НУКК /Италианския лицей/ в Горна баня - мнения, подготовка, изпити - 3

  • 78 292
  • 776
# 645
Здравейте,това определено е един от най-точните коментари!...дъщеря ми тази година я приеха 1-ви клас....имахме солидна подготовка,но за и казах,че ще ходи на изпит само няколко дена преди това! Един съвет:не говорете за изпит,за да не се затормозяват децата....ние винаги сме говорили,че се учи заради самото знание.Така тя не беше затормозена и дори излезе щастлива с думите "мамо,много е яко да се ходи на изпити!". Simple Smile След това бяхме говорили, че какъвто и да е резултата -тя е научила много неща и тепърва ще научи още адски много. А относно типа задачи,да: силно математически,логически и най-важното:бързина и наблюдателност.

*Lorena*
значи трябва да ги изпитвате по музика, изобразително изкуство и физическо възпитание и спорт.
А не с логически въпроси като за математическа гимназия.
Бих казала, тези задачи в книгите мерят по-точно IQ на детето
Пепина, аз никого не изпитвам (майка съм на 5-годишно дете, за което все още се чудя дали да кандидатства в НУКК), но обръщам внимание, че различните изпити/препитвания/проверки са за различен тип училища - за спортно училище е нормално да се гони покриване на спортни нормативи като условие за прием, за музикално - да има изпит по инструмент и солфеж, а не да приемат музикални инвалиди само защото живеят в района на училището, за паралелка с рисуване в училище по изкуствата - изпит по рисуване и т.н.
НУКК се води училище по култура (не по изкуства или спорт) - те в случая проверяват общите познания на децата, концентрация, бързина, фина моторика, логика, защото 6-годишните още нямат някакви колосални познания в областта на културата, които да се проверят - ще ги трупат занапред. Математиката е нещо, което се учи в предучилищното образование и не ми се струва не на място или излишно в изпита. А според мен изпитът в НУКК е сложен и се прави стресово и за бързина заради големия наплив към училището - ако изпитът и твърде лесен и 300 от 500 деца изкарат максимални точки, как точно ще прецени училището кои примерно 90 да приеме. Докато при труден изпит оценките се разслояват повече и лесно се тегли чертата.
Виж целия пост
# 646
Какъв "афинитет към изкуствата" на 5? Колкото е към изкуствата, толкова е и към всичко друго. Включително математиката.
Задачите не са направени кой знае колко добре, за да бъдат някакво мерило за нивото на интелекта. Това са задачи, които се учат и детето се явява на изпит.

Ако имат право да кандидатстват в повече от едно училище с отделен прием с приемен изпит, то имат право да го направят. Частните училища също са с отделен прием. Системата е само за държавните, по които е важна адресната регистрация.
Виж целия пост
# 647
Здравейте, чудя се дали да кандидатства детето ми в НУКК за първи клас. Водих я във "Вербатория" и според резултатите от теста с психолог, тя е с хуманитарна насоченост, т. е не и върви математиката, логиката и пространственото ориентиране, а по-скоро речта, актьорско майсторство, креативността. Не можах да намеря СУ с хуманитарна насоченост или поне в нашия квартал и наоколо няма такова. Моля за инфо в НУКК набляга ли се на хуманитарните науки или е по-скоро с преимущество изучаването на италиански език?
Виж целия пост
# 648
Моля ви се, не вярвайте на такива тестове. Само ще ограничите детето така, със същия успех можете и на врачка да отидете да ви каже да се сприятелите с руса коса, защото чернокосите ви лъжат. Всички деца могат да се развият във всичко. Единственото условие е да имат възможност да го направят. Накъде ще избият талантите ще се види с просто око в един момент, нищо не е изцяло ясно до пубертета. Дори бих казала, че е най-важното децата да се развиват  всякак, защото тялото и умът са в единство, езикът е математика, а математиката е език.
Единственото вярно в това, което са ви казали е, че детето има неща, които в момента не може да прави добре. Това означава да работите върху тези неща, а не да ги пренебрегвате.
Виж целия пост
# 649
Всички деца могат да се развият във всичко. Единственото условие е да имат възможност да го направят. Накъде ще избият талантите ще се види с просто око в един момент, нищо не е изцяло ясно до пубертета. Дори бих казала, че е най-важното децата да се развиват  всякак, защото тялото и умът са в единство, езикът е математика, а математиката е език.
според мен не е така, всеки идва с някакви дарби и таланти, развил или не, той просто си ги  има. Не ми  казвайте, че с труд всичко се постига и можеш да станеш добър цигулар, ако нямаш слух, не и в изкуствата. Хуманитрното и математическото мислене не са едно и също.
"Езикът е математика и математиката е език" за мен са някакви клишета и търсене на сходство, има някакво сходство, но не бих казала, че отъждествявам двете неща.
Виж целия пост
# 650
Попадна ми "Азбука на мисленето" и "Книга на бъдещия първокласник". Чудя се как да съм сигурна дали отговорите, до които стига детето ми са правилни? Най-вече в "Книга на бъдещия първокласник".
Тук има доста по-информирани и амбициозни от мен мами Simple Smile
Дайте насока, моля!
Виж целия пост
# 651
За математиката и езика не са клишета, освен ако смяташ научните данни за клишета. За справка можеш да погледнеш Ноам Чомски, примерно. Досега не съм срещнала дете, което да е добре в едното и да не е добре в другото. Двете неща вървят все в един и същ начин на мислене, защото следват схема и правила и искат от един момент ниво на абстракция. А този, който не разбира математиката, значи някъде нещо е изпуснал още в самото начало. Музикантите също са добри в езика и математиката. Не е нужно, а много често математици, лекари, философи и лингвисти са много добри и в инструменталната музика и визуалните изкуства. Затова е добре децата да се развиват във всички насоки до пубертета, защото после така или иначе пубертетът прецаква половината неща и ветрове им веят в главите. Всичко се учи, а талантът е това, че в някаква степен природата е дала някое есо в повече.
Виж целия пост
# 652
Andariel -Здравейте, благодаря за мнението Ви. Аз не съм специалист, но съм чела, че според това кое полукълбо на мозъка е по-развито, то и се развиват по-добре отделни системи/качества при човека. Едното беше логическо/математическо мислене и поведение, а другото-изкуства, музика, емоции...Има си и дарби, които се доразвиват. Цял живот съм била насочена към хуманитарни науки и математиката въобще, ама изобщо не ми върви, колкото и да съм се старала да я уча. Наблюдавам и същото в детето ми и затова търся такъв хуманитарен профил, но установих, че училищата в София сапреобладаващо с математика. Затова исках да знам дали е подходящо да киндадатства детето ми в НУКК.
Виж целия пост
# 653
Тъкмо ще имаш възможност да научиш математиката с детето. Wink
Не спирай детето, дай му всички възможности, които можеш да си позволиш. В момента математиката е модерна, макар че дори при преобладаващите с математика просто часовете са повече по математика, а с повече часове всяко дете има шанс да научи повече. На първокласници или второкласници каква специална математика ще им дадеш - никаква. Типове задачи, които се учат, не се очаква някаква гениалност. Ако всеки ден те караме да рисуваш кръгче, на десетия ден ще си научила да рисуваш красиво кръгче, ако ще да си мислиш, че не ставаш с рисуване.
Да, има доминантности в някаква степен в мозъка, но двете полукълба постоянно си говорят, така че природата го е измислила - всеки човек може да развие всичко в доста сносна степен.
Виж целия пост
# 654
Попадна ми "Азбука на мисленето" и "Книга на бъдещия първокласник". Чудя се как да съм сигурна дали отговорите, до които стига детето ми са правилни? Най-вече в "Книга на бъдещия първокласник".
Тук има доста по-информирани и амбициозни от мен мами Simple Smile
Дайте насока, моля!

Няма посочени верни отговори в нито една от книжките. Повечето задачи на вас трябва да са ясни, действително имало е такива с които сме ипадали в известен спор и обикновено мъжът ми ни ги разяснява, той има изключително добро логическо мислене, но с течение на времето толкова много се свиква с типа задачи, че е много малко вероятно да се чудите за отговора на детето дали е верен, както и то да изпитва затруднения с решеването им. Това е и смисълт на тези задачи да изградят определен начин на мислене на детето по добри опознавателни възможности  и чрез така наречената тренировъчна дейност да се постигне изпреварващо развитие. Освен задачите от този тип и общообразователната подготовка трябва да е на много добро ниво. Плюсовете от подготовката и минаването през тази система са много за детето независимо от изпита и резултатите от него.
Виж целия пост
# 655
Здравейте, някой има ли представа от къде мога да намеря "Азбука на мисленето" от 2009 год. или 2011 год. В старите теми намерих само от 2004г.  Има ли съществени разлики?  Благодаря!
Виж целия пост
# 656
Здравейте, някой има ли представа от къде мога да намеря "Азбука на мисленето" от 2009 год. или 2011 год. В старите теми намерих само от 2004г.  Има ли съществени разлики?  Благодаря!

Здравейте!
Аз ги намерих от тук:
https://www.7print.bg/index.php?route=product/search&search= … D0%B5%D1%82%D0%BE

Вижте кои издания Ви трябват по години.
Виж целия пост
# 657
Здравейте,
 някой може ли да напише списък с материали/помагала/ книжки, необходими за подготовка за детската градина?
Виж целия пост
# 658
Някой дали продава книжките за подготовка за детската градина?
Книгата се продава в книжарницата на училището.
Виж целия пост
# 659
Аз имам въпрос относно тестовете - като какво се приемат домата и тиквата например - плодове или зеленчуци? Имам предвид от проверяващите.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия