Етажната собственост - такава, каквато си я направим 7

  • 33 278
  • 810
# 15
РАзсъждавам си на глас- за какво ви е протокол.Може да се направи ревизия на касата и да се опише  крайния резултат като наличност, които се прехвърлят като актив  на новото ръководство.
... и да се подпишат стар, нов управител и свидетел на ревизията.
Виж целия пост
# 16
Ревизията е направена по документи. Но парите не са показани, нито "на живо", нито в сметка. Сега си правят оглушки изобщо да се издаде касата. Подозираме липси.

А протокол искаме за да сме изрядни по ЗУЕС. Там пише, че така се предава. Защото стария управител ще се хваща и за сламки за да стъжнява живота на новия, а не искаме да му даваме козове за да му е по-лесно в тази негова мисия.
Виж целия пост
# 17
Е как е приета ревизията тогава? И защо касата е в домоуправителя? Няма ли касиер?Нещо ви куца организацията  , а уж следите да сте изрядни  по ЗУЕС....
Виж целия пост
# 18
Касиерът събира парите за месеца и ги предава на домоуправителя. Парите би трябвало да са в банка, със сметката оперира домоуправителя и той плаща сметките - ток, чистачка, асансьор и т.н. Поне досега беше така. Сега сменихме домоуправителя и смятаме да продължим по същия начин - новия касиер събира парите и ги предава на новия домоуправител, който плаща сметките. Междувременно трябва да му предаде и наличността досега. Касиерът е направил ревизията по представените му документи за изминалата година. Според тях в банката би трябвало да имаме близо 1800 лв. Имаме подозрения обаче за липси, защото увъртат с предаването на парите и си правят оглушки. Затова новите управител, заместник и контрольор смятат с протокол да отидат и да ги изискат.

Искат да са изрядни оттук нататък. Грам не им пука, ако досега не са били, защото ще го отнесе стария управител, ако е имало нередности, а той си заслужава всяка мизерия, побърка ни от две години с простотии.
Виж целия пост
# 19
не съм попадала на готова бланка.
когато предавах касата, предадох с протокол свободен текст. сама си го съчиних.
"на основание протокол от ОС, проведено на ....
предавам на ... и ..., в качеството им на домоуправител и касиер на ЕС, сумата по сметката за фонд "ремонт" в размер на... и остатъка от сумите за месечни разходи  в размер на..., съгласно за ревизия на наличностите, направена на... " 
два екземпляра - един за тях и един за мен, с подписи и дати.
Виж целия пост
# 20
Здравейте,
В голяма безизходица се намираме и моля за съвет. Панелен 8-етажен блок. Занемарен. Покрива тече. От 1 година се събират пари за ремонта му, към момента 3 апартамента отказват да дадат пари към и без това нищожния ни бюджет. Към това се прибавя и ..не знам как да го кажа-развалена и разядена до метална конструкция плоча под покрива. Ремонта на която ще струва не по-малко от 15 000 лева. Как да действаме с оглед да съберем пари за неотложен ремонт? Тече процедура по отказването ни от фирма-домоуправител. Към общината можем ли да се обърнем ( един съсед твърди, че ако разберат, щели да ни изселят от блока)...Приемам всякакви съвети и ви благодаря предварително за отделеното време.
Виж целия пост
# 21
Нахлувам и аз в тази тема, трябва ми да разпечатам това, но не мога
http://advokatruseva.com/%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%B0-%D0%BD%D0%B5-% … %BD%D0%B5-%D0%B8/

Не можах да го открия на друго място, за жалост. Имате ли идея как бих могла
Виж целия пост
# 22
Нахлувам и аз в тази тема, трябва ми да разпечатам това, но не мога
http://advokatruseva.com/%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%B0-%D0%BD%D0%B5-% … %BD%D0%B5-%D0%B8/

Не можах да го открия на друго място, за жалост. Имате ли идея как бих могла
Изкопирайте го и го пренесете на един  бял лист хартия и после принтирайте!
Виж целия пост
# 23
Пробвах и аз, но не успях.
Скрит текст:
Ако искаш да ти го препиша набързо и да ти го пратя?
Виж целия пост
# 24
Дидка, много мило, но не, много е дълго....
Явно има някаква защита, а никъде другаде не го намерих така добре синтезирано
Виж целия пост
# 25
Ето ти го, обаче не можах да го вкарам като файл:
Скрит текст:
КОГА НЕ СЕ ДЪЛЖАТ ТАКСИ ЗА ПОДДЪРЖАНЕ И УПРАВЛЕНИЕ НА ОБЩИТЕ ЧАСТИ В СГРАДИ В РЕЖИМ НА ЕТАЖНА СОБСТВЕНОСТ / 29 септември 2019
   В чл. 51, ал. 1 от ЗУЕС е посочено, че разходите за управление и поддържане на общите части на етажната собственост се разпределят по равно според броя на  собствениците, ползвателите и обитателите. Съгласно разпоредбата на чл. 51, ал. 2 от ЗУЕС собственик, ползвател и обитател, който пребивава в етажната собственост не повече от 30 дни в рамките на една календарна година – не заплаща разходите по ал. 1. В ал. 3 на гореописания член е отразено, че Общото събрание с мнозинство повече от 50 на сто от идеалните части от общите части може да реши собственик, ползвател или обитател, който отсъства повече от 30 дни в рамките на една календарна година да заплаща за времето на отсъствие 50 на сто от разходите за управление и поддържане по ал. 1. За отсъствието се уведомява писмено председателят на Управителния съвет (управителят). В тази алинея законодателят е визирал хипотеза, при която обекта по принцип се обитава, но остава необитаем за определен период от време /няколко месеца/ в годината - тогава обитателят следва да уведоми Етажната собственост и да поиска за периода на отсъствие да заплаща само половината от разходите. Тоест в този случай Общото събрание на Етажната собственост разполага с правомощието да гласува и приеме това искане на обитателя.
Решение, взето от Общото събрание на Етажната собственост, което не е съобразено с цитираната по-горе разпоредба на чл. 51 от ЗУЕС, противоречи на закона.
Съгласно разпоредбата на чл. 51, ал. 4 от ЗУЕС, когато по решение на общото събрание на собствениците или на сдружението в сградата има портиер, разходите за него се разпределят при условията и по реда на ал. 1 и 3.
ЗУЕС влиза в сила от 1 май 2009 г. До този момент отношенията относно етажната собственост се уреждат от действащия до тогава Правилник за управлението, реда и надзора в етажната собственост. В чл. 9, ал. 1 от същия е посочено, че общите разходи за осветление, вода, поддържане, почистване и др. на общите части на сградата се разпределят според броя на обитателите, които ги използват не по-малко от един месец. В чл. 9, ал. 4 е отразено, че разходите за портиер, както и за почистването и поддържането на местата за общо ползване се разпределят по равно, според броя на обитателите. Тези разходи не се заплащат от децата, ненавършили 3-годишна възраст, включително от временно живеещите, които са живели в сградите не по-малко от един месец, а децата от 3 до 6-годишна възраст включително заплащат 50 на сто от сумата, определена за останалите обитатели.
В чл. 7 от ЗУЕС е уреден въпроса за наличието на книга на етажната собственост и нещата, които следва да бъдат отбелязани в нея. Тя следва да бъде създадена, съхранявана и поддържана във всяка сграда или вход в режим на етажна собственост. В нея следва да се отбелязва времето, през което обектите в етажната собственост се обитават.
От съдържанието на гореописаните законови разпоредби е видно, че собствениците на обекти в режим на етажна собственост, които не се обитават поради една или друга причина, повече от 30 дни в рамките на една календарна година следва да заплащат единствено и само дължимите разходи за портиер, съгласно действащия към момента ЗУЕС, който влиза в сила от 1 май 2009 г., а съгласно действащия до тогава Правилник за управлението, реда и надзора в етажната собственост – сумата за портиер не е била дължима за обект, който не се обитава!
На практика зачестяват случаите на заведени дела от етажната собственост в дадена сграда или вход срещу собственици на обекти, които не се обитават. В повечето случаи адвокатът на етажната собственост се опитва да заобиколи разпоредбата на чл. 51, ал. 2 и твърди, че ако обекта не се ползва то следва собственикът да поиска да заплаща само половината от разходите и твърди, че останалите съсобственици разполагат с правомощието да гласуват дали да уважат това искане или не. реално нещата са много ясни – етажната собственост няма правомощие да се взима решение по този въпрос, тъй като той е изрично уреден от законодателя.
Голяма част от делата са обекти, находящи се в някои от множеството молове, тъй като в повечето от тях има наличие на необитаеми обекти, а разходите за поддръжка на такива сгради са доста високи.
 

Виж целия пост
# 26
Ужасно много ти благодаря за труда!!!
Виж целия пост
# 27
Laughing Няма за какво. За мен беше удоволствие.
Виж целия пост
# 28
Нашите яко ритат срещу ръжена. Най-после избрахме нов домоуправител обаче сега се циганят да издадат касата. На всичко отгоре още има неразбрали, че вноската трябва да е поне 1% от МРЗ, така че и аз сега ще принтирам съответната страница от закона и ще лепя съобщения.
Виж целия пост
# 29
И аз разяснявах за необходимостта да събираме регулярно вноски за ФОнд ремонт и принципа на изчислението му  спрямо процентите.Все пак досега не сме събирали и стотинка.Трябва да с епочне отнкякъде.И  една съседка каза да не се знаимаваме с изчисления и да приемем някаква сума фиксирана.В нашия случай записахме в протокола 10 лв.Хем покрива единия процент на МРЗ, хем е лесно за смятане.Никой няма против това , че не е  спрямо  идеалните части.НО има  3-ма съседи, които не са  плащали все още и се чудя, дали   въпреки  взетото решения без възрашение на гласуваната  сума, която събираме, няма да  се захванат за това че не е изчислена точно  според  изискването на закона...?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия