Частни училища - информативно-дискусионна тема 32

  • 25 116
  • 763
# 600
Когато преди месец започнах проучването на училища не бях подготвена, че ще има такова нещо като входящ изпит. В сайтовете не пише нищо специфично за самите тях.
Как подготвяте децата си ? С кои помагала, книжки или пък учебници?

Изпуснали ли сме всички шансове за ПУК, където го има?

И как да се подготвяме за първи клас по математика и български език?
Виж целия пост
# 601
Репичка, ако не е късно за другите училища поне един непоискан съвет: не казвай на детето, че е на изпит и не е прието. Аз казвам, че избираме заедно училище, ще има игри и задачки с други деца и е добре да участва и после заедно ще решим къде ще учи. Все още можем да наклоним везните и примерно ако се заинати за СС да кажем- ама ето тук има по-голям басейн/ повече играчки и тн “детски” аргументи. Моят син не знае, че не е приет.
Поне според мен е рано да мислят за изпити и поражения, на едни познато беше започнало да се напишква след неприемане на няколмо места Sad

Edit: всички препоръчвате ОТ, но там приемът не беше ли от първи клас? Тоест за ПУК не е алтернатива. Ние обмисляме още една година в градината и догодима 125то или ОТ, но това е резервен вариант, предпочитам сега да се преместим.
Нямат. Ние на 25ти сме там. Ще споделя после. Макар, че малката не на възраст за първи клас, казаха че може да присъства. На какво точно тепърва ще науча.
Виж целия пост
# 602
БШ е запазило през годините някои от знаковите си учители. Аз лично мога да спомена тези по английски (Дани Тошева-в момента на ПК и Дани Йосифова) , математика, български език и литература, изобразително изкуство, танци, спорт, а също и логопеда на училището. Тези преподаватели са безценни, имат над 20-годишен опит, при създаването на Школото са били съвсем-съвсем млади и аз ги познавам с оня ентусиазъм от първите години на училището. Учители и прекрасни събеседници за търсещите ни деца!
Факт е, че БШ винаги е било мултидисциплинарно. Убедена съм, че голяма част от децата, минали от там, са имали твърде много възможни избори - от 10 деца от класа на дъщеря ми(приета - 2006 г) в момента в топ UK университети са 3, 2 са в най-добрите в Холандия и 5 останаха у нас. През 2013 г. нямаха проблем да влезнат в АК, СМГ и езиковите гимназии с подготовка предимно от БШ.

Ходеха (ей-така) в училището си, когато бяха гимназисти, а и сега минават от там, макар отдавна да не е същото...

"Българско школо" стартира от сградния фонд на "непогубена" общинска санаториална детска градина в кв. "Витоша" през 1999г. А преди това е основана детската градина. Отначало е ведомствено училище с малко "външни" деца. Моето беше едно от тях. Ходехме пеш 1 км и си отвоювахме ( 2 квартала) светеща пешеходна пътека, а после светофар. Сградите се обновяваха през лятото и това беше един разкошен пример за общностно училище - малка група родители и учители със сходни идеи.

Обичам всички учители на детето ми, защото абсолютно вярвам в първите изградени стойности, а не само в знанията, които трупаме през годините. Балансирани и едновременно с това ерудирани личности не се срещат често, а в БШ те бяха в изобилие. Останаха ми изключителни приятелства (с някои родители и учители) от този 7-годишен период.

През 2012/2013 БШ се премести в новата сграда, така дълго чакана от децата. Там беше и последният клас на голямата ми дъщеря, после продължи в АК.

Училището вече беше и частен проект на Сашо Дончев, на когото се възхищавам, че успя!

Винаги съм имала сериозни опасения от големите училища в начален курс и доста бягах от идеята да запиша първокласничката ни там. Обаче за няколко години София се промени много. Класовете навсякъде набъбнаха неимоверно. През 2019 г. се запознах с проекто-класните на малката ми щерка (две са, класът е от 20 деца) и скочихме смело напред. И сега през 2020 мога да кажа, че сме щастливи с избора си.

А по темата за новите училища-бяхме в ИЗЗИ на отворени врати и не беше нашето място, макар и в близкия квартал...

Затова пък изключително много харесахме "Евлоги и Христо Георгиеви", останахме с прекрасни впечатления от 4-те часа, прекарани там.

Водете се от собствената си преценка и тази на детето, дори преди ПК и 1 клас. Децата са личности, когато им го гарантираме от малки, защото иначе никога няма да имат амбицията да бъдат свободни в изборите си Simple Smile
Виж целия пост
# 603
Децата са личности, когато им го гарантираме от малки, защото иначе никога няма да имат амбицията да бъдат свободни в изборите си Simple Smile
[/quote]

Е, много ми хареса Simple Smile
Виж целия пост
# 604
Major,
много благодаря за включването ти и за споделеното. Не на последно място и защото много хубаво и с истинска емоция си обяснила част от нещата, които и аз усещам, но все още не се чувствам удобно в позицията да ги кажа, защото сме едва в средата на пътя... Наистина и сега има ясно заявен стремеж нещата да се случват и да се гради общност около училището... Благотворителни инициативи с различна кауза, в която главните участници са децата.... Контейнерите за разделно “похапване“ на боклук във фоайето... 🙂

Имаше безспорно и сътресение със смяната на директора, неясноти с опитите на Джонев да въведе джъмп мат... Но това, което сега се случва, определено ме обнадеждава.

Има нови учители, амбициозни и симпатични, от миналата година полека тази промяна започна да се усеща. Имаше и недоволство срещу една учителка по английски - ами вече не е в училището, а на нейно място е изключителен специалист с дългогодишен опит от водещите ЕГ и извън БГ. Говори с децата само на английски.
По “Човек и природа“ е млад университетски преподавател, който всеки месец поставя пред изпитание въображението им с проекти и задачи, свързани с много мислене и практическа работа.
Има нов учител по състезателна математика, който води профила от 4 часа седмично в рамките на задължителната програма (а не платена допълнителна форма) и по думите на родители е направил чудеса за един срок с децата им. Като алтернатива има профили по български, по науки, а също и по испански с нова учителка, която видимо мотивира повече учениците. Е, даде и домашни през седмицата няколко пъти, та чак и тук се чу 😅.

От тази година от общо четирите часа седмично за спорт -2 са за ФВ, един народни танци и един по избор - танци, лека атлетика или плуване.
Вяра Николова, също знаков преподавател от дълги години, води и ще води пролетта част от по-големите деца от Школата по творческо писане до Италия. Издавали са и творби на децата в две книжки през годините. Имали са и други изяви, но ми е бегла информацията. А миналата година нощуваха “на палатки“ (в спални чували около символичния лагерен огън) една нощ в училището в рамките на инициатива, свързана с четенето.
Това са все детайли и симпатични неща, но те създават усещането за общност, разчупено мислене, творчество, вдъхновяват и мотивират.

Има специална подготовка за седмокласниците, които желаят, включително и за формАта на АК. А в някои от дните свършват по-рано, за да могат да се отдадат на личната си подготовка. Това само го маркирам, защото още ни е малко далечно.

Допълнителните платени занимания след часовете са изключително многобройни, избор - каквото ти душа иска, от най-стандартните спортове, айкидо, тенис ... до езици, роботика, театрално-музикална школа и ... ами сигурно може да се види на сайта 🙂. А това с транспорта в 18:00 мисля да не го коментирам. Аз бусове не ползвам, но мисля, че преди тръгваха на два пъти - след часовете и след допълнителните. Само ще кажа, че никой не те “дои”, дори ползваш отстъпка, ако предплатиш пакетна цена, а децата, които изчакват в атриума, не стоят по два часа, защото приключват в 17:00 и си уплътняват добре времето в игри и сладки приказки. Чак понякога ми е трудно да си я прибера моята общителна девойка. Преди основно четяха книги. На практика този половин-един час им е време за социализация и приятелства. Сигурна съм и в това, че винаги ще се намери някой недоволен, който да измрънка 😁, може даже да е прав за себе си, случаи всякакви.

В рамките на часовете винаги се работи и по допълнителни помагала - по БЕЛ и математика, решават и задачи от сборник/помагало по състезателна мат.
По ЧО нещата не спират до сухата и често неадекватна материя в учебника, учителката им дава подробни конспекти в тетрадките, от които също учат.

Всеки месец (или поне периодично) получаваме подробни бюлетини с инфо, проверяват знанията им редовно, а в момента оценките в електронния дневник клонят към 43.
Вече писах за най-новата идея с детския парламент. Миналата година имаха шоу на талантите, изцяло по инициатива на 6. клас (тогава 6-ти). Споменах и за идеята за интердисциплинарен подход.

Това са само бегли нахвърляни неща и пак стана много дълго. Пък дано е полезно за някого.

П.П.
И накрая. Допълвам, понеже три мои поста заминаха в небитието. Не знам на какъв принцип се трие, след като темата вече е и дискусионна. И на необосновани обвинения, редно е да имаш правото на отговор. Категорично не е вярно твърдението, че сме записали детето си в БШ, защото не са я приели в СС. Напротив, направихме съвсем осъзнато избора си и я записахме преди да излезе окончателният й резултат в другото училище и всякакви други внушения са крайно некоректни и смешни дори, защото всичко го има черно на бяло, описано от мен в старите теми.

Просто е добре да се знае, че понякога изборът е въпрос на принципи, а не на резултати и неизяснени желания.
Виж целия пост
# 605
По наше време и СС и КО бяха смятани за повече от алтернативни и хейтени далеч повече ("разглезените богаташчета си купуват оценките и танцуват джига върху главите на бедните си учители, мутричките дребни")  Simple Smile
Както виждаш, не само по "ваше" време са битували подобни предразсъдъци:
Цената на Британика ме притеснява не само като себестойност, а като клиенти, които ще привлече- силно платежоспособни и търсещи лъскава база с “пясък от Карибите” (от рекламата). Затова при нас отпада директно.

major, много се радвам на поста ти, най-искрено! Имам няколко въпроса към теб или Самъртайм, малко по същество:

1. В колко часа започват часовете сутрин и в колко свършват редовните вечер?
2. Как учат по английски и по български в ПУК (вълнува ме най-много писането в тетрадка, кога започват ръкописно, изречения, диктовки и т.н.)?
3. Има ли контролни по време на срока в традиционните паралелки?
4. Имаш ли информация за новата такса (2020/2021) и ако не, каква е таксата за 2019/2020 г. (мисля, че на сайта на Школото е дадена тази за предходната година - 2018/2019)?
5. Ползва ли се басейнът?


Последно, малко уточнение:
Обичам всички учители на детето ми, защото абсолютно вярвам в първите изградени стойности, а не само в знанията, които трупаме през годините.
Споделям напълно. Аз също съм впечатлена от отношението и себераздаването на учителите в нашето училище, за което им благодаря най-искрено Flowers BouquetFlowers RoseFlowers Hibiscus!
Виж целия пост
# 606
По наше време и СС и КО бяха смятани за повече от алтернативни и хейтени далеч повече ("разглезените богаташчета си купуват оценките и танцуват джига върху главите на бедните си учители, мутричките дребни")  Simple Smile
Както виждаш, не само по "ваше" време са битували подобни предразсъдъци:
Цената на Британика ме притеснява не само като себестойност, а като клиенти, които ще привлече- силно платежоспособни и търсещи лъскава база с “пясък от Карибите” (от рекламата). Затова при нас отпада директно.

Скрит текст:
major, много се радвам на поста ти, най-искрено! Имам няколко въпроса към теб или Самъртайм, малко по същество:

1. В колко часа започват часовете сутрин и в колко свършват редовните вечер?
2. Как учат по английски и по български в ПУК (вълнува ме най-много писането в тетрадка, кога започват ръкописно, изречения, диктовки и т.н.)?
3. Има ли контролни по време на срока в традиционните паралелки?
4. Имаш ли информация за новата такса (2020/2021) и ако не, каква е таксата за 2019/2020 г. (мисля, че на сайта на Школото е дадена тази за предходната година - 2018/2019)?
5. Ползва ли се басейнът?


Последно, малко уточнение:
Обичам всички учители на детето ми, защото абсолютно вярвам в първите изградени стойности, а не само в знанията, които трупаме през годините.
Споделям напълно. Аз също съм впечатлена от отношението и себераздаването на учителите в нашето училище, за което им благодаря най-искрено Flowers BouquetFlowers RoseFlowers Hibiscus!
Всъщност, Пипи е права, но само донякъде,  при нас някога имаше деца на милионери, друг въпрос е, че точно те бяха безпроблемни, не се самоизтъкваха, не пречеха на никого, а родителите им не парадираха с нищо  и се вписваха добре. Най--големи проблеми  създаваше дете със скромни (скромни като за средата, относително, разбира се, надявам се) материални възможности, но с майка с много интелектуални претенции, по мое мнение, без покритие. Детето беше с огромно самочувствие при посредствени резултати в училище, и държеше винаги да става каквото то каже, без да се съобразява с никого. Тя и майката беше такава, де.

Та, Пипи, това, че са много богати не значи непременно, че ще създават проблеми, и за родителите важи, и за децата. И това, че не са богати, а със средни възможности пък не е гаранция, че няма да са сноби от класа.
Виж целия пост
# 607
Здравейте, извинявам се, че отново се връщам към СС. Някой с опит от последните години може ли да сподели как протича втората част от приемната процедура? Трябва да оставим детенцето с бутилка вода в училището. Какво правят след това? Среща с психолог? Говореше се, че прекарва време с децата от настоящия ПУК? Предполагам, че формата вече не е “изпитна” като при първия ден.
Виж целия пост
# 608
Leelu, информация от дете минало във вторник през втората част. В началото са били в групи по 4 деца, в последствие са работили индивидуално, трима преподаватели са ги препитвали, като всяка от тях им е връзвала конче в различен цвят. Задачите са били сходни на тези в неделя, лабиринт, рисуване и т.н. Не са прожектирали условията, а са били четени от преподавател.
Виж целия пост
# 609
Poppea, аз съм напълно съгласна и съвсем не смятам, че по-богатите родители непременномдъздават проблеми, съвсем не. Но сме си говорили тук, че не е ок платежоспособмостта да става почти единствен критерий при избора на ЧУ/ подбора на деца. Иска ми се по-пъстра среда и повече хора от средната класа. А Британика върви към бутиково от ранга на Св Георги, затова казах, че не е за нас.
Аш, ти нямаш ли дете в СС, винаги така ми се е струвало? Или търсиш ПУК за второ детенце? Успех в избора Simple Smile
Виж целия пост
# 610
Пипи, Британика може да върви към бутиково, но това не означава, че качеството на обучението ще е в стил "плаж и фън" и че тези хора ще ги привлича единствено лъскавото ново строителство. Със сигурност има и други ползи, а новата сграда е хубав бонус, който идва срещу Х пари на месец отгоре. 
 
Аш, ти нямаш ли дете в СС, винаги така ми се е струвало? Или търсиш ПУК за второ детенце? Успех в избора Simple Smile
Благодаря, ще ти отговоря на ЛС.
Виж целия пост
# 611
Пипи, Британика може да върви към бутиково, но това не означава, че качеството на обучението ще е в стил "плаж и фън" и че тези хора ще ги привлича единствено лъскавото ново строителство.

Факт. Но наистина богатите имат други образователни приоритети (което НЕ е начин да ги нарека тъпи). И тези приоритети може да не са подходящи за семейства от (даже високата) средна класа, тъй като децата им не могат да разчитат на натрупани финанси за бъдещото си образование и живот.
Виж целия пост
# 612
Това с богатите и приоритетите са такива клишета... Има всякакви - новобогаташи, чалгабогаташи, скрити богаташи...и всякакви ....аши. Приоритети различни във всички групи на ...аши.

Изобщи не ми дреме кой колко пари има. Стига средата, което създава детето му да не нарушава моите принципи. До тук съм се сблъсквала с няколко такива деца от всички ...аши групи. Едно единствено ми е свръх възприятията за нормалност и визия за образователни цели. А това с най-богатите родители беше и най-скромно и възпитано.

Малко ми идва комплексарско това - не искам среда на богаташи. И ми прилича на расистките изказвания. А и във всички ЧУ има всякакви деца. Виждала съм как парадира дете на рязко издигнал се чиновник, който си е средна класа. Много повече от дете на милионер.
Виж целия пост
# 613
Приоритети различни във всички групи на ...аши.
Именно. Различни условия - различни нужди.
Виж целия пост
# 614
Приоритети различни във всички групи на ...аши.
Именно. Различни условия - различни нужди.

Не разбра написаното.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия