Някой в сметки се оплита,чуди се къде греши, възелът се в миг разплита, задачата щом друг реши. :)

  • 24 810
  • 737
# 15
Благодаря, успокоих се, че не съм тотално изкукуригала. Днес един се опитваше да ме убеди как трябва да разделя на 0.9
Виж целия пост
# 16
Моля за помощ! Задача е:
Представете 2019 година като алгебричен израз само с единици. Намерете възможно най-малкия брой единици.

Ако някой знае сборник с логически задачи, ще помоля да ми напише заглавието на книгата!
Ако не бъркам
2019=(111*11-111*(1+1)+11)*(1+1)+1
Нямам идея обаче, как се доказва кое е с най-малко единици.
Виж целия пост
# 17
Може и така: [(11-(1+1))111+11](1+1)-1
но не знам дали са най-малко
Виж целия пост
# 18
Моля за помощ! Задача е:
Представете 2019 година като алгебричен израз само с единици. Намерете възможно най-малкия брой единици.

Ако някой знае сборник с логически задачи, ще помоля да ми напише заглавието на книгата!
Ако не бъркам
2019=(111*11-111*(1+1)+11)*(1+1)+1
Нямам идея обаче, как се доказва кое е с най-малко единици.

Благодаря Ви!
Виж целия пост
# 19
Може и така: [(11-(1+1))111+11](1+1)-1
но не знам дали са най-малко

Благодаря Ви!
Виж целия пост
# 20
Благодаря, успокоих се, че не съм тотално изкукуригала. Днес един се опитваше да ме убеди как трябва да разделя на 0.9

Като помислих, математически излиза почти толкова,ама не е този начинът.
100.1,1=110
100/0,9=111,111...
Виж целия пост
# 21
Привет! Случайно попаднах на темата. Ще я следя Simple Smile
И за да ви развеселя

Не трябва да се събира този 1 лв., а трябва да се извади, защото е ресто. И става 98-1=97 лв., платените за винетката.
Виж целия пост
# 22
Здравейте,
Ще се радвам да споделите решение за тази задача, 5 клас, Хитър Петър, 2019.

В един клас има 20 деца. Всяка двойка момичета дружи с различен брой момчета. Колко най-много момичета може да има в този клас?
Виж целия пост
# 23
Най-много 5 момичета. Защото от тях могат да се направят 10 двойки и остават 15 момчета, за всяка двойка има различен брой. При 6 момичета има 15 двойки, а остават 14 момчета. Освен всъщност ако едната двойка дружи с 0 момчета, тогава може да са 6. Така че всъщност може ли 0 момчета за едната двойка? Ако може, отговорът е 6.
Виж целия пост
# 24
Сърдечно благодаря.

Трябваше сами да се справим с горната задача, че да не ме е срам да питам пак. Помогнете и с тази, моля. Отново 5 клас, същото състезание.

Хитър Петър написал на дъската 22 пъти числото 2. След това започнал да извършва следните две операции: задрасква две числа и записва техния сбор или задрасква две числа и записва тяхното произведение. За какъв най-малък брои такива операции той ще напише на дъската числото 484?

Ще се радвам, ако споделите и алгоритъм за решаване на подобни задачи.

Най-много 5 момичета. Защото от тях могат да се направят 10 двойки и остават 15 момчета, за всяка двойка има различен брой. При 6 момичета има 15 двойки, а остават 14 момчета. Освен всъщност ако едната двойка дружи с 0 момчета, тогава може да са 6. Така че всъщност може ли 0 момчета за едната двойка? Ако може, отговорът е 6.
Виж целия пост
# 25
Не съм сигурен, че решението ми е вярно, а още по-малко пък за алгоритъм. Но струва ми се, че задраскванията са 13.
За да са най-малък брой, по-бързо ще стигнем числото чрез умножение, отколкото чрез събиране. 484=22.22
За да получим 22, няма как само да умножаваме, тъй като то не е степен на 2. Затова умножаваме до 16 и после събираме.
Първо задраскване - 2.2=4. Второ задраскване - 4.2=8. Трето задраскване - 8.2= 16.
Няма как с по-малко задрасквания да получим 16, дори и в друг ред - примерно второ задраскване 2.2=4 и трето задраскване -4.4=16, пак са три.
След това четвърто задраскване - 16+2=18, пето задраскване 18+2=20, шесто задраскване 20+2=22.

После трябва да направим още 6 задрасквания по същия начин, за да получим още един път 22.

И накрая - последното задраскване, задраскваме двете числа 22 и пишем произведението им 484. Общо 13 задрасквания.
Виж целия пост
# 26
Здравейте,

Може ли помощ за задача 19-та? За 4 клас е. Предварително благодаря!

Виж целия пост
# 27
https://bg-mam.ma/p/978195/35160456
51 пост
За госпожа Хикс и Игрек
Виж целия пост
# 28
Относно задраскванията. В задачата е казано да се за драска число, а не цифра. Така че аз мога да задраскам 22 и съседното 22 и да ги умножа. Т. е с 1 задраскване.
Или е уловка, или поредното недомислено условие.
Виж целия пост
# 29
Много благодаря, lorenca!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия