МОН - промените продължават (4)

  • 60 822
  • 754
# 270
А кой се опитва според теб да начуква канчета? И за 6 да знае материала по история за 9 клас, това не го прави специалист-историк. 🙂Материалът според мен е съобразен с възрастта и е надграждане на това, което са учили предишните години. За гимназията говоря.
Виж целия пост
# 271
Забележки не правя с цел да провокирам "трогване".
Останалото ще пропусна, защото идва твърде махленско като тон за тази тема. Не е по темата кой какви оценки има и към какви се стреми.
Виж целия пост
# 272
Идеята ми е, че ако аз съм инженер, а ти примерно икономист, то няма как аз или ти да сме компетентни да кажем колко и какво да се учи по история примерно; да категоризираме кое е излишно и кое не. Т.е. не разбирам като какъв специалист отсече, че учебните програми по всичко са претъпкани с излишни факти. За мен може да е излишно да се учи как се размножават паяците, а само да знам, че съществува такъв вид и да държа и другите да не учат за размножаването им. Значи ли, че съм права? Не, естествено!
За махленското не ми се коментира. Не виждам нищо махленско в изказа или в доводите ми. Конструктивен диалог с нападки или с обиди не се води. Защитаваш си гледната точка и ме убеждаваш, че греша и толкоз. Всеки греши на ден поне по 50 пъти, аз безгрешни хора не познавам.
Виж целия пост
# 273
Наясно съм, че трябва да уча. По принцип успявам да смогна с ученето в училище и ученето извън училище. Не се оплаквам. Единствено се дразня, че това което искам да уча, ще го уча в последните 2 години. Това е.

Цитат
Скрит текст:
Хайде сега по-спокойно. Това е тема за дискусия по промените в образованието. Промяната, която Вие чак сега установявате се случи 2016г. Има и винаги е имало общо образование. Всички ученици в България учат всички общообразователни предмети до 10-ти клас включително. Това не е някаква новост. Ядрена физика не е общообразователен предмет. Но от учене на физика в 9-ти и 10-ти клас на някое дете може и да му стане интересно точно ядрена физика да изучава. Ако се изучава физика само в седми клас, то никога няма да има ядрени физици и още куп други специалности. Заяждането, а и мисленето Ви е детинско, което се обяснява с крехката Ви възраст, един ден ще разберете, че грешите.
Извинявам се, че сте ме разбрала погрешно. Написаното не е с цел заяждане.
Цитат
Смяташ, че можеш да си платиш и да вземеш диплома за средно образование, без да си учил биология, история, физика..
Нямах това в предвид. В момента си плащам курсове извън училище, защото училището не може да ми ги осигури, защото неговата задача е да положи "основите" по тези ООП. Това се опитах да кажа.

Надявам се с това да сложа край на всякакви спорове, не искам да се чувствам виновен заради създалия се спам Grinning
Виж целия пост
# 274
Разбирам, че това не ти харесва, но много от нещата в твоята област може човек да ги научи и чрез самообучение. Сега поне има специализирани клипове колкото щеш, онлайн всякакви ресурси. Въпрос на желание е, не толкова на достъп до ресурси. Не е нужно да чакаш. Успех!
Виж целия пост
# 275
Ще се изкажа като пристрастна и малко веща относно проблема на детето, което е в паралелка СХН.
За мен, стандарта на МОН, относно тази  паралелка е сбъркан. Не може в задължителните профилиращи, определени на национално ниво, да няма Математика! Просто не може! И така, както темата е за МОН, надявам се един ден да дойде акъл в главите на тези хора и да променят тази смехория!
Втора недомослица- в програмата за  ЗП за 9 и 10 клас няма предмет Информатика, всичко е в ръцете на училището. Това също трябва да се промени. Разбирам, че в 9 и 10 клас се учат общообразователни предмети, но да си паралелка СХН и 2 гидини да нямаш дори 1 час/седмично информатика, не е сериозно! В същото време, училищата които са направили прием с такъв профил, пълнят часовете ФУЧ и ИУЧ с ИИ, език или география/история...
Просто това е перспективно и примамливо обучение, използвано от доста квартални СУ за примамка, но те не са готови за него. Мисля, че МОН, а може би в частност РУО трябва да направят някаква оценка на учителите, с които разполагат училищата и където е очевадно, че нещо не може да се обезпечи, просто да не се допуска да се предлага. Наистина смятам, че трябва да има някакъв контрол...
А за биологията, историята, химията..., права е maria77, който има нужда ще я  учи, който не...и с 3 и 4 се минава. Joy
Аз отдавна спрях да се впечатлявам на 4ки по био и история, но се радвам ма похвалите на детето по точните науки.
Младежо (предполагам), учи математиката, гледай да избуташ биологията и имай търпение да дойде времето на информатиката!....или сменяй училището, защото предполагам, че и в 11 и 12 клас, няма да бъдете обезпечени в обучението, както се полага!
Виж целия пост
# 276
Това, ако е така, наистина е голям проблем. Всички ФУЧ-ове и ИУЧ-ове би трябвало наистина да са им математика и информатика. Решението за това не се ли взема на ниво училище? Кои са профилиращите предмети, които се учат до 10 клас? Хм, да не би тези паралелки да са професионални?
Виж целия пост
# 277
Уоруик, не са професионални, профилирани са. То ако бяха професионални, може би проблемът щеше да е не толкова голям.
Моето дете е СХН в НПМГ и няма проблем. Липсата на информатика в ЗП е чудесно компенсирана, но няма да навлизам в подробности, за математиката също имат решение.
Но в кварталното училище, положението с паралелка СХН е трагично. Точно такова, каквото го описах. От любопитство ходих да гледам какво се случва с тази паралелка в 119 СУ, щото налЕ ... Stuck Out Tongue Winking Eye
Ми, там също е трагедия!
До 10 клас няма профилиращи, затова остават и без информатика. В 8, 9, и 10 клас всичко е по воля и възможности на училището. Това важи за всички профили.
Виж целия пост
# 278
Да, както предположих, от училището зависи как ще разпредели допълнителните часове. За НПМГ нямам съмнения, че нещата се случват по правилния начин. Може едно мерси за директора да кажеш 😜
Виж целия пост
# 279
Това, ако е така, наистина е голям проблем. Всички ФУЧ-ове и ИУЧ-ове би трябвало наистина да са им математика и информатика. Решението за това не се ли взема на ниво училище? Кои са профилиращите предмети, които се учат до 10 клас? Хм, да не би тези паралелки да са професионални?
Да, дори и национално определените профили са по предложение на училището и се гласуват от ПС и после от обществения съвет, след което се утвърждават от РУО. ФУЧ и ИУЧ са си училищно решение и е логично да са обвързани с профилирането, а самото профилиране си е от 11 клас, преди това няма профили като термин Simple Smile.
И да, тъжно е положението в много училища, които в стремежа си да привлекат деца пишат СХН без да имат учители или идея за нужната предварителна подготовка. То затова е толкова драматична борбата в 7 клас, защото за съжаление малко са подготвящите училища.
Виж целия пост
# 280
Много от положителните неща в НПМГ се случват не благодарение на директора, а въпреки него. А тези, които не са толкова положителни, остават скрити за широката публика, но предполагам така е във всички училища. Иначе не може да се отрече, че полага големи усилия да бъде директор.
По отношение на профилирането и кой какво решава. Има едно софийско училище с профилирана паралелка СХН, което две поредни години беше посочило неправилно двата основни профилиращи предмета и паралелката си беше утвърдена така в държавния план-прием.
Виж целия пост
# 281
Може и така да е, Дидева. Признавам си, че не следя училището отблизо. В нашето училище беше добре като зам.
Виж целия пост
# 282
Иначе не може да се отрече, че полага големи усилия да бъде директор.
И преди беше така.
Не е човек, на когото бих се доверил да ми пази гърба.
Виж целия пост
# 283
Ежко, ти като че ли си на война? Да ти пази гърба от кой? 🙂
Виж целия пост
# 284
Няма как без "обща" култура.
Завършила съм техн.гимназия (по новому) специалните предмети едва ги почнахме 2тората година, т.е. все едно в сегашния 10 клас. Тогава чужд. език почти нямаше, та представи си още колко обща колко обща култура сме получили.

Знеш ли какво е да учиш в КС в ТУ?
(сега е по-леко, от към науки, но пък мат'ряла, който е трябва да усвои науките ... имам впечатления от преподавател по спец.предмет)
2 от 5 години през които почти не се помирисваше спец.предмети, ако чакаш на Унито -  N-броя висши математики, физики, теоретични електротехники, машиностроене, метализнание, химия, чертане, че практика по стругарство имаше (биология - не) .... и за разкош учене на архаични програмни езици...накрая хора работещи, издърщащи се с писане на код ги късат на специалните предмети или им пишат 6+ (виждала съм я с очите си), защото преподавател се е впечатлил от нещо, което си няма и идея как се прави.
И още нещо не разчитай и на курса, работи сам.
Нали не очакваш да се изучиш в рамките на една година? Всъщност може, но са единици тези, които още от училище го могат.
Има изисквания, които следва да се изпълнят, като задание независимо колкото тъпо да изглежда, не винаги човек може да проумее всичко в даден момент.

Пример:
Възложена задача на 6-класник да нарисува нещо като част от презентация по ИТ. Детето ползва специализирана програма за рисуване, има средството за това, изпълнява задачата и о, ужас - трябва да се използват само фигури и то на Paint. Хайде всичко от начало, при това отнема повече време, защото е проспано част от условието.

И на мен като учех ми се струваше необяснимо, защо уча висши математики, но по-късно се оказа, че науките дето си бях харесала не могат да се обяснят без това (и за програмирането са нужни)
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия