МОН - промените продължават (4)

  • 60 981
  • 754
# 285
Четейки тук си направих асоциация с медицината, понеже имам е едно такова в къщата. Гледай ги ти 6 години обща медицина и чак тогава специализират. Що не започват всеки още в началото, а? Та и със средното образование, учениците имат нудда от стабилни основи по всичко, пък после с други очи ще гледат на профилите. На мен ми харесва тази новост на МОН, то вече не е новост, но сега го усещат учениците.
Виж целия пост
# 286
Направо си е новост 🙂 Сегашните 10-класници са първите, завършващи 1-ви етап. Да видим как ще го завършат де.
Виж целия пост
# 287
Какво се случва с 10класниците и избира на профилиращите предмети в гимназиите? В нашето училище щяха да им провеждат РС точно преди ИП и се отмени.
Виж целия пост
# 288
Май не е за тук, но Desem ме подсети, защото и за седми клас щеше да има РС, дали има опция за РС в електронна среда? Вероятно би било избор/решение на училището.
Виж целия пост
# 289
И нашата РС не се състоя, но директорът ни изпрати презентацията, която беше подготвил за РС. Преди 10-на дни пратиха анкета на учениците за избор на 3 (4-ти) профилиращ. Резултатите ще бъдат обобщени и скоро би трябвало да стане ясно как ще продължат.
Виж целия пост
# 290
МГ - Пловдив бяха пуснали съобщение за онлайн родителска среща за десети клас, ако не се лъжа. Би трябвало вече да се е провела. Не виждам проблем за организиране и провеждане по този начин. Може да се окаже дори по-добър от присъствените срещи.
Виж целия пост
# 291
Виж целия пост
# 292
И за мен не е проблем, че даже няма нужда и от създаване на профили. Ще се ползват тези на децата, само те да не заместят родителите, ако очакват проблеми Joy
Виж целия пост
# 293
РС, поне при нас, бяха планирани само за 7, 10 и 12 клас с цел запознаване на родителите с НВО, ДЗИ и профилиране на 10- класниците. Отзивите за успеха и провиненията са в Школото 🙂
Виж целия пост
# 294
По-притеснително е оставянето на знайни и незнайни директори да определят комбинации за профилиране и не малкия хорариум за ФУЧ и ИУЧ без концепция, а по хрумки и взаимоотношения в колектива.
А най-притеснителното е да се възлага цялата отговорност върху директорите, с недостатъчното пари, които следват ученика, като същевременно им се орязват правата да управляват даже дребни детайли от учебния процес. На всякакви предложения и възражения от училищни и обществени съвети да се обръща глухото ухо. За пречките пред "иновативните" идеи, носещи допълнително финансиране,  като организирането на летни курсове в СМГ да не споменаваме.
Виж целия пост
# 295
Не казвам, че от директор смислено предложение не може да дойде, ама не е редно да се оставяме на късмета.
Отрязан ми е цитата, където ми се иска повече умни глави да има в МОН и откъдето да се управляват нещата.
Значи сложили са колонка за паралелки STEM и с това се изчерпва напъна за подготовка на децата по тези дисциплини.
В седмокласната тема от няколко града се оплакаха, че намалява математиката, а в нашия град предмет физика не съществува, като за сметка на това 4 паралелки в математическата профилират БЕЛ.
Виж целия пост
# 296
А при нас профилът бе езиков, но с намаляване на часовете по език след 8 клас ФУЧ и ИУЧ се разпределиха не по език, а се даде по един за информатика, бел и математика.
Виж целия пост
# 297
Не казвам, че от директор смислено предложение не може да дойде, ама не е редно да се оставяме на късмета.
Директорите не се ли назначаваха от РУО? Лош късмет наистина... Но много директори+училищни и обществени съвети + носещи последствията от решенията си = многократно по-добри решения от МОН-ските.

Отрязан ми е цитата, където ми се иска повече умни глави да има в МОН и откъдето да се управляват нещата.
Нещо не се получава да има умни глави в МОН. Тенденцията даже е точно обратната. И няма как да е иначе при организация наделена с множество права и никакви отговорности. A и централизираните организации не виреят добре в либерални общества и икономики.

В седмокласната паралелка от няколко града се оплакаха, че намалява математиката, а в нашия град предмет физика не съществува, като за сметка на това 4 паралелки в математическата профилират БЕЛ.
"Класацията на училищата" е по ДЗИ МАТ и БЕЛ. Физиката не присъства, а парите следват ученика Joy
Виж целия пост
# 298
"Класацията на училищата" е по ДЗИ МАТ и БЕЛ. Физиката не присъства, а парите следват ученика Joy
Бъркаш с НВО. ДЗИ за всички е си е само по бел и по тази графа правят класацията, а после може да се сортира и по всички останали, т.е. математика и физика са равни. Друг е въпросът колко хора се интересуват къде има добро ниво на преподаване по математика и колко от физика и съвсем трети е въпроса дали въпросните знания са от училището.
Виж целия пост
# 299
Ezhko, МОН не са лошите извънземни, а РУО+директорите добрите, които да се борят с тях.
Всички са от една банка.
Чети Слънчевата, срало мече и виж какви неща се получават от тази конфигурация.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия