МОН - промените продължават (4)

  • 62 974
  • 754
# 225
не е задължително всички ЧУ да са така. Има няколко, което са наистина много трудни за влизане, там са много подбрани, но има и други, в които изискванията не са сериозни и не са само за отличници.
Виж целия пост
# 226
не е задължително всички ЧУ да са така. Има няколко, което са наистина много трудни за влизане, там са много подбрани, но има и други, в които изискванията не са сериозни и не са само за отличници.
Но пък и там учителите не са тези, изключителните ,за които говори Ежа. Ат там тръгна се. Нека не се въртим в кръг
Виж целия пост
# 227
Но пък и там учителите не са тези, изключителните ,за които говори Ежа. Ат там тръгна се. Нека не се въртим в кръг



Учителите в ЧУ или АК не идват от Алфа-Центавър...

По мой опит, в ЧУ средно-статистически учители ...

За какви изключителни учители иде реч? Мотивирани - да. Не им се пречи - да...
Виж целия пост
# 228
Ежко, кой говори за уравниловка на училищата? Говорим за програми, всичко отгоре е добре дошло.
Виж целия пост
# 229
Ежко, кой говори за уравниловка на училищата? Говорим за програми, всичко отгоре е добре дошло.
Между сроковете ... национални състезания, на които децата следва да са равнопоставени с връстниците си, няма много мегдан за прехвърляне.

Ами ако примерно не ги интересуват националните състезания или пък искат да са напред от връстниците си?
Идеята е: ако на държавният изпит е покрило минимума от изискваните знания, има право да продължи в следващия образователен етап. А как именно е получило този минимум и колко над него е получило - не би следвало да е грижа на МОН, РУО или който и да е друг "добронамерен" чиновник.
Виж целия пост
# 230

Ами ако примерно не ги интересуват националните състезания или пък искат да са напред от връстниците си?

 Има международни състезания, олимпиади, лагери, програми. Само да им се развива на децата. Познавам такива деца . Едното ми е близък роднина. Обикаляше света и печелеше медали по математика. Сега е в Иейл, даже и в момента. Завършил е ДУ. Бургаската математическа гимназия. И други такива деца познавам - творят, развиват се.
Виж целия пост
# 231
Мисля, че тук говорим за различни неща. Аз имах предвид евентуално произволно разместване на материала и то само в национален план. Примерно, по математика - един срок алгебра, втори - геометрия с/у 3 урока алгебра, три геометрия. Една олимпиада, примерно, би поставила дете от училище 1, което не се занимава допълнително, в много неизгодно положение.
Тук не говорим за таланти или за изявен интерес, при тях има други форми.
Виж целия пост
# 232
И аз също съм за точно зададени рамки в системата, по отношение на материала. Дадох пример ,че това не спира развитието на по-целенасочените.Учителите, които имат желание и възможност може да използва платформите и да се задават самостоятелни задачи или допълнитено пояснителен материал. Настоящето форсира една практика, която не беше използвана масово, а тя има потенциал .Някои учители го правеха и преди.
Виж целия пост
# 233
Твърдо съм ЗА да има единна система за изучаване. Колкото и да е.. посредствена или каквато, пак е по-добре от нищо.
Нали виждате какво става сега, като няма категоричност например, колко и как трябва да се учи? Ми всеки си тълкува и прави каквото може
Виж целия пост
# 234
Дистанционното някъде добре върви,някъде е отбиване на номера.При това положение учениците няма да са равнопоставени.Не всички родители имат средства да запишат децата си в курсове за НВО.Други родители,които разчитаха на частни учители децата им нямат уроци заради карантината.Дали министерството отчитат тези фактори при направата на НВО?И какво излиза кой ще е по-подготвен при това тотално различие при учениците?
Само да допълня към мнението на Мария77бг, с което съм НАПЪЛНО съгласна относно множеството възможности за самоподготовка, стига да имаш желание. Не е вярно, че заради карантината няма частни уроци. Моето дете е записано за такива по математика он-лайн, които се провеждат през през платформата Zoom.
Виж целия пост
# 235
А досега не е ли така? За какво всъщност е диалога?
Програма и разпределение има за всеки клас, по всеки предмет. Това е държавният стандарт, минимума един вид. По този материал се съставят и изпитите. Има училища/учители, които дават много над тези програми, а има и такива, които не могат да достигнат минимума. Причините за това са комплексни, предполагам. И родителите  все са недоволни. В единия случай са възмутени от лесните изпити или от това, че децата се натоварват излишно, а в другия - от това, че децата не са конкурентни на разните там училища Х и трябва да ходят на уроци. Няма угодия! Joy
Виж целия пост
# 236
- Учителите имат свободата да си изберат учебник, (но от списъка с одобрените от МОН)
- да преподават дори не и в реда на уроците в учебника, (както и да изядат тортата, а после да я сготвят)
- Защото НВО е именно проверка дали са покрити знанията, които са заложени. (Идеята е да е всичко, което МОН има право да определя)
- Дори в този си вид според мен е подходящо за втората цел, с която се ползва - прием в гимназия, не и за МГ. (ДГ-тата следва да са еднакви, както във Финландия, а приемът - по местоживеене. Така и корупция няма да има и беден-на богат плаща образованието - също, а и корупцията ще понамалее)
- Но ако МГ-тата искаха промяна, щяха да са си я издействали досега, (искаха, ама им изпосмениха ръководствата)
По-качественото, според теб, образование преди 1990-та по колко вида учебници се правеше и по колко различни програми преподаваха учителите? Всичко беше еднакво, регламентирано и контролирано. И твърдиш, че резултатите са били по-добри от сегашните. Каква още по-голяма свобода от сегашната търсиш? Хем си върл фен на казармата, хем имаш претенции за неконтролируема свобода, граничеща със свободия.
Виж целия пост
# 237
По-качественото, според теб, образование преди 1990-та по колко вида учебници се правеше и по колко различни програми преподаваха учителите? Всичко беше еднакво, регламентирано и контролирано. И твърдиш, че резултатите са били по-добри от сегашните. Каква още по-голяма свобода от сегашната търсиш? Хем си върл фен на казармата, хем имаш претенции за неконтролируема свобода, граничеща със свободия.
Учебниците за английската, френската, немската езикови гимназии и за НПМГ бяха различни от тези за простолюдието, а в НГДЕК се учеше основно по материали давани от учителите.
Но даже стандартизираните учебници за простолюдието бяха част от добре обмислена система, а не безумният, несвързан хаос понастоящем.
Свободата, която търся е описана по-горе. МОН да контролира само резултатите на отделните етапи, а не да диктува нескопосно начините за тяхното постигане.
Обсъждането на казармата не е за тук.
Виж целия пост
# 238
За НПМГ нямам поглед, но за ЕГ само учебниците по език и по предметите на език бяха различни. Всичко друго си беше същото, като в другите гимназии.
Виж целия пост
# 239
По-качественото, според теб, образование преди 1990-та по колко вида учебници се правеше и по колко различни програми преподаваха учителите? Всичко беше еднакво, регламентирано и контролирано. И твърдиш, че резултатите са били по-добри от сегашните. Каква още по-голяма свобода от сегашната търсиш? Хем си върл фен на казармата, хем имаш претенции за неконтролируема свобода, граничеща със свободия.
Учебниците за английската, френската, немската езикови гимназии и за НПМГ бяха различни от тези за простолюдието, а в НГДЕК се учеше основно по материали давани от учителите.
Но даже стандартизираните учебници за простолюдието бяха част от добре обмислена система, а не безумният, несвързан хаос понастоящем.
Свободата, която търся е описана по-горе. МОН да контролира само резултатите на отделните етапи, а не да диктува нескопосно начините за тяхното постигане.
Обсъждането на казармата не е за тук.
Хе--хе, и в техникумите учебниците бяха специфични по специалните предмети, говорим за общите за всички деца предмети. И като мениджър, как изобщо ти хрумна идеята, че проверка на изхода, без да си дал точно задание на входа, ще има положителен резултат?! И не само на входа. Ако си шеф, какъвто в случая е МОН, трябва да дадеш инструменти на служителите, с които да работят, както и да ги съпортваш по време на целия процес. За да изискваш накрая. Ако МОН се появява на всеки 4 години, без да е следил и контролирал процеса, анархията ще е пълна и резултатът - плачевен. Като във фирма, в която работниците 4 години са си правили/неправили каквото желаят.
Христос Воскресе!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия