защо някак априори се приема, че ако детето иска има интерес да се развива в областта на биологията/химията, то трябва да учи непременно в НПМГ? - никой не го приема априори. Говорим за случаи, в които Х, Б, Ф, М са осъзнат избор и истинското желание и влечение на детето
не е ли по-важно на млади години да се усвои много добре поне един чужд език (което най-лесно и най-добре става в ЕГ), а вече в университета - било то в Бг или в чужбина - да се наблегне на природните науки? зависи от фокуса. За някои хора, езика е "ценност", за други е просто средство за общуване
една ЕГ с профил биология/химия не би ли дала най-добрия старт за бъдещия студент по природни науки в добър университет? в НПМГ сигурно ще учат неща, които иначе биха учили в първи/втори курс на университета така или иначе. тоест, ако си се насочил към университет с природни науки, не ти е нужно предварително да си ги изучил. греша ли? докато без добро владеене на език, път към университет навън, например, няма или е много по-труден.- и се чудим всички, как толкова деца от СМГ и НПМГ отиват да учат в странство. Повечето от тях тежки специалности.
ако говорим за предимства при кандидатстване за медицина у нас - чувала съм, че често и децата от НПМГ ходят на уроци за целта. -аз знам, че са изключения, не само за биология
имат ли университетите в Европа, които обучават по природни науки/медицина, някакви предварителни изисквания към студентите? например, определен хорариум или матура по съответен предмет? -проверете сайтовете на университетите. За специалностите, които влечат моя син, има! Не малко!
моят син от една година взе да приказва как иска да учи биология и да става лекар. не знам откъде го измисли това. учителката по биология беше най-свястната от всички и този предмет беше най-интересен на децата. реших да му дам шанс, като го пусна на олимпиада, но без да прекалявам с курсове и уроци. класира се за национален кръг. сега за спорта го пратих на състезанието - не беше учил нищо от 3 месеца - класира се в първата десетка.
почнах да се чудя дали това не е наистина неговото... но все още си мисля, че една езикова гимназия ще му дойде по-добре на този етап и ще му даде шанс както да продължи с природните науки, ако толкова са му интересни и занапред, така и да премине безболезнено към друг интерес, ако престанат да го интересуват.