е нормално да има по-ниска заплата, както отговорих и на другото подобно питане. Понеже аз наистина не вярвам, ето това мисля, че потвърждава съмненията ми:
Скрит текст:
Тинити, ако искаш да си направиш дипломата невалидна й смени снимката. След това ще се чудиш какво да правиш.
Колкото и да е кофти снимката - не я пипай. Пък и нали скоро ще имаш диплома за висше?
Да, няма да я пипам, знам, че ще сгафя, ако я пипам, а пък не искам. Ще чакам дипломата за висше и тази ще я затикам някъде да не я гледам и това е.
Трябва да погледна, но ми се върти в главата, че като ми дадоха дипломата за висше образование преди 17 години и ми върнаха дипломата за средно образование, която се съхраняваше в университета, в дипломата за средно се мъдреше вече печат "Не е последна."

П.П. Дам ... сега погледнах, че ме загложди ... Имам печат с този надпис Simple Smile Вече почти не се чете, но го има ...
Не крийте дипломите за средно, ако са с професионално образование /а не гимназиално/, че много от моите колежки с висше работят с дипломите си за средно образованиеPeace
Виж целия пост
# 233
Имам следния "тъп" въпрос. Ще съм ви благодарна, ако ми обясните (като на идиот). Какво точно значи "да преструктурирам разпределението", когато казусът е пропуснати за седмицата 3/4 часа, поради екскурзия и други училищни мероприятия? Трябва да пусна турбото и да взема за 1 час 3 теми или точно обратното се има предвид с "преструктуриране" - да нагодя датите в разпределението, така че да си продължим от последно предадения преди мероприятията урок ли?
Виж целия пост
# 234
Преструктуриране означава така да организираш материала, че учениците да не са ощетени откъм нови знания. Тоест - обединяваш по-лесните уроци или съкращаваш часовете за упражнения. В разпределението се пише в едната графа - коя е темата, предвидена за съответния ден и час/този, който не е бил учебен за вас/, а в другата графа кои теми се обединяват или отпадат. Темите, които се обединяват може да не са непременно следващите, а да са по-натам в учебния материал.
Виж целия пост
# 235
Благодаря, Morphea! А, ако има предвидени проверки за следващите седмици с влизане в часовете? Това че вече "няма" разпределения как се отразява на една проверка, всъщност? То, хем трябва да преструктурирам уж разпределение, хем разпределение "няма".
Виж целия пост
# 236
Разпределение няма, но има планиране. Като ти влизат на проверка, показваш план на урока и темата трябва да съответства на записаното в дневника.
Виж целия пост
# 237
Това ми беше другата чуденка - дневника! Там как трябва да водя темите, ако съм преструктурирала разпределението? Съответстващи на разпределението, но реално си знам аз какво съм преподала и обединила или отразявам в дневника промените по разпределението?
Виж целия пост
# 238
Ако си преструктурирала - темата в дневника трябва да отговаря на преструктурирането. Ако обединяваш теми и не си се сетила в преразпределението да отбележиш, че темите се обединяват под едно общо заглавие - пишеш 2,3 или 4 заглавия в дневника. В електронен не е проблем, само накичваш, но на реда в хартиен пишеш ситничко и така.
Виж целия пост
# 239
Миналия месец бях в болничен за 5 дни. Получих заплатата, а болничния кога го превеждат? До сега не съм ползвала и не съм наясно, мислех че е със заплатата.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия