Въпроси всякакви за автомобилите и задволанните устройства - 2020г.

  • 49 401
  • 1 720
# 1 065
Мислех да не отговарям, явно четенето с разбиране е трудно. Все пак последен опит.

Твърдя, че висок и среден клас летни гуми спират не-по-зле от еквивалентни зимни на сух асфалт докъм -5 градуса.
Твърдя, че същите тези летни гуми спират не-по-зле от еквивалентните зимни на мокър асфалт докъм +5 градуса.
Твърдя, че ако човек е предпазлив, може и да не се обърне на първия завой дори и с летни гуми на сняг.

Така по-ясно ли е?
https://www.uniroyal-bulgaria.com/leki-gumi/tyre-guide/tyre-know … -and-winter-tyres
Виж целия пост
# 1 066
Много маркетинг ми дойде линкнатата статия.  Ще постна два скрийншота от едно видео -  https://www.youtube.com/watch?v=bKtnczk8Mxk, горе-долу се покрива и с моите лични наблюдения. Не че има значение де, всеки си има убежденията.

Виж целия пост
# 1 067
Ама карай с летни гуми през зимата кой те спира?
Виж целия пост
# 1 068
 Имам спомен как колеги бутаха една кола с летни гуми. Спряла на лек наклон, асфалтът тотален лед. Колата се свличаше странично, а колегите някак си я крепяха да може да влезе в правия път.
И нещо, което много ми хареса като коментар във Фейсбук, по повод спазването на законите. Законите се пишат, така че да обхващат максимално много ситуации и за да вкарат в релси и най-големите идиоти. Ясно е, че който е добър шофьор, с много опит и технически познания, би се справил и с летни гуми в повечето ситуации. Законът, обаче, трябва да принуди незнаещите и неможещите да вземат правилно решение относно гумите. И тъй като законът е за всички и можещите ще трябва да се съобразят с него, колкото и да са печени.
Виж целия пост
# 1 069
Имам спомен как колеги бутаха една кола с летни гуми. Спряла на лек наклон, асфалтът тотален лед. Колата се свличаше странично, а колегите някак си я крепяха да може да влезе в правия път.
И нещо, което много ми хареса като коментар във Фейсбук, по повод спазването на законите. Законите се пишат, така че да обхващат максимално много ситуации и за да вкарат в релси и най-големите идиоти. Ясно е, че който е добър шофьор, с много опит и технически познания, би се справил и с летни гуми в повечето ситуации. Законът, обаче, трябва да принуди незнаещите и неможещите да вземат правилно решение относно гумите. И тъй като законът е за всички и можещите ще трябва да се съобразят с него, колкото и да са печени.

Законите в България масово се пишат популистки и на парче. Прилагат се още по-тенденциозно. Конкретно по темата, текущо законът е зимни или гуми с поне 4мм грайфер. Което е почти безсмислено, но това е друга тема. А на лед помагат само шипове и донякъде вериги.

Скрит текст:
Ама карай с летни гуми през зимата кой те спира?
Освен това си позволявам да имам собствено мнение и (о богохулство!) да го изразявам, дори когато мнозинството не е съгласно.
Виж целия пост
# 1 070
Мислех да не отговарям, явно четенето с разбиране е трудно. Все пак последен опит.

Твърдя, че висок и среден клас летни гуми спират не-по-зле от еквивалентни зимни на сух асфалт докъм -5 градуса.
Твърдя, че същите тези летни гуми спират не-по-зле от еквивалентните зимни на мокър асфалт докъм +5 градуса.
Твърдя, че ако човек е предпазлив, може и да не се обърне на първия завой дори и с летни гуми на сняг.

Така по-ясно ли е?
А на под -5 какво правим? Вадим от багажника зимните гуми и слагаме тях? Това, че човек може да не се обърне на първия завой, не значи, че заради неговата глупост да кара с летни гуми на -5 градуса, няма да се обърне някой край него (защото е принуден да се съобразява с неразумния). Плюс това, може пък да се обърне на третия завой и според мен голяма ралика няма - все застрашава околните! Никой не го интересува как ми харесва на мен или на теб, какво мислиш ти и какво мисля аз  - производителите си дават спецификация на гумите, законът казва "слагай зимни, ще минимизираме риска за всички". Личното усещане, твърдения, мнения, вяра в способностите си и предпочитания ги оставяме в гаража, когато отворим вратата да седнем на шофьорското място. Зависим всички един от дру! Затова е добре зкаонът да е читав, да няма такива идиотщини като летни гуми с 4 мм грайфер посред снега януари месец. Или летни гуми през март.
Виж целия пост
# 1 071
Не е сериозно това за летните гуми на снега, надявам се! С чисто нови зимни гуми в тежка зима закъсах на едно кръстовище. Сняг валя през целия ден, отдолу беше лед, нямаше тръгване от един коловоз, където заседнах. С чисто нови гуми! Добре, че колата ми беше малка, та трима човека успяха да я изкарат.
Ох, колко са прекрасни зимите без сняг и зимни гуми! Едно от най- хубавите преимущества на това да живееш на топло!
Виж целия пост
# 1 072
А на под -5 какво правим? Вадим от багажника зимните гуми и слагаме тях?

На сух асфалт няма голяма разлика. На мокър но незамръзнал гуми с канали за отвеждане на водата са за предпочитане.
На лед и твърд сняг - вадим веригите.
Хора, през зимата при мен има само две седмици със заснежен път - през останалото време е обработен мокър или сух асфалт.
Виж целия пост
# 1 073
Така е,почистват се пътищата,но до като вали и се наложи да шофираш си трябват хубави гуми. Помня преди няколко години при най-големия сняг трябваше да пътувам. По магистралата беше само едно платно изчистено и всички карахме там. Чистачките не смогваха,особено на Витиня беше ад! Катастрофи поне 10,камиони закъсали,абе кофти. Сега на кратки разстояния не ми е проблем,но ако не се налага нещо супер важно,при прогнози за обилен снеговалеж не тръгвам никъде! 😁
Виж целия пост
# 1 074
Пешеходците са безсмъртни...
Зуки Су, ти държиш в ръцете си 1 тон желязо. Те са беззащитни в сравнение с теб и колата ти.
Но глупостта я плащат всички ...
Виж целия пост
# 1 075
Мислех да мълча по темата ама не се съдържах... Та решавам да ходя на приятели на гости до Враца, на връщане моята дъщеря... Мамооо все не ме качваш до връх Околчица, заветната дата е през месец април... И за мой късмет бях със зимните гуми, така се окопах горе, че едвам измъкнах колата.. Ако бях с летните абсурд, факт е че има разлика в каучук, в размер, в сцеплението дори.
Лично аз претендирам, че съм шофьор, не консуматор и познавам колата си, има разлика как се държи колата с летни и зимни гуми. Фактор е и дали караш с 130 или 160... О да и магарето зад волана...
Ферман мога да напиша, но всеки сам си познава автомобила и възможностите...
Карала съм от 75 до 280 коня, от лека кола до ТИР-за всяко нещо си има времето и мястото и пак да кажа важно е да познаваш автомобила които управляваш...
Затова карайте според вашите възможности като шофьор, а не си мислете какво може самият автомобил.
Доказателства много може всеки да ви даде, важното е вие да седнете уверени зад волана, че може да управлявате дадената кола.
Виж целия пост
# 1 076
Доколкото знам и аз е много важно да си със сезонни гуми (зимни/летни) заради каучука, но и заради самата шарка на гумите, защото е много различна.

Не съм имала случаи да закъсам на сняг,  но помня, че съм се завъртала на мокър асфалт на Сточна гара на кръговото, навлизайки в него на 2ра като бях намалила почти като за спиране и въпреки това поднесе.

И да се оплача Pensive Всеки ден като хвърлям боклука си оглеждам колата пред блока, нали си седи, няма къде да ходя сега в пандемията. Вчера слизам и гледам отдясно бронята зажулена и оставена бяла боя или сив металик. Рязко вдигнах адреналина, споменах няколко майки наум, почнах да търкам с ръка и зажуленото си стои, поне боята махнах. И после се сетих, че искахме да я пребоядисваме. Въобще няма да си правя труда. Някой ще я жулне и ще умра на мъка после. Единствено ще я пребоядисам тогава, когато имам гараж, двор. То е ясно, че това не гарантира, че някой няма да я забърше, но намалява  шансовете със сигурност..
Виж целия пост
# 1 077
Скрит текст:
Доколкото знам и аз е много важно да си със сезонни гуми (зимни/летни) заради каучука, но и заради самата шарка на гумите, защото е много различна.

Не съм имала случаи да закъсам на сняг,  но помня, че съм се завъртала на мокър асфалт на Сточна гара на кръговото, навлизайки в него на 2ра като бях намалила почти като за спиране и въпреки това поднесе.

Скрит текст:
И да се оплача Pensive Всеки ден като хвърлям боклука си оглеждам колата пред блока, нали си седи, няма къде да ходя сега в пандемията. Вчера слизам и гледам отдясно бронята зажулена и оставена бяла боя или сив металик. Рязко вдигнах адреналина, споменах няколко майки наум, почнах да търкам с ръка и зажуленото си стои, поне боята махнах. И после се сетих, че искахме да я пребоядисваме. Въобще няма да си правя труда. Някой ще я жулне и ще умра на мъка после. Единствено ще я пребоядисам тогава, когато имам гараж, двор. То е ясно, че това не гарантира, че някой няма да я забърше, но намалява  шансовете със сигурност..
То обяснението за това е доста просто - освен хлъзгавия асфалт, при натискане на спирачки се измества тежесста към предната ос. Задницата "олеква" и на хлъзгаво си е доста възможно да поднесе, дори да не е със задно предаване автомобила.
Любопитно: при по-спортно каране (например на писта) това е възможно да се получи даже и без натискане на спирачката, а само с вдигане на крака от педала на газта (Lift-off oversteer).
Виж целия пост
# 1 078
Имала съм и аз няколко пъти такива завъртания или невъзможност да спра. Дори първия път като си взех колата и тръгнах на работа ми се случи. Добре,че беше неделя и нямаше движение! 🤭 Януари беше,навалял сняг и уж изчистен,но навяло преспа на едно място. Пуснах газта,не натиснах спирачка,слава Богу и с волана леко леко овладях. Пак добре,че не карах бързо. Треперех половин час след това. Веднъж на моста на Обеля -тапа,задръстване,аз съм с 20-30 км/ч и тръгвам да спирам,ама не става. 😳 Успях на косъм преди да се бухна в предната кола. Иначе уж сух студ,но явно скреж ли,какво ли имаше не знам. Пързалка! И преди 2-3 години пак рано сутринта на едно кръстовище не успях да спра. То на лед няма гуми,няма нищо,което да те спаси. За това за себе си и мое спокойствие си спазвам по-голяма дистанция,карам бавничко и спокойно и внимавам. Има си магистрали,ако искам да карам със 140-50-60.
Виж целия пост
# 1 079
Ние имаме едно място при входа на града, асфалтът е вдлъбнат и става на мини езеро при всеки по-силен дъжд. Задължително там винаги минавам бавно, защото с над 10 км/ч  прави аква планинг.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия