Кандидатстване след седми клас с рисуване - част 5

  • 28 758
  • 782
# 120
Имам някакъв спомен, че се говореше, че е възможно ако дете се яви на някой от изпитите за училища към МК, после тази оценка се приравни по някаква схема за оценка от изпита за оценка на способностите за училища към МОН. Някой да знае дали е ВЯРНО? Погледнах датите на изпитите миналата година и не ми се струва възможно ако ги запазят така.
Виж целия пост
# 121
Имам някакъв спомен, че се говореше, че е възможно ако дете се яви на някой от изпитите за училища към МК, после тази оценка се приравни по някаква схема за оценка от изпита за оценка на способностите за училища към МОН. Някой да знае дали е ВЯРНО? Погледнах датите на изпитите миналата година и не ми се струва възможно ако ги запазят така.
Да, вярно е.  Наредба 10 за организация на дейностите в училищното образование знае. Simple Smile
Виж целия пост
# 122
Споделям информация, която ни каза учителят на детето по рисуване.
До миналата година училищата към МК са имали дни, в които са давали консултации на кандидат-гимназистите.
От тази година обаче има някаква нова наредба, съгласно която тези консултации не могат да се правят.
В тази връзка, в Приложното вероятно през април ще има втори "ден на отворени врати", където ще могат да се видят повече от изпитните работи от предни години, за да прецени всеки какво се очаква и на какво ниво е евентуално.
Виж целия пост
# 123
Здравейте!
Отдавна не съм писала...Simple Smile Дъщеря ми е много доволна от Приложното. Проблемът е, че не е толкова разпуснато, както те си мислеха.Simple Smile Все пак оценките и през първия срок в сравнение с тези в основното училище / тя беше в 129-то, което е в една сграда с Испанската/ са много по-добри, а не се е "престарала" особено...Тя е моден дизайн и това май е единственият предмет по който полага усилия и има добри неща...
  За майките, които се чудят как да съвместят всичко, с което се занимават децата в 7-ми клас....
  Ако сте сигурни, че детето има талант и иска да влезе в Художествено училище - скоро ми попадна една мисъл на Дийпак Чопра:
“Вашето дете е силно по тенис и слабо по математика. И повечето родители биха наели учител по математика. А аз бих наел учител по тенис. Ние като възрастни знаем, че няма как да сме добри във всяка сфера, а каква е причината да го изискваме от децата? Когато очакваме от тях да са добри във всичко, след време те няма да знаят в какво наистина са добри, тъй като ще разпръскват енергията си в различни посоки. По-важно е родителите да обръщат внимание на силните страни на детето си, на това къде се справя и да му помогнат да ги развива. Това не означава да не се работи върху слабите страни, а просто да се набляга на това, което МОЖЕ едно дете, а не върху това, което не може - да се стимулира и да се подкрепя, а не да се критикува. Така ще порасне като уверен възрастен."
   Страхотно е според мен! Аз постъпих така миналата година и Михаела влезна с най-високата оценка в Приложното...
   Децата не могат да смогнат с всичко и не е необходимо. Винаги едно за сметка на друго...Simple Smile
Виж целия пост
# 124
Здравейте родители на талантливи малки и големи художници;) И аз се включвам от днес при вас. Детето е в 6 клас в момента и сме се насочили към Приложните. Започнахме от скоро курс по рисуване - може би малко сме закъснели. Ще следя с интерес темата ви (и ще се върна назад да почета, за да не задавам дразнещи въпроси), защото всичко ми е мъгла. Иска ми се тази година успешно да отида и на "ден на отворените врати" в училищата с рисуване, за да добия някакви впечатления. Успех на всички в подготовката!
Виж целия пост
# 125
Не сте закъснели за курсовете. Дъщеря ми, а и много други, ходеха само в 7кл на курсове. Само в неделите бяха нейните, т.е. 1 път/седмично.
Виж целия пост
# 126
Благодаря Гита,
Видях, че съм изпуснала "отворените врати" в  НГПИ проведени през м. Декември 2019....Само по един такъв ден годишно ли има? Не знам защо бях останала с впечатление, че се провеждат през пролетта и мислех тепърва да започвам да следя сайтовете....  Каквато съм отвеяна току виж и датите на изпитите съм изпуснала.... Благодаря ви, че споделяте такива важни неща в тази тема и я поддържате с актуална информация.
Виж целия пост
# 127
Здравейте, мами
интересувам се от темата и започвам да следя.

Дъщеря ми е 6 клас и ще кандидатстваме с рисуване догодина. Ходим на рисуване още от 5 клас, но по-скоро за удоволствие и да свиква постепенно. Надявам се да има втори ден на отворените врати в приложното. Ходим на рисуване близо до нас, но искам и на други места да я запиша.
Курсовете към НГПИ по колко деца са? Мисля в началото на 7клас да я зашиша на тях? Ще може ли само с тях да се подготви или трябва и отделно при учител?

поздрави,
Виж целия пост
# 128
Достатъчни са само тези курсове. Поне на дъщеря ми се оказаха достатъчни, при положение у дома няма кой да й помага. Каквото е направила, сама го е направила. Влезе с доста прилична оценка по първо желание на първо класиране.
Виж целия пост
# 129
Благодаря ви! 🙂
Виж целия пост
# 130
Здравейте отново, благодарение на темата и ние ще се заформим като малка родителска група  на деца, които заедно ще кандидатстват за учебната 21/22 год.  (т.е през лятото на 2021) Има време, но както е казано по напред, от нас зависи да сме проучили училищата, възможностите, организацията, реда и т.н предварително, за да ги подпомогнем в избора и да им спестим излишен стрес от нашата неориентираност. Както писах – съвсем в началото сме на пътя, който повечето тук са извървели. Детето започна курс в 119 училище, като преди това ходи 1 година в квартална група по рисуване, в която рисуваха общо взето каквото си искат по зададена тема.  Никаква ориентация към подготовка за изпит.
Опитах се да синтезирам информацията най -общо и моля да ме поправите ако греша. (По моето време дори матури нямаше за учениците с оценка над 5....и всички тия нови системи, всяка година,... са ми тотално непознати)
Матури (НВО) по БЕЛ и МАТ са горе долу 1 - 15.06
За тях не се подават заявления за явяване, провеждат се за всички ученици в училището в което учат в 7 клас
Преди тях обаче, в началото на м.06 се подава заявление за полагане на изпит за проверка на способностите по рисуване (за училищата към МОН) ,  до директора на училището в което учат в 7 клас.
От тяхното училище им се издава служебна бележка удостоверяваща място за явяване на НВО както и информация за място, ден и час за полагане на изпита за проверка на способностите по рисуване.
Предполагам, че оценката получена на изпита за проверка на способностите за рисуване, важи за всички училища към МОН, в които има профилирани паралелки с рисуване (51 СУ, 144 СУ, 3 СУ, ПГТМД, НСУ „София“ и т.н....)
Кандидатстване – непосредствено след матурите (или по точно след излизане на резултатите):
-   За училищата към МК (НГПИ,  НУИИ, НПГПФ)- на място във всяко едно от тях се подават нужните документи и на сайтовете им се следи за информация относно провеждането на изпитите. В самите заявления се попълват специалностите по реда на желанието.

-   За училищата към МОН ((51 СУ, 144 СУ, 3 СУ, ПГТМД, НСУ „София“ и т.н....) -  през онлайн система. Училищата със съответните профилирани паралелки се подреждат по реда на желанието. За момента не ми е ясно от къде точно е кандидатстването, но вероятно е централизирана система като за прием в детските градини.
В края на м.06- са изпитите на училищата към МК и резултатите.
Началото на м. 07 – подаване на документи за записване. Надявам се организацията да е такава, че да има възможност да се изчакат резултатите от всички училища към МК, в които детето е кандидатствало, както и резултата от класирането за училищата през системата на МОН.
Другото което ви моля да ми разясните: Ако след като детето учи успешно 4-5 години в училище към МК  и изведнъж тотално промени приоритетите си, нещо го провокира да следва медицина или право или ...педагогика.... има ли изобщо шанс да влезе такава обща специалност. Някъде съвсем в началото на темата прочетох че преди години, няма такъв - в смисъл остава като висше вариант само Художествената академия.  За изпитите на подобно несвързано с рисуването кандидатстване  ясно, трябва допълнителна подготовка, но имат ли нужните оценки в дипломата за завършване, които да позволят такова коренно преориентиране за висше образование. Много ви благодаря за изяснението.  Този въпрос ме вълнува и  от гледна точка амбициите на по -малката дъщеря , която се е ориентирала към училището по танцово изкуство (също към МК)  с Модерен танц, но истинската и страст си остава  "учител по гимнастика в НСА" , върху което упорито работи Wink)
Виж целия пост
# 131
Към НГПИ няма курсове по рисуване. Препидавателите организират такива, но те не са към училището. Досега след завършване на училището учениците могат да кандидатстват навсякъде, не само в художествената академия.
Виж целия пост
# 132
Директорката на НГПИ няколко пъти е казвала са учат и общообразователните предмети като биология. Едно, че я много свързана с анатомията на човешкото тяло, което рисуват, но има случаи на преориентиране и влизат медицина.
Виж целия пост
# 133
Как ше стоят нещата от сега нататък едва ли на нвкой му е ясно. Разделянето на първи и втори етап промени концепцията за средно училище  изцяло.
Може би Дидева ако се включи ще обясни.
Виж целия пост
# 134
Ох, Балева на всяка родителска го говори тоз, който е приет медицина Grinning
Моята дъщеря не смята да продължи обучението си с рисуване, дано й се получи и да не съжалява. Аз лично съжалявам, че няма да продължи по спциалността си.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия