Плюсове и минуси на кварталите в София - 8 тема

  • 36 187
  • 797
# 195
За мен в Гоце Делчев цялата инфрастурктура е по-добра от тази в Лагера, вкл. и училищата. Отделно имам приятели там, много интелигентни хора. Паркът вече го казахме. Пък всеки си решава за себе си.
Частните уроци са непричьом, според мен. Средата в училищата е важното нещо.

....Само да кажа , че и в Люлин живеят нормални хора, писатели и доценти.....И ние си имаме градинки и ново строителство и чудесна инфраструктура Wink

В Люлин са доценти, ама в Лагера са професори!
Виж целия пост
# 196
За мен в Гоце Делчев цялата инфрастурктура е по-добра от тази в Лагера, вкл. и училищата. Отделно имам приятели там, много интелигентни хора. Паркът вече го казахме. Пък всеки си решава за себе си.
Частните уроци са непричьом, според мен. Средата в училищата е важното нещо.

Иска ми се да си поговоря с майка, която е разчитала на средата, а не на частните уроци за изпитите в 7 клас. Колко ли е изкарало детето й, в сравнение с добрата среда, която е заложила на частните уроци?
Виж целия пост
# 197
Иска ми се да си поговоря с майка, която е разчитала на средата, а не на частните уроци за изпитите в 7 клас. Колко ли е изкарало детето й, в сравнение с добрата среда, която е заложила на частните уроци?

Всичко на този свят може да се повтори - кандидатстване в университет, кандидатстване за работа, за виза, за стипендия... Само изпитите след 7 клас са веднъж и няма втора възможност. Затова повечето родители се презастраховат с уроци, особено ако целта им е СМГ или НЕГ. Реално обаче много от децата в добрите училища могат да минат и без уроци. Аз също се поддадох на желанието за презастраховане и записах детето на курс по БЕЛ (не на частен учител, а на курсове веднъж седмично само в 7 клас). После се оказа, че и без тях е можело, ама  ... не може една майка да остави нещата на случайността Simple Smile В 12 клас обаче бях отрязана от порасналото дете и никакви уроци за матурата не е имало.

Но накратко - уроците надграждат. И ако едно дете започне от високо ниво ще надгради до много високо, а ако едно започне от средно ще надгради просто до високо. А това начално ниво го дава училището. Неслучайно всички ходят на уроци, ама накрая в топ училищата влизат пак все деца от топ училища основно. Всъщност се оказва, че полза от уроците (с оглед на класирането) няма, защото средните се записват на уроци за да настигнат отличниците, но те не се дават и също се записват за да не бъдат настигнати. И така разликата се запазва. Печелят частните учители и школите. Всъщност и децата - малко ходене на уроци не им е навредило - все има някой и друг пропуск, а и се затвърждават много неща.
Но ползата от доброто училище за мен е несъмнена. Първо, заради началното ниво. И второ, заради мотивацията - в доброто училище на отличниците не им лепят етикет "зубър", не ги изолират, и не тормозят медалистите от олимпиади, а ги уважават.
Виж целия пост
# 198
За мен в Гоце Делчев цялата инфрастурктура е по-добра от тази в Лагера, вкл. и училищата. Отделно имам приятели там, много интелигентни хора. Паркът вече го казахме. Пък всеки си решава за себе си.
Частните уроци са непричьом, според мен. Средата в училищата е важното нещо.

Иска ми се да си поговоря с майка, която е разчитала на средата, а не на частните уроци за изпитите в 7 клас. Колко ли е изкарало детето й, в сравнение с добрата среда, която е заложила на частните уроци?
Поговори с мен тогава. Моят син не ходи на уроци, разчитахме на средата и на училището (частно такова), резултатите му бяха над 90 точки и по бълг и по мат
Виж целия пост
# 199
.
Виж целия пост
# 200
Подкрепям мнението на ЧС. Точно това имах предвид, уроците са си уроци, всеки може да реши да се презастрахова, или пък не, но средата в училище има най-голямо значение, защото на уроци можеш и да го пратиш, можеш и да не, от теб си зависи, но средата не можеш да промениш, освен ако не смениш по никое време училището. Дори и слаб учител пак можеш да компенсираш с уроци. Но лошата среда не можеш с нищо да компенсираш. И  ако знаещо и ученолюбиво дете е подложено на тормоз заради това, че е  такова, това е следствие точно на средата, на отношението на масата от децата. А тя е различна в различните училища.
Виж целия пост
# 201
За мен в Гоце Делчев цялата инфрастурктура е по-добра от тази в Лагера, вкл. и училищата. Отделно имам приятели там, много интелигентни хора. Паркът вече го казахме. Пък всеки си решава за себе си.
Частните уроци са непричьом, според мен. Средата в училищата е важното нещо.

Иска ми се да си поговоря с майка, която е разчитала на средата, а не на частните уроци за изпитите в 7 клас. Колко ли е изкарало детето й, в сравнение с добрата среда, която е заложила на частните уроци?
Поговори с мен тогава. Моят син не ходи на уроци, разчитахме на средата и на училището (частно такова), резултатите му бяха над 90 точки и по бълг и по мат
Никога не съм ходил на уроци. Разчитах на средата и на доброто държавно училище, и резултатите са налице. Не само много добър успех в училище, а и страхотно развитие след това. P.S. Заключение: имот в хубав квартал с добро държавно училище може да спести доста пари дадени за частно образование.
Виж целия пост
# 202
И моят седмокласник не е ходил. Е, ние сме от прованса, но се класира 1во желание от раз, и това е паралелката с най висок бал в града. Признавам, помагала съм епизодично, колкото да му надвия перките. И последните 2 дни преди матурите, учихме заедно. Аз много го разбирам материала от 7 клас (😃 наистина), оня пък е адски мързелив. Значи, изводът е, че в училището достатъчно са го натискали да учи и изисквали, та се е научил. Беше в най-доброто местно училище.
Виж целия пост
# 203
Ще дам пример, който описах, но изтрих от предния пост. Пример с роднинско дете, вярно - не по сегашната система с "матури" или както там ги наричат на новоговор, а по времето на старите изпити - тема по български и изпит по математика. Училището е 127-о, в топ-топ-топ квартал с високи цени, няма начин средата да е лоша до НДК с тези цени на имотите наоколо. Детето нито беше тъпо, нито беше мързеливо, момче, съответно имаше нужда от известен контрол, но не и да учиш всеки ден с него. Училището беше избрано от майката именно заради средата, учителите и дисциплината в него - без бягащи ученици и шляещи се и клюкарещи по коридорите учители. Единствено наркодилърите в съседните заведения, но това беше проблем за гимназистите, не за малките до 7 клас. По онова време беше много-много добро, не знам как е сега. Заради училището, детето пътуваше всеки ден с ГТ.
В края на януари, след оформянето на срочните оценки, учителката по български, даскалица от старата школа, рязко почна да "боледува" - 2 седмици, 3 дни на работа, след това месец болнични, пак 3 дни на работа, за прекъсване на болничния и да не ходи на ТЕЛК. Така целия втори срок, в края на крайщата и тя семейство храни с частни уроци. Децата първо имаха свободни, после някой от другите учители пое класа за 1-2 седмици, после пак свободни часове, после някаква заместваща учителка на граждански договор или нещо такова. На изпита по български се падна автор, до който дори не бяха стигнали в училище. Детето ходеше на частни уроци, изкара чудесна оценка по български над 5,50 и влезе по първо желание и на първо класиране в СМГ. Детето ходеше на частни уроци и по математика, тя му беше силният предмет, а беше и в математическа паралелка в 127-о, учителката по математика не е отсъствала. И по математика изкара над 5,50. Вече в СМГ каза, че и без частните уроци по математика нямаше да се справи добре на изпитите. Следеше и задачите по математика на "матурите" след години, твърдеше, че били съвсем елементарни, нищо общо с тези, които той е решавал и за които той се е готвил в 7 клас. Вече след СМГ не му се наложи да ходи на частни уроци за кандидатстване на висшУ.
Виж целия пост
# 204
Едно уточнение- СМГ и математическите гимназии имат много по-високо ниво и изискване за задачите, материала е доста труден, състезателен и без уроци да мине може само изключителен  талант, затова почват отрано.Само предавам мнението на мой приятел, учител там. Аз съм за ходенето на уроци на каквото и да е, каквото се налага,за да е ангажирано детето и да развива мисленето  отрано. Слава богу, не всички искат да влезат в СМГ Simple Smile
Виж целия пост
# 205
Изпитите за след 7 клас в СМГ са същите, като за останалите гимназии, няма никаква разлика в изпитите и задачите, има разлика единствено в балообразуването - естествено резултатът по математика е Х2,3 или колкото е там.
На въпросното дете балът му стигаше, благодарение на частните уроци, и за 91 НЕГ на първо класиране (91 НЕГ беше с най-висок бал тогава), но просто е с математически способности, момче, и си избра СМГ.
Виж целия пост
# 206
Казвала съм много пъти къде съм живяла като дете, близко е до ума, че и аз съм учила в 127-о. И мога да кажа, че по онова време разлика в средата нямаше. Всички учеха в кварталното училище и класовете си бяха неманипулирана смес, отразяваща точно социалния състав на обществото. В класа ни имаше и циганче, и дете със СОП (много силно изразен, но тогава му казвахме бавно развиващ се), и хиперактивно (тогава му казваха гаменче) и дете на чистачка, и деца на хора на изкуствата, на инженери, милиционери...всякакви. Респективно  си имаше отличници, средни, и изоставащи. Тази сегрегация и струпване на деца от един вид в едни училища и от друг вид в други училища, започна да се случва някъде в края на 90-те години на миналия век и стана ясно изразена чак в втората десетилетка на новия век. Та примери с някога не са много актуални, но днес е факт, че училищата с добра среда стават все по-важен фактор. Но се боя, че и това ще е до време - хората от моето поколение все още вярват в добродетелите на доброто държавно училище, но като гледам тенденциите си мисля, че следващото поколение изобщо няма да им има тази вяра и заможните ще пращат децата си само и единствено  в частни училища. Оправдано или не в началото, накрая това ще стане истина, ако достатъчен процент го повярват. И тогава заможните едва ли вече ще гледат какво е училището в района, защото все едно ще шофират до частното. Няма да има и смисъл да избират жилище близо до частно, защото хем няма гаранция, че там ще приемат детето (там ще иска), хем е въпрос на 4-5 години, а после следва местене. Та според мен това с жилищата е временен фактор, да видим.
Виж целия пост
# 207
Винаги е имало разлика в средата - фактът, че сте имали едно циганче, едно дете на чистачка и досега ги помните, означава, че все пак не са били кой знае колко често срещано явление в училището. Някъде е имало класове с преобладаващи деца на служители в чистотата, там са правели впечатление двете деца на учителки примерно.
Виж целия пост
# 208
ОК, може и да е имало, но съвсем не толкова ясно изразена. Имаше и хулигани, и побойници, и спортисти, и зубрачи... И е факт, че в езикова гимназия отидохме 5 деца някъде, в клас от 35. Днес нешата са доста по-крайни.
Виж целия пост
# 209
Помисли колко деца от вашия клас са останали в реална гимназия или в техникум да речем по дървообработване, или колко от момичетата са завършили веречна гимназия заради забременяване... А в някое друго училище директорката се е пръснала от гордост, когато е получила обратна иформация, че има един ученик, който е приет архитектура или медицина.

С това не казвам, че реалната гимназия е лошо нещо, но едни училища дават по-малко деца в езикова или математическа гимназия, да не говорим след това за университет. От всяко училище може да излезе човек с добра реализация, просто в някои това е един на випуск, в други - 90 на сто от випуска - това се дължи и на нивото на преподаване, но и на средата - защото тя или дърпа нагоре, или надолу.

(не го приемай като спор, не е такъв, просто опитвам да обясня разлики, които съм видяла)
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия