НУКК /Италианския лицей/ в Горна баня - мнения, подготовка, изпити - 3

  • 78 287
  • 776
# 570
Форматът не е сходен, защото всяко училище си решава година за година какво и как да направи. В това отношение са непредсказуеми. Но като цяло основата е една и съща, защото няма как да прескочат твърде много границите на детското развитие.
Всяко училище си има профил и визия. Като цяло по мое мнение дете, което е подготвено по основните неща може да развие всичко у себе си. Затова писах, че го има моментът със зрелостта от всяка гледна точка, а накъде ще бъде насочено зависи от родителите. Детето вече я има основата, а и психичните и когнитивните процеси са вързани в една мрежа.
("Вие"-то за множествено число на всички в бранша ли е? Нали си говорим индивидуално, тук всички сме на "ти".)
Виж целия пост
# 571
@Andariel, не, не, за вас беше, понеже ми беше интересно професионалното ви мнение. Попитах съвсем искрено, няма цинизъм във въпроса ми Simple Smile
Не знаех, че си говорим на 'ти', карам по навик... Wink
Виж целия пост
# 572
При мен нещата са малко смесени - от една страна съм родител, по природа доста амбициозна и съм минала през тези размисли и страсти преди години, а сега съм и в професионална роля, което допълва първото. Затова разбирам разликата, когато човек гледа основно своето дете и когато вече има поглед върху доста по-голямо количество деца. Simple Smile
Виж целия пост
# 573
От написаното разбирам, че се обсъжда приема за 1ви клас. Има ли някой за първа градинска група, чието дете е по- малко (т.е. тъкмо навършило 3 години) и е било на изпит?

Моето дете Simple Smile не съм сигурна какво е направил, каза, че си бил изкарал чудесно Grinning Така или иначе го пуснахме на изпит само за тест на знанията, каквото стане.

А Вашето дете кога е навършило 3 год. Противоречива информация чета. От една страна да е навършило 3 год до 31.03, а от човек, чието дете е там, друго...
Виж целия пост
# 574
По наредба е до 31.03.  Но! От групата на наши приятели има дете,.родено през април. Това не знам как става... може да правят изключения.. Но ние нямаме деца, справили се на изпита за първи клас, родени с по-малкия набор.
Виж целия пост
# 575
@Nananite,
вече си мисля, че е най-вече до късмет в какъв клас и на какъв класен ръководител ще попадне (където и да е). Изобщо нямам вяра на класациите от НВО, като слушам как децата масово са на уроци и школи.
Ако детето ви е в топ 10/20 в НУКК, защо пък да не го приемат и в СМГ след 4ти клас или в добра гимназия след 7ми? Всичко е до дете, родители, подготовка...

Идеята ми е, че НУКК все пак е училище за деца с творчески потенциал повече. Ако детето се увлича по хуманитарните науки е ОК. Според мен, ако едно дете има математически заложби ще се чувства по-добре в училище с такъв профил и по-технологично насочено. НУКК в това отношение не е много иноваторски и това го показва онлайн обучението им.

Иначе умните деца навсякъде ще са си умни. Въпросът е, че учителите се водят в повечето случаи по средното ниво на класа и е добре средното ниво да е добро. Отделно учителите да са с опит и харизма, с които да успяват да увличат децата да учат с удоволствие.
Виж целия пост
# 576
На такава малка възрат е много несигурно от какво се увлича едно дете. Аз като родител не бих сложила бариери и рамки още от 4-5-годишна възраст дали се увлича от хуманитарни, дали от творчески, дали от фундаментални, дали от спортни.  На тази възраст децата обичат неща, които ги карат да се движат, а поради незрелостта на мисленето и опита за причинно-следствената връзка между реалните събития в реалния свят, поне погледнато отстрани, се увличат от творчество и фантазно. Плюс, че на тази възраст активно проявяват интерес към света наоколо и обожават да броят и да смятат. Затова децата се записват на спортове, рисуване, песни, танци, математически уклони. Никой не ги записва на литературни курсове, защото децата все още са незрели да анализират, да четат или да пишат..
Виж целия пост
# 577
Аз също пуснах дъщеря ми на изпита за ДГ с идеята да видя какво знае Simple Smile Макар че изпита никак не ми е норматив де.



Каза че било супер, но не й стигнало времето за лабиринта до край и й взели листа, както и не била сигурна кое е детенцето на кравичката Simple Smile
Друго не разбрах какво е имало 🙄

Дъщеря ми навършва 3 год 2022, края на юни. Както беше написано по- горе по наредба  е до 31.03. Дори и да има изключения, четейки мненията, май ще е трудно да влезе с дечица по на 4 години. Това, което съм чувала от познати с деца там е, че градината дава много добра основа и до известна степен предимство за 1ви клас. До колко е вярно, не мога да кажа.
Виж целия пост
# 578
Толкова малка, дори няма да я допуснат на изпит. Кандидатства се в година, в която навършва 4ри годинки.
Виж целия пост
# 579
Аз също пуснах дъщеря ми на изпита за ДГ с идеята да видя какво знае Simple Smile Макар че изпита никак не ми е норматив де.



Каза че било супер, но не й стигнало времето за лабиринта до край и й взели листа, както и не била сигурна кое е детенцето на кравичката Simple Smile
Друго не разбрах какво е имало 🙄

Дъщеря ми навършва 3 год 2022, края на юни. Както беше написано по- горе по наредба  е до 31.03. Дори и да има изключения, четейки мненията, май ще е трудно да влезе с дечица по на 4 години. Това, което съм чувала от познати с деца там е, че градината дава много добра основа и до известна степен предимство за 1ви клас. До колко е вярно, не мога да кажа.
Моята дъщеря искара 44.40 т без никаква подготовка вкъщи Simple Smile
Под чертата е от 60т нагоре влизат, но на мен не ми беше и цел да влезе. Просто да я видя в такава среда и да има тренинг за  такива изпити.
Резултата й за мен е повече от добър, тъй като вкъщи да сме решили един лабиринт и 2 пъти да сме отворили книжките със задачи.
И никога за време не е правила нищо, което в случая й е изиграло лоша шега.
Просто на нея концентрацията й е не повече от 30 минути и бързо я губи.
В градината , в която ходи, я хвалят доста че е напред и даже ме питаха дали не работим вкъщи с нея...Simple Smile
Успех на вашето детенце, когато го пуснете.
Виж целия пост
# 580
Има ли някой, който подготвя детенцето си с частен учител. Опитвам се да намеря такъв от известно време насам, ама нещо удрям на камък. Искам да е учител, който има идея от изпита на НУКК, а не просто предучилищен преподавател. Ако някой може да сподели име/координати, ще съм благодарна.
Аз готвих децата си до декември включително при Надя Симеонова, работила е 20 години в НУКК, написала е книжките за подготовка за детската градина “Какво знае детето”. Няма проблем да Ви дам координати на лични, но според мен е късно, ако става въпрос за кандидатстване тази година.
Al.ruseva, дали е възможно да изпратите и на мен координати на Надя Симеонова?
Благодаря предварително!
Виж целия пост
# 581
Здравейте, днес разгледахме работата на дъщеря ни. Лабиринта бил с изключително тесни коридори около 2mm и доста труден, или поне за нас, понеже не сме правили такъв, не е бил с влак. Задачата с къщичките също е била доста особена, не сме правили подобна. Мандалата е от последния учебник, но от най-сложните, тук фактора време е оказал сериозно значение. Задачата с уравненията не е била зададена добре, трябвало е да се досещаш че едно от числата се взима логически, тук отново не сме решавали подобна задача. Задачата с фигурите също не е зададена ясно, особено че може да се припокриват кръговете...и т.н. От видяното установихме, че каквото е решавала е било вярно, но там където условието не е било ясно, и е било много различно и фактора време е оказал сериозен ефект.
Въпроса ми е дали повечето различни задачи са били от старите версии на учебниците на НУКК.  Къде точно е имало подобни задачи. Явно е важно голямото разнообразие и бързото им решаване. Бяхме много разочаровани, но сега ни е с една идея по-спокойно, че детето ни все пак е опитало, положило е усилия. Подготовката явно трябва да е на по-друго ниво. Не е било достатъчно да се правят многократно задачите от последния учебник, Смарт вибо, и други подобни, дори и за една година време, всеки ден. Трябвало е да се правят много разнообразни лабиринти, мандали, огромно разнообразие от задачи за смятане, звуков анализ и т.н.
Виж целия пост
# 582
@Desinka82, задачата с къщичките прилича ли на тази от детската рисунка - https://cdn.bg-mamma.com/1O33/C1Vxk.jpg ? Трябва да се оградят къщичките, до които водят пътечките от легендата.

За математическата задача - може ли да дадете пример, че ми стана любопитно? Дъщеря ми ми обясни, че е била с квадратче за неизвестното. Например 2 + { } = 10 или 10= 2+ { }.
Мисля, че такива задачи има из учебниците или поне подобни, но аз специално за математическите й пишех уравнения в тетрадка - събиране, изваждане, да събира 3 или 4 числа до 10, да вади, с обърнат знак равно и т.н. всякакви вариации. Идеята ми беше да разбере същността на събирането и изваждането и да може да го прави бързо до 10, независимо от подадения формат на задачата.

Само пространствено мислене не съм виждала с кръгове, но пък ми се струва по-лесно от прекарване на 3 линии м/у таралежи и калинки или разделяне на фигура на еднакви части с 1-2 линии. Дъщеря ми каза, че правоъгълникът е бил само един и няма как да не се пресичат кръговете, след като във всеки кръг трябва да имаш по 1 форма от всеки вид. Иначе е видяла някакво дете на съседния чин, че просто е ограждало всяко квадратче и триъгълниче, така че е съвсем възможно някои деца да не са разбрали условието. Ние много наблягахме на това да слуша внимателно условието и да мисли какво се иска в задачата, защото в един момент от решаване на много задачи започваше да ги прави автоматично без да слуша какво е условието, мислеше си, че всичко знае..

Другите задачи са познат формат според мен.
Виж целия пост
# 583
Здравейте, днес разгледахме работата на дъщеря ни. Лабиринта бил с изключително тесни коридори около 2mm и доста труден, или поне за нас, понеже не сме правили такъв, не е бил с влак. Задачата с къщичките също е била доста особена, не сме правили подобна. Мандалата е от последния учебник, но от най-сложните, тук фактора време е оказал сериозно значение. Задачата с уравненията не е била зададена добре, трябвало е да се досещаш че едно от числата се взима логически, тук отново не сме решавали подобна задача. Задачата с фигурите също не е зададена ясно, особено че може да се припокриват кръговете...и т.н. От видяното установихме, че каквото е решавала е било вярно, но там където условието не е било ясно, и е било много различно и фактора време е оказал сериозен ефект.
Въпроса ми е дали повечето различни задачи са били от старите версии на учебниците на НУКК.  Къде точно е имало подобни задачи. Явно е важно голямото разнообразие и бързото им решаване. Бяхме много разочаровани, но сега ни е с една идея по-спокойно, че детето ни все пак е опитало, положило е усилия. Подготовката явно трябва да е на по-друго ниво. Не е било достатъчно да се правят многократно задачите от последния учебник, Смарт вибо, и други подобни, дори и за една година време, всеки ден. Трябвало е да се правят много разнообразни лабиринти, мандали, огромно разнообразие от задачи за смятане, звуков анализ и т.н.

Ще помоля за повече разяснения за математическата задача с неизвестните. Нашето дете я описа като две колони- първата празна(тъмни квадратчета) като най-отдолу е имало 4 квадрата, а втората изцяло запълнена с цифри и знаци (знаците били пред самата колона). Така обяснена ми е леко непонятна и предполагам, че детето нещо не е успяло да запомни или греши...
Виж целия пост
# 584
Здравейте, и ние разгледахме работата на детето ни. Мнението ми е, че тази година задачите са измислени така, че да затруднят самостоятелно подготвящите се дечица. Какви са причините, те си знаят:) Всички са по позната материя, но някои от тях с доста завъртяно условие и вероятно много деца не са го разбрали. Моята девойка не е разбрала изобщо какво се иска от нея в задачата с геометричните фигури, които трябва да се заградят с кръгове. Не сме решавали подобна, но през моя поглед е доста по-лесна от пространственото разделяне с линии. Жената, която беше в залата каза, че тази година много деца явно са блокирали от непознатите задачи. Имало е такива, които са се отказали още след първата. Нашата девойка поне е останала до края:)
Задачата с къщичките е като показания пример по-горе като принцип. Показани са три пътя, които стигат до къщичка и трябва да ги откриеш в голямата картинка и да заградиш съответната къщичка. В пространствената задача кръговете се пресичат( няма как иначе). Математическите задачи според мен са била най-лесни(събиране и изваждане).
Честит празник на децата!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия