Проблем при теглене на пари от АТМ устройство

  • 3 929
  • 40
# 30
Ако още не са върнали парите, пуснете писмена жалба.

По повод банкоматите.
На ОББ на Монтевидео, София, уикенда никога няма пари в банкомата. 2.5 години съм в квартала, сметка към ОББ имам - и не, и не. А имах и кредитна карта, с която само от банкомат на ОББ можех да тегля, разбрах за проблема с банкомата по трудния начин като оставах без кеш събота и неделя. Супер недомислено е. Уж обяснението било, че е първият банкомат до автобусните спирки и суперите. Глупости. В рамките на няма 150 метра по булеварда са банкомати на Сосиете (до офисите на телекомите), ДСК (до бая голяма аптека) и Уникредит (в относително голямо Фантастико), там винаги има пари. Имаше банкомат на Пощенска, който беше на 20 метра от този на ОББ, но през булеварда, пак на крачка от спирките, но май го махнаха. Май и в ТЦ, пак на 20 метра от ОББ, има някакъв банкомат вътре, но не съм сигурна, супер рядко влизам. Как пък точно от ОББ все теглят, не знам. Все се каня да пусна оплакване и все забравям. Той клонът ще вземе да затвори, докато се наканя.
Виж целия пост
# 31
В съботен ден ми се наложи да изтегля целия си овърдрафт, на куп. Та банкомат, пред офис на ЦКБ ми напуска хилядарките в копюри по 10 лв. Добре, че имах плик, в който да ги прибирам, а не бях тръгнала само с портфейла, какъвто навик имам. Това беше пролетта, от тогава до сега, много рядко ми се е случвало същия банкомат да ми пуска по 20. А за 50… нямам спомен. Ако беше работен ден, на касата вътре веднага ги уедряват, но за мой лош късмет си ги разнасях в пликче.
Виж целия пост
# 32
Извинявам се, ако прозвучи грубо, но големи бисери сте изписали.
Г-жата с проблема на АТМ да подаде веднага жалба в своята банка, тъй като картата е притежание на банката. Без жалба не се задейства процедура за разследване на нейния случай, а се изчаква автоматично при равнение на банкомата да се установи от къде идва неравнението и да се коригира. Така както описвате, може да е имало токов удар, може въобще са не се е записала информация за вашата операция.
Би било добре ако помните дата и час, да ги опишете в жалбата, както и адрес на банкомата.
200 лв са в лимита, който се възстановява на клиента, дори при измама, когато парите ги няма, а в случая най вероятно става дума за проблем на банкомата, което пък е съвсем лесно да се установи. И парите са си останали в него.
Госпожата с прогорените пари, на която ѝ е отказана замяна, да пусне също жалба в банката, от чийто банкомат е теглила Ако има/пази бележката от банкомата, да я приложи, ако не -да опише дата и час, в които е теглила. Съгласно Наредба 18 на БНБ парите, които се зареждат в банкомата трябва да отговарят на определени условия. Считано от 1.01.2020,  същата наредба изисква банките да заменят негодни банкноти без да взимат такса за това.
На касите в БНБ също се заменят негодни банкноти.
И само да намекна, че дейността на банките се регулира от БНБ, а пък потребителите на всякакви услуги си имат комисия, която да ги защитава.

Инкасовите фирми и банките, слава Богу не разчитат банкоматът да се изпразни, че да разберат за това. Имат си системи, които в реално време виждат къде колко има.
На госпожата, която вярва, че банковите правила са безмислени, ѝ препоръчвам да се запознае по-задълбочено с тях, за да разбере причиноследствената връзка. В повечето банки вътрешната нормативна уредба е общодостъпна за служителите ѝ. Ако има конкретни затруднения - да се обърне към колегите си, ангажирани в разписването на правилата.
Виж целия пост
# 33
Не знам как не взимат такса за повредени пари, бях в Пловдив в БНБ да си сменя една банкнота от 100 лв, на която с ципа на портфейла се беше скъсало едно ъгълче и никъде не искаха да я приемат.
Взеха ми 8 лв за услгата. С 1 лист писания, разписки и не помня още канво. В БНБ Пловдив. Имаха си и ценоразпис.
Нищо безплатно няма Simple Smile)
Добрече не сменях 5 лв, че трябваше да доплащам сигурно Simple Smile)
В търговски банки са ми отказвали да взимат даже леко скъсани банкноти като внасям по сметката си... ЦКБ и ПИБ различни клонове. Поне 3 пъти.

Какво пише по закон, как се прилага и колко време да пиша жаби и молби - това са сруги теми Simple Smile практиката друго говори.
Виж целия пост
# 34
Таксата отпада от следвашия месец.
Виж целия пост
# 35
За търговските банки.
А БНБ?
Виж целия пост
# 36
Не знам как не взимат такса за повредени пари, бях в Пловдив в БНБ да си сменя една банкнота от 100 лв, на която с ципа на портфейла се беше скъсало едно ъгълче и никъде не искаха да я приемат.
Взеха ми 8 лв за услгата. С 1 лист писания, разписки и не помня още канво. В БНБ Пловдив. Имаха си и ценоразпис.
Нищо безплатно няма Simple Smile)
Имах подобен случай, но запазих скъсаното парче. Залепих го с тиксо. После го внесох през банкомат, който приема пари - не се оплака и се отървах. В БНБ най-вероятно биха я обменили без пари.
Виж целия пост
# 37
Писах, че бях точно в БНБ, в Пловдив, взеха ми пари за смяната, имаха и ценоразпис.
Виж целия пост
# 38
Сненяла съм много скъсани и повредени банкноти в ПИБ, без да ми правят никакъв проблем, без да ми искат такса. Различни касиери. Дори не описват и не ме питат нищо, а само разменят моята банкнота с тяхна от касата.
(Разбира се банкнотите са били с по-малко от 50% липсваща част)
А от 1.01.2020 никой няма право да ви отказва замяна на повредена банкнота и да взима такса за това.
(Отново важи, че банкнотата трябва да е над 50% или 75% налична /не помня точно/)
Виж целия пост
# 39
аз не чух да говорят за проценти нарушеност. то и как да установиш, че нарушението е 74 или 76 % примерно?
проценти имаше, но бяха или нарушена цялост над 50% - т.е. повече от половината- или под 50%. ако се виждат 2-та номера на банкнотата и да са еднакви ти възстановяват цялата сума. един видим номер - получаваш половината от стойността и.
Виж целия пост
# 40
Жалба беше пусната в банката картоиздател. Обадих след седмица да проверя дали е разгледана и ми обясниха, че срокът е 30 работни дни.  5 дни след датата, на която бях теглила са направили ревизия на банкомата и парите са установени като излишък, но не знам защо не ги връщаха. От моята банка обясниха, че другата банка явно оспорва транзакцията и за това не връща парите, другата банка казаха, че са пуснали парите към моята банка и не знаят защо не ми ги възстановяват по картата.  Нямам думи.Месец и половина чаках да се върнат парите, след сумати обаждания, жалби и ходене по банки накрая парите се върнаха с помощта на познати и от двете банки.
Крайно нелепо!

Извинявам се, ако прозвучи грубо, но големи бисери сте изписали.
Г-жата с проблема на АТМ да подаде веднага жалба в своята банка, тъй като картата е притежание на банката. Без жалба не се задейства процедура за разследване на нейния случай, а се изчаква автоматично при равнение на банкомата да се установи от къде идва неравнението и да се коригира. Така както описвате, може да е имало токов удар, може въобще са не се е записала информация за вашата операция.
Би било добре ако помните дата и час, да ги опишете в жалбата, както и адрес на банкомата.
200 лв са в лимита, който се възстановява на клиента, дори при измама, когато парите ги няма, а в случая най вероятно става дума за проблем на банкомата, което пък е съвсем лесно да се установи. И парите са си останали в него.
Госпожата с прогорените пари, на която ѝ е отказана замяна, да пусне също жалба в банката, от чийто банкомат е теглила Ако има/пази бележката от банкомата, да я приложи, ако не -да опише дата и час, в които е теглила. Съгласно Наредба 18 на БНБ парите, които се зареждат в банкомата трябва да отговарят на определени условия. Считано от 1.01.2020,  същата наредба изисква банките да заменят негодни банкноти без да взимат такса за това.
На касите в БНБ също се заменят негодни банкноти.
И само да намекна, че дейността на банките се регулира от БНБ, а пък потребителите на всякакви услуги си имат комисия, която да ги защитава.

Инкасовите фирми и банките, слава Богу не разчитат банкоматът да се изпразни, че да разберат за това. Имат си системи, които в реално време виждат къде колко има.
На госпожата, която вярва, че банковите правила са безмислени, ѝ препоръчвам да се запознае по-задълбочено с тях, за да разбере причиноследствената връзка. В повечето банки вътрешната нормативна уредба е общодостъпна за служителите ѝ. Ако има конкретни затруднения - да се обърне към колегите си, ангажирани в разписването на правилата.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия