Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Трудност някой май изпитва,задача да реши опитва, неясно щом му е, да пита, мат дружина тук е скрита

  • 22 467
  • 741
Изписахме поредната тема  и е ред на новата. Simple Smile Нека и в нея имаме удоволствието да решаваме различни като сложност задачи за всички класове, в търсенето на рационалното да предлагаме различни подходи към тях, да се съобразяваме с ученото от децата по класове. Затова нека всеки питащ да казва за кой клас е задачата.


"Математиката е ключът на цялото човешко знание."
Ойлер

"Алгебра - това е написана геометрия, геометрията - образна алгебра."
Софи Жермен

"Въображението е необходимо както в поезията, така и в геометрията."
Пушкин

"Математиката - това е езикът, на който говорят всички точни науки."
Лобачевски
Предишната тема
Виж целия пост
# 1
Може ли помощ за следните задачи.
Виж целия пост
# 2
Без формули за трета степен.

Виж целия пост
# 3
Моля за помощ за следната задача за 6 клас:

Да се намери периметърът на сегмент на кръг с радиус 5 см и централен ъгъл на сегмента, равен на 15 градуса.
Виж целия пост
# 4
Моля за помощ за следната задача за 6 клас:

Да се намери периметърът на сегмент на кръг с радиус 5 см и централен ъгъл на сегмента, равен на 15 градуса.

Едва ли се иска това, вероятно  става дума за периметъра на кръговия сектор, не  на сегмента. Шестокласник, още повече при такъв централен ъгъл от 15 градуса, не може да намери необходимата му хорда, за да пресметне обиколката на сегмента.
Виж целия пост
# 5
Дължината на дъгата е (2*pi/15). Дължината на хордата е основата на равнобедрен триъгълник с ъгъл при върха 15 градуса и дължина на двете бедра равни на радиуса на окръжността 5 см. Използваш закона за синусите :
а/(sin ( alpha ))=b/(sin(beta))=c/(sin(gama)). Тук b=c=5см, ъгъл alfa =15 градуса. Триъгълника е равнобедрен ,следователно beta=gama=(180-15)/2.  Така имаш всичко необходимо да намериш периметъра на сегмента.
Виж целия пост
# 6
Каква тригонометрия в 6 клас ?И синусова теорема в добавка..Затова по-горе написах, че вероятно се търси обиколката на сектора, не на сегмента. А на дъгата ще намерят дължината като пресметнат просто 1/24  (колкото са 15 градуса от 360) от дължината на окръжността. Двата радиуса ги имат.
Виж целия пост
# 7
И аз това си мислех, че се има впредвид кръговия сектор, но в забележката към решението/което не е вярно/ е написано: "Намерили сте периметъра на сектора!"


Моля за помощ за следната задача за 6 клас:

Да се намери периметърът на сегмент на кръг с радиус 5 см и централен ъгъл на сегмента, равен на 15 градуса.

Едва ли се иска това, вероятно  става дума за периметъра на кръговия сектор, не  на сегмента. Шестокласник, още повече при такъв централен ъгъл от 15 градуса, не може да намери необходимата му хорда, за да пресметне обиколката на сегмента.
Виж целия пост
# 8
Е, щом в решението пише, че така е намерен периметърът на сектора, значи, че  точно той се търси и в условието просто е допусната грешка. А че И решението е грешно, нищо ново под слънцето...
Виж целия пост
# 9

Задача за 6 клас.
Виж целия пост
# 10
Вероятно това е картинката на басейна:


В такъв случай подът е правоъгълник 15х9м.
Всичко освен двете странични страни също са правоъгълници. А страните, които не са: те са комбинация от правоъгълник 1х21м и обърнат трапец с основи 9 и 21м.
Надявам се, че това помага.
Виж целия пост
# 11
Т.е. Лицето на основата ще е 135 ли?
Виж целия пост
# 12
Да. А за обема всъщност не знам дали са учили формула за обем на права призма с основа трапец, но сигурно да, ако не - може да се раздели допълнително на триъгълник и правоъгълник.
Виж целия пост
# 13
Може ли помощ за следните задачи.

За първата задача следвам следната логика - 12 и 21 се делят на 3, но 14 не се дели на 3. Затова умножавах големи числа по 14 и гледах да се получи таково число, че цифрите като се съберат да могат да се делят на 3, т.е. в този случай намерих че 14*69 = 924, 9 + 2 + 4 = 15, което се дели на 3. Умножавах с по-големи числа, но нещо не се получаваше. Може да пробвате и вие освен ако не намерите по-добър вариант, като със сигурност има Grinning Надявам се от тази тема да успея да си припомня мъчителната за мен математика от 5ти до 7ми клас Grinning /по-точно алгебрата, че геометрията ми куца така или иначе/

P.S. Сега като се замисля даже и умножавам 14 с число което може да се дели на 3: 6 + 9 = 15, така че според мен това е ключа в тази задача.
Виж целия пост
# 14
И трите задачи изискват основно да се пресметне най-малкото общо кратно (НОК). За да го намериш разлагаш всяко число на прости множители, пр. 12 = 2.2.3
И тогава НОК включва всички множители от трите числа всяко от които повдигнато на най-голямата степен, на която се среща (т.е. умножени толкова пъти колкото е нужно, така че да "покрие" всяко самостоятелно разлагане). Ще направя първото за пример НОК(12,14,21):
12 = 2.2.3
14 = 2.      7
21 =       3.7
Тогава НОК(12,14,21) = 2.2.3.7
Сега това е най-малкото число, което е кратно на всички дадени. Оттук нататък по колкото и да го умножиш (всяко друго цяло число) пак ще е кратно на тези трите.
За първата просто виждаш по колко най-много може да умножиш, за да получиш нещо по-малко от 1000 (1000:84=11 и ост. 76) така че най-големия множител в случая ще е 11, т.е. отговорът ще е 11.84
Ако не е ясно нещо - питай, ще са радвам да поммогна да си припомниш математиката Grinning
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия