Професия учител - 7

  • 34 205
  • 754
# 540
Днес научих, че пари има, в счетоводството са готови със сметките, но .. увеличение няма да има, защото .. така. Била в болничен, после в отпуск и що да не ни държи, е така, да ни е гадно. Ядосах се.
Имала право да отлага до март месец. Вярно ли е? И къде го пише?
Виж целия пост
# 541
amy_nka консултациите нямат нищо общо с допълнителните часове по наредбата за приобщаващо образование. Прави се отделен график за всеки предмет и клас. Ако имам двойки по един предмет в различни класове, всеки клас  си има фиксиран ден и час, които не съвпадат.
При консултациите е различно, те са едновременно за всички.

Лиляна, а тя не иска ли увеличение на нейната заплата? После ще трябва накуп да ви ги изплаща.
Виж целия пост
# 542
Аз още не съм подписвала допълнително спорзумение за увеличение на заплатата,  също не се говори за увеличение. Това означава ли, че и ние няма да получим по-високи заплати за януари?
Виж целия пост
# 543
И ние не сме ги подписали още, но ще стане, януарските заплати ни ги превеждат до 10.02., така че време има.
Виж целия пост
# 544
amy_nka консултациите нямат нищо общо с допълнителните часове по наредбата за приобщаващо образование. Прави се отделен график за всеки предмет и клас. Ако имам двойки по един предмет в различни класове, всеки клас  си има фиксиран ден и час, които не съвпадат.
При консултациите е различно, те са едновременно за всички.


Сега вече се обърках. Аз консултации ли ще провеждам или допълнителни часове за учениците с три последователни двойки? Ако са консултации, то как ще събера всички на едно място? И, всъщност, консултацията какво представлява?
Виж целия пост
# 545
Това са две различни неща. Трябва да прoвеждаш и двете.
Консултациите са за всички ученици и са по график през цялата учебна година. Те са по желание на учениците.

Допълнителните часове по наредбата за приобщаващо образование са при три поредни двойки, при двойка за годината или за срока. Те са по друго време от консулрациите и има отделен час за всеки клас и предмет. Ако имаш двойки по два предмета в клас провеждаш в два различни часа занятията. Води се и списък за присъствията и са задължителни за всички ученици с двойки. Освен това за тях се прави предварително програма, която се одобрява от директора. В нея пишеш кой час по каква тема ще работите.
Виж целия пост
# 546
Аминка, сега виждам, че става въпрос за ученици от 6ти клас. Какво толкова учат по английски, че не могат да изкарат една тройка? Не учат ли някакви елементарни неща, да поздравят, да се представят, да направят кратки диалози, да пишат думи? Не можеш ли да ги оценяваш върху домашни работи или някакви проекти?
Виж целия пост
# 547
Аминка, сега виждам, че става въпрос за ученици от 6ти клас. Какво толкова учат по английски, че не могат да изкарат една тройка? Не учат ли някакви елементарни неща, да поздравят, да се представят, да направят кратки диалози, да пишат думи? Не можеш ли да ги оценяваш върху домашни работи или някакви проекти?

Вела, много благодаря! Може ли само да ми потвърдиш, дали правилно съм разбрала, че са до 10 часа годишно тези допълнителни часове?

Морфеа, а, де! Точно елементарни неща се учат. Нито знаят да се представят на английски, нито да си кажат годините, нито рождената дата, нито дните от седмицата, нито числителните могат да изреждат. Успях да ги науча принудително да искат разрешение за тоалетна на английски. (Май това ми е най-голямото постижение с тях, колкото и тъпо да звучи). А, ако си пишеха домашните и проектите, нямаше да са с по 5 двойки, ами само с по 3. Пропуските идват още от начален етап (нали и там преподавам, та виждам какво става). Четвъртокласниците ми се справят доста по-прилично.
Виж целия пост
# 548
amy_nka,

Цитат
Чл. 27. (1) Общата подкрепа за личностно развитие в училището за целите на превенцията на обучителните затруднения се изразява във включване на отделни ученици в дейности, като:
1. допълнително обучение по отделен учебен предмет с акцент върху обучението по български език, включително ограмотяване на ученици, за които българският език не е майчин;
2. консултации по учебни предмети, които се провеждат извън редовните учебни часове;
3. логопедична работа.
(2) Допълнителното обучение по чл. 27, ал. 1, т. 1 е насочено към ученици:
1. за които българският език не е майчин, или
2. които имат системни пропуски по даден учебен предмет, изразяващи се в годишна оценка слаб (2), или не са постигнали очакваните резултати, заложени като прагова стойност за успешност при национално външно оценяване, както и за ученици, които напредват при обучението по даден учебен предмет;
3. които срещат затруднения, индикирани чрез срочна оценка слаб (2) или три последователни текущи оценки слаб (2);
4. за които се препоръчва такова обучение в плана за подкрепа.
(3) Допълнителното обучение по български език и литература за учениците по ал. 2, т. 1 е задължително и се осъществява чрез допълнителни учебни часове извън училищния учебен план в съответствие с държавния образователен стандарт за усвояването на българския книжовен език.
(4) Потребностите от допълнителното обучение за учениците по ал. 2, т. 2, 3 и 4 се определят от учителя по предмета и от координатора по чл. 7, а за учениците със специални образователни потребности - от екипа за подкрепа за личностно развитие.
(5) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2018 г., в сила от 18.12.2018 г.) Когато допълнителното обучение по учебен предмет се провежда в учебни дни извън часовете по училищния учебен план, то е с обща продължителност от 60 до 120 учебни часа годишно - за случаите по ал. 2, т. 1 и 2, и до 10 учебни часа - за случаите по ал. 2, т. 3.
(6) Общата продължителност на допълнителното обучение по учебен предмет за учениците по ал. 2, т. 4 се определя в плана за подкрепа.
(7) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2018 г., в сила от 18.12.2018 г.) Допълнителното обучение по учебен предмет за ученици по ал. 2, т. 1 и 2 може да се провежда и по време на лятната ваканция с обща продължителност не повече от 80 учебни часа.
(Sunglasses За провеждане на допълнителното обучение директорът на училището уведомява родителите, които са задължени да осигурят присъствието на ученика.
Виж целия пост
# 549
amy_nka, явно във вашето училище никой не чете наредбите. Направо съм изумена, за трета поредна година са тези занимания, а там даже не са чували...

Колеги, искам да попитам някой работи ли с група по новия проект за повишаване на дигиталните компетентности? Интересува ме нещо конкретно за качването на информация в платформата.
Да, аз работя по проект "Образование за утрешния ден".
Вкарвах тези дни информация на платформата.

Ние тази седмица ще подписваме споразуменията за увеличаване на заплатите.
От януари са вдигнати.
Виж целия пост
# 550
Ние тази седмица ще подписваме споразуменията за увеличаване на заплатите.
От януари са вдигнати.
Браво, много хубаво! Ние днес имахме съвет и нищо не се спомена за увеличение на заплатата.
Виж целия пост
# 551
На нас ни казаха, че с февруарската заплата ще ни дадат парите за дрехи-450 лв. Навсякъде ли са толкова?
Виж целия пост
# 552
Ние вчера получихме 480 лв. за дрехи.
Виж целия пост
# 553
Парите за дрехи не са ли задължително една минимална заплата? При нас винаги така е било, затова и получихме 610.
Виж целия пост
# 554
Минимума за пари за дрехи за 2020 е 450 лева
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия