Въпроси всякакви за автомобилите и задволанните устройства - 2020г.

  • 49 387
  • 1 720
# 1 080
,а само с вдигане на крака от педала на газта (Lift-off oversteer).
Това е презавиване и го правя когато се налага да дозавия без да въртя волана.
И не се тежестта не се измества, а се променя натоварването на осите, което от своя страна не е предпоставка за поднасяне. Изместването може само да ускори процеса поднасяне.
Виж целия пост
# 1 081
Като млад шофьор успях да оценя новите зимни гуми. Излизам за работа, а през нощта валял дъжд при минусови температури. Обула съм си най-непързалящите се ботуши, но щях да се разчекна още пред входа. Вместо да ходя пеша, реших да шофирам. Колата цялата в лед, едвам я почистих. Та тръгвам аз и по големите улици нещата са ОК. Да, ама, имам един участък по квартални улички. Влизам в него и пред мен един кара с 20 (широка, празна улица). Решавам, че той е по-шофьор от мен с моя няколкомесечен стаж и карам и аз бавничко след него. Асфалтът изглежда чист, но всъщност е черен от лед. В края на улицата попадаме на задръстване. Има остър, леко стръмен завой и някой явно е закъсал. Светва ми пак лампичката, че асфалтът не е това, което е. Един по един всички започват да обръщат и да се връщат по другите преки из квартала. Обръщам и аз и ха изненадка - воланът се върти все едно гумите ми са във въздуха. Който е карал старо Пунто, знае колко трудно се върти воланът по принцип. Лекичко изтръпнах и вече бях съвсем наясно какво е под гумите. Обърнах и влязох в една от малките улички, а там колони в двете посоки и изринат покрай бордюрите и паркиралите коли сняг. Половината сигурно бяха с летни гуми - няма разминаване. Аз имах достатъчно време и се бухнах в преспите на паркинга на детска градина, да изчакам върволицата от коли. С новите гуми нямах никакъв проблем в дълбокия сняг. Излязох без проблеми и даже стигнах навреме на работа.
Виж целия пост
# 1 082
,а само с вдигане на крака от педала на газта (Lift-off oversteer).
Това е презавиване и го правя когато се налага да дозавия без да въртя волана.
И не се тежестта не се измества, а се променя натоварването на осите, което от своя страна не е предпоставка за поднасяне. Изместването може само да ускори процеса поднасяне.
Каква е разликата между промяна на натоварването на осите и изместване на тежестта? На английски е Load Transfer. И да, това си е предпоставка за поднасяне, ако се случва в apex-а на завоя.
Виж целия пост
# 1 083
Колата не е течна, че да ѝ се измества съществено центърът на тежестта. При рязко спиране и свиване на амортисьорите, дори и малкото изместване на ц. т. води до значително натоварване на предната ос. А това как е на чужд език, не е довод. Техническа терминология не винаги се превежда буквално.
Виж целия пост
# 1 084
И да се оплача Pensive Всеки ден като хвърлям боклука си оглеждам колата пред блока, нали си седи, няма къде да ходя сега в пандемията. Вчера слизам и гледам отдясно бронята зажулена и оставена бяла боя или сив металик. Рязко вдигнах адреналина, споменах няколко майки наум, почнах да търкам с ръка и зажуленото си стои, поне боята махнах. И после се сетих, че искахме да я пребоядисваме. Въобще няма да си правя труда. Някой ще я жулне и ще умра на мъка после. Единствено ще я пребоядисам тогава, когато имам гараж, двор. То е ясно, че това не гарантира, че някой няма да я забърше, но намалява  шансовете със сигурност..

Аз на моята й ревах на първата драскотина. Всеки път като я мия, я оглеждам сантиметър по сантиметър. Паркингът ни е на брутален наклон и новите съседи я правят на нищо. Огледалото ми вече е със сто драскотини, иде ми да им извия вратовете! Ще проверявам как стоят нещата, че застраховката ми покрива много неща, ама дали си заслужава цялата гимнастика. Колата все ще е пред блока; където и да спра, някой може да я жулне. По- добре да се науча да не се втелявам за тези неща.
Виж целия пост
# 1 085
Един съсед си беше сложил видеорегистратор специално с цел да заснеме кой му прави колата на нищо. Изхваща едната съседка, която му покри причинената щета финансово; после явно се разчу и повече човекът нямаше драми с драскане и натискане на врати Simple Smile Само идея давам.
Виж целия пост
# 1 086
Аз знам кой е, понеже паркоместата са постоянни, т.е. всеки апартамент си има негови и никой друг не спира на тях. И видях кога се появиха резките по огледалото специално- когато се нанесоха съседите с паркомясто над моето. И виждам, че резката е там, където опира шофьорската врата на другата кола, когато се отвори.
Виж целия пост
# 1 087
Нашата кола е черна. Преди месец -два я пастираха и скриха почти всички драскотини. Човекът доста се постара. След два-три дена ми се ревеше, като я гледам. Цялата отново в следи от отваряне на врати на съседни коли. Уж все гледаме да е добре паркирана и да има разстояние, и да не е на криво...и пак...
Виж целия пост
# 1 088
Каква е разликата между промяна на натоварването на осите и изместване на тежестта? На английски е Load Transfer. И да, това си е предпоставка за поднасяне, ако се случва в apex-а на завоя.
Да видим. Изместване на тежестта е когато натовариш багажника на колата със 100 кила багаж. Тогава цялата ти кола става по-тежка но тежестта не е равномерно разпределена или не е компенсирана с натягане/отпускане на пружините.
Когато натиснеш спирачка или по някакъв друг начин промениш силите тежестта не променя своето положение спрямо шасито, а само се променя силата с която тази тежест оказва на поведението на автомобила. Почти същото се случва ако например карате с мека гума - заради меката гума натоварването на оста става неравномерно и колата се стреми да завие в тази посока.
Поднасяне в завой се дължи на динамиката - променя се натоварването на осите и когато силата която се стреми да "изхвърли" колата от завоя стане по-голяма от силата на сцепление започва приплъзване но не и поднасяне. Поднасяне ще има само тогава когато има разлика в натоварването на осите. 
Това е основен принцип на работа на самобалансиращото се активно окачване - динамично се променя натоварването на осите и лекуването на презавиване/недозавиване
Но ако колата вече е поднесла всяка промяна на натоварването може да доускори процеса а подходящата да го съкрати.

Мога да ви пусна един клип от видеорегистратора, пресен тазгодишен, да обясните произхода на поднасянето и как се е случило без да има лоуд трансфер. Само ще изтрия звуковия поток...
Скрит текст:
В авиацията преди всеки полет се проверява разпределението на товара. Дори онлайн букинга неволно заема свободни места за да може пътниците да не се струпват на едно място. Това е особенно важно.
Когато самолетът започне да ускорява този Load transfer е на лице но това не променя летателните характеристики на машината.
При автомобилите е същото с една разлика.
И между другото - Load е товар/натоварване, така че, Load transfer е преместване на натоварването. А натоварването се поема от осите... Grinning
Виж целия пост
# 1 089
И аз днес се сетих да отида до колата да видя първо дали въобще е там, второ дали не я разбил някой.. За щастие всичко е ОК. Но вече мисля, че почна да ми липсва задръстването вечер по Околовръза Grinning
Виж целия пост
# 1 090
А мен пък почна да ме дразни, преди си му бях свикнала Grinning
Виж целия пост
# 1 091
Моята кола ми е първа. Нямам ПТП. Имам много драскотини по моя вина. Едната прилича на драно с ключ и е от едната страна. Имам и вдлъбнатина  отзад. Всичко е по моя вина, на едно и също място.

Преди две години като я взех, бившия й собственик каза да й правя каско. Януари го правя- 100 лв е, към Булстрад. То не е задължително. Според него рядък модел била, да не я откраднат за части.

Пих кафе с един. Той ми каза да им звънна, да й кажа, че е одрана на паркинг и щели да я оправят. Вярно ли е? Взимат я за 3 дни и ми я връщат като нова. Но дали няма да счупят друго?

Другата седмица съм отпуска. Мисля да звънна но какво да лъжа? Заслужава ли си?
Виж целия пост
# 1 092
За да ти мине номера трябва да си гъста със застр. агент. Иначе няма да върже.
А ако я оправят и някой застраховател реши да се прави на рокер и те хванат в застрахователна измама тежко ти.
Стандартно ще те накарат да платиш цялото каско и нищо няма да покрият.
И те не са глупави.
Виж целия пост
# 1 093
Моята кола ми е първа. Нямам ПТП. Имам много драскотини по моя вина. Едната прилича на драно с ключ и е от едната страна. Имам и вдлъбнатина  отзад. Всичко е по моя вина, на едно и също място.

Преди две години като я взех, бившия й собственик каза да й правя каско. Януари го правя- 100 лв е, към Булстрад. То не е задължително. Според него рядък модел била, да не я откраднат за части.

Пих кафе с един. Той ми каза да им звънна, да й кажа, че е одрана на паркинг и щели да я оправят. Вярно ли е? Взимат я за 3 дни и ми я връщат като нова. Но дали няма да счупят друго?

Другата седмица съм отпуска. Мисля да звънна но какво да лъжа? Заслужава ли си?
Отиваш и завеждаш паркинг щета ,не зная какво е каското и колко е нова колата дали има опция доверен сервиз?И ти я оправят нито ше сте първа нито последна.
Виж целия пост
# 1 094
За 100лв премия едва ли е пълно Каско. Или е със самоучастие и по експертна оценка. Но по принцип е без да имаш познати пак става.
Но трябва да видиш тези драскотини дали нямат ръжда или нещо подобно, за да не кажат, че е стара щета.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия