НУКК /Италианския лицей/ в Горна баня - мнения, подготовка, изпити - 4

  • 42 642
  • 505
Добре дошли в новата тема!

Подготовка за детската градина:
За тригодишните - трите части на "Какво знае детето" на Надя Симеонова и подходящите Крокотац-и.

Подготовка за първи клас:
"Азбука на мисленето" - Румен Генков

"За бъдещите първокласници" - колектив

Книгите се продават в книжарницата на НУКК.

Старите теми:
https://m.bg-mamma.com/?topic=1177202
https://www.bg-mamma.com/?topic=1025247
http://www.bg-mamma.com/?topic=899862

Други теми за НУКК:
http://www.bg-mamma.com/?topic=699580
http://www.bg-mamma.com/?topic=820271
http://www.bg-mamma.com/?topic=870480
Виж целия пост
# 1
Здравейте, не успях да намеря случай като нашия и затова реших да попитам. Детето ми в момента е в 3 клас. В последно време не се сработват добре с класната, въпреки разговорите ни с нея. Обмисляме смяна на училището. Живеем в Горна баня . Чудех се има ли сред вас родители на деца завършили 3 клас в друго училище и кандидатсвали и приети в НУУК в 4 клас. Бихте ли споделили опит?  На сайта на училището пише, че на 30 юни ще бъдат обявени свободни места, ако изобщо има такива. Благодаря ви предварително ! Усмихнат ден Simple Smile
Виж целия пост
# 2
Здравейте, не успях да намеря случай като нашия и затова реших да попитам. Детето ми в момента е в 3 клас. В последно време не се сработват добре с класната, въпреки разговорите ни с нея. Обмисляме смяна на училището. Живеем в Горна баня . Чудех се има ли сред вас родители на деца завършили 3 клас в друго училище и кандидатсвали и приети в НУУК в 4 клас. Бихте ли споделили опит?  На сайта на училището пише, че на 30 юни ще бъдат обявени свободни места, ако изобщо има такива. Благодаря ви предварително ! Усмихнат ден Simple Smile

До колкото знам рядко се случва да се освобождават места и такова преместване е почти невъзможно, освен ако не е за  дете на някой дипломат.  Но следете дано да имате късмет Blush

Ще се радвам да споделя материали с други родители които ще готвят дечицата си за изпит следващата година, събрах доста от различни места и мисля че биха били полезни, задачите са много разнообразни, и са давани за подготовка или на изпит през последните години. Много е важно детето да свикне на различни типове задачи и да разбира условията.  Моето така и не се научи да слуша условията, те винаги са дълги и някак сложно казани, дори за супер елементарни задачи, точно това я провали на изминалият изпит. Тази година изпитът е бил много по-лесен, но едната математическа задача е била просто с по завъртяно условие и колкото и лесна да е била за пресмятане, като не е разбрала какво да прави и ето къде е срещнала препъни камъче.
От опит също мого да споделя, че възраста на детето е от голямо значение моето се яви на 6 г. и 5 месеца, а реално е имало доста деца на 7 г. +, което е от огромно значение и определено вдига в пъти шансовете за успех. Който има желание да ми пише на лично и да посочи имейл на който да изпратя материали Simple Smile
Виж целия пост
# 3
Имам приятелка чието дете влезе миналата година в НУКК в 4-ти клас. Имеше обявени 2-3 свободни бройки,имаше само няколко желаещи,определиха в поредни дни дати на които детето се яви на писмени изпити по български и математика и го класираха. От нея знам,че изпитите са били в най-вече тестова форма и че са покривали нивото на средностатистическо квартално училище....детето ги определи като лесни.

Здравейте, не успях да намеря случай като нашия и затова реших да попитам. Детето ми в момента е в 3 клас. В последно време не се сработват добре с класната, въпреки разговорите ни с нея. Обмисляме смяна на училището. Живеем в Горна баня . Чудех се има ли сред вас родители на деца завършили 3 клас в друго училище и кандидатсвали и приети в НУУК в 4 клас. Бихте ли споделили опит?  На сайта на училището пише, че на 30 юни ще бъдат обявени свободни места, ако изобщо има такива. Благодаря ви предварително ! Усмихнат ден Simple Smile
Виж целия пост
# 4
Здравейте, не успях да намеря случай като нашия и затова реших да попитам. Детето ми в момента е в 3 клас. В последно време не се сработват добре с класната, въпреки разговорите ни с нея. Обмисляме смяна на училището. Живеем в Горна баня . Чудех се има ли сред вас родители на деца завършили 3 клас в друго училище и кандидатсвали и приети в НУУК в 4 клас. Бихте ли споделили опит?  На сайта на училището пише, че на 30 юни ще бъдат обявени свободни места, ако изобщо има такива. Благодаря ви предварително ! Усмихнат ден Simple Smile

До колкото знам рядко се случва да се освобождават места и такова преместване е почти невъзможно, освен ако не е за  дете на някой дипломат.  Но следете дано да имате късмет Blush

Ще се радвам да споделя материали с други родители които ще готвят дечицата си за изпит следващата година, събрах доста от различни места и мисля че биха били полезни, задачите са много разнообразни, и са давани за подготовка или на изпит през последните години. Много е важно детето да свикне на различни типове задачи и да разбира условията.  Моето така и не се научи да слуша условията, те винаги са дълги и някак сложно казани, дори за супер елементарни задачи, точно това я провали на изминалият изпит. Тази година изпитът е бил много по-лесен, но едната математическа задача е била просто с по завъртяно условие и колкото и лесна да е била за пресмятане, като не е разбрала какво да прави и ето къде е срещнала препъни камъче.
От опит също мого да споделя, че възраста на детето е от голямо значение моето се яви на 6 г. и 5 месеца, а реално е имало доста деца на 7 г. +, което е от огромно значение и определено вдига в пъти шансовете за успех. Който има желание да ми пише на лично и да посочи имейл на който да изпратя материали Simple Smile

Може ли да обясните, разбира се чрез детето ви, каква е била тази задача с детелинките? Нещо от рода на 8-4<1,2,3,4,5,6,7,8,9 и те подчертават 1,2,3 или 8-5< и те подчертават само 3 (тоест иска се от децата да дадат само един отговор). Или 5+2>1,2,3,4,5,6,7,8,9 и те подчертават 1,2,3,4,5,6 или  5+2>1,2,3,4,5,6,7,8,9 и те подчертават само 6. Вероятно в тази задача има уловка, за която децата не са учили от помагалата им.
Виж целия пост
# 5
Здравейте, не успях да намеря случай като нашия и затова реших да попитам. Детето ми в момента е в 3 клас. В последно време не се сработват добре с класната, въпреки разговорите ни с нея. Обмисляме смяна на училището. Живеем в Горна баня . Чудех се има ли сред вас родители на деца завършили 3 клас в друго училище и кандидатсвали и приети в НУУК в 4 клас. Бихте ли споделили опит?  На сайта на училището пише, че на 30 юни ще бъдат обявени свободни места, ако изобщо има такива. Благодаря ви предварително ! Усмихнат ден Simple Smile

До колкото знам рядко се случва да се освобождават места и такова преместване е почти невъзможно, освен ако не е за  дете на някой дипломат.  Но следете дано да имате късмет Blush

Ще се радвам да споделя материали с други родители които ще готвят дечицата си за изпит следващата година, събрах доста от различни места и мисля че биха били полезни, задачите са много разнообразни, и са давани за подготовка или на изпит през последните години. Много е важно детето да свикне на различни типове задачи и да разбира условията.  Моето така и не се научи да слуша условията, те винаги са дълги и някак сложно казани, дори за супер елементарни задачи, точно това я провали на изминалият изпит. Тази година изпитът е бил много по-лесен, но едната математическа задача е била просто с по завъртяно условие и колкото и лесна да е била за пресмятане, като не е разбрала какво да прави и ето къде е срещнала препъни камъче.
От опит също мого да споделя, че възраста на детето е от голямо значение моето се яви на 6 г. и 5 месеца, а реално е имало доста деца на 7 г. +, което е от огромно значение и определено вдига в пъти шансовете за успех. Който има желание да ми пише на лично и да посочи имейл на който да изпратя материали Simple Smile

Може ли да обясните, разбира се чрез детето ви, каква е била тази задача с детелинките? Нещо от рода на 8-4<1,2,3,4,5,6,7,8,9 и те подчертават 1,2,3 или 8-5< и те подчертават само 3 (тоест иска се от децата да дадат само един отговор). Или 5+2>1,2,3,4,5,6,7,8,9 и те подчертават 1,2,3,4,5,6 или  5+2>1,2,3,4,5,6,7,8,9 и те подчертават само 6. Вероятно в тази задача има уловка, за която децата не са учили от помагалата им.


Така е изглеждала задачата, но точното условие нещо не можем да го улучим, тя твърди че това е примера който е даден имали са такъв, но условието не може да го изясним.
Виж целия пост
# 6
Има странни неща тази година в сравнение с предходните години. Първо - броят на кандидатите е много по-малък и на какво вероятно се дължи (на Ковид, на качеството на образованието или на сложността на приемния изпит)? Второ - броят на коментиращите във форума са учудващо малко - трима души (това никога не е било). Трето - как така никой не сподели от децата (чрез майките им) какви са били задачите, освен една майка. Някак си е загубен интереса към форума и защо ли?
Виж целия пост
# 7
Има странни неща тази година в сравнение с предходните години. Първо - броят на кандидатите е много по-малък и на какво вероятно се дължи (на Ковид, на качеството на образованието или на сложността на приемния изпит)? Второ - броят на коментиращите във форума са учудващо малко - трима души (това никога не е било). Трето - как така никой не сподели от децата (чрез майките им) какви са били задачите, освен една майка. Някак си е загубен интереса към форума и защо ли?

Да, и аз го отбелязах по-рано. Аз си мисля, че интересът е към частните училища. Но може и аз да съм в грешка, знае ли човек. Но коментарите тази година нямат нищо общо с тези от преди 4-5 години, когато кандидатства голямото ми дете
Виж целия пост
# 8
Има странни неща тази година в сравнение с предходните години. Първо - броят на кандидатите е много по-малък и на какво вероятно се дължи (на Ковид, на качеството на образованието или на сложността на приемния изпит)? Второ - броят на коментиращите във форума са учудващо малко - трима души (това никога не е било). Трето - как така никой не сподели от децата (чрез майките им) какви са били задачите, освен една майка. Някак си е загубен интереса към форума и защо ли?

Да, и аз го отбелязах по-рано. Аз си мисля, че интересът е към частните училища. Но може и аз да съм в грешка, знае ли човек. Но коментарите тази година нямат нищо общо с тези от преди 4-5 години, когато кандидатства голямото ми дете

Здравейте! И аз мисля, че частните училища са много по-популярни вече, а и като се гледат класациите, много по-добри от НУКК. Отделно аз лично съм разколебана в момента (моето дете ще кандидатства догодина), защото чувам все повече лоши неща относно учителите и директорката, а за мен това е най-важното. Само за пример - моя приятелка е бивша учителка от НУКК и в момента има много деца на частни уроци при нея, което ми говори достатъчно за качеството на преподаване там.
За ПУК сме избрали частно училище, което ако ни хареса и детето се чувства добре, няма да сменяме и ще се откажем от НУКК.
Виж целия пост
# 9
По мои наблюдения много деца без значение в НУКК, държавно или частно училище ходят на уроци. Дали, защото имат да наваксват, дали защото задоволяват амбиции на родителите си или защото онлайн обучението доведе до много пробойни, но не знам дали е показател точно за качеството на преподаване. Като във всяко училище има добри и не толкова добри учители. Но, ако наистина сте доволни от ПУК в частното училище и нямате проблем да плащате таксите, вероятно не е лоша идея да остане детето там.
Виж целия пост
# 10
По мои наблюдения много деца без значение в НУКК, държавно или частно училище ходят на уроци. Дали, защото имат да наваксват, дали защото задоволяват амбиции на родителите си или защото онлайн обучението доведе до много пробойни, но не знам дали е показател точно за качеството на преподаване. Като във всяко училище има добри и не толкова добри учители. Но, ако наистина сте доволни от ПУК в частното училище и нямате проблем да плащате таксите, вероятно не е лоша идея да остане детето там.
Някой, ако се е сетил да направи статистика, колко от децата завършили частни училища се справят много успешно в елитни по-горни училища ще остане изненадан. Платеното образование не е най-доброто. В частните училища много не се интересуват от това, дали детето ви дърпа напред и се справя с материала. Познавам дете от такова частно училище, което се наложи цяла година да ходи на уроци по български (литература) и математика за да продължи образованието си след 7 ми клас в същото училище. Това не ви ли говори, че е същото като в държавните училища само сте си дали парите. Проследете каква е успеваемостта в СМГ и НПМГ.
Виж целия пост
# 11
По мои наблюдения много деца без значение в НУКК, държавно или частно училище ходят на уроци. Дали, защото имат да наваксват, дали защото задоволяват амбиции на родителите си или защото онлайн обучението доведе до много пробойни, но не знам дали е показател точно за качеството на преподаване. Като във всяко училище има добри и не толкова добри учители. Но, ако наистина сте доволни от ПУК в частното училище и нямате проблем да плащате таксите, вероятно не е лоша идея да остане детето там.
Някой, ако се е сетил да направи статистика, колко от децата завършили частни училища се справят много успешно в елитни по-горни училища ще остане изненадан. Платеното образование не е най-доброто. В частните училища много не се интересуват от това, дали детето ви дърпа напред и се справя с материала. Познавам дете от такова частно училище, което се наложи цяла година да ходи на уроци по български (литература) и математика за да продължи образованието си след 7 ми клас в същото училище. Това не ви ли говори, че е същото като в държавните училища само сте си дали парите. Проследете каква е успеваемостта в СМГ и НПМГ.


Права сте за това, че частното училище не означава автоматично по-добра подготовка. Да не говорим за сумите, които се изсипват всеки месец/година. В тези времена особено си е голямо изпитание. Моят личен стимул да се насочим към такова е броят деца в клас и отзивите от познати и приятели, чиито деца учат там.
Виж целия пост
# 12
По мои наблюдения много деца без значение в НУКК, държавно или частно училище ходят на уроци. Дали, защото имат да наваксват, дали защото задоволяват амбиции на родителите си или защото онлайн обучението доведе до много пробойни, но не знам дали е показател точно за качеството на преподаване. Като във всяко училище има добри и не толкова добри учители. Но, ако наистина сте доволни от ПУК в частното училище и нямате проблем да плащате таксите, вероятно не е лоша идея да остане детето там.
Някой, ако се е сетил да направи статистика, колко от децата завършили частни училища се справят много успешно в елитни по-горни училища ще остане изненадан. Платеното образование не е най-доброто. В частните училища много не се интересуват от това, дали детето ви дърпа напред и се справя с материала. Познавам дете от такова частно училище, което се наложи цяла година да ходи на уроци по български (литература) и математика за да продължи образованието си след 7 ми клас в същото училище. Това не ви ли говори, че е същото като в държавните училища само сте си дали парите. Проследете каква е успеваемостта в СМГ и НПМГ.


Права сте за това, че частното училище не означава автоматично по-добра подготовка. Да не говорим за сумите, които се изсипват всеки месец/година. В тези времена особено си е голямо изпитание. Моят личен стимул да се насочим към такова е броят деца в клас и отзивите от познати и приятели, чиито деца учат там.
Броят на децата в клас, както казвате е от голямо значение, но знаете ли в какво трябва да се състои акцента на частните училища - в това да се открият по-специфичните заложби на всяко дете и да се доразвият, тоест да има повече индивидуален подход към всяко дете, а не само да им се съберат таксите. Смисълът на колежите в Швейцария, Англия и Австрия е точно такъв. Ние сме мнооого далеч от подобно обучение. И родителите късно разбират, че парите им са изгоряли. Аз, лично ценя държавното обучение, което дава някаква база на ученика и тази база може да се надстрои с допълнителни частни уроци по предмета, който или е слабост на детето или представлява интерес и с тях ги доразвива.
Виж целия пост
# 13
Броят на децата в клас, както казвате е от голямо значение, но знаете ли в какво трябва да се състои акцента на частните училища - в това да се открият по-специфичните заложби на всяко дете и да се доразвият, тоест да има повече индивидуален подход към всяко дете, а не само да им се съберат таксите. Смисълът на колежите в Швейцария, Англия и Австрия е точно такъв. Ние сме мнооого далеч от подобно обучение. И родителите късно разбират, че парите им са изгоряли.
Голямото ми дете е в колеж в чужбина и смея да твърдя, че това не е вярно. Гони се средното и над средното ниво на знания и умения за възрастта, но никой не насочва детето и не 'открива заложби'. Това е работа на родителите и единственото, което училището може да предложи, е занимания по определени интереси, които се заплащат от родителите допълнително. Това се предлага и от ЧУ у нас.
Виж целия пост
# 14
Броят на децата в клас, както казвате е от голямо значение, но знаете ли в какво трябва да се състои акцента на частните училища - в това да се открият по-специфичните заложби на всяко дете и да се доразвият, тоест да има повече индивидуален подход към всяко дете, а не само да им се съберат таксите. Смисълът на колежите в Швейцария, Англия и Австрия е точно такъв. Ние сме мнооого далеч от подобно обучение. И родителите късно разбират, че парите им са изгоряли.
Голямото ми дете е в колеж в чужбина и смея да твърдя, че това не е вярно. Гони се средното и над средното ниво на знания и умения за възрастта, но никой не насочва детето и не 'открива заложби'. Това е работа на родителите и единственото, което училището може да предложи, е занимания по определени интереси, които се заплащат от родителите допълнително. Това се предлага и от ЧУ у нас.
В началните училища се преподава  учебно съдържание, съобразено с възрастта, възможностите, наклонностите и евентуално със специалните нужди на детето.

Прочетете цялата статия тук >>> Задължителна образователна система в Англия | Образование в UK
Образователните програми в тези училища са съчетани с широка гама от съпътстващи дейности, които  дават възможност на децата напълно да разгърнат заложбите си.
Съжалявам, че не мога да ви изпратя и на английски език публикации за това, че в чужбина в началните и основни училища се съобразяват и с интересите на децата. Нямам намерение да ви убеждавам в разликата между българските частни училища и чуждите. Изборът е ваш, но резултатите не са сравними изобщо. Имам още материали, с които да потвърдя тезата си, но поста става много дълъг.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия