НУКК /Италианския лицей/ в Горна баня - мнения, подготовка, изпити - 3

  • 78 294
  • 776
# 525
Момичета, няма нужда от хвалби😏 Вярвам, че по-голямата част от дечицата не са отишли на изпит без подготовка. Моето дете също реши страшно много задачи и се справяше повече от добре. Въпреки това изкара много нисък резултат, което го отдавам на притеснение, че е в непозната среда и малкото време. Така, че не само подготовката е важна. Успех на децата!
Виж целия пост
# 526
При мен притеснението идваше-дали ще е достатъчно , за да се класира.. но е в първите 20.

И аз се притеснявах от същото. На теория казват, че трябва да има над 80т, за да е почти сигурно, че ще влезе, но като нямаш идея как са се представили другите...
Виж целия пост
# 527
Ето моят списък със задачи по преразказ на детето:

1) лабиринт с влак - голям лабиринт с тесни коридори
2) огледално прерисуване на мандала - от по-малко към по-голямо
3) отбелязване на гласни звуци в думи с Х
4) звуков анализ - картинки с животни и да преброят колко от тях имат предпоследен звук съответно А, Ъ, О, У, Е, И..
5) памет - показали са 9 картинки тип йероглифи, разчупени форми/букви
6) математика - решаване на уравнения с квадратче за неизвестното число и поставяне на знак +/-
7) математика - двойки уравнения и ако са верни да се огради калинка, ако са грешни или едното от двете е грешно да се огради детелина
8 ) задача с къщички, при която са показани пътечки до къщичките като легенда и трябва да се оградят къщичките, които отговарят на пътя в легендата
9) задача с геометрични фигури и е трябвало да се оградят по 3 в група
10) подчертаване на някакво подобно на полукръг (обърнато С) в много редове

Ако някой ходи на място, може да потвърди в каква степен информацията е достоверна. Според мен е, защото и очаквах резултат около 80 точки по описаното от детето и какво е направило и познах резултата общо взето Simple Smile

За подготовката (дано е полезно на бъдещите поколения Wink )
Аз я готвих почти година и половина. Решила е близо 1000 страници със задачи. Ползвали сме последния учебник на НУКК (решен 3 пъти), предишното издание на учебника, Азбуки на мисленето (1 и 2 са решени по 2 пъти, някои задачи и по 3 пъти дори), книжките на Крокотак, поредицата на Фют за Смятането, писането, буквите и т.н, на изд. Скорпио за Мандали, за гласни, съгласни, математика за 4та група и 1 клас, азбуката за 4та група и 1ви клас, на изд. Просвета също бях взела подобни за 4та група и 1ви клас... абе общо взето един шкаф с книги и учебници.
Така бях разпределила нещата, че миналото лято си имаше доста почивка, имало е седмици, в които изобщо не е решавала задачи, както и около Коледа и други празници. Иначе извън тези моменти сме се стремяли системно да решава всеки ден по час-два макс. В последните 3-4 месеца засичах време с пясъчен часовник и с таймер на лаптоп, за да добие представа кое колко време отнема и как се справя. Не го направих по-рано, защото от самото начало работи бързо. Общо взето на повечето типове задачи успяваше да ги прави за 2 пъти по-бързо време от очакваното. Обсъждали сме стратегии за различните типове задачи. Знае, че всяко вярно нещо носи точка. Лабиринтът е бил много дълъг и завъртян и в един момент се е сетила да го започне от изхода и е успяла така да намери верния път.

Трудността на задачите тази година потвърди, че изпитът не е за подценяване и се изисква много сериозна подготовка и капацитет на детето - не само умствен, но и да може да реагира адекватно под стрес и в рамките на кратко време. Според мен доста деца са се стреснали от неочакваната трудност на задачите и това е довело до по-нисък резултат, а не липсата на знания..Чух доста детски коментари на излизане от изпита, че не са виждали и решавали толкова трудни задачи..

Чудя се как сте успели да видите и прецените самочувствието на децата в дъжда и под чадърите Grinning Ние бяхме на вход Б, изобщо не съм видяла нищо подобно от описаното по-горе (само случката с лимозината, която стана след изпита на 1ва група и я видяхме, когато си тръгвахме). Повечето хора си стояха мирно и тихо пред входа и чакаха да ги извикат. Моето дете не е от градината, но си говореше с деца на колеги и приятели. Не виждам нищо лошо в това. В градината сега са приели 44 деца. Няма как от 375 кандидати повечето да се познават от градината, а другите да са аутсайдери. Между другото познаваме лично няколко деца от градината, които не са приети.

Смятам че всеки има право на мнение,под чадъри или не,съм преценила ситуацията и без значение,че за вас това е подходящо училище,за мен пък не е и не карам никой да се съобразява с това.Нито пък му задавам глупави въпроси.
В по-горен пост може да видите,че ние от училището се бяхме отказали още преди да излязат резултатите.
И без значение вашето мнение или на друг това е най доброто решение за нас Wink
А за това че децата се адаптират трудно и трудно биват приети от останалите освен моето предположение има и реални мнения на родители които деца са там първи клас и вече са минали по този път.
При желание който иска може да рови в старите теми и да чете....
Хубав ден ви желая  Simple Smile
Виж целия пост
# 528
Хехе, отново се почна с коментарите от типа “Гроздето е кисело”... както ВСЯКА ГОДИНА. Joy


Наистина ли има възрастен човек, който вярва в съществуването на училище, в което всички родители и деца ще се държат според неговите очаквания?

Много е лесно да използваш квалификации като “стадо кози” с “бутафорно самочувствие”, но да кажеш едно “Браво!” е толкова трудно. Само дето от постовете на хвалещите се родители следващите кандидати могат да вземат полезни съвети, а от хейтърските такива ползата е точно 0.

Честито на приетите! Успех на всички първолаци! Има и други добри училища в София. Придобитите знания никъде няма да са излишни.
Виж целия пост
# 529
Хехе, отново се почна с коментарите от типа “Гроздето е кисело”... както ВСЯКА ГОДИНА. Joy


Наистина ли има възрастен човек, който вярва в съществуването на училище, в което всички родители и деца ще се държат според неговите очаквания?

Много е лесно да използваш квалификации като “стадо кози” с “бутафорно самочувствие”, но да кажеш едно “Браво!” е толкова трудно. Само дето от постовете на хвалещите се родители следващите кандидати могат да вземат полезни съвети, а от хейтърските такива ползата е точно 0.

Честито на приетите! Успех на всички първолаци! Има и други добри училища в София. Придобитите знания никъде няма да са излишни.

Никъде не е споменато "стадо кози" явно козите са във вашата глава.
Форума е за да всеки да сподели мнение не съм обидила никой нито карам някой да мисли така.Никой няма очаквания да се държат хората спрямо моето виждане
,явно тези очаквания са във вашата глава никой не е споменал такова нещо. Защо си измисляте?
Просто казах,че училището не е това в което бих искала да учи моето дете.А и предполагам,че сте родител на дете което ще учи там....начина ви на изказване ме кара да се радвам още повече че детето няма да общува с деца на такива родители.
Вие четете коментара като "хейтърски" защото не ви харесва написаното.
Всеки има мнение и може свободно да се изрази а вие продължавайте да мислите за "кози" ,гроздето,хейтъри и каквото щете.Много ме забавлявате.
Виж целия пост
# 530
Ехооо, Teriska, хайде по спокойно с нападките! Къде видяхте, че цитирам вас? Като четете, четете наред, а не избирателно!

И нали не искате да отговаряте на въпроси, пък след всели коментар се обяснявате.
Да, всеки има право на мнение, но мнението е ценно за другите, когато е обективно и на база някакъв реален опит.
Виж целия пост
# 531
Ехооо, Teriska, хайде по спокойно с нападките! Къде видяхте, че цитирам вас? Като четете, четете наред, а не избирателно!

И нали не искате да отговаряте на въпроси, пък след всели коментар се обяснявате.
Да, всеки има право на мнение, но мнението е ценно за другите, когато е обективно и на база някакъв реален опит.


Казах,че не задавам глупави въпроси а не че няма да отговарям на такива.Сега вие четете повърхностно.
Предлагам да приключим.
Живи и здрави да са всички деца,дано всяко намери своето място и да се чувства добре!
Виж целия пост
# 532
Вижте, опитайте да приемете, че това не е вашето училище. Подготовката си е подготовка, хубаво е да я има, изпитът е сериозен. Също толкова важно и в момента в какво настроение и какви ще са конкретните обстоятелства на конкретния изпит. Има толкова много неща, които могат да се объркат, при това извън детето - квесторът не прочел както трябва, другите деца шумят, детето погледнало през прозореца, не чуло или не разбрало условието на задачата, просто блокирало. Всички сме ходили по изпити и знаем това. Честолюбието и усещането за провал е неприятно, но засяга възрастния, а не детето. Продължавате напред. При всички случаи на детето му остават знанията и уменията, които е развило по време на подготовката и на самия изпит, така че при всички положения сте на плюс.
Виж целия пост
# 533
Дамата визира мен, използвах израза " викат, все едно са извели козите на паша"-нямаше общо с образованието, предлагано в училището, а с възпитанието на част от родителите, което не приемам за нормално в училищен двор.
Не ми е кисело гроздето, исках децата да са в добра среда, видях какво е там и не смятам,че е по- добре от тази в кварталното училище. Няколко дни след изпита бях на ден на отворените врати в квартала и бях страшно приятно изненадана от директора, учителите и присъстващите родители. Още тогава прецених, че това е нашето място и го преместих на 1во желание, вместо 73то . Иначе честито на всички приети, които са искали да влязат и успех на резервите!
Виж целия пост
# 534
Следях училището (най-вече приема)  покрай дъщеря ми, сега покрай племенника ми и може би ще го огледам пак покрай сина ми.
Дали някой може да сподели малко повече за самото обучение след "голямата цедка"? При такъв подбор от а и б ли започват или надграждат? Някак при такъв приемен изпит, програмата в почти целия първи клас се обезсмисля. Училището собствена програма ли има?
Виж целия пост
# 535
След година и половина подготовка и моята убеденост че детето е подготвено много добре, се оказа че трябва и психическа подготовка за този изпит. Блокирала е още на 1вата задача от това, че е непозната и трудна, дори не е направила опит да се справи по-нататък. Резултатът е силно разочароващ и демотивиращ, и мен и нея Sad
Виж целия пост
# 536
Наистина най-важна е психическата подготовка. Аз пуснах моето дете на всички възможни изпити преди това за Питагор, за Света София,Шилер... и така изчиствапме плопуските.
Виж целия пост
# 537
Arun, благодаря за подробната информация! Не мога да разбера тази задача с къщичките (осма) какво представлява, ако не Ви затруднявам, бихте ли ми казали има ли подобна в някоя от книжките?
Честито на всички приети деца!
За другите дечица, сигурна съм, че подготовката ще им е от полза в първи клас и нека не им е криво, може да е за добро. Наистина НУКК е хубаво училище за началния курс, но и там може да попаднат в кофти клас.
Виж целия пост
# 538
Arun, благодаря за подробната информация! Не мога да разбера тази задача с къщичките (осма) какво представлява, ако не Ви затруднявам, бихте ли ми казали има ли подобна в някоя от книжките?

Нямам спомен да сме срещали такъв тип задача, но пък мисля, че е била лесна.
Ето това ми нарисува детето по памет. Ако някой ходи да види задачите, може да пише дали е подобно. Ще питам дали дават да се видят работите и на приетите.


@helena88 абсолютно подкрепям участието и в други изпити и състезания, за да свикват децата с непозната среда, квестори, засичане на време и т.н.
Виж целия пост
# 539

Нямам спомен да сме срещали такъв тип задача, но пък мисля, че е била лесна.
Ето това ми нарисува детето по памет.



Предполагам, че това е задача от тип “Пъзел” - откриване на елементи (в случая пътечки) в голямата картинка.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия